Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 160 van de 411 [ 10262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Horseloverl schreef
Hee iedereen, helaas hebben wij Vd week onze knappe Friese veulen moeten inslapen. Wss een compleet afgescheurde groeischijf. 2 maanden van alles aan geprobeerd maar het mocht niet baten. Dus de beste keuze gemaakt voor onze kleine vriend.

Nu wil ik vanaf volgende week mama weer gaan oppakken. Is een kleine merrie van 160. Kan daar een 17,5 inch zadel op of word dat waarschijnlijk te groot?. Is een beetje een ouderwets type.



Als aller eerst, sterkte voor het verlies. Veel te jong natuurlijk..

En over het zadel en de merrie, ik zou echt een zadel maker hier naar laten kijken. Ik heb 2 zadels beide 17,5 inch maar zijn totaal verschillend. Zit zeker 5 cm verschil in aan lengte van de kussens. Dus mijn advies is, niet proberen maar eerst laten checken mocht je zelf niet ervaren genoeg zijn om te kunnen zien of het past. Als het op de lenderen ligt (te lang) of de kussens te breed zijn en tegen de ribben drukt... is dat echt niet fijn voor je paard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 19:31 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Hee iedereen, helaas hebben wij Vd week onze knappe Friese veulen moeten inslapen. Wss een compleet afgescheurde groeischijf. 2 maanden van alles aan geprobeerd maar het mocht niet baten. Dus de beste keuze gemaakt voor onze kleine vriend.

Nu wil ik vanaf volgende week mama weer gaan oppakken. Is een kleine merrie van 160. Kan daar een 17,5 inch zadel op of word dat waarschijnlijk te groot?. Is een beetje een ouderwets type.



Wat naar, heel veel sterkte!

Ik heb ook een 17,5 inch zadel op mijn merrie . Kan prima en die van mij is ook niet zo groot..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 19:34 



 
Profiel   

Wat leuk kusvoorjou. Het ziet eruit als een geslaagde rit en wat fijn dan Floris zo braaf was.

Horseloverl, sterkte met het verlies van je veulen.
Een 17.5 inch moet theoretisch gezien lukken maar zoals kusvoorjou ook aangeeft kan je dit beter met een zadelmaker nakijken. Sierou heeft een 18 inch op en is 1.63 ongeveer. Heb meerdere zadels van 18 inch geprobeerd van de zadelmaker maar de 1 lag te ver achterop haar rug, de ander miste ze schoudervrijheid, weer een andere was mijn houding ruk etc. Het luistert dus best wel nauw en de ene 17.5 inch is de andere niet.
Met hoeveel inch
reed je haar voor de tijd dan? Of had je toen nog geen zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 20:31 



 
Profiel   

ThornForest schreef
Wat leuk kusvoorjou. Het ziet eruit als een geslaagde rit en wat fijn dan Floris zo braaf was.

Horseloverl, sterkte met het verlies van je veulen.
Een 17.5 inch moet theoretisch gezien lukken maar zoals kusvoorjou ook aangeeft kan je dit beter met een zadelmaker nakijken. Sierou heeft een 18 inch op en is 1.63 ongeveer. Heb meerdere zadels van 18 inch geprobeerd van de zadelmaker maar de 1 lag te ver achterop haar rug, de ander miste ze schoudervrijheid, weer een andere was mijn houding ruk etc. Het luistert dus best wel nauw en de ene 17.5 inch is de andere niet.
Met hoeveel inch
reed je haar voor de tijd dan? Of had je toen nog geen zadel?


Dankje. Jhaa had ik wel. Net die er eens opgegooid maar dat kan echt niet meer ze is toch wat doorgezakt geworden. Denk eerst een paar weken longeren dat ze wat spieren heeft, desnoods stap ik er zonder zadel op. Vorig jaar ook 1x gereden wel met zadel maar beestje vind het prima. Plan wel ff afspraak bij mn zadelpasser

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 20:35 



 
Profiel   

Wauw...floris zo braaf. Wat zal je daar een plezier mee hebben <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 20:38 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Hee iedereen, helaas hebben wij Vd week onze knappe Friese veulen moeten inslapen. Wss een compleet afgescheurde groeischijf. 2 maanden van alles aan geprobeerd maar het mocht niet baten. Dus de beste keuze gemaakt voor onze kleine vriend.

Nu wil ik vanaf volgende week mama weer gaan oppakken. Is een kleine merrie van 160. Kan daar een 17,5 inch zadel op of word dat waarschijnlijk te groot?. Is een beetje een ouderwets type.


Wat verdrietig! Sterkte!

Op beide Friezen hier ligt 17,5" prima. En Tess heeft een redelijk korte rug.
Van Kent & masters,,kN, Bates, Wintec en Sella weet ik dat de 17,5" voor mijn paarden niet te lang is.

Maar, zou hoe dan ook je zadel laten controleren door een zadelmaker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 21:52 



 
Profiel   

Haha Nadia :+ leuk zo'n zeepaardje!

Kusvoorjou, wat leuk en super dat het buiten rijden al zo goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:08 



 
Profiel   

Wat fijn Kusvoorjou dat Floris zo braaf is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:23 



 
Profiel   

kusvoorjou schreef
Wat goed thornforest, was die braaf? Lekker weer aan de slag, fijn!!

Vandaag voor ons een heel speciale dag, zoals ik al vertelde, ging ik vandaag met Floris naar de stal waar hij geboren is. Samen met zijn moeder op buitenrit gegaan. Vriendin van mij op Mieke (moeder van Floris) en de eigenaar van Mieke op Brechtsje, zijn andere Fries. Met 3 zwarte parels op pad. En wat was Floris braaf, in de trailer en daar op ‘vreemd’ terrein. Echt, wat kan ik van deze knappe man genieten!! Nog een paar leuke foto’s, links op de foto Floris, en rechts Mama Mieke[ [url=m/f6ibBd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bvOD4m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6XrL1o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C4QtSJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iPHw0z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links Floris, midden mama Mieke en rechts eigenaar van Mieke, op zijn andere Fries.
[ [url=m/4kuSD1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk zeg en wat een waterrat(uhh paard) die Ayke Nadia.

Hier weinig nieuws, het gaat zijn gangetje maar loop wel tegen wat dingen aan met Emma. Ik denk dat ik de lat voor ons beide soms wat hoog leg.
Gelukkig hebben we donderdag weer les.

Een 17,5 inch kan prima, maar dat ligt vooral ook aan hoe groot de kussens zijn en hoelang de rug is.
Ik zou de zadelmaker laten komen.
Hier ook een 17,5 Kent en masters op mijn kleine merrie met korte rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 15:36 



 
Profiel   

Ik hoop dat ik hier mijn vraag mag stellen. :o

Mijn paard is al enige tijd met pensioen, ik mis het (fanatiek) rijden enorm en nu het steeds spaak loopt met het bijrijden van paarden wil ik mij eens gaan orienteren op de aanschaf van een nieuw paard.
Al vanaf jongs af aan ben ik compleet verliefd op het Friese paard. Mijn voorkeur gaat daarom ook uit naar een mooie zwarte parel.

Nu kan ik op internet veel stallen vinden die Friese paarden verkopen, echter staat er nergens een prijs bij. Ik heb daarom totaal geen idee met welk bedrag ik rekening moet houden.

Ik zoek een merrie, liefst 1.65 of groter. Het hoeft geen enorm dressuurwonder te zijn, ik heb de potentie niet om hoog in de sport te komen. Ik vind het heerlijk om dressuurmatig werk af te wisselen met een lange buitenrit.

Iemand een idee in welke prijsklasse ik moet denken? En heeft iemand een aanrader qua adres waar ik mijn nieuwe vriendin kan gaan zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 16:36 



 
Profiel   

Mijn merrie komt bij Pieter Wijbenga vandaan. Denk dat je tussen de 6000 en 8000 euro moet denken.
Maar dat ligt ook aan de leeftijd en africhtingsgraad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 18:56 



 
Profiel   

Zal zo rond de 7.500 euro zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:15 



 
Profiel   

Ik denk dat je minimaal 7000-8000 euro nodig hebt, maar dat ligt inderdaad aan de leeftijd en africhting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:51 



 
Profiel   

Nadia schreef
Ik denk dat je minimaal 7000-8000 euro nodig hebt, maar dat ligt inderdaad aan de leeftijd en africhting.



Ja, zeker wel. De paarden zijn behoorlijk aan de prijs momenteel.

Voor een braaf karakter en maat betaal je ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:09 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties. Het is mij idd al opgevallen dat de prijzen niet meer hetzelfde zijn als een paar jaar geleden. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:46 



 
Profiel   

Vanmiddag weer super fijn kunnen rijden <3
Als er geen Corona was hadden we morgenavond wedstrijd gehad..
zo jammer dat dat nu niet kan.. :(

Hier nog een paar foto’s van onze vorige wedstrijd..
[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 17:47 



 
Profiel   

Mooie foto’s Evelien!

Ik durf hier voorzichtig te zeggen dat het beter gaat met Jelske ze lijkt beter in haar vel te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 17:54 



 
Profiel   

Janinevv schreef
Mooie foto’s Evelien!

Ik durf hier voorzichtig te zeggen dat het beter gaat met Jelske ze lijkt beter in haar vel te zitten.


Dankjewel Janinevv

Wat fijn dat het beter gaat met Jelske.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 11:10 



 
Profiel   

Janinevv schreef
Mooie foto’s Evelien!

Ik durf hier voorzichtig te zeggen dat het beter gaat met Jelske ze lijkt beter in haar vel te zitten.



Gelukkig!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 11:36 



 
Profiel   

Fijn dat het met Jelske de goede kant op gaat Janine!

Ik denk dat m'n puppy een groeispurt heeft ofzo. Hij is een beetje mattig, een beetje flauwig.
De laatste weken is hij van de hele dag op het land naar een paar uurtjes buiten gegaan, het weer is enorm wisselend en hij is nog in de groei. Ook ligt z'n zadel niet lekker meer, dus bijrijdster en ik hebben besloten wat stapjes terug te doen. Rijden laten we even voor wat het is en ik ga vooral op de grond en met de kar korte sessies doen qua werk.
De zadelpasser komt 21 nov, dus hij mag nu even lekker een maand relaxen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 11:57 



 
Profiel   

Thanks ik wil nog niet teveel juichen we hebben een lange weg nog te gaan.
Wel leuk dat de camera in stal weer draait kan ik ze in de gaten houden :) [ img ]

wat goed Nadia dat jullie zo naar hem kijken. Hopelijk voelt hij zich snel weer goed en heeft hij straks weer fijn zadel. Hoe oud is hij ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 22:38 



 
Profiel   

Puppy is nu 4,5 jaar, hij eet nu ook alsof hij een week niks gehad heeft. Hopelijk groeit hij in de breedte en niet in de hoogte :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 07:15 



 
Profiel   

Spannende dag voor mij...ik ga zo mijn merrie ophalen uit de opfok. Zelf gefokt..ik zal hier straks foto’s posten als ze op stal staat!!
Ik kwam er ook achter dat ik mijn ruin op de nieuwe stal 2x de aangeboden hoeveelheid brok voerde...kreeg hij te veel energie van. Bleek dus niet aan het nieuwe bitje te liggen...zooooo stom _O- hij is weer helemaal zichzelf kwa temperament gelukkig.


Laatst bijgewerkt door Timmie06 op 23-10-20 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 08:21 



 
Profiel   

[ img ]
Deze kreeg ik uit de opfok van de week...ze ziet er goed uit . Ibbeltje fan d’ canneburg. Nu 2,5 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 08:21 



 
Profiel   

Oeps Timmie, dat is wel een beetje veel brok :=
En een knappe baby heb je, leuk dat ze lekker naar huis komt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 08:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 160 van de 411 [ 10262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen