[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:19

Mag ik mij hier ook melden?

Momenteel bezig met de zoektocht naar mijn zwarte droom.
Heb op dit moment 2 barock pinto's, maar beide kleine maat dus besloten om mijn jongste te verkopen en een groter paard ervoor terug te kopen.

Ik ga binnenkort naar een stel net geen 3 jarige (onbeleerde) hengsten kijken, met stokmaten vanaf 1.66
Dua hopelijk mag ik mij straks ook officieel eigenaar van een echte fries noemen ipv een halve haha

Mijn oudste barock pinto heeft oud fries bloed aan moeders zijde. Heinse en reitse.
En elke keer als ik de beelden van de HK zie, dan denk ik, ja die zwarte parels, dat wil ik gewoon

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:31

Welkom, succes met je zoektocht! *\o/*

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:07

Succes Ivy! Zijn het hengsten die op de eerste bezichtiging geweest zijn?
Er zullen er nu wel te koop van komen :j

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:26

Ja, ik zie nu ook regelmatig mooie hengsten te koop komen uit de bezichtigingen: knappe dieren hoor! Veel succes en plezier met de zoektocht!

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:54

ivy_power89 schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Momenteel bezig met de zoektocht naar mijn zwarte droom.
Heb op dit moment 2 barock pinto's, maar beide kleine maat dus besloten om mijn jongste te verkopen en een groter paard ervoor terug te kopen.

Ik ga binnenkort naar een stel net geen 3 jarige (onbeleerde) hengsten kijken, met stokmaten vanaf 1.66
Dua hopelijk mag ik mij straks ook officieel eigenaar van een echte fries noemen ipv een halve haha

Mijn oudste barock pinto heeft oud fries bloed aan moeders zijde. Heinse en reitse.
En elke keer als ik de beelden van de HK zie, dan denk ik, ja die zwarte parels, dat wil ik gewoon

Welkom en succes met de zoektocht!

Las ik nou dat je een hengst had gevonden, maar deze had terug gebracht vanwege gebreken?

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:31

Klopt, wil me daar niet zo over uitlaten maar ik baal er nu nog van :(

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:00

Welkom ivy, succes met je zoektocht!

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:05

Bedankt!
Ik heb nu een Hette hengst op het oog, iemand bekend met dit bloed?

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:10

ivy_power89 schreef:
Klopt, wil me daar niet zo over uitlaten maar ik baal er nu nog van :(

Snap ik. Ik weet hoe vervelend het is om een paard terug te moeten brengen (en de veroordelende reacties daarop soms). Ik heb er tot groot verdriet vorig jaar 2 terug gebracht.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:18

ivy_power89 schreef:
Bedankt!
Ik heb nu een Hette hengst op het oog, iemand bekend met dit bloed?


Hette is een Norbert x rindert.
Ik ben helemaal verliefd op Hette twee jaar terug een verschrikkelijk goede merrie gezien en ik heb toen m'n ex zitten poken om Hette op zijn reinder merrie te zette.

Ik heb zelf ook nog gezocht naar een hengst nakomeling maar alle nakomelingen die ik leuk vond waren boven mijn budget ;(

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:19

Het zijn vaak paarden hoog in het energie level. Met zeer expressieve bewegingen. Echte keuringspaarden.

Meeste gaan naar buitenland om die reden voor grof geld

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:43

Nou heb ik even mazzel :')
Tis een hengst, groen als wat, dikke vacht, nul bespiering en nu al een joekel. Wordt dit jaar 3.
En stiekem werd ik verliefd toen ik zn mn armen om zn kop kon slaan en lekker kon kroelen <3 maar de knoop is nog niet doorgehakt.

Ik heb een norbert ruin gereden. Kon ermee lezen en schrijven maar wat een spanning kon hij hebben. Dus ik riep nog bij aanvang zoektocht, geen norbert :o

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:59

ivy_power89 schreef:
Nou heb ik even mazzel :')
Tis een hengst, groen als wat, dikke vacht, nul bespiering en nu al een joekel. Wordt dit jaar 3.
En stiekem werd ik verliefd toen ik zn mn armen om zn kop kon slaan en lekker kon kroelen <3 maar de knoop is nog niet doorgehakt.

Ik heb een norbert ruin gereden. Kon ermee lezen en schrijven maar wat een spanning kon hij hebben. Dus ik riep nog bij aanvang zoektocht, geen norbert :o



Naja technisch gezien is het ook geen Norbert toch.norbert is zijn opa. Haha

En eehh.. De mijne is een Julius.. Julius is een norbert x beart. En de mijne is een dikke chillbill. Dus als je m leuk vind vraag even of je een paar keer mag grond werken met 'm. Dan weet je al snel meer.

Iris_Luna

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-08-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 10:25

En ik mag mij hier nu ook melden.
Mijn merrie (fries x tinker) kreeg koliek en heb ik helaas anderhalve dag later op dierendag moeten laten gaan

Wat een enorme leegte was dit!

Sinds een aantal weken ben ik trotse eigenaar van een fantastische jonge friese merrie Iris Stal de Oergong
Stendert x Tsjitse
Wat een enorm brave merrie, ondanks dat ze dingen toch af en toe spannend vindt, blijft ze keurig bij je, echt supergoed opgevoed!!
Ze wordt 25 maart 3 en aangezien ze best aan de maat is, laat ik haar eerst lekker wat uitgroeien en pak ik haar langzaam aan op met grondwerk, langs de weg en in het bos aan de hand etc.

Afbeelding

Afbeelding

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:42

Minifries: gefeliciteerd met je grote Fries!!
Wat mooi om te merken dat ze ondanks dat ze iets spannend vindt je dat kunt opvangen. Dat wekt vertrouwen! Friesen zijn volgens mij vaak wat laatbloeiers dus rustig aan beginnen kan geen kwaad.

Waar/ hoe heb je haar gevonden?

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:27


ScorpioHorse
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-01-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:30

Oh wat een geweldige mooie Friezen hier, misschien ooit in de toekomst iets.. voor nu nog voorlopig een droom :D

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:58

Update van hier,

Tjitske word volgende week gekeurd als ze goed gekeurd is ze officieel verkocht.

Het voelt super goed met deze mensen en mag altijd langs komen bij haar.

Voelt wel heel dubbel gisteravond wel erg verdrietig nog. Maar als ik weet dat ze het super krijgt en baasje heeft die zo gek met haar is.


Met Jelske begint het steeds beter te worden. We zijn er nog lang niet maar kan eindelijk een beetje “rustiger” worden.

Van de week stond ze lekker te kroelen met haar welsh a vriendin en dat doet me goed om te zien.
Afbeelding

Afbeelding

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:03

Leuk minifries, veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst!

Janine, een verkoop is nooit leuk maar als het dan toch moet is het fijn dat je een goed gevoel hebt bij de koper! Succes met de keuring!

Iris_Luna

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:07

Dank je :D

SunnyHorse schreef:
Minifries: gefeliciteerd met je grote Fries!!
Wat mooi om te merken dat ze ondanks dat ze iets spannend vindt je dat kunt opvangen. Dat wekt vertrouwen! Friesen zijn volgens mij vaak wat laatbloeiers dus rustig aan beginnen kan geen kwaad.

Waar/ hoe heb je haar gevonden?


Dank je
Ik had bijna een Friese merrie gekocht, maar helaas klopte het vermoeden dat deze eczeem had. Mijn vorige paard was een flinke eczemer en dit wilde ik absoluut nooit weer, verschrikkelijk vond ik het om aan te zien.
Toen tipte een vriendin van joh, bel die en die nou even, als ze iets te koop hebben staan, dan weet ik zeker dat je er een fantastisch paard aan overhoudt.
Dus idd gebeld en ze hadden een lieve, jonge, grote merrie staan. Dat was Iris! Je ziet in alles terug dat ze met veel liefde opgevoed is en ze is idd heeeeel meewerkend en gemakkelijk te overtuigen wanneer ze iets echt spannend vindt!
Ze komt trouwens van Stal de Oergong in Huins.
Ik heb alle tijd dus we pakken alles op een lekker rustig tempo op idd, vooral veel plezier maken!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:51

Jinthe dat is inderdaad het belangrijkste van alles.
Bedankt hopen dat ze door de keuring heen komt :)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:26

Ik heb even een blokje om gereden vandaag met jels. Normaal doe ik dat niet doordeweeks omdat hij trekkers niet zo cool vind...

En ik draai de weg op en nog geen minuut later komt er met een nood gang een enorme nieuw Hollander langs gescheurd. Niet ff afremmen ofzo. Neeee volgas er langs....

Ik moet letterlijk 500 meter oversteken en dan ben ik weer van die weg af. Maar het is elke keer weer raak als ik doordeweeks ga...

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:04

Oh zo herkenbaar Absolem hahaha
Ging het wel goed?

De Markus van de 2e bezichtiging waar jij het laatst over had was vandaag op de herkeuring. Weer niet door.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:39

Duimen dat ze goed de keuring doorkomt janine, maakt de keuze iets gemakkelijker.

Hier nog tips voor een fijne winterjas om mee te rijden buiten?

En ook goede warme handschoenen?

Gister weer zulke zere koude handen, zat jankend op het paard.. En dan heb ik nu nog een binnenbak..

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:41

Nou ik heb volgende week ook een keuring, besloten om voor de jonge Hette te gaan :)
Wordt maandag gebeld voor een afspraak.

Vind zo spannend haha