[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cas10
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:31

Ik heb een Folkert!
Nog steeds blij mee.

[img]
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:56

Wauw sprekend koppie

Cas10
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:18

Janinevv schreef:
Wauw sprekend koppie

Dank je wel!
Hij is inmiddels 19 en zijn snijtanden zijn er allemaal uit omdat hij last had van de aandoening EOTRH, maar hij is nu weer zijn "oude eigenwijze zelf"!

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:02

Afbeelding
Afbeelding


Ik heb een echte fries :+ nieuw halster haha! Ze is echt erg overbouwd en smerig

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:49

Hey! Mijn Friese merrie krijgt zulke lange manen dat met een hengstenvlecht het soms ook al op de grond hangt. Heeft iemand een idee waar je van die vlechtzakken kan kopen?

Golden_AngelJarig
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:28

Horseloverl schreef:
Hey! Mijn Friese merrie krijgt zulke lange manen dat met een hengstenvlecht het soms ook al op de grond hangt. Heeft iemand een idee waar je van die vlechtzakken kan kopen?

Ik heb geen idee waar je vlecht zakken koopt, maar ben nu wel heeeeel nieuwsgierig naar die lange manen <3
Mag ik zo brutaal zijn een foto te vragen :'D

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:35

Golden_Angel schreef:
Horseloverl schreef:
Hey! Mijn Friese merrie krijgt zulke lange manen dat met een hengstenvlecht het soms ook al op de grond hangt. Heeft iemand een idee waar je van die vlechtzakken kan kopen?

Ik heb geen idee waar je vlecht zakken koopt, maar ben nu wel heeeeel nieuwsgierig naar die lange manen <3
Mag ik zo brutaal zijn een foto te vragen :'D


Haha zeker! Nu al wel 10/15 cm langer. En hier dik in mn wondermiddel: leave in voor kroeshaar
Afbeelding

Talithah
Berichten: 655
Geregistreerd: 13-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:16

Staart zak er omheen

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:28

Hallo mensen! Ik reageerde hier in dit Topic al wel eerder. Maar toen gestopt met plaatsen omdat ik het fanatieke rijden en verzorgen stop zette van de merrie die ik reed. (Eigenaar wilde steeds fokken en ook dat ik wedstrijden reed, we lagen niet echt op 1 lijn daar in ivm dat de merrie steeds tonnetje rond was en niet in conditie te brengen was voor de sport) misschien kennen jullie haar nog wel van de eerdere berichten, Mieke van twijtel heet ze, een nakomeling van maeije x tsjerk.

Toen de eigenaar veulens met haar wilde fokken kwam er als aller eerste een pracht veulen uit, een hengst genaamd Floris. Het was een natuurlijke dekking, ik had Mieke, de moeder, aan het halstertouw vast toen de dekking plaatst vond. Veulen geboren zien worden en zien opgroeien. Het fanatieke rijden deed ik niet meer, af en toe een buitenrit. Hij wilde Mieke wel verkopen aan mij, maar die was echt boven mijn budget. Toen zei ik, maar Floris dan? Ja die wilde hij ook weg doen. En ja hoor, toen na overleggen, veel na denken, kwam de dag... Floris werd van mij!

Bedankt voor het lezen voor de mensen die dit hele stuk gelezen hebben haha. En dan nu kennis maken met mijn knappe vent sinds 3 maandjes van mij! Voordat hij naar huis (stalling bij mijn schoonvader) kwam is hij eerst direct gecastreerd. Hij is nu bijna 2,5 jaar!

Zo blij met dit lieve mooie paard, die ik vanaf geboorte ken en ik hoop dat we net zo fijne band kunnen opbouwen dan dat als ik met zijn moeder had. Maar dat komt vast goed, hij is een vrolijke, nieuwschierige en lieve vent! Een droom die waar is geworden, een eigen Fries. En wat voor 1
Eerst de baby foto’s!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo is hij nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sorry voor de grote post, maar het is ook een heel verhaal haha! We doen lekker rustig aan, nu 2 x een klein stukje buiten gewandeld, 1 keer dekje spelenderwijs op gelegd, en lekker borstelen. Voor de rest mag hij lekker paard zijn 24/7 buiten met vriendjes!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:43

kusvoorjou schreef:
Hallo mensen! Ik reageerde hier in dit Topic al wel eerder. Maar toen gestopt met plaatsen omdat ik het fanatieke rijden en verzorgen stop zette van de merrie die ik reed. (Eigenaar wilde steeds fokken en ook dat ik wedstrijden reed, we lagen niet echt op 1 lijn daar in ivm dat de merrie steeds tonnetje rond was en niet in conditie te brengen was voor de sport) misschien kennen jullie haar nog wel van de eerdere berichten, Mieke van twijtel heet ze, een nakomeling van maeije x tsjerk.

Toen de eigenaar veulens met haar wilde fokken kwam er als aller eerste een pracht veulen uit, een hengst genaamd Floris. Het was een natuurlijke dekking, ik had Mieke, de moeder, aan het halstertouw vast toen de dekking plaatst vond. Veulen geboren zien worden en zien opgroeien. Het fanatieke rijden deed ik niet meer, af en toe een buitenrit. Hij wilde Mieke wel verkopen aan mij, maar die was echt boven mijn budget. Toen zei ik, maar Floris dan? Ja die wilde hij ook weg doen. En ja hoor, toen na overleggen, veel na denken, kwam de dag... Floris werd van mij!

Bedankt voor het lezen voor de mensen die dit hele stuk gelezen hebben haha. En dan nu kennis maken met mijn knappe vent sinds 3 maandjes van mij! Voordat hij naar huis (stalling bij mijn schoonvader) kwam is hij eerst direct gecastreerd. Hij is nu bijna 2,5 jaar!

Zo blij met dit lieve mooie paard, die ik vanaf geboorte ken en ik hoop dat we net zo fijne band kunnen opbouwen dan dat als ik met zijn moeder had. Maar dat komt vast goed, hij is een vrolijke, nieuwschierige en lieve vent! Een droom die waar is geworden, een eigen Fries. En wat voor 1
Eerst de baby foto’s!!
[ [url=m/TgqUhL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RxAuDK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yqwvYG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JEp49k.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo is hij nu:
[ [url=m/lWcBqE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nP7iFf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UFaBq3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iQ2ZeW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorry voor de grote post, maar het is ook een heel verhaal haha! We doen lekker rustig aan, nu 2 x een klein stukje buiten gewandeld, 1 keer dekje spelenderwijs op gelegd, en lekker borstelen. Voor de rest mag hij lekker paard zijn 24/7 buiten met vriendjes!



Ja ik weet welk paard dit is . Ik heb m laten staan omdat de prijs niet naar verhouding was en de verkoper het wilde doen voorkomen alsof hij een normale veulenboek hengst was . Toen ik er achter kwam dat hij dat niet was haakte ik af nog voor ik ging bezichtigen. Nu ik zo de fotos zie ben ik ook niet heel gecharmeerd van zijn hoofd maar goed dat is mijn eigen smaak .
Fijn dat jij er wel gelukkig mee bent . Komt vast helemaal goed met jullie twee .

Overigens je kunt rustig een zadeltje op leggen om te wennen hoor . Gaat ie niet dood van .
ik ben niet zo als de meeste bokkers . Zolang je het paard niet belast kan je hem best kennis laten maken met dingen . Als ik me niet heel erg vergis kon Floris nog helemaal niks .

Veel plezier !

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:45

Horseloverl schreef:
Haha zeker! Nu al wel 10/15 cm langer. En hier dik in mn wondermiddel: leave in voor kroeshaar
[ [url=m/iOAVRp.jpg]Afbeelding[/url] ]



Maar dat spul gebruik je dan om te voorkomen dat de manen afbreken ?

Poep volgens mij heb ik de quote verkloot .

Edit: toch niet ! _O-

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:26

Hoi kusvoorjou, welkom terug!
Wat leuk jouw Floris, en bijzonder dat je hem al vanaf veulen kent.

Hier ook een nakomeling uit een Maeije 440 moeder, en ik herken er zeker wat van terug in Floris, ontzettend grappig! Syb is nu 6, maar is nu pas beetje volwassen geworden, echte laatbloeier en doen het ook rustig aan. Maeije schijnt een echte dressuur vererver te zijn, vandaar de fokker van mijn paard dit bloed gebruikte.
Veel plezier van je paard in de toekomst!

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:09

kusvoorjou schreef:
Hallo mensen! Ik reageerde hier in dit Topic al wel eerder. Maar toen gestopt met plaatsen omdat ik het fanatieke rijden en verzorgen stop zette van de merrie die ik reed. (Eigenaar wilde steeds fokken en ook dat ik wedstrijden reed, we lagen niet echt op 1 lijn daar in ivm dat de merrie steeds tonnetje rond was en niet in conditie te brengen was voor de sport) misschien kennen jullie haar nog wel van de eerdere berichten, Mieke van twijtel heet ze, een nakomeling van maeije x tsjerk.

Toen de eigenaar veulens met haar wilde fokken kwam er als aller eerste een pracht veulen uit, een hengst genaamd Floris. Het was een natuurlijke dekking, ik had Mieke, de moeder, aan het halstertouw vast toen de dekking plaatst vond. Veulen geboren zien worden en zien opgroeien. Het fanatieke rijden deed ik niet meer, af en toe een buitenrit. Hij wilde Mieke wel verkopen aan mij, maar die was echt boven mijn budget. Toen zei ik, maar Floris dan? Ja die wilde hij ook weg doen. En ja hoor, toen na overleggen, veel na denken, kwam de dag... Floris werd van mij!

Bedankt voor het lezen voor de mensen die dit hele stuk gelezen hebben haha. En dan nu kennis maken met mijn knappe vent sinds 3 maandjes van mij! Voordat hij naar huis (stalling bij mijn schoonvader) kwam is hij eerst direct gecastreerd. Hij is nu bijna 2,5 jaar!

Zo blij met dit lieve mooie paard, die ik vanaf geboorte ken en ik hoop dat we net zo fijne band kunnen opbouwen dan dat als ik met zijn moeder had. Maar dat komt vast goed, hij is een vrolijke, nieuwschierige en lieve vent! Een droom die waar is geworden, een eigen Fries. En wat voor 1


Wat een schatje en erg speciaal dat je m vanaf de geboorte kent <3 Succes samen!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:44

@absolem
Ken ik jou dan ook toevallig? Is wel heel toevallig dat je dan dit paard kent aangezien de vorige eigenaar hem nergens op marktplaats had staan, oid, en ik de fokker persoonlijk goed ken. Voor mij is papier totaal niet van belang, een goed karakter wel :) en aangezien ik moeders door en door ken, en hem van geboorte ook is, zit daarin mijn gevoel heel goed. Tja kwa type, of hoofd dat is persoonlijk. Z’n hoofd vind ik juist ontzettend sprekend en ben ontzettend gek met hem. Maar zoals je zei zoiets is persoonlijk! ;) heb nog wel een filmpje van hem toen we de koop net hadden gesloten van hoe die loopt... zou nog even kijken of ik dat kan plaatsen!
Om nog even op de vraag terug te komen, hij ‘kon’ in inderdaad weinig tot niets, hij mocht gewoon paard zijn. Inmiddels kan hij bij mij gewoon prima vast staan, kan hem overal borstelen en aanraken. Voetjes geven gaat al heel goed (af en toe nog wat lopen) hoefsmid gaat nu zonder problemen, halster op en af doen en goed mee lopen aan touw gaat goed. Hij is heel leergierig en ook buiten wandelen doe ik al af en toe, is niet heel schrikkerig. Geleerd dat ie moet stoppen als ik dat wil etc. Voor zijn leeftijd kent hij nu de dingen die hij moet weten! :) snelle leerling, net als z’n moeder.. die begon ik ook te verzorgen rond de zelfde leeftijd.

Voor de rest iedereen bedankt voor de leuke reacties. Hij doet t super goed!
Laatst bijgewerkt door kusvoorjou op 05-12-19 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:45

BopjeBo schreef:
Hoi kusvoorjou, welkom terug!
Wat leuk jouw Floris, en bijzonder dat je hem al vanaf veulen kent.

Hier ook een nakomeling uit een Maeije 440 moeder, en ik herken er zeker wat van terug in Floris, ontzettend grappig! Syb is nu 6, maar is nu pas beetje volwassen geworden, echte laatbloeier en doen het ook rustig aan. Maeije schijnt een echte dressuur vererver te zijn, vandaar de fokker van mijn paard dit bloed gebruikte.
Veel plezier van je paard in de toekomst!


Bedankt hoor! Ja zijn moeder is een meaije en die kan echt ontzettend goed lopen. Was echt een fijn paard onder het zadel vond ik! Zou nog even kijken of ik een filmpje kan plaatsen van Floris hoe die loopt :)

Edit: geen idee hoe ik een filmpje kan uploaden. Iemand een idee of site? Dat ik een linkje kan plaatsen?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:16

kusvoorjou schreef:
@absolem
Ken ik jou dan ook toevallig? Is wel heel toevallig dat je dan dit paard kent aangezien de vorige eigenaar hem nergens op marktplaats had staan, oid, en ik de fokker persoonlijk goed ken. Voor mij is papier totaal niet van belang, een goed karakter wel :) en aangezien ik moeders door en door ken, en hem van geboorte ook is, zit daarin mijn gevoel heel goed. Tja kwa type, of hoofd dat is persoonlijk. Z’n hoofd vind ik juist ontzettend sprekend en ben ontzettend gek met hem. Maar zoals je zei zoiets is persoonlijk! ;) heb nog wel een filmpje van hem toen we de koop net hadden gesloten van hoe die loopt... zou nog even kijken of ik dat kan plaatsen!
Om nog even op de vraag terug te komen, hij ‘kon’ in inderdaad weinig tot niets, hij mocht gewoon paard zijn. Inmiddels kan hij bij mij gewoon prima vast staan, kan hem overal borstelen en aanraken. Voetjes geven gaat al heel goed (af en toe nog wat lopen) hoefsmid gaat nu zonder problemen, halster op en af doen en goed mee lopen aan touw gaat goed. Hij is heel leergierig en ook buiten wandelen doe ik al af en toe, is niet heel schrikkerig. Geleerd dat ie moet stoppen als ik dat wil etc. Voor zijn leeftijd kent hij nu de dingen die hij moet weten! :) snelle leerling, net als z’n moeder.. die begon ik ook te verzorgen rond de zelfde leeftijd.

Voor de rest iedereen bedankt voor de leuke reacties. Hij doet t super goed!


Hij had m op de bokt markt geplaatst . Niet op marktplaats nee . Dus ik ken jou niet :) .

Cas10
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-07-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:14

Wat een leuk en alert paard is Floris!
Daar ga je vast veel plezier mee beleven en dat doe je nu al zo te zien :)

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:12

Absolem schreef:
kusvoorjou schreef:
@absolem
Ken ik jou dan ook toevallig? Is wel heel toevallig dat je dan dit paard kent aangezien de vorige eigenaar hem nergens op marktplaats had staan, oid, en ik de fokker persoonlijk goed ken. Voor mij is papier totaal niet van belang, een goed karakter wel :) en aangezien ik moeders door en door ken, en hem van geboorte ook is, zit daarin mijn gevoel heel goed. Tja kwa type, of hoofd dat is persoonlijk. Z’n hoofd vind ik juist ontzettend sprekend en ben ontzettend gek met hem. Maar zoals je zei zoiets is persoonlijk! ;) heb nog wel een filmpje van hem toen we de koop net hadden gesloten van hoe die loopt... zou nog even kijken of ik dat kan plaatsen!
Om nog even op de vraag terug te komen, hij ‘kon’ in inderdaad weinig tot niets, hij mocht gewoon paard zijn. Inmiddels kan hij bij mij gewoon prima vast staan, kan hem overal borstelen en aanraken. Voetjes geven gaat al heel goed (af en toe nog wat lopen) hoefsmid gaat nu zonder problemen, halster op en af doen en goed mee lopen aan touw gaat goed. Hij is heel leergierig en ook buiten wandelen doe ik al af en toe, is niet heel schrikkerig. Geleerd dat ie moet stoppen als ik dat wil etc. Voor zijn leeftijd kent hij nu de dingen die hij moet weten! :) snelle leerling, net als z’n moeder.. die begon ik ook te verzorgen rond de zelfde leeftijd.

Voor de rest iedereen bedankt voor de leuke reacties. Hij doet t super goed!


Hij had m op de bokt markt geplaatst . Niet op marktplaats nee . Dus ik ken jou niet :) .


Ahhh echt? Wat grappig, zo ken ik de fokker totaal niet haha die is helemaal niet handig met pc etc. Zou m van de week eens vragen of die daar veel reacties op gehad heeft, ben wel benieuwd. Enigste als verkoop manier zegmaar weet ik dat hij hem naar de zuidlaarder markt wilde doen maar hij had geen tijd haha dus is niet gegaan. Gelukkig voor mij.

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:14

Knapperd hoor en welkom!

Mijn "kleine" meid ze lijkt al zo volwassen ..
Afbeelding

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:14

Cas10 schreef:
Wat een leuk en alert paard is Floris!
Daar ga je vast veel plezier mee beleven en dat doe je nu al zo te zien :)



Bedankt! Ja hij is heel alert, en liergierig! Geen ‘dooie’..

Onze rijbak is sinds donderdag ‘klaar’! Alleen de palen er nog om.. gisteren al voor t eerst wat gedaan met hem in de bak.. voor het eerst een longeer singeltje om! :) gaf geen kick.. ja toen die stukje draf moest doen aan de longeer lijn ff paar passen gek doen maar daarna braaf..
Afbeelding

Afbeelding

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:14

Janine hoe oud is jou dame? Forse al zeg! Wauw

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:15

3 mei word ze twee! Ze is echt nog klein in haar gedrag maar wel eerlijk!

Hoe oud is die van jou?

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:23

Floris word in augustus 3. Dus we doen eigenlijk alleen poetsen, af en toe (1 x per 3 week ofzo) 6 minuutjes het longeren onder de knie krijgen.. gewoon wat stappen.. buiten stukje wandelen doen we ook..

Spelenderwijs wat dingen aan het leren, alles gewoon met veel plezier en zonder te pushen.
Hoe groot is die van jou nu?

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:29

Mijne zit schoft tegen de 1.60 aan denk er net iets onder. Haar billen zitten denk al over 1.60

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:16

Zo dat is al een grote zeg!