[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:22

Wopkebrok schreef:
Dedmer is bij mij ook op het lijstje van mogelijke kandidaten gekomen. Wat een fijne hengst om te zien!

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Laat ik haar een jaartje leeg om lekker te gaan rijden of toch weer onder de hengst?
Als ze wel weer onder de hengst gaat dan wordt het Elias.



Zou dat her overwegen... Elias zelf is een prima atleet. Maar zijn nakomelingen vallen heel erg tegen.

Fleuribelle
Berichten: 773
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:25

Wopkebrok schreef:
Leuk Fleuribelle, Hoe lang moet ze nog?

Ze is 27 maart uitgeteld.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:29

In mijn beleving hangt je hengstenkeuze heel erg samen met je doel met de fok en persoonlijke voorkeur. De ene hengst dekt veel meer en betere merries. Dit kan ook een heel vertekent beeld geven tav de kwaliteit van de nafok van zo'n hengst. Elias en zijn vader Jorn lopen-liepen beide op hoog niveau id dressuur. Misschien komen er straks wel fijne sportpaarden van..
Altijd goed kijken nr je merrie en haar afkomst. De merrie heeft ook grote invloed :j

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:47

Wopkebrok schreef:
Dedmer is bij mij ook op het lijstje van mogelijke kandidaten gekomen. Wat een fijne hengst om te zien!

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Laat ik haar een jaartje leeg om lekker te gaan rijden of toch weer onder de hengst?
Als ze wel weer onder de hengst gaat dan wordt het Elias.


Ja dedmer vond ik ook heel prettig om te zien

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:45

gett schreef:
Ze hebben er alsnog een mooie keuring van weten te maken!

Onze Tsjalle merrie zal geinsemineerd worden met Dedmer.

Was ook blij verrast met de prestatie van Teun, doet Bartele ook ten goede!

En Alwin zette zijn beste beentje ook voor <3


In Dedmer zit toch ook Jasper, je merrie is toch Tsjalle x Beart? Gewoon uit nieuwsgierigheid vanwaar de keuze?

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:09

Dedmer is een Alwin en daar zit geen Jasper in de ouders of voorouders. Denk dat de combinatie prima kan met de Tsjalle merrie.

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:14

Appaloosa9 schreef:
gett schreef:
Ze hebben er alsnog een mooie keuring van weten te maken!

Onze Tsjalle merrie zal geinsemineerd worden met Dedmer.

Was ook blij verrast met de prestatie van Teun, doet Bartele ook ten goede!

En Alwin zette zijn beste beentje ook voor <3


In Dedmer zit toch ook Jasper, je merrie is toch Tsjalle x Beart? Gewoon uit nieuwsgierigheid vanwaar de keuze?


Ik ben niet de eigenaar en de eigenaar heeft meer verstand van fokken :D. Qua lijn zal het vast goed zitten en dedmer is inderdaad een zoon van Alwin. Is wel lastig om een goede hengt bij deze merrie te zoeken, aangezien ze bekende hengsten in haar lijntje heeft.

De bartele merrie heeft een nieuwe eigenaar gekregen, maar ik blijf haar lekker rijden.
Nu mag ik hem helpen een hengst uit te zoeken, maar is lastig hoor.

Zal me er eens beter nog in verdiepen.

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:45

Het was veder niet aanvallend bedoeld hoor, het was puur nieuwsgierigheid maar in moeders kant zit jasper. Afbeelding
beeld kan helaas niet groter.

Super gaaf dat je mee mag zoeken naar een hengst.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:09

Och je hebt gelijk! Ik zat met Alwin lijn in mijn hoofd ;)
Heb Dedmer nog niet uit mijn hoofd :=

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:27

hahaha snap ik

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:30

:D

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:55

Vatte het ook niet aanvallend op :D dit had ik zelf nog niet gezien.

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:14

gelukkig! Ik wist het ook niet kwam er gisteren achter met de keuring.

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:41

Vandaag heb ik een super gave shoot gehad met Diablo. Ik wilde al heel lang rijfoto's, maar meestal rij ik gewoon in spijkerbroek of een broek die ik op dat moment aan heb (ik heb overigens maar 2 rijbroeken: 1 die eigenlijk te groot is en 1 witte :') ). Toen bedacht ik mij van de week dat ik een slipjas in de kast heb hangen en het misschien wel gaaf zou zijn om in een volledig dressuurtenue te gaan :D

Alvast 2 foto's die nog niet bewerkt zijn, maar welke ik al wel mag delen:

Afbeelding
Afbeelding

Alle credits gaan naar Yaël Hagelstein _/-\o_

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:22

DJZ schreef:
Vandaag heb ik een super gave shoot gehad met Diablo. Ik wilde al heel lang rijfoto's, maar meestal rij ik gewoon in spijkerbroek of een broek die ik op dat moment aan heb (ik heb overigens maar 2 rijbroeken: 1 die eigenlijk te groot is en 1 witte :') ). Toen bedacht ik mij van de week dat ik een slipjas in de kast heb hangen en het misschien wel gaaf zou zijn om in een volledig dressuurtenue te gaan :D

Alvast 2 foto's die nog niet bewerkt zijn, maar welke ik al wel mag delen:

[ [url=m/htBbTT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uhi74Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alle credits gaan naar Yaël Hagelstein _/-\o_


Mooi!

SunnyHorse
Berichten: 1249
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:20

Djz: wat is ie mooi glanzend zwart! Fijn en bijzonder om goede foto’s van paard en jezelf te hebben.

Ik heb een tijdje terug ook een shoot gehad. Waardevol om te hebben. Afbeelding

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:27

Wat een aparte maar gave foto sunny horse! Bedenk mij dat ik nog steeds foto's moet maken :+

SunnyHorse
Berichten: 1249
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:34

Jinthe1 schreef:
Wat een aparte maar gave foto sunny horse! Bedenk mij dat ik nog steeds foto's moet maken :+


*\o/* Yes please!

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:04

Ik heb amper goede foto's van mn Friese dames bedenk ik me nu. En dat is best schandalig, want als fotografe zijnde mag dat toch geen probleem zijn.

Van de lente als ze aan huis staan, ga ik alles goedmaken :D

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:43

Haha boemel, dat is inderdaad wel 'schandalig'.. ook geen telefoonfoto's of maak je die wel? Mijn hele telefoon staat vol met foto's van Picasso en de mini's :x

Maar mooie foto's zijn altijd leuk om te hebben <3

Ik heb ruim een jaar geleden model gestaan tijdens een workshop van Eliane van Schaik, toen was het 2 graden buiten :brr: :
Afbeelding

En nu heb ik een ruitertje voor mijn minipaardje waarvan moeders fotograaf is, dus zij zet Picasso ook wel eens op de foto:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna kwam het modellenleven van Picasso op gang en heeft hij nog model mogen staan voor een kledingwinkel hier in de buurt en een blackshoot voor een fotowedstrijd :')

Volgens mij houdt ie wel van poseren want zijn oortjes staan (bijna) altijd naar voren. Bij die van jullie ook?

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:20

Lys_PPA schreef:
Haha boemel, dat is inderdaad wel 'schandalig'.. ook geen telefoonfoto's of maak je die wel? Mijn hele telefoon staat vol met foto's van Picasso en de mini's :x

Maar mooie foto's zijn altijd leuk om te hebben <3

Ik heb ruim een jaar geleden model gestaan tijdens een workshop van Eliane van Schaik, toen was het 2 graden buiten :brr: :
[ [url=m/xLZsRj.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu heb ik een ruitertje voor mijn minipaardje waarvan moeders fotograaf is, dus zij zet Picasso ook wel eens op de foto:
[ [url=m/6Vdd1i.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6qwuMk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna kwam het modellenleven van Picasso op gang en heeft hij nog model mogen staan voor een kledingwinkel hier in de buurt en een blackshoot voor een fotowedstrijd :')

Volgens mij houdt ie wel van poseren want zijn oortjes staan (bijna) altijd naar voren. Bij die van jullie ook?


Mooie foto's!

Nee, telefoonfoto's ook weinig.
Laat bewust mijn telefoon vaak achterwege bij de paarden. Wil mijn tijd dan puur voor de paarden hebben :o

Tess wel eens met camera op de foto gezet.
Die lacht me vooral uit :D
Afbeelding

En mijn vriend wel eens de camera in de handen gedrukt.
Afbeelding


Van Tess heb ik wel wat normale portretfoto's.
Afbeelding

Van Diekke bijna niets.
Wil graag mooie blij in de wei foto's van haar maken, want ze is een blij ei :D
Maar, dat duurt dus nog even :o

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:19

Hier ook nauwelijks telefoonfotos. Laat staan echt mooie foto's haha die heb ik gewoon echt niet. Moet er toch eens werk van maken.

Dit is mijn Thorben merrie maar zoals gezegd,een snelle telefoonfoto! Afbeelding

En dan nog de 1,5 Wimer merrie rechts en de 3,5 jarige Baert merrie links. De rest moet nog op de foto :Y)

Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:05

Dat is waar Boemel, ik probeer ook zo min mogelijk tijd op mn telefoon te spenderen bij Picasso. Maar dan issie opnieuw gevlochten en denk ik ahh wat issie toch knap. En nieuw dekje, ahh toch maar n foto. Nieuwe deken, nog n foto :') iets met je eigen paard te knap vinden.... :+
Laatst heb ik foto's kunnen maken samen toen hij in de stal lag en ik erbij kon zitten <3 speciaal momentje.

Haha die foto van Tess :D mooie portretfoto! Met allebei samen is ook gaaf. Wil ooit al mn beestjes samen erop, maar helaas staan ze op twee plekken (net zoals die van jou toch..)

En Thorben, ik vind die foto in de mist ook echt mooi, iets waarvoor ik ook mn telefoon erbij zou pakken :P

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:19

Lys_PPA schreef:
Dat is waar Boemel, ik probeer ook zo min mogelijk tijd op mn telefoon te spenderen bij Picasso. Maar dan issie opnieuw gevlochten en denk ik ahh wat issie toch knap. En nieuw dekje, ahh toch maar n foto. Nieuwe deken, nog n foto :') iets met je eigen paard te knap vinden.... :+
Laatst heb ik foto's kunnen maken samen toen hij in de stal lag en ik erbij kon zitten <3 speciaal momentje.

Haha die foto van Tess :D mooie portretfoto! Met allebei samen is ook gaaf. Wil ooit al mn beestjes samen erop, maar helaas staan ze op twee plekken (net zoals die van jou toch..)

En Thorben, ik vind die foto in de mist ook echt mooi, iets waarvoor ik ook mn telefoon erbij zou pakken :P


Ja klopt, nog wel op 2 plekken.
Als de stallen en de bak klaar zijn thuis, dan komen ze samen te staan.
En dan ga ik helemaal los qua fotografie

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:17

Lys_PPA schreef:
Dat is waar Boemel, ik probeer ook zo min mogelijk tijd op mn telefoon te spenderen bij Picasso. Maar dan issie opnieuw gevlochten en denk ik ahh wat issie toch knap.

Herkenbaar :')

Afbeelding

Afbeelding