Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag over afstamming PRE andalusier hengsten

 
Profiel   

Ik zit te kijken naar een PRE andalusier en ben even benieuwd of iemand deze bloedlijnen wat zegt. Mij namelijk niet :). Hieronder de afstamming.

http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-publico/arbolGenealogicoPRE/ConsultarArbolGenealogicoPRE.aspx?ID=J5xNdQWGEVY=

Komt deze ruin uit een goede bloedlijn of is het niet veel bijzonders? Ik wil hem mogelijk komen, maar hij moet naar mijn idee aardig wat kosten. Hij is 6 jaar en kan dressuurmatig nog niet heel veel en moet nog 7000,00 kosten. Ik ben benieuwd wat jullie kenners hiervan vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 08:33 



 
Profiel   

Even los van de bloedlijn..dat is best een normale prijs voor een goede PRE.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 08:36 



 
Profiel   

dank je voor je reactie maar nu weet ik nog niet of die goed is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 11:27 



 
Profiel   

Oh ja en er is aangeven dat hij Negra is dus Zwart alleen het is een schimmel? Kan dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 11:41 



 
Profiel   

Mogelijk zwart geboren, zou daar een vergissing in zijn gemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 11:41 



 
Profiel   

Zwart geboren en nu aan het schimmelen? Dat vermoed ik. Of het papier is van een ander, maar die kans lijkt me kleiner.

7000 voor een PRE (alle papieren erbij?) is geen gekke prijs. Staat hij al in Nl?

Pb anders Cyrina even voor meer info, zij is volgens mij wel redelijk bekend met de verschillende lijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 11:52 



 

RPA --> BKR

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-16 11:52 



 
Profiel   

Wat een goede bloedlijn is, is voor iedereen persoonlijk. De ene houdt van dit de andere van dat. En het paard zelf is belangrijker dan het papier ook voor de fok. Er zijn 2 bloedlijnen duidelijk aanwezig. Guardiola welke op dit moment vrij populair is voor de paarden voor dressuur. De andere is de Cartujano de lijn van de monniken welke echt de paarden hebben die zo van een schilderij uit de Renaissance lijken te zijn gelopen.

Het paard komt zo goed als rechtstreeks uit deze lijnen. Niet dat er nog een groot aantal kleine fokkers tussen zaten. Daarentegen zitten er weer geen paarden tussen die extra fokpremies gehaald hebben. Ze hebben allemaal alleen de basis goedkeuring ondergaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-16 19:13 



 
Profiel   

He cyrina, dank je voor je antwoord. Toch nog een laar vragen. De bloedlijnen die beschrijft zie je in dit paard? Zoals je aangeeft 'het paard komt zo goed als rechtstreeks uit deze lijnen' Of algemeen gezien?

En wat bedoel je met 'Niet dat er nog een groot aantal kleine fokkers tussen zaten. Daarentegen zitten er weer geen paarden tussen die extra fokpremies gehaald hebben.' Dus wel bekende fokkers maar geen paarden met extra fokpremies..? Begrijp ik dit goed? En vind je hem gezien het papier en filmpje 7000,00 waard? Ik heb hier echt geen beeld bij en zou hulp van een kenner goed kunnen gebruiken. Ik wil het best betalen, maar niet als het niet reƫel is. Hij is nu 6 en kan echt de basis. Ik wil graag een paardje voor recreatie en dressuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-16 08:50 



 
Profiel   

Dit zijn idd de 2 lijnen waar dit paard voornamelijk uit bestaat. Dat tekentje met de S er in is guardiola.

Met extra fokpremies bedoel ik paarden die naast de basiskeuring APTO) ook bijvoorbeeld calificado zijn. Of de mejores mejorante etc. Dat hebben ze bij dit paard niet. Overigens bestaat dat ook nog niet heel lang dus bij oudere paarden in de stamboom kun je dat ook niet verwachten.

Ze kunnen bijvoorbeeld weer wel premies op morfologie keuringen behaald hebben.

Ps. Ik zie geen filmpje

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-16 09:04 



 
Profiel   

Hoort het papier wel bij het paard? (komt ook nogal eens voor in Nederland helaas....) je kunt dit testen door de chip in het paard te vergelijken met het paspoort.
7000 voor een basis gereden ruin is aan de prijs...echter hangt het ook af van de kleur, grootte en bloedlijn.
6 jaar en basis, is prima...beter zelfs dan een 4 jarige die alle oefeningen al beheerst.
Heb je een filmpje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-16 11:36 



 
Profiel   

Cyrina in de pb die ik je had gestuurd stond de YouTube link. Nog bedankt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-16 17:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen