[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cas10
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-07-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:23

Hee Sanet, wat gaaf je weer in actie te zien met Syb! Op het Fries paardenforum volgde ik jullie mooie ontwikkelingen altijd. Syb mag er zijn met haar knappe looks, toppers!!

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:46

Dat is ook niet niks yneke een dierbaar persoon verliezen.
Fijn dat je je nu weer beter voelt.

Denk dat je veel geïnteresseerden voor je jonge merrie zal hebben, perfecte leeftijd en een leuke vader.

Heb je ook een foto van je hengst, ben benieuwd!

Hier startkaart opgezegd en even het hele serieuze rijden opgegeven.

Heb niet genoeg tijd om 4x in de week naar de bak te gaan om te trainen en merrie krijgt in april weer een veulen. Doet me wel verdriet, maar het is niet anders.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:51

Getty_maan; wat jammer zeg! Maar zo'n beslissing kan misschien ook rust geven. En Maan is ook bijna zover om lekker rustig aan mee te gaan werken gelukkig. Ben benieuwd hoe zij nu is.

Ja heb wel paar foto's van de hengst. Afbeelding

Afbeelding
Op deze foto staat hij rechts

Afbeelding
Op deze foto staat hij links

En zn koppie;

Afbeelding

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:06

Heb m'n jongste paard welke te koop staat nu ook op de boktmarkt gezet, dus mocht er nog iemand weten die op zoek is :)*
Heb hem 2 weken geleden klinisch en röndgenologisch laten keuren omdat hij te koop stond en ik dit graag vooraf duidelijk wilde hebben als voorbereiding. Helaas bleek hij een botfragmentje in zijn rechterachterbeen te hebben. Al poosje geleden ontstaan, niet aangeboren maar waarschijnlijk klap van ander paard gehad. Totaal niet kreupel op of zo, verder ook helemaal goed, maar zo'n fragmentje moet er wel uit als hij daar in de toekomst last van gaat krijgen. Zit gelukkig niet in een gewricht dus schijnt goed te doen te zijn, geen invloed op het toekomstige gebruiksdoel. Ga het alleen zelf niet meer laten doen omdat hij nog bij mijn ex staat, en verzorgd wordt door overburen (hebben pensionstal en baten nu mijn voormalige stallen uit). Daardoor is de prijs bespreekbaar. Baal er behoorlijk van, geweldig leuk paard met super karakter, kan hem zelf helaas niet meer houden door m'n scheiding dus moet nu echt afscheid van hem gaan nemen.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:46

Succes met de verkoop Bobje! Veel paarden hebben natuurlijk “iets”, dus het is alleen maar fijn dat dit transparant is en niet verzwegen wordt. Lijkt mij me nou niet een No go bemerking.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:46

Hier een hoop verdriet. Verslagen Droes….
Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:18

Eerlijke advertentie BopjeBo, succes met de verkoop!

Ohhh, sunnyhorse, wat een k-nieuws. Ik heb even moeten googelen wat het verschil is tussen droes en verslagen droes, maar dat ziet er niet goed uit :( :(

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:56

Wat een knappe man Yneke!

Rot situatie bopjebo, goed dat je de toekomstige eigenaren eerlijk kan inlichten, zo vind je vast een mooi plekje.

Pfff sterkte sunny, ook ik heb het even opgezocht. Ik ga heel erg voor je duimen dat het goed mag komen.. :(:) ;(

Dennenboom

Berichten: 703
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:28

Eerlijke verhaal Bopjebo! Hopelijk ga je een fijn plekje vinden.

Wat erg Sunny! Ik moest het ook Googlen en hoop echt heel hard dat het goed komt :(:)

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:39

Echt vreselijk Sunnyhorse, wat een verschrikkelijk verlies..

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:13

Voor dit veulen is het over en uit. Bij verslagen droes zijn ze er dood aan gegaan.

Onze enter heeft nu ook droes, dus het is erg spannend. Ze staan in de opfok. Ga er niet heen, ben als de dood dat ik het meeneem naar huis naar mijn drachtige merrie.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:48

SunnyHorse schreef:
Voor dit veulen is het over en uit. Bij verslagen droes zijn ze er dood aan gegaan.

Onze enter heeft nu ook droes, dus het is erg spannend. Ze staan in de opfok. Ga er niet heen, ben als de dood dat ik het meeneem naar huis naar mijn drachtige merrie.


Gecondoleerd

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:52

Lakleer polijsten %) Afbeelding

En erna

Afbeelding

Dit tuig is al dik 30 jaar oud. Dus mooi wordt het niet meer.

Maar ik vind het leuk om te kijken of ik er nog een beetje charme erop kan toveren.

De broekriem die er bij zit heeft ook lak. Misschien pak ik die ook nog wel een keertje aan. Indring verf is besteld. Binnenkort maak ik het normale leer weer helemaal zwart. Ik moest dat even uitstellen.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:16

Oh nee Sunnyhorse wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte.

xDaylight

Berichten: 43
Geregistreerd: 09-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:15

SunnyHorse schreef:
Voor dit veulen is het over en uit. Bij verslagen droes zijn ze er dood aan gegaan.

Onze enter heeft nu ook droes, dus het is erg spannend. Ze staan in de opfok. Ga er niet heen, ben als de dood dat ik het meeneem naar huis naar mijn drachtige merrie.


Wat verschrikkelijk. :( Gecondoleerd! Hopelijk komt het met je enter wel helemaal goed, ik duim voor je.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:27

Oh SunnyHorse wat een verschrikkelijk bericht, kende het niet en schrik er behoorlijk van dat het zo fataal is.
Sterkte, wat een dikke pech

Sanet

Berichten: 7955
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:32

Oh wat vreselijk! Wat een verdriet.
Ik kende dat niet dat het ook helemaal andere organen kon aantasten en dat het dan eigenlijk gewoon reddeloos verloren is. Wat een drama.
Heel veel sterkte!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:54

Och jee Sunny, wat ontzettend verdrietig!! En wat een stress dan ook nog voor jullie ander paardje die ook Droes heeft.
Heel veel sterkte! :(:)

Vorig jaar is op onze pensionstal ook Droes uitgebroken. Het heeft bijna een half jaar geduurd voordat het echt weer kwijt was. De een na de ander kreeg verschijnselen en moesten dan gestest en indien positief afgezonderd op een weide. Bij een paard was het ook doorgeslagen en die heeft het helaas ook niet gered. Gelukkig zijn de andere opgeknapt.

Bobjebo, jeetje, wat heftig om zo je vriendje te moeten verkopen. De hele situatie is al zo verdrietig en dan ook nog dit besluit moeten maken zal niet makkelijk zijn. Wel een eerlijke advertentie en ik hoop dat je een fijn nieuw thuis voor hem kan vinden. Sterkte ook :(:)

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:02

Kennen jullie ook een variant van Droes waarbij het niet perse leidt tot doorbreken van de pusbulten maar wel veel snot en hoesten? Of wordt er bij droes altijd zwelling van de lymfknopen gezien, tenzij het nr binnen slaat?

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:10

SunnyHorse, dat moet vreselijk zijn. Hopelijk komt het jaarling er goed doorheen.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:32

Dankjulliewel allemaal. Keerzijde van de liefhebberij, dat het soms ook heel verdrietig is.


* klaagmodus aan*
Ben ook zeer gefrustreerd over de gang van zaken bij mijn merrie. Ze geeft pijnklachten. Op haar borstspieren en ribben. Dus osteopaat / fysio erbij gehaald. Duurde bijna 4 weken voordat ze kon, want het was druk. Die kwam langs maar blijkt ze (principieel) geen drachtige merries te behandelen.

Dus ik weer opzoek naar iemand die dat wel doet. Kwam bij kliniek Wolvega terecht, ook druk, eerst passende mogelijkheid, weken later, eind december. Hebben jullie echt geen ander gaatje, want merrie ervaart ongemak zei ik nog. Nee, echt geen ander gaatje. Weer weken wachten.
Wordt ik vandaag gebeld dat de behandelaar vakantie heeft en dat de afspraak dus verzet moet worden! Kon pas vanaf half januari! En ook geen enkele bereidheid om te zoeken wat er toch op kort termijn nog kon.
Kortom, heb weer weken alleen maar zitten wachten, ondertussen heeft mijn merrie ongemak, en puntje bij paaltje was het geduldig afwachten voor niets dus!! Zoveelste irritatie punt van kliniek Wolvega. Ben er zo klaar mee, communicatie ed ervaren wij regelmatig als zeer ondermaats. (Die vakantie was toch vast wel bekend denk ik dan)

* klaag modus uit *

Sanet

Berichten: 7955
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:23

Ah, ik was vandaag in Wolvega toevallig bij de Fysio. En die zei dat ze plots allemaal afspraken had staan in haar vakantie, die was zich dus even een hoedje geschrokken, want daar ging haar welverdiende vakantie.
Dus daar is ergens iets mis gegaan waardoor ze haar geblokkeerde vakantiedagen niet (goed/meer?) in de agenda had staan. Super vervelend voor jou natuurlijk, maar uiteraard geen opzet.
Het is nu natuurlijk lastige tijd zo rond de kerstvakantie.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:29

Toevallig zeg!
Klopt, is natuurlijk geen opzet. Gelukkig niet. Maar het is natuurlijk wel erg suf zo allemaal, en erg jammer dat je dan voor niets zit te wachten.

En zo heb ik heel vaak daar van die knullige dingen waarvan ik denk dat hoeft toch zo niet te gaan.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:29

Ten eerste sterkte sunny met het verlies, vreselijk. Hopelijk komt jullie jaarling er beter vanaf.

Wat vervelend voor je merrie dat ze zich niet helemaal lekker voelt, het is inderdaad drama om een goede fysio te laten komen binnen een kort tijdsbestek..

Zo krijg ik maar geen contact met de tandarts voor m'n paard. Bellen heeft geen zin, dan app je, maar is ze vervolgens ziek en verder geen bericht meer.. Gelukkig heeft dat nog geen haast, maar zou ondertussen wel eens een afspraak willen maken..

Vanavond bezig geweest met Maan haar sokken wegscheren, opzich heeft ze niet mega veel sok, maar wel genoeg om het te laten broeien. Helaas dus last van mok.

Kootholtes zo kaal mogelijk proberen te scheren, morgen nog een poging, want bij de achterbenen kwam ik er niet goed doorheen.

Toppertje bleef stokstijf stilstaan terwijl ik aan het scheren was, terwijl ze ervoor met poetsen niet bepaalt mee werkte :7 <3

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:00

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

<3 <3 morgen is ze precies 2,5 jaar oud. Ze is nog lekker overbouwd, maar ik ben blij met hoe ze zich ontwikkeld.