Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 66 van de 83 [ 2063 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 83  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

CPL topic

 
Profiel   

Onze oudste merrie is idd vermagerd sinds ik de zero geef, die ga ik een slobber ofzo bijgeven. Pavo vital is voor mij ook het makkelijkst. In de zomer geef ik ook enkel vitaminen. Ik meng de zero met opti form
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 19:08 



 
Profiel   

Ik geef ook de pavo Vital.

Zag eergister dat Tych ook staat te joeken. Tijd voor cydectin! Is echt van de mijten, 2 weken geleden nl nog niets aan de hand.
Ben nu zelf alleen ziek dus hopelijk van het weekend pootjes wassen, doorstappen en indruppelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 19:35 



 

Ik voer voor de mineralen agrobs. Is 1 van de weinige zonder luzerne en granen. Om op gewicht te blijven bietenpulp, een beetje grasbrok voor de smaak en veel lijnzaad (vetten).

Hier doet ze het super goed op. Graan en luzerne komt er hier niet meer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 21:03 



 
Profiel   

Die van Agrobs heb ik ook bekeken, maar duur in aankoop (krijg je er uiteindelijk wel uit, maar portemonnee krijgt toch wel telkens een flinke steek dan := ) en bovendien niet zo simpel te verkrijgen hier.

Ik heb nu product van Aveve meegenomen obv Pyrethrinen (en nog wat). Is poeder, dus kan je droog aanbrengen ook. Viel wel mee qua prijs. Mag voor allerlei dieren gebruikt worden, maar staan ook dosissen bij voor paarden.

Wat is voor jou de reden Gloa om van luzerne af te stappen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 21:38 



 

De agrobs bestel ik online. Prijzig maar zeer zuinig in gebruik.

Ik voer geen luzerne omdat ze er jeuk van krijgt. Iets met die eiwitten. Gras kan ze ook niet tegen. Dus staat noodgedwongen altijd op een paddock :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 00:14 



 
Profiel   

Voor wie nog een verzorgend product zoekt:
https://www.minihorse.eu/nl/verzorging/ ... 9-10000018
Spul stinkt enorm, maar is een fijn product, werkt jeukstillend en huidverzorgend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 22:04 



 
Profiel   

kent er iemand dit?
https://purehorse.nl/product/anti-mijten-pakket/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 11:37 



 
Profiel   

Hah ben het al tegengekomen ook. Geen ervaring mee en ik vind t te duur om even te testen..

Hier gaan zaterdag eindelijk de sokken eraf van mijn ruin en hoop dan te behandelen met het anti mijten poeder spul van de Aveve. Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 12:09 



 
Profiel   

Jackytje schreef
Hah ben het al tegengekomen ook. Geen ervaring mee en ik vind t te duur om even te testen..

Hier gaan zaterdag eindelijk de sokken eraf van mijn ruin en hoop dan te behandelen met het anti mijten poeder spul van de Aveve. Ben benieuwd.

a echt, hebben die dat? Heb je foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 13:16 



 
Profiel   

Bijzonder, dat mijten pakket. Ik zag terrashield staan, dus ik dacht al, dat moet van Doterra zijn. De andere oliën zijn van een merk dat ik niet ken. Oliën zijn prijzig, kunnen heel goed werken, maar je moet wel weten wat je doet, zeker op een paard en al helemaal op een cpl'er. Ik gebruik wel oliën, maar zal deze combi niet zo snel gebruiken op mijn cpl'er. Helemaal niet eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 13:34 



 
Profiel   

Lijkt me dat je met een neutrale babyshampoo en dezelfde olie te kopen goedkoper kan uit zijn.
Waarom zou je die combi niet gebruiken zorro?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 15:11 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Lijkt me dat je met een neutrale babyshampoo en dezelfde olie te kopen goedkoper kan uit zijn.
Waarom zou je die combi niet gebruiken zorro?

Slim! Maar dan nog een site vinden waar je die kan kopen, ja Zorro, waarom gaat dit kwaad doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 17:06 



 
Profiel   

Als je die oliën idd zelf apart koop en shampoo erbij ben je veel goedkoper uit.

Zorro, ik ben ook benieuwd waarom je deze combi niet zelf zou gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 18:27 



 
Profiel   

mindful schreef
Jackytje schreef
Hah ben het al tegengekomen ook. Geen ervaring mee en ik vind t te duur om even te testen..

Hier gaan zaterdag eindelijk de sokken eraf van mijn ruin en hoop dan te behandelen met het anti mijten poeder spul van de Aveve. Ben benieuwd.

a echt, hebben die dat? Heb je foto?

https://avevewinkels.be/Producten/Detai ... ox-p/b3f47

Vandaag gebruikt. Wel handig spul, gewoon opstrooien, inwrijven en klaar! Alleen doseren is lastig. Ik heb laagje poeder over rug en manen gedaan en dan ook apart de benen ingewreven. Ruin heeft gelukkig geen CPL lijkt het, wel wat verdikking rond de kogel, maar geen echte CPL rimpels. Merrie helaas dus wel, maar het scheelt dat ze 'al' 17 jaar is en nu misschien 3 rimpels heeft. Qua management kan ik niet veel meer doen buiten zo goed mogelijk mijtvrij houden (voeding en beweging is in orde). Ze lijkt er gelukkig niet veel last van te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 16:47 



 
Profiel   

superbedankt Jackytje, het is plantaardig gewonnen, lijkt me goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 21:30 



 
Profiel   

Jep en ik dacht gelezen te hebben in enkele wetenschappelijke artikels dat Pyrethrinen wel degelijk goed zou werken, dus ik ben benieuwd. Ik heb ze gelijk er wel alle 4 mee in gepoederd. Wel even opletten met inademen. Had er enkele in de stal gedaan en moet toch in m'n neus terecht gekomen zijn, pikken dat dat deed :')

Ik ga het na 10 dagen nog eens herhalen ook. Ik hoop zooo hard dat het werkt want dit spul is gewoon super handig en gebruiksvriendelijk. Zeker ook voor in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 21:35 



 
Profiel   

Jackytje schreef
Jep en ik dacht gelezen te hebben in enkele wetenschappelijke artikels dat Pyrethrinen wel degelijk goed zou werken, dus ik ben benieuwd. Ik heb ze gelijk er wel alle 4 mee in gepoederd. Wel even opletten met inademen. Had er enkele in de stal gedaan en moet toch in m'n neus terecht gekomen zijn, pikken dat dat deed :')

Ik ga het na 10 dagen nog eens herhalen ook. Ik hoop zooo hard dat het werkt want dit spul is gewoon super handig en gebruiksvriendelijk. Zeker ook voor in de winter.

ja idd, soms denk ik, te mooi om waar te zijn :')
die van mij is niet geschoren, geraak je makkelijk tot aan de huid of moet dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 21:55 



 
Profiel   

Er zit wel een versterkend middel bij omdat pyrethrum alleen maar een korte werking heeft, las ik:

Deze pyrethrinen breken zeer snel af en worden daarom gemengd met piperonylbutoxide om de afbraak te remmen en de werking te versterken, bijna altijd in de verhouding van 1 op 4 of 5. Veel meer piperonylbutoxide dan pyretrum dus!
De nieuwe producten zouden PBO op plantaardige basis bevatten omdat het zo belastend was voor het milieu, vind je daar iets van terug op de bijsluiter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 22:04 



 
Profiel   

Ehh er is geen bijsluiter. Enkel het etiket op de fles. Staat bij dat het schadelijk is voor milieu idd. Maar dat is Sarnacuran ed ook. Ik zal morgen - als ik het niet vergeet - even een foto maken van de uitleg op de fles.

En goh, de mijne zijn geschoren dus ik geraak direct aan de huid :+ Zou niet weten hoe het is met sokken. Ik doe het op mijn handen (met handschoenen) en wrijf het erin. Het verstuift wel erg, dus daarmee rekening houden. Ik heb ook voor de zekerheid nog een lijntje getrokken over de manen tot de staarttop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 22:08 



 
Profiel   

Ok dankjewel, het is idd een heel pak makkelijker zonder sokken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 14:52 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Dagje later, sorry :o Ik durf wel met enige voorzichtigheid zeggen dat ik ze niet meer zien of horen stampen heb!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 12:53 



 
Profiel   

moet dat spul op de huid komen, of is op de haren ook al voldoende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 13:17 



 
Profiel   

Staat er eigenlijk niet heel duidelijk op. Ik wrijf het wel goed in de vacht met mijn vingers. Geen idee of dat goed is of niet?

Helaas pindakaas iets te vroeg gejuicht want mijn merrie stond daarstraks wel te stampen. :( Wel minder vaak dan vroeger en heb de hele ochtend korstjes eruit zitten halen en de droge plekjes/rimpels insmeren dus wellicht irriteerde dat ook een beetje. Enfin, binnen enkele dagen nog eens herhalen sowieso.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 16:23 



 
Profiel   

https://www.minihorseshop.be/shapley-s- ... tail-groom
wij hebben nu deze olie besteld.
Vriendin van me gebruikt het al een tijd, en de mijne had haar manen geschuurd, dus wat van die olie erop gedaan. In een dag tijd waren de plekken van rauw en bloederig naar dicht en rustig gegaan. Ik gebruik het nu ook in de kloven. Het helpt de huid verzorgen en werkt jeukstillend. Niet goedkoop van een fles maar wel zijn geld waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 18:58 



 
Profiel   

Ik wil hem van de week nog gewoon in de cydectin zetten, maar heb diatermeeënaarde besteld, dus hopelijk daarmee aan de slag en gaat het zijn pootjes heel goed doen *fingerscrossed*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 19:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 66 van de 83 [ 2063 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 83  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen