Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 55 van de 83 [ 2063 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 83  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

CPL topic

 
Profiel   

Duhelo schreef
izzy1985 schreef
Pas trouwens op met Cydectin en veulens. Veulens mogen nog geen Moxidectine hebben! kijk voor gebruik even na vanaf welke leeftijd dat mag!

Ohja, dat is idd een goede om te vermelden, dat wist ik zelf ook niet. Is het vanaf een bepaald gewicht veilig of vanaf een bepaalde leeftijd?

Leeftijd ;) bij jonge veulens kan het nog door de bloed-hersenbarrière omdat deze nog niet zo 'sterk' is als bij volwassen paarden, met neurologische problemen (tot coma en dood aan toe) als gevolg. Vanaf 6 maanden is dat risico geweken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 20:09 



 
Profiel   

Interessant!
Veulen van hierboven is al een jaartje, dus dat zou geen probleem moeten zijn dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 20:26 



 
Profiel   

Nee ik gebruik het ook al even op mijn inmiddels tweejarige, geen problemen gehad.maar kunt altijd even de DA vragen just in case

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 20:28 



 
Profiel   

mindful een jaarling met cpl kan toch haast niet? dacht dat het meestal rond een jaar of 3 of pas later kon beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 21:13 



 
Profiel   

Jaarling met cpl kan prima hoor. Als ik het goed begreep heeft dit paardje een slechtere start gemaakt waardoor het ganse immuunsysteem om zeep is, de ideale trigger voor cpl...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 21:16 



 
Profiel   

Ja klopt wat Duhelo zegt, moeder en veulen hebben een paar weken in het ziekenhuis geweest, de moeder had niet genoeg melk en veulen was ondervoed,
Ze heeft dan ook nog een ernstige bloedwormbesmetting in combi met veulenworm doorgemaakt. Inmiddels was ze toen bij ons, we hebben haar er goed doorgekregen en mijn reactie was goed voeren maar overdaad schaadt.
Waarschijnlijk geef ik haar te rijk veulenvoer.
Inmiddels samen met Duhelo een mooi voerschema gemaakt, waarvoor dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 07:12 



 
Profiel   

Graag gedaan hoor :)
Hopelijk gaat het nu weer in de goede richting en kan je het onder controle krijgen, want het is inderdaad erg vroeg om het nu al zo zichtbaar te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 14:48 



 
Profiel   

Gebruiken jullie de Cydectin ook preventief op jonge paarden? Ik heb een jaarling met prima benen, en dat wil ik graag zo houden. Zou ik hem nu ook al gaan behandelen of beter wachten tot de eerste tekenen zich aandienen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 16:11 



 
Profiel   

Nee, zou ik echt niet doen :n Elke keer dat je wast met gif is een aanslag op de huid. Je hebt kans dat de je huid er zelfs slechter mee maakt waardoor mijt eerder op kan spelen. In november komt mijn veulen naar huis, maar die ga ik echt niet preventief behandelen. Wel ervoor zorgen dat haar weerstand en huisvesting zo goed mogelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 16:16 



 
Profiel   

Preventief zou ik ook niet behandelen. Ik doe het wel "preventief" 4 keer per jaar, maar mijn paarden hebben al last van de mijten. Maar zolang ze niet jeuken, gewoon vanaf blijven.
Goed zorgen voor beweging, suikerarm in het voer, benen droog houden, en de rest afwachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 16:19 



 
Profiel   

Ik zou t ook niet preventief doen op zo'n jonge leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-17 19:12 



 
Profiel   

Niet preventief, wel wanneer je het idee hebt dat ze jeuk aan de benen hebben. Mijtinfectie kunnen ze heel goed via de moeder mee krijgen. Hoeft niet per definitie al CPL te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 13:57 



 
Profiel   

Hij heeft nu nergens last van. Dan laat ik hem lekker lopen zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 16:53 



 
Profiel   

aaargh, op mijn 8 jarige op beide benen open plekken gevonden, échte open cpl plekken en ribbels en kloven dus :(
Het is lang goed gegaan, maar nu zal het echt gaan beginnen weer vrees ik ... ook maar gestart met knippen en zalven ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 16:58 



 
Profiel   

Iemand ervaring met vaseline en de col plekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 21:38 



 
Profiel   

Heej Darko! :wave: Nog niet in the Staten? Hoe ist met t peerd? Al mooi nieuw huis gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 22:05 



 
Profiel   

Ai Duhelo wat een pech ook :(:)

Ik heb gehoord dat smeersels weer een broeihaard van beestjes kunnen worden. Ben momenteel aant smeren met uiercrème die ik pas gehaald had, ze jeukt wel minder nu precies. Straks ga ik samen met mijn vriend voor alle zekerheid eens goed wassen met sanacuran. Daar ze al maanden jeuk heeft, zou het wel eens kunnen dat ze mijt van de moeder mee heeft.
Ik hoop stiekem dat het dat gaat zijn, heb ook haar voeding drastisch aangepakt, veel teveel suiker in het voer! Schandalig dat dit nog verkocht wordt eigenlijk :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 06:22 



 
Profiel   

Jaan81 schreef
Heej Darko! :wave: Nog niet in the Staten? Hoe ist met t peerd? Al mooi nieuw huis gevonden?


Ondertussen al een kleine twee maanden in Arizona. De warmte en de droogte doen echt wonderen voor zijn artrose. De col is ook echt minder. Benen hebben minder rimpels. De stallen zijn groot, minimaal 6*6 en staat veel op de weide. Er hooi is van veel hogere kwaliteit wat wel een probleem veroorzaakt. Het zit namelijk veel te hoog in voedingswaarde. Stro doen ze hier niet echt, dus ik ben iets aan het zoeken daar geen weinig geeft kwaliteit voeding maar veel aan vulling. Stro zou ideaal zijn. Iemand nog ideeën?

Suiker in de voeding is echt een drama, goed dat je het eruit hebt gehaald. Zelf voer ik niks hoger dan 12% gecombineerd zetmeel en suiker gehalte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 06:57 



 
Profiel   

Oh, hij is toch mee verhuisd met je? Wat heerlijk! Wat vinden ze daar van m? Heb je foto's? Ben wel heel benieuwd.
Het ene voordeel heeft z'n ander, dat zie je dus maar weer. Ze hebben geen graszaadhooi ofzo, waar je het goeie hooi mee kan mengen?
Wat heeft ie als bodembedekking dan in z'n stal, vlas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 07:26 



 
Profiel   

Wauw Arizona <3 heerlijk al die vrijheid, zoveel meer plaats dan hier bij ons! Ben ook wel benieuwd naar foto's, het ene voordeel heeft ook weer nadeel. Het belangrijkste is dat die beter gaat, heerlijk eigenlijk :j
Is de verhuis goed verlopen? Moet een hele onderneming zijn, je paard meenemen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 06:22 



 
Profiel   

<3 Arizona, staat ook op mijn verlanglijstje wauw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 07:05 



 
Profiel   

Misschien heeft iemand tips
ik zoek een wondverzorgingsspray (géén ontsmetting )
Bij voorkeur in een spuitbus dat stil spuit, maar iets waar ik met een druk een continue stroom kan uit krijgen (een pssht psssht spuitje zou opzich wel lukken, maar paard is zo panisch dat ik meestal maar een kans krijg. 1 psshhhtje is dus te weinig en daarna raak ik niet meer in de buurt.)

Mogen ook losse spuitbussen zijn. Het is zo overgegoten.

de spray zelf iets op basis van aloe vera, calendula, honing?
ideaal is iets dat de wonden verzorgd en de boel soepel houdt. Iemand ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 14:49 



 
Profiel   

Ast heeft een honingzalfspray, is dat wat?http://www.dochorse.nl/dermiel-wound-spray.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 15:39 



 
Profiel   

Zelf iets brouwen op basis van etherische oliën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 18:19 



 
Profiel   

Daar had ik ook al zitten aan denken. Hoe weet ik welke etherische olie er op de huid mag?
het linkje hierboven ziet er goed uit, maar zon spuitflesje wil ik dus niet. Hiermee moet ik tig keer sprayen en die kans krijg ik niet (en ik moet ook te dicht bij het been komen daarmee.)
https://st.depositphotos.com/1765561/30 ... cation.jpg

ik denk dat zon spuitfles ideaal zou zijn, net zoals voor keelspray. Hiermee kan ik behoorlijk richten, en zolang je drukt komt er normaal vloeistof uit. Zo kan ik een redelijke hoeveelheid inspuiten in een handeling.
Maar ik vermoed dat deze dingen gevuld zijn met een gas en je dus niet zelf kan vullen met iets?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 18:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 55 van de 83 [ 2063 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 83  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen