Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 237 van de 405 [ 10110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 405  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Wow wat is daar mee gebeurd? :(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 10:49 



 
Profiel   

Och jee..ik snap dat je geschrokken bent. Heb je een oplossing om hem eerder op te halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 11:01 



 
Profiel   

Zo zeg ik schrik gewoon echt hoe hij er uit ziet. Snap heel goed dat je een potje zit te janken. Hopelijk vind je snel een oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 11:32 



 
Profiel   

Absolem schreef
Ik zit al drie kwartier tranen met tuiten te janken dat ik hem weer heb moeten achterlaten...

Ik dacht dat hij wel weer zou bijtrekken en lekker paard zou wezen als hij het land op kon.

Maar ik trof geen blij paard aan...

Wat hij nu doet is puur overleven. Hij staat niet meer onderaan in de groep gelukkig en z'n schoft is goed genezen. Maar hij zit ruw in het haar. Graatmager geen spieren. En toen ik hem een manderijntje toegooide zag ik de blik in zijn ogen helemaal opleven.

En rechtsachter vond ik 'm ook niet helemaal lekker lopen..
[ [url=m/I4QrqD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T6b6sK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dat is niet goed. Erg mager inderdaad, helemaal in een seizoen dat de wei rijkelijk gras geeft en veel paarden te vet zijn.

Heb je een andere plek voor m?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 11:37 



 
Profiel   

Volgende week dinsdag is de eerste optie. Ik ben nu een trailer aan het regelen.

Ik ben helaas afhankelijk van andere mensen om hem te vervoeren. En de mensen waar ik hem wil stallen moeten de stal leeghalen (staan nu spullen in.

Hij komt weer lekker particulier te staan. Met twee merries (wel met een afscheiding er tussen maar ze kunnen wel neuzen) snachts op stal overdag lekker buiten. Ik ga 'm even volstoppen met luzerne, olie en brok. Want dit is echt absurd.

Dat hij de eerste week wat inviel snap ik. Maar na twee maanden waarvan 1,5 op het land moet ie gewoon er wel gewoon weer zijn.

Hij leeft normaal voor eten. En nu keek die zo doods uit zijn ogen..
Hij mist het menselijk contact gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:08 



 
Profiel   

Jeetje Absolem, die is echt erg terug gevallen. Fijn dat je hem op een andere plek kunt stallen en het weer in eigen beheer hebt. Snap dat je erg geschrokken bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:14 



 
Profiel   

Oh wow Absolem die is erg ingevallen!
Ik snap dat je hem gaat ophalen, hopelijk knapt die snel op!


Onze Jelske is al net zo groot als onze c cob merrie! Of groter ga straks proberen soort van te meten.

Ze glimt als een spiegel ze is zo druk en speels ze hinnikt luid keels wat ben ik blij dat ze het zo goed doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 13:45 



 
Profiel   

Zo wil je daar je paard niet aantreffen Absolem! Dacht je een mooie oplossing te hebben en ging je van vertrouwen uit dat je wel gebeld zou worden, tref je dit. Balen, kon je er denk ik niet bij hebben.

Janine, die gaat lekker! Heerlijk als ze zo vocaal zijn :D ben benieuwd wat de huidige stokmaat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 18:17 



 
Profiel   

Wat fijn Janine dat het nu zo goed gaat!

En Absolem, wat balen dat je hem zo aantrof. Hij is behoorlijk wat kwijt ja. Fijn dat je een andere oplossing hebt kunnen vinden. Hopelijk knapt hij daar snel weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 18:23 



 
Profiel   

O dat is schrikken Absolem. Helemaal als je hem zo goed hebt weggebracht en dan vervolgens bij je volgende bezoek dit aantreft. Zonde. Gelukkig kan hij volgende week naar je nieuwe plek.

Ik kreeg vandaag ook weer een foto van Nanne toegestuurd. Kan ook wel janken. M’n kleine Shetlander. :')

[ img ]

Nu zijn het ook wel 2 uitersten hoor, Nanne is klein en die andere is eigenlijk aan de te grote kant. Maar even voor de beeldvorming, ze schelen een maand. :+

Wat grappig om te lezen dat jullie eerst eigenlijk niet zo van de Friezen waren maar uiteindelijk toch helemaal verliefd op het ras zijn geworden. <3

Wat fijn Janine. Dat ze maar goed mag groeien. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 19:02 



 
Profiel   

Thornforrest, maar is je “Shetlander” verder wel fit/gezond? Of merk je dat het op moment ook minder is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 07:00 



 
Profiel   

Hoe groot is hij nu Thorn?

Ik ga straks even “meten” volgens mij is ze al groter dan de cob c dus denk hier rond de 1.40 nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:18 



 
Profiel   

Thorn Forest: Lijkt wel een groot verschil zo! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:57 



 
Profiel   

Hier gemeten op 1.42 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:04 



 
Profiel   

Aanstaande woensdag komt mijn zwarte monster naar huis.

En dan laat ik meteen de hoefsmid er achter aan komen want volgens mij is die niet bekapt voor hij de wei op ging. Dus dan is het al 15 weken geleden ongeveer dattie voor het laatst geweest is...

Ook even langs de welkoop om snel even wat brok te halen en twee flessen zonnebloem olie. Lucerne hebben ze gelukkig staan.

Als ik het nog red voor de bevalling haal ik nog even snel een scheerapparaat over hem heen.
Als ik wil dat hij nog profijt heeft van het zomer seizoen moet hij heel gauw weer wat kilo's aankomen. Zijn sokken haal ik er af want die zijn slordig afgeknipt of kapot gebeten. Die mogen even opnieuw aangroeien..

En dan mag die bijkomen de komende maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:15 



 
Profiel   

Wanneer ben je uitgerekend absolem? Een beetje te doen met deze temperaturen?

Jelske moet straks idd eerst maar goed opknappen, maar komt vast goed als je het weer zelf in beheer hebt.

Janine, 1.42. Aan je smile te zien is dat goed. :D heb totaal geen idee wat de gemiddelden zijn qua grootte. Ik heb de vraag om Nanne te meten ook uitgezet bij de opfokhouder dus binnenkort weer ik zijn officiële maat ook. We zullen t zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:43 



 
Profiel   

22 juli. Maar het rommelde vorige week al. En ik lek sinds eergisteren melk...hoeft niet perse wat te betekenen. Maar diezelfde hormonen die daarvoor zorgen worden in grote hoeveelheden aangemaakt om de bevalling op gang te brengen.

Ik lig nu met deze temp de hele dag plat. Of met m'n voeten in een koud badje TV te kijken.
Als ik volgende week ontplof zal het me dus niet verbazen. Hopelijk wel na de verhuizing van jels. Anders kan ik er zelf niet eens bij zijn bij het verhuizen...

Ik ben ook echt gewoon not amused dat ik nu last minute mijn eigen paard moet gaan redden omdat er niet aan de bel getrokken is dat hij niet opknapte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:31 



 
Profiel   

Birthday girl

[ img ]

[ img ]

Foto's gingen niet van een leijen dakje en ze keek steeds chagrijnig, maar toch redelijk gelukt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:30 



 
Profiel   

*\o/* gefeliciteerd met de jarige! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:44 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

Thorn ik heb echt geen idee maar ze is de grootste van de club hier :+

Hoe groot waren die van jullie met een jaar ?

Ohh absolem succes met de laatste loodjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:18 



 
Profiel   

Wow Absolem, dat is ook niet wat je hoopt aan te treffen.. Goed dat je hem daar snel weg kunt halen! Hopelijk voor jou nog voor je bevalling. Helaas woon je niet in de buurt anders had ik je graag geholpen.

Gefeliciteerd Zonnebloem!

Hier staat Picasso inmiddels bijna 3 weken op zijn nieuwe plekje. Heeeerlijk, goed verzorgd en lekker dicht aan huis :D Hij voelde zich er meteen thuis, we hebben ze al vrij snel samen gezet (hij staat met 2 andere Friezen) omdat hij al een aantal keren op zondag geoefend had met een lijntje ertussen. 1 trap en toen was de rust weer wedergekeerd en hebben ze heerlijk staan grazen samen. Er is echt een last van mijn schouder gevallen nu ik weet dat ik niet perse naar hem toe hoef (ook al doe ik dit evengoed wel maartoch). Hij stond voorheen ook volpension maar voerde hem zelf bij (veel gesjouw met hooi/brokken) en hij stond maar 1 dagdeel buiten dus ik haalde hem elke avond nog even uit de stal om zijn benen te kunnen strekken. Genieten dit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 09:40 



 
Profiel   

Voor het eerst naar het strand, met de trailer.
Wat was ze braaf!


[ img ]

Nog een stukje met de drone gefilmd en gefotografeerd

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 07:51 



 
Profiel   

Jaloersss! Wil ik zo graag nog eens doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:01 



 
Profiel   

Mooi!!! Vooral die van bovenaf. En wat goed dat ze zo braaf was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:34 



 
Profiel   

Oo heerlijk zo op het strand. En nog gefeliciteerd zonnebloem.

Nanne is ook gemeten maar hij vond het niet zo leuk hij zit tussen de 1.30 en 1.35. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 13:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 237 van de 405 [ 10110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 405  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen