Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 264 van de 411 [ 10271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Jelske zijn been knapt goed op nu hij droog staat. En hij had vandaag een kwartje wat viel in zijn hoofd trainingsmatig. Ipv dat hij in de oprichting in een krul ging lopen met de longeer hulp om. Zakte hij naar beneden en ging stofzuigen in draf. Eindelijk begon zijn rug op en neer te dansen tijdens het longeren.

Hij heeft die spieren zo hard nodig op zijn rug. Dus ik was bijzonder blij er mee. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 20:10 



 
Profiel   

Wat fijn dat het weer goed gaat met jelske!

Hier gaat het ook zijn gangetje, Maan voelt zich goed, hiske groeit lekker door met haar buikje en Grytsje gaat ook stiekem voorruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 18:26 



 
Profiel   

Hoi hoi ik ben op zoek naar een nieuw paard en bij toeval een Fries proefgereden. En dat beviel heel goed. Super voorwaarts echt heel fijn. Ik ben al maanden op zoek en in principe naar kwpn dressuurpaard. Maar door dit proefritje op deze Fries...ben ik serieus in dit paard geïnteresseerd. Is er iemand die even wil meekijken die kijk heeft op Friesen qua beweging/bouw. Ze vragen een behoorlijke prijs net wat boven mijn budget.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 14:49 



 
Profiel   

Konijen schreef
Hoi hoi ik ben op zoek naar een nieuw paard en bij toeval een Fries proefgereden. En dat beviel heel goed. Super voorwaarts echt heel fijn. Ik ben al maanden op zoek en in principe naar kwpn dressuurpaard. Maar door dit proefritje op deze Fries...ben ik serieus in dit paard geïnteresseerd. Is er iemand die even wil meekijken die kijk heeft op Friesen qua beweging/bouw. Ze vragen een behoorlijke prijs net wat boven mijn budget.



Leeftijd / geslacht / welke stal staat ie te koop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 18:41 



 
Profiel   

Heb je een instructrice? Vraag hem/haar om advies.

Paarden zijn erg duur op het moment en Friezen al helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 15:56 



 
Profiel   

Iedereen de beste wensen, dat 2022 maar weer een mooi paarden jaar mag worden!!

Hebben jullie de eerste nakomeling van Dedmer gezien? Een plaatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 12:16 



 
Profiel   

Iedereen de beste wensen *\o/*

Ja zag het veulen van Dedmer! Plaatje hoor, benieuwd wat zijn nakomelingen in de toekomst gaan doen.

Absolem fijn dat het goed gaat met Jelske.

Haha Zoef ja dat klopt, kan inderdaad dan nog van die kant komen.

Hier m'n paard weer verhuist naar de oude stal. Ivm afstand en straks met een kleine op komst is 3 kwartier enkele reis helaas gewoon niet te doen wil ik nog wat tijd bij m'n paard kunnen besteden.

Nu langzaam op zoek naar een bijrijder...ga nu richting de 25 weken zwangerschap maar met dit weer zijn ze toch vaak ietsje frisser dus denk dat ik het met 30 weken wel voor gezien wil houden.

Helaas lastig om iemand te vinden die gewoon lekker wat wil los werken en wat lichte dressuuroefeningen wil doen en rekening wil houden met instappen van ongeveer 15-20 minuten.

Kreeg alleen maar reacties ivm verplaatsen of balen dat ze niet op Z niveau had gelopen.

Volgende week 1 iemand te kijken, als dat niks wordt maar eens wat stalgenoten lief aan kijken. Wil haar ook wel aan de hand in stappen dus dat iemand alleen ff 20 minuutjes gaat loswerken/galop etc. Dus dan kost het ze ook weinig tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:32 



 
Profiel   

De beste wensen voor jullie ook!

Hier gister weer bij mijn veulen geweest, voor het eerst vast gestaan en een rondje over het erf gelopen.

Dat is jammer Marjolein, hopelijk vind je toch nog een leuke verzorgster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:36 



 
Profiel   

Klaas krijgt uit zijn Tsjalle merrie een veulen van dedmer Marjolein.

Fijn dat caro weer dichtbij staat en jammer dat je nog geen bijrijder gevonden hebt. Lijkt mij juist een geweldige kans voor iemand.

Ik zal opletten of ik nog iemand weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:28 



 
Profiel   

*kruipt onder meeleessteen vandaan* :o

Leuk dat er weer een aantal Friezen-liefhebbers bij zijn gekomen intussen :D Welkom!

M_arjolein heb je al iemand kunnen vinden? Volgens mij is het nog best lastig tegenwoordig om een betrouwbare bijrijder te vinden. Hoop voor je dat je een fijne kan vinden!

Hier gaat het goed! Ik heb vrij lang aan de longeerlijn gereden maar we rijden inmiddels gewoon los en dat gaat eigenlijk heel goed. Het enige wat soms lastig is, is dat hij heel erg snel schrikt van geluiden en zodra hij iets hoort gaat hij aan de kletter. Ik denk dat dit wel minder gaat worden nog, maar het is weleens vervelend. Hij bokt er niet bij, het is geen rodeo ofzo maar hij rent gewoon hard weg. Daarom blijf ik naast het rijden voorlopig ook veel grondwerk met hem doen om vertrouwen en rust erin te krijgen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wel helemaal verliefd op hem <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 10:24 



 
Profiel   

Notrouble wat een knapperd zeg. Fijn dat je nu los kunt rijden. Dat op de kletter gaan zal echt vanzelf minder worden. Die van mij was vroeger ook zo, is nog steeds heel gevoelig maar het gaat nooit meer op de kletter.

Het lijkt er op dat ik een geschikt iemand heb gevonden. Toevallig verzorgt ze nu een ander paard op stal waarvan eigenaresse met verlof was. Helaas nog geen afspraak kunnen maken ivm corona. Ach nu 25 weken zwanger ik tuf nog wel even door.

Jaa Getty ben benieuwd wat voor veulen er uit komt bij die merrie van Klaas! Super leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 10:59 



 
Profiel   

M_arjolein schreef
Notrouble wat een knapperd zeg. Fijn dat je nu los kunt rijden. Dat op de kletter gaan zal echt vanzelf minder worden. Die van mij was vroeger ook zo, is nog steeds heel gevoelig maar het gaat nooit meer op de kletter.

Het lijkt er op dat ik een geschikt iemand heb gevonden. Toevallig verzorgt ze nu een ander paard op stal waarvan eigenaresse met verlof was. Helaas nog geen afspraak kunnen maken ivm corona. Ach nu 25 weken zwanger ik tuf nog wel even door.

Jaa Getty ben benieuwd wat voor veulen er uit komt bij die merrie van Klaas! Super leuk.

Thanx! :D ik hoop het echt dat dit minder wordt, vooral ook voor hemzelf eigenlijk. Hij schrikt namelijk echt, ik heb niet het idee dat hij het doet om te klieren ofzo, hij is dan echt bang. Fijn om wat herkenning te lezen hierin :o

Zou heel fijn zijn als degene die je op het oog hebt klikt! Ook wel fijn dat ze op stal al bekend is, dat is toch wel een prettig idee denk ik. Hopelijk kun je snel een afspraak met haar regelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 11:09 



 
Profiel   

Zou echt top zijn als je een bijrijder gevonden hebt! Dat scheelt wel veel stress
No trouble, jij liever dan ik, met dat soort gedrag durf ik er echt niet meer op haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 12:35 



 
Profiel   

Hahah Nynkex01 snap ik wel, het is ook niet altijd leuk. Het voordeel is wel dat hij vrij grof gebouwd is en daardoor enigszins lomp is in zijn bewegingen, dus hij maakt geen rare schijnbewegingen ofzo. Bokt of steigert ook niet. Hij gaat alleen hard wegrennen.

Net weer even gereden en het ging heel goed! Hij schrok 1x maar was nu veeeel sneller terug dan normaal al. Dus er lijkt progressie in te zitten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 14:29 



 
Profiel   

Oh dat scheelt wel dan blijf ik misschien ook nog wel zitten, als mijn vorige KWPNer aan de haal ging dan ging je wel, dat was echt een stuk elastiek

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:00 



 
Profiel   

Dat zijn goede berichten notrouble, stoer hoofdje heeft hij!

Fijn dat je iemand gevonden hebt marjolein. Weet nog wel dat ik Caroliene de eerste keer zag, toen dacht ik wel van zoo pittige merrie.

Vandaag nog op Hiske gereden, ze heeft er nog erg zin in ondanks dat ze 7 maart al is uitgerekend. Eigenlijk zou ik liever gaan longeren, maar deze mogelijkheid is er nu niet waar ze staat. Dus doen we rustig rondje onder het zadel. Alleen dat rustige denkt ze zelf wel anders over haha.

Ook Grytsje gaat erg fijn, ben benieuwd hoe groot ze nu is. Ze wordt steeds knapper, waarschijnlijk gaat de eigenaar dit jaar nog een keer proberen om haar ster te krijgen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 18:37 



 
Profiel   

Hoi hoi allemaal! Ben ik ook weer even.
Wat een knappe vent No trouble! Leuk leuk!

Hier ook alles goed. Na het spenen van Pien was onze Swarte even uit logeren maar ze had duidelijk wat heimwee dus hebben haar lekker weer opgehaald. Staat nu in de box naast Pien en echt niks aan de hand. Pien was wel even verbaasd dat ze terug was want moest wel een kwartier regmatig gapen maar heerlijk dat de merrie lekker weer thuis is. We hadden onze Swarte opgegeven voor fokadvies in de phryso en kregen berichtje dat ze in het april nummer aan de beurt is. Heel benieuwd naar het advies wat we gaan krijgen. Ze is nu gust want moet eigenlijk nog "even" 3 punten halen in het Z voor haar sportpredikaat.
We hebben inmiddels ook "onze" Marcus merrie weer op stal. Die is niet van ons maar mijn dochter heeft haar ingereden en moet nu de sport in. Is echt zo'n fijn paard, daar word je helemaal blij van. En met dit mooie weer kun je ook weer eens lekker naar buiten en rijden.

Nu eerst paar dagen hengsten kijken?
Waar gokken jullie op vr het kampioenschap? Ik ben heeeel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 09:48 



 
Profiel   

Ik kom ook weer eens kijken :D

Veulen van Dedmer inderdaad ook gezien, leuk ding! Ik heb gehoord dat hij naar Mexico ofzo onderweg is. Geen idee of er nog wel diepvries beschikbaar is.


Leuk paard NoTrouble, komt vast goed. Je zou ook iets kunnen geven waardoor de scherpe randjes er wat af gaan. Of wellicht een oornetje met verdikte oortjes tegen het geluid?

Ynekes, ik heb geen idee voor het kampioenschap, het is maar net hoe ze ervoor staan natuurlijk. Denk dat Matthys wel kan zou kunnen maken maar het zou ook zomaar eens een hele verrassing kunnen zijn. Het blijft ook bij de hengsten een momentopname en ze keuren wat ze zien. Dat de beste dus maar mag winnen *\o/*
Leuk dat je meedoet met het fokadvies! Ga je het advies volgen vermoed je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 13:51 



 
Profiel   

Ik ga zo even de keuring terug kijken als dat kan. Ik ben de afgelopen twee weken helemaal knetter geworden omdat alles en iedereen achter elkaar koorts krijgt. Jelske vormde geen uitzondering deze week helaas. Been weer dik en 40 graden koorts.

Gelijk buiten even laten draven en daarna direct de biotex in en 20 min laten weken terwijl ik de boel doormasseerde. Korsten weg gepulkt zodat alle zooi er uit kon ook al werd dat me niet in dank afgenomen.
Vervolgens groene leem er op.savonds nog een keertje terug en een half uur stappen op asfalt. Zijn temperatuur was toen een hele graad gezakt en het been een aanzienlijk stuk dunner.Gisteren heeft de leaser aan de hand gestapt en voelde hij zich al een heel stuk beter gezien ze hem amper kon houden. En vandaag ben ik zelf weer geweest. Hij liep niet meer kreupel. Keek veel beter van zich af en er konden aan de longe weer flinke bokkensprongen van af. Been was dun gebleven.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:52 



 
Profiel   

Och arme Jelske, mooi dat het weer opknapt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 22:56 



 
Profiel   

Wat vervelend Absolom maar mooi dat hij weer opknapt. En wat wordt het een bink!

Jinthe; ik wacht het fokadvies nieuwsgierig af en ben benieuwd of ons lijstje ook "hun" lijstje is of dat ik toch heel andere adviezen krijg! En dan natuurlijk kijken wat we doen. Ik ben wel gevoelig voor goed onderbpuwd en kundig advies maar moet zelf ook goed gevoel bij de keuze hebben natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 08:24 



 
Profiel   

Ah wat vervelend Absolem!

Xander had zijn zweetdeken vernield, maar de nieuwe staat hem ook zo mooi <3

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 17:35 



 
Profiel   

Ketly wat een mooie deken!

Wat balen van Jelske Absolem. Fijn dat het nu weer wat beter lijkt.

Ik ben heel benieuwd morgen. Jammer dat Wylster ook weg is. Ik heb geen idee dit jaar. :')

Getty wel fijn dat je haar nog lekker kan rijden. Schiet ook al op nu met het veulen

No Trouble herkenbaar. Voor het paard is het ook echt niet prettig elke keer dat ze zo snel nerveus zijn.

Bijrijder lijkt goed :D moet zeggen dat ik er ook wel aan toe ben om te stoppen met rijden voorlopig. Motivatie is wat weg sinds ik zwanger ben. Ook om dingen thuis te doen trouwens :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:24 



 
Profiel   

M_arjolein schreef
Ketly wat een mooie deken!

Wat balen van Jelske Absolem. Fijn dat het nu weer wat beter lijkt.

Ik ben heel benieuwd morgen. Jammer dat Wylster ook weg is. Ik heb geen idee dit jaar. :')

Getty wel fijn dat je haar nog lekker kan rijden. Schiet ook al op nu met het veulen

No Trouble herkenbaar. Voor het paard is het ook echt niet prettig elke keer dat ze zo snel nerveus zijn.

Bijrijder lijkt goed :D moet zeggen dat ik er ook wel aan toe ben om te stoppen met rijden voorlopig. Motivatie is wat weg sinds ik zwanger ben. Ook om dingen thuis te doen trouwens :')



Ooh maak je om je huis maar geen zorgen als je in de laatste weken zit krijg je vanzelf nestel drang en sta je om 2 uur snachts te poetsen omdat je toch niet kan slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:30 



 
Profiel   

Yeaah Alwin preferent *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 12:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 264 van de 411 [ 10271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen