[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:05

M_arjolein schreef:
Zal later even uitgebreid reageren maar je gaat nu Hilbert bekijken?

Ja, ik ben uiteindelijk vrijdag middag nog langs geweest! :D

@ Getty: Die Maan! Die doet dat toch wel allemaal heel leuk hé? :j

Ik was aanvankelijk nog wel van plan te gaan naar De Mersken, maar heb er vanaf gezien toen we uiteindelijk toch naar de hengstenkeuring konden en al helemaal toen Kanne van ons lijstje af was. Als je er dan niet met een specifiek doel naartoe gaat is het voor ons toch een tikkie te ver rijden.

Nou, goed, hier gaan we. Beginnen maar met het per-ongeluk-hoofdstel. Vorig jaar was ik op een gegeven moment een beetje aan het online windowshoppen geweest. Ik zet dan van alles in mijn winkelwagentje, zonder werkelijke intentie om iets aan te schaffen. In dit geval moet dat het geval zijn geweest bij Hypostore, want het volgende was dus aan de hand. Ik heb vorig jaar april mijn zadel voor Jels gekocht en had stijgbeugelriemen nodig. Die dacht ik even bij de Hypostore te bestellen omdat die daar wel op voorraad waren alleen ik klik zonder verder te kijken helemaal door tot na het afrekenen. Tot er dus een pakket werd bezorgd. Waar niet alleen stijgbeugelriemen in zaten. := Ik had dus niet door gehad dat ik ingelogd was geweest tijdens het "windowshoppen", dus toen heb ik niet door gehad dat ik het hoofdstel gekocht had met de stijgbeugelriemen. Maar goed, dan heb je dat ding al in huis, dus dan bestel je er ook maar een bit bij en ga je passen. Het hele zooitje bleek niet goed te zitten bij Jels dus daar ben ik ternauwernood nog onderuit gekomen :') _O-

Nou, goed. Ik kan niet ontkennen dat ik mijn lesje wellicht nog niet helemaal heb geleerd... Want nu had ik laatst bij de hypostore een nieuwe antiklit en wat borstels besteld. En twee dekjes van Eskadron }:0 Maar ik heb natuurlijk geen paard om te rijden momenteel, dus als de baas daar achter komt, krijgt hij volgens mij een rolberoerte. :$ Dat is vandeweek bezorgd op een moment dat hij gelukkig niet thuis was, dus ik heb het maar gauw weg gestopt. T.z.t. kan ik dan altijd nog zeggen dat ik ze al heel lang heb (wat dan dus hopelijk niet eens gelogen is). :x

Dan Hilbert. Wat heeft dat beest mijn hart gestolen... :o
Ik kom daar en de staldeur wordt open gemaakt en hij komt heel vriendelijk even kijken. Hij was zo attent en lief. Kijkt zo enorm vriendelijk en rustig uit zijn ogen. Hele fraaie, lange hals, heel knap hoofd... <3
Nog even doorgevraagd over zijn karakter, instelling en gedrag. Ik denk dan achteraf toch: 'die plaatjes zijn leuk, maar uiteindelijk moet het ook een fijn dier zijn'. Dus volgende week zaterdag beginnen we met scannen voor de hengstigheid en afhankelijk van waar ze zich in de cyclus begint, gaan we in de loop van de week erop maar een rietje bestellen. *D

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:16

Wat super spannend!!
Ze kunnen inderdaad nog zo mooi lijken, maar het karakter moet goed zijn, anders kan je er als 'gewone' mens niks mee

Fokker van Maan verwacht ook een veulen van hem uit zijn Tsjalle stermerrie.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 00:15

Wat klinkt dat verhaal over hilbert goed!
Nu begint het lange wachten haha, hoeveel moeite eigenlijk voor een veulentje.

En dan een oeps hoofdstel.... dat is mij niet eerder overkomen, frustratie kopen wel....

Ik ben afgelopen woensdag met gillende sirenes afgevoerd naar het zh en daar lig ik nog steeds. Astma aanval.
En das pas de 20e keer in 2.5 jaar tijd... dus het rijden ligt stil -again-
Maar dan moet ik mij wel inhouden om niet online te gaan window shoppen en dan ook daadwerkelijk wat te kopen, _O-

Ik heb toevallig vandaag de nieuwe heuvel gemaild over mijn plannetje met de BP merrie.
En ik kan Kees gewoon gebruiken, Jeppe niet meer, die zit volgeboekt _O-

En toen zag in op de site van de nieuwe heuvel dat ze nog diepvries van Hette hebben en dat vond ik toch ook wel interessant... want mijn hette ruin is wel echt een leuk rijpaard ook qua karakter.

Gelukkig heb ik alle tijd om na te denken... dus maar eens een concreet plan maken.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:48

Getty_Maan schreef:
Wat super spannend!!
Ze kunnen inderdaad nog zo mooi lijken, maar het karakter moet goed zijn, anders kan je er als 'gewone' mens niks mee

Fokker van Maan verwacht ook een veulen van hem uit zijn Tsjalle stermerrie.

Precies ja! Maar dan ben ik eigenlijk heel benieuwd naar het veulen dat de fokker van Maan verwacht. Daar houd ik graag even contact over als je dat niet erg vindt :o

@Ivy_power: dat klinkt tamelijk heftig := van harte beterschap. Hoe gaat het inmiddels?

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:19

Natuurlijk, de merrie is 15 april uitgerekend. Stuur je wel berichtje als het zover is.
Helaas heeft de merrie vorig jaar haar veulen verloren (van tjebbe) en gaat het dit jaar wel goed.

Heftig Ivy, beterschap!

Zo zie je maar dat ondanks het hoge dekgeld, Jeppe gewoon al vol zit :+

Hoe was het gister bij De Mersken dames?

Gister even bij Hiske wezen kijken, nadat ik gebeld was door een onrustige eigenaar, hij vond haar wat onrustig en haar uier was van niets, naar veel gegaan.

Maarja baby in de buik zal zo op het end ook wel niet zo lekker voelen. Rond 4 april verwacht ik dat ze een veulen heeft, met alle 3 haar drachten was ze altijd heel vroeg. 2x met 319 dagen en 1x met 323 dagen meende ik.

Ben ook al even aan het kijken voor een eventuele volgende hengst, maar ben wel nieuwsgierig naar Menso, voor Hiske dan, Maan blijft hierna leeg. Ooit als ik haar in eigen beheer heb, zien we wel weer.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:28

Ik heb niet zo goed meegelezen, maar i.i.g. veel beterschap voor de hoef van Jelske en
Voor Ivy Power.

Ivy Power, ik heb zelf astma, maar gelukkig goed onder controle met medicatie en daardoor goed behapbaar.
Lijkt me heel naar als je aanvallen zo heftig zijn.

Ben je ergens allergisch voor wat de aanvallen triggert? In ieder geval veel beterschap.

Ik voel me nog steeds een slappe vaatdoek. Longontsteking is volgens mij echt wel op z’n retour, maar de 2e antibioticakuur hakt er in.
Desalniettemin heb ik toch een beetje een paardendagje.
Ik ga begin van de middag grondwerken en longeren met Mirtje en mijn vriend heeft z’n allereerste dressuurwedstrijd met Diekke en ik ben bevorderd tot groom en voorlezer :D

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 14:51

Bedankt iedereen!

Even kort stukje.
Ik ga al 2,5 jaar ziekenhuis in en uit, zit momenteel in mn 20e opname en de meeste opnames duren tussen de 7 en 10 dagen.
Heb zeer instabiel eosinofiele allergisch astma (prachtig galgje woord whaha) en ze krijgen het niet onder controle...
Gelukkig geen allergie voor paarden, wel voor graspollen en die zitten gewoon in het hooi. Daar probeer ik al 1,5 jaar lang rekening mee te houden qua tijdstippen wanneer ik wel of niet naar stal kan ivm het opstrooien smorgens en hooi voeren smorgens en smiddags.
Ik weet ook dat ik niet met mn gezicht in het hooi hoeft te schudden whaha.

Afgelopen woensdag kreeg ik onderweg naar stal toe een heftige aanval, eenmaal op stal vonden mn stalgenoten het zo eng dat er een ambulance is gebeld. (ik noem het of de gele taxi en als we met zwaailichten gaan, dan wordt het de disco bus....) en ik kon met sirenes en zwaailichten naar het ziekenhuis. Nu is het wachten op wanneer mn longen rustig worden, dan kan ik weer naar huis. Maar denk zelf op zn vroegst dinsdag maar eerder woensdag of donderdag.....


@boemel, longontsteking is geen kattenpis, dat kan echt lang duren. Echt luisteren naar wat je lichaam je verteld en daar naar handelen. Want je lijf is gewoon ook moe en uitgeput....

en ja bizar dat Jeppe al helemaal vol zit. Maar tis een jonge hengst (dus iets beperkter in aantal dekkingen volgens mij) en ook nog kampioen, en men denkt bij kampioenen volgens mij altijd dat die automatisch kampioenen voortbrengen ofzo?

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:44

Boemel, goed op jezelf passen hoor! Herstel vraagt echt tijd en gedoseerde rust: beterschap.

Ivy, wat ontzettend vervelend en frustrerend! Hoe is het perpectief? Is er iets mogelijk dat je het beter onder controle kunt krijgen? Dit is natuurlijk ook geen doen zo.

Gisteren naar de show geweest. Was gezellig. En genoten van de paarden en bovenal compleet vertedert door de veulens <3

Onze merrie vandaag lekker gewassen en gepoetst, was echt een grijze schilferige mottenbal. Nu weer lekker fris en zacht.

Ze houdt zich nog in beweging met zwangerschapsgym. Aftellen geblazen, als ze dezelfde draagtijd heeft als vorig jaar: nog 11 dagen.
Afbeelding

Dennenboom

Berichten: 702
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:45

Ik ben ook wel benieuwd Getty_Maan naar dat veulen. Hij staat namelijk bij mij op de lijst voor mijn stermerrie van Tsjalle <<)

Ivy wat vervelend dat je daar zo'n last van hebt. Veel beterschap toegewenst

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:51

Wat heftig Ivy! Loop je in iets van een traject om te kijken hoe dat beter kan gaan? Dit is toch niet te doen zo?

Sunny, dat is nog maar kort. Merrie ziet er top uit. Succes met de laatste loodjes.

Boemel moet nog maar even kalm aan doen.

Is Maan niet van jou Getty? Of begrijp ik je niet goed?

Haha, goed verhaal Jelske over je “per ongeluk” hoofdstel. Je kunt hem anders gewoon gebruiken als je met Pit bezig gaat toch? Ik was laatst ook al aan het kijken voor mijn bijna 2 jarige. Maar ik heb me weten in te houden. Schiet Jelske al op met haar follikel?

Hier genieten we van het mooie weer, ik was daar echt wel aan toe. Ik ben druk met onderhoud van de wei enzo. Onkruid maaien en kunstmest etc.

Mijn merrie moet nog 40 dagen (of 37 als ze weer op hetzelfde aantal dagen gaat als vorige keer). We wachten het rustig af.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:56

Maar rustig aan boemel, hoe is de wedstrijd gegaan?

Heftig Ivy, lijkt me elke keer toch weer erg schrikken. Hopelijk mag je gauw naar huis.
Heb je hulp met je paarden?

Ze ziet er fit en mooi in conditie uit sunny, lang door kunnen trainen zeker.

Ik zal het veulen hier wel showen, als het zover is.

Sanet, Maan is van mij. Voorheen reed ik bij haar fokker. Maar toen hij Hiske plotseling ging verkopen, ben ik met Hiske mee verhuisd naar haar nieuwe eigenaar (een man van tegen de 80 jaar en dus zelf geen rijambities meer :D)

Maar heb nogsteeds goed contact met haar fokker en hij woont 2 minuten bij mij vandaan. We hebben regelmatig even contact over de vorderingen van de jonge paarden, drachtige merries en hengstenkeuzes.
Hij heeft jarenlange ervaring in de Friezen, dus ik leer nog veel van hem.

Nynkex01
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:46

Heftig ivy, veel beterschap!
Boemel ook beterschap, hoe ging de wedstrijd?
Jelske spannend! Als ik een veulen ga fokken, wil ik ook wel persoonlijk kennis maken met de hengst van mn keuze. Kan hem niet zien hè, dan wil ik op z’n minst knuffelen ;) oh en ik heb allemaal per ongeluk dekjes, maar die zijn ook niet echt per ongeluk hihi oeps

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:56

Ivy Power, dat klinkt echt heftig zeg. Ook behoorlijk lange ziekenhuis opnames. Hopelijk kunnen ze uiteindelijk wat aan de trigger doen.

Echt fijn dat die knappe Maan zo goed gaat.

Wakkere drachtige Sunny Horse.
Spannende tijd.

Mijn vriend heeft netjes gereden en had 188 en 190 punten. Ik was aan het voorlezen, wat even als een sport op zich voelt met weinig adem, maar einde proef 2 zag ik Diekke onregelmatig lopen.

Was net voordat hij mocht stappen, dus ik heb maar even niets gezegd. Ik heb op de parkeerplaats een paar nare scherpe steentje uit haar hoef eruit gepeuterd, dus ik hoop maar dat dat het was. We hebben haar bijna 4 jaar en nog nooit een pas kreupel gelopen, dus ik krijg hier na alle paardenpech natuurlijk direct stress van.

Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1431
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:10

Hopelijk indd dan van de steentjes Boemel!
Fijn dat ze zo goed gereden hebben en rustig aan met je longontsteking!

Schiet voor jullie ook op Sanet

Merrie ziet er indd nog goed uit Sunnyhorse

Jeetje wat heftig Ivy Power
En Hette is ook heel interessant! Dat was echt mijn favoriet toen ie nog hier in NL stond.

Hopelijk houdt Hiske het veulen nog even binnen Getty
En prachtige foto’s van jou en Maan. Zo leuk dat het zo goed gaat!

Haha Jelske wat een geweldig verhaal van je hoofdstel. En mooi dat je zo’n goede indruk hebt gekregen van Hilbert!

Ik ga volgende week ook naar Sint Nyk en heb besloten toch de volgende cyclus alvast maar te gaan insemineren. De stalhouder gaat ook nu al insemineren dus als het dan een beetje lukt schelen de veulens dan ook niet al te veel van elkaar.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:28

Gisteren natuurlijk nog een aai en knuffel aan Kanne gegeven. De hengst waar onze merrie nu drachtig van is. En een mooie poster mee van Kanne, die hangt nu op stal.
Afbeelding
Afbeelding

Hilarisch van dat hoofdstel Jelske, dat had ook een actie voor mij kunnen zijn. Ik heb mezelf op het moment echt een koop verbod opgelegd dit hele jaar. Zwak moment rond mijn verjaardag in januari gehad, maar nu mag er echt even niets gekocht worden. Vind het wel lastig, want regelmatig dwalen mijn ogen weer af en zit ik weer een heel setje bij elkaar te matchen wat echt noodzakelijk lijkt te zijn om te kopen.

Hopelijk is het idd het steentje wat even vervelend zat Boemel! Knappe Doeke, leuk dat jullie samen dit doen trouwens de wedstrijden.

Soms is het lastig timen Marjolein. Je wil ze niet te vroeg als het nog nat en koud is, maar ja, je wil ze ook niet heel laat, en je hebt gewoon niet altijd voor het zeggen of het in een keer lukt. Maar wel weer leuke tijden zo.

Maan en jij zijn echt een leuke combinatie, plezier spat eraf. En super gaaf dat geel! Mooi als het zo gaat, bouw je snel vertrouwen op en dat is voor Maan ook fijn. Mijn drachtige merrie heeft is de voorjaarsvakantie voor de kar en onder zadel bezig geweest, en dat komt haar nu wel ten goede.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:17

boemel schreef:
Ik voel me nog steeds een slappe vaatdoek. Longontsteking is volgens mij echt wel op z’n retour, maar de 2e antibioticakuur hakt er in.
Desalniettemin heb ik toch een beetje een paardendagje.
Ik ga begin van de middag grondwerken en longeren met Mirtje en mijn vriend heeft z’n allereerste dressuurwedstrijd met Diekke en ik ben bevorderd tot groom en voorlezer :D

Doe je wel een beetje zuinig met jezelf?

Jullie merrie ziet er goed uit Sunny! Leuke foto ook van Kanne. Ik ben natuurlijk heel benieuwd naar jullie veulen strakjes :o

Achteraf ben ik content met de keuze voor Hilbert en ik heb hier van 't weekend veel over nagedacht. Ik denk dat de bloedvoering gunstig is en als Kanne zo snel al beide seizoenen zijn balboekje vol heeft, zijn dat toch wel veel veulentjes. Zo helpen wij de bloedspreiding binnen het bestand toch een handje. Wat niet wegneemt dat ik gewoon ontzettend gecharmeerd ben van Kanne :o

SunnyHorse schreef:
Hilarisch van dat hoofdstel Jelske, dat had ook een actie voor mij kunnen zijn. Ik heb mezelf op het moment echt een koop verbod opgelegd dit hele jaar. Zwak moment rond mijn verjaardag in januari gehad, maar nu mag er echt even niets gekocht worden. Vind het wel lastig, want regelmatig dwalen mijn ogen weer af en zit ik weer een heel setje bij elkaar te matchen wat echt noodzakelijk lijkt te zijn om te kopen.

_O-
Ja... Ik kan niet ontkennen dat het vast niet mijn laatste actie zou zijn. Ik heb van die momenten dat ik gewoon niet zo gefocussed ben op waar ik mee bezig ben en dan krijg je dit soort stommiteiten.

Evengoed vind ik wel dat je gelijk hebt dat die setjes gewoon nodig zijn hoor :') Zoals mijn vader zou zeggen: het is een hobby en dat mag geld kosten. Dus dat jij jezelf hebt weten te bedwingen, verdient alle lof.

Sanet schreef:
Haha, goed verhaal Jelske over je “per ongeluk” hoofdstel. Je kunt hem anders gewoon gebruiken als je met Pit bezig gaat toch? Ik was laatst ook al aan het kijken voor mijn bijna 2 jarige. Maar ik heb me weten in te houden. Schiet Jelske al op met haar follikel?

Ik ben niet zo geneigd om nu al dingen te verzamelen voor Pit, ondanks dat het gevoelsmatig niet meer zo lang duurt voor we haar naar stal kunnen halen (ik denk einde Q1 volgend jaar). Ik heb eigenlijk enkel een halster voor haar apart liggen en ze heeft haar eigen poetsset nog van toen ze veulen was. Tegen de tijd dat ze zover is, is het vroeg genoeg spullen voor haar uit te zoeken. Bovendien heb ik evengoed hoofdstellen te over: een heel basic hoofdstel van een paar tientjes van EJ, eentje van Passier die ik voor een heul schappelijke prijs heb kunnen scoren tijdens Black Friday en eentje van Bridlery. Momenteel gebruik ik eigenlijk alleen de Passier bij Jels, het basic hoofdstel hangt hier thuis, en de Bridlery gebruikte ik altijd bij het rijden, maar hangt nu stof te vangen in mijn zadelkast. Heel enkele keer gebruik ik het voor foto's.

Jels gaat denk ik best goed - voor zover we er nu zicht op hebben. Zaterdag morgen beginnen we met scannen op hengstigheid, dus hopelijk kunnen we volgende week insemineren.

Sanet schreef:
Hier genieten we van het mooie weer, ik was daar echt wel aan toe. Ik ben druk met onderhoud van de wei enzo. Onkruid maaien en kunstmest etc.

Mijn merrie moet nog 40 dagen (of 37 als ze weer op hetzelfde aantal dagen gaat als vorige keer). We wachten het rustig af.

Wij hebben ook al zo genoten van het weer! Maar zo te lezen kunnen jullie zo zachtjes aan beginnen met aftellen <3

Getty_Maan schreef:
Ik zal het veulen hier wel showen, als het zover is.

Sanet, Maan is van mij. Voorheen reed ik bij haar fokker. Maar toen hij Hiske plotseling ging verkopen, ben ik met Hiske mee verhuisd naar haar nieuwe eigenaar (een man van tegen de 80 jaar en dus zelf geen rijambities meer :D)

Maar heb nogsteeds goed contact met haar fokker en hij woont 2 minuten bij mij vandaan. We hebben regelmatig even contact over de vorderingen van de jonge paarden, drachtige merries en hengstenkeuzes.
Hij heeft jarenlange ervaring in de Friezen, dus ik leer nog veel van hem.

Eigenlijk vind ik dit een heel ideale situatie: je kent haar voorgeschiedenis en de fokker weet bovendien hoe het haar vergaat!

boemel schreef:
Mijn vriend heeft netjes gereden en had 188 en 190 punten. Ik was aan het voorlezen, wat even als een sport op zich voelt met weinig adem, maar einde proef 2 zag ik Diekke onregelmatig lopen.

Was net voordat hij mocht stappen, dus ik heb maar even niets gezegd. Ik heb op de parkeerplaats een paar nare scherpe steentje uit haar hoef eruit gepeuterd, dus ik hoop maar dat dat het was. We hebben haar bijna 4 jaar en nog nooit een pas kreupel gelopen, dus ik krijg hier na alle paardenpech natuurlijk direct stress van.

Gefeliciteerd met de punten! Klinkt als een geslaagde wedstrijd. Leuke foto ook! Hopelijk blijft Dieke rat en waren het slechts de steentjes die haar dwars zaten. Waren jullie in de buurt op wedstrijd?

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:26

Ja, we waren in de buurt op wedstrijd en hij heeft zich ook weer opnieuw opgegeven.
Helaas lijkt het toch geen steentje te zijn :(

Gistermorgen Diekke even gelongeerd en was rad, dus mijn vriend is er mee naar de les gegaan. Dit keer met trailer en niet stappend er naartoe, voor het geval dat ….
Les ging echt super, hij had haar nog niet eerder zo fijn voor elkaar totdat ze de 45 minuten aantikten en toen was ze weer niet rad. Er is geen zwelling of gevoeligheid te ontdekken.
Zekerheidshalve een afspraak gemaakt met paardenfysiopraktijk Bomers.
Ik baal er wel van. Denk echt van “wat kan dit nu weer zijn?”.

Zelf net controle bij de huisarts gehad.
Geen koorts meer, hartslag ok, saturatie weer netjes. Alleen nog redelijk wat slijm in de longen. Vandaag einde antibiotica en dan hopelijk snel van de buikpijn af en qua gezondheid weer de stijgende lijn.
Ik wil zo onderhand wel weer eens op een paard zitten :D

Mijn vriend had gisteren les met Mirtje van de gedragstrainer, want hij mag haar lekker kroelen en wassen, maar wil hij meer, dan komen de drakenstreken.
Nou die waren er wel := . Bijten, omdraaien, weglopen, afsnijden, steigeren.
Maar, ze zijn netjes geëindigd en ze liep uiteindelijk braaf mee aan een touwtje.
Zelf heb ik gelukkig weinig meer met haar te stellen. Van de week ook aan de lange lijnen gehad. Maar, het blijft er een met een eigen mening, die je vooral niet tegen je moet hebben :=
Foto van het toch wel te dikke propje gisteren.
Afbeelding

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 21:17

Boemel, fijn dat ze weer netjes op de hoeven staat. En dat jij weer wat opknapt. Controles waren dus oké, nu indd weer opknappen. Zal ff tijd nodig hebben (waar je wss zelf het te lang vindt duren)

Dennenboom, gelukkig ging het weer goed en had ze "alleen" last vd laatste loodjes. Wanneer is ze ook alweer uitgerekend?

Weet even niet meer wie het was, maar leuk WE, staat ook op mijn to do lijstje :D

Mooie foto's van Maan!

Spontane actie Jelske, leuk. Hoe is het met de hoefzweer?

Ivy, wat mega naar zeg. En zo vaak een aanval.. pff..

Knappe merrie Sunnyhorse.. en spannend, aftellen! :D Ik ben heel benieuwd naar die van jullie :o

Pittig karakter heeft Mirtje.. :+


--

Zo, lees steeds braaf mee. Alleen weinig te melden. De Epke merrie gaat lekker, de Bikkel merrie vindt het allemaal wel welletjes met haar dikke buik en de enter Yme merrie, ik hou er van :D

Vandaag de drachtige merrie even gewassen, ze stond er zichtbaar van te genieten. Dit is haar eerste veulen, dus ben benieuwd hoe en vooral wanneer het gaat :')


Afbeelding
<3

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:13

Wat balen van Dieke Boemel... :(:) Hopelijk knapt ze snel weer op. Wanneer komt de fysio?
Wel goed nieuws met betrekking tot jouw eigen herstel begrijp ik. Lekker zo door blijven gaan en dan zit je er vast weer op voor je het weet! En zo te lezen is Mirtje ook nog steeds stappen aan het maken in de goede richting :o Fijn!

@ Meya: klinkt als: "laat het wachten op de veulentjes maar gauw voorbij zijn" :')

Gaan er morgen meer mensen naar Lunteren voor die clinic over Inspanningsfysiologie en trainingsmanagement?

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:21

Helaas is Diekke haar been toch wel opgelopen en is ze kreupel.
Ik wacht op bevestiging van de dierenarts wanneer ze ingepland kan worden voor een echo/ foto.
Ik baal er echt van zeg.
Diekke zelf is erg vrolijk en moet je echt manen tot rust.

Ik heb vandaag voor het eerst in 3 weken een half uurtje gereden op paardje van een vriendin. Was fijn en ben nu heel moe :o

Dennenboom

Berichten: 702
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:51

Och wat vervelend van Dieke Boemel! Hopelijk niks ernstig en knapt ze snel op. Gelukkig wel vrolijk.

Meya ze is 1 april uitgerekend. Alles is nog rustig. Ze heeft vorige week nog wel pijnstiller gehad en sindsdien gaat het wel rustig nu.

Lekker wassen de drachtige merrie, knappen ze zo van op he :o

Jelske wij gaan morgen naar de hengstenshow in Sint Nicolaasga **\O/**

Onze kindjes gaan waarschijnlijk ook mee. Twijfel tussen kinderwagen of draagdoek voor de baby? Zijn daar alleen tribunes of moet je staan langs de kant?

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:01

[quote="Dennenboom"

Jelske wij gaan morgen naar de hengstenshow in Sint Nicolaasga **\O/**

Onze kindjes gaan waarschijnlijk ook mee. Twijfel tussen kinderwagen of draagdoek voor de baby? Zijn daar alleen tribunes of moet je staan langs de kant?[/quote]

Beide: er zijn tribunes en je kunt ook aan de lange zijde aan de kant staan.

Leuk, wij gaan ook!

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:09

Durf jij nog zomaar weg Sunny?

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:24

Balen Boemel dat Dieke haar been wat opgelopen is. Hopelijk valt het mee. Mooi om te lezen dat Het vertrouwen van Mirtje weer terug komt. Ook Fijn dat jijzelf weer opknapt.

Denneboom, gelukkig gaat het beter met de merrie. Spannend en nu hopen op een gezond veulen.

SunnyHorse, inderdaad mooie zwangerschap gym. Merrie ziet er goed uit. Benieuwd naar het veulen.

Ivy, best heftig zo vaak opgenomen moeten worden in het ziekenhuis.

Hier de beslissing gemaakt om mijn oude merrie Maike van 20 te laten inslapen. Zij loopt nu weer onregelmatig en heeft diverse mankementen. Zij krijgt moeite om in de benen te komen. De glans is er vanaf. Ik heb altijd gezegd dat zodra ik merk dat zij geen plezier meer heeft dan is het klaar. De bedoeling is om haar ergens volgende week te laten gaan. Haar dochter van nu 10 maanden komt dan terug vanuit de opfok.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:28

Sanet, nou dat gaat niet zomaar, daar gaat een afwegingsmoment aan vooraf. Tot 319 dagen dracht is het onderstaande:

Ik check de uier
Ik check de gehele status van de merrie
Ik check of er iemand anders zicht op haar houdt
Ik check de camera.

Als alles op groen staat, dan ga ik.

En vanaf 319 dagen wil ik eigenlijk niet meer van huis, soms moet het, dan liever niet langer dan 30 minuten van huis.

Tot nu toe gaat er een hele duidelijke uier verandering aan vooraf, dus dat is voor mij een belangrijke thermometer.
Laatst bijgewerkt door SunnyHorse op 22-03-24 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt