Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 254 van de 405 [ 10107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 405  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Wauw Meya! Knap dier. En mooie foto’s. Komt ze ook uit Siegerswoude weg?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:48 



 
Profiel   

Mooie combinatie zijn jullie Meya.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:31 



 
Profiel   

Wat een knap paard heb je!!

Ik meen manege Gaasterland in Harich te herkennen op je wedstrijd foto?

Hier nog druk aan het trainen voor het M1, toch nog kijken of we voor het veulen nog een puntje pakken kunnen. Wordt nog een hele uitdaging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 20:19 



 
Profiel   

boemel schreef
Zonnebloem, jij hebt toch het jonge paard met rugproblemen? Kan je haar niet lekker in het land gooien als het niet lekker gaat met rijden en je verder zo druk bent en volgend jaar lente oppakken?

Ja klopt.
Ze was vanaf december niet meer onder het zadel geweest, vanaf de zomer weer af en toe een buitenritje en vanaf september rijdt mijn instructrice haar, dat ging heel goed op 1 keer na en ik merk dat ik dan meteen in de stress schiet.
Nu heeft ze haar na die mindere keer nog 2 keer gereden en heb ik zelf na maanden geen les te hebben gehad weer een keer een les gevolgd en eigenlijk ging dit heel goed.
Ik moet proberen om niet meteen in paniek te raken wanneer zij even een keer niet zo fijn loopt (als in onrustige aanleuning). Ze is en blijft een jong paard die nog steeds erg groen is maar wel met helaas een rugprobleem dus ik wil absoluut geen signalen missen en haar (laten) rijden met pijn.
Blijft lastig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:51 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
boemel schreef
Zonnebloem, jij hebt toch het jonge paard met rugproblemen? Kan je haar niet lekker in het land gooien als het niet lekker gaat met rijden en je verder zo druk bent en volgend jaar lente oppakken?

Ja klopt.
Ze was vanaf december niet meer onder het zadel geweest, vanaf de zomer weer af en toe een buitenritje en vanaf september rijdt mijn instructrice haar, dat ging heel goed op 1 keer na en ik merk dat ik dan meteen in de stress schiet.
Nu heeft ze haar na die mindere keer nog 2 keer gereden en heb ik zelf na maanden geen les te hebben gehad weer een keer een les gevolgd en eigenlijk ging dit heel goed.
Ik moet proberen om niet meteen in paniek te raken wanneer zij even een keer niet zo fijn loopt (als in onrustige aanleuning). Ze is en blijft een jong paard die nog steeds erg groen is maar wel met helaas een rugprobleem dus ik wil absoluut geen signalen missen en haar (laten) rijden met pijn.
Blijft lastig...


Dat is zeker lastig.
Opletten, maar niet wanhopig worden als het even niet gaat. Dat hoort er helaas bij. En lekker veel afwisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:56 



 
Profiel   

Leuk een Friezen-topic!

Mag ik ook meepraten? :o

Ik heb het geluk een mooie Friese hengst te mogen rijden voor zijn eigenaren. Zij hebben meerdere paarden staan en fokken er ook mee, en kwamen zodoende tijd tekort voor deze maar willen hem niet verkopen. Nu doe ik hem, dus hebben zij er geen omkijken meer naar maar kunnen ze hem wel aanhouden.

Hij is 7, en is zadelmak en licht aangereden maar door het tijdgebrek is er tussendoor vrij lange periodes niks mee gebeurt. Leuke uitdaging dus :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 07:26 



 
Profiel   

Zonnebloem, je bent een betrokken en zorgzame eigenaar van je paardje, je wil het beste voor het dier. Snap best dat het daarom zo spannend is. Maar volgens mij doe je het super en gaat het erg goed zo. Jullie komen er wel!

Welkom NoTrouble, knap dier! Gaaf dat jij hem mag oppakken!

Wij zijn vanaf vandaag weer veulen loos. Geen 4 maar gewoon weer 2 merries.

Hengstveulen is naar de opfok. Lief veulen. Nu hoop ik dat het een grote gezonde hengst mag worden, lijkt nu nog zo’n ukkie.

[ img ]

Hopelijk kan de moeder er zich gauw bij neerleggen. Ze is behoorlijk onrustig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 17:08 



 
Profiel   

Thanx SunnyHorse! Ben inderdaad superblij met hem en natuurlijk met het vertrouwen van zijn eigenaren. Heel veel zin ook om lekker verder met hem aan de slag te gaan.

Wat sneu dat moeders zo onrustig is.. hopelijk wordt dat gauw minder. Voor jullie ook wel rustig ineens natuurlijk zo zonder veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 17:48 



 
Profiel   

Welkom aan alle nieuwe mede Friese eigenaren!

Sunnyhorse wat een knapperd zeg! Hopelijk gaat alles goed met hem daar!

Vandaag mocht onze Jelske de trailer op.
Samen met haar vriendin die liep er direct op en toen moest Jelske. Jaja ze heeft er bijna een uur over gedaan :+ maaar wel helemaal zelf en wat brokjes Hahah

Wat een geduld :=

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 15:30 



 
Profiel   

Ritje van vandaag :j

Duidelijk dat ie nog kracht mist
Maar dat komt wel.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:12 



 
Profiel   

Janine, en de vriendin maar braaf wachten in de trailer? Ik kan soms echt mijn geduld verliezen met dat soort dingen. Dan zou ik ze gewoon op willen tillen en erin zitten. Was Jelske wel vaker op de trailer geweest?

Absolem, wat verandert hij zeg! Fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:19 



 
Profiel   

Ziet er heerlijk uit Absolem!

Hier vandaag even gelongeerd. Hij was behoorlijk jolig maar er zaten ontspannen en fijne stukken tussen gelukkig.

Tussendoor vroeg ie zich volgens mij even af of hij nog lief was: :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:57 



 
Profiel   

Ziet er fijn uit Absolem!

Notrouble: haha wat een leukerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:08 



 
Profiel   

Thanx @Dennenboom! :D Het is echt een schat, dan doet ie even heel stoer en daarna staat ie me zo sullerig aan te kijken dat ik eigenlijk alleen maar om hem kan lachen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:11 



 
Profiel   

Mooi Absolem!!

Notrouble zo mooi die foto en die blik! Mooi dekje ook.

Sunnyhorse haha nou ik stond ook op punt geïrriteerd te raken. Ik zei tegen me pa haal maar emmer met brokken. Toen wilde ze erin kwam me pa eraan om de stang achter billen dicht te doen en toen liep ze er weer uit. Ik zei al raak haar maar gewoon aan als ze er in loopt dan weet ze dat je er staat en toen was het ook zo gepiept. Ze vond het heel spannend (haar derde keer) eerste keer denk ik met lomp geweld van moeder gespeend en direct trailer op (duurde heel lang omdat het niet lukte) en die mensen zijn daarin niet zo zacht. Tweede keer zou ze dood gaan hangen. Hebben we haar voorzichtig er bijna in getild haha. En nu dus zelf laten doen met brokjes.

Haar vriendin stond keurig te wachten gelijk goede oefening voor haar want die is zo ongeduldig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:14 



 
Profiel   

NoTrouble schreef
Ziet er heerlijk uit Absolem!

Hier vandaag even gelongeerd. Hij was behoorlijk jolig maar er zaten ontspannen en fijne stukken tussen gelukkig.

Tussendoor vroeg ie zich volgens mij even af of hij nog lief was: :D
[ [url=m/FD0BXx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Herkenbaar. Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 22:25 



 
Profiel   

Dennenboom schreef
Ziet er fijn uit Absolem!

Notrouble: haha wat een leukerd!



Ja na zolang stil te hebben gestaan en nu pas weer voor de vijfde keer ingespannen te hebben (met drie weken er tussen ook nog eens door kapot tuig) denk ik niet dat ik mag klagen. :o.

Maar uiteindelijk wil ik hem heel graag ronder proberen te rijden. Zodra hij dat red in zijn lijf. Want nu kan hij dat gewoon nog niet aan.

Hij heeft een heel fijn mondje en komt super terug op stem dus ik blijf nog zoveel mogelijk van zijn mond af tot hij in zijn achterhand sterker is geworden en hij zijn conditie weer terug heeft.

Vanaf dan kan ik hem gaan vragen er in te gaan klimmen zegmaar. Dat dat voorbeen echt gaat grijpen zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 22:31 



 
Profiel   

Notrouble :

Wat een super knap en gaaf dier fijn dat je de kans krijgt veel succus maar dat gaat vast helemaal goed komen!

@sunnyhorse altijd spannend dat afspenen hopelijk slaat die zn manntje en word het een mooie knappe hengst! Laat je hem hengst?

@absobloem wat gaat die goed zeg, fijn dat je hem rustig en zo goed mogelijk opleid lekker conditie en kracht kweken! Knapperd <3

@janine: wat een geduld maar zeer belangrijk als die maar goede ervaring heeft zo belangrijk!!

Hier gaat alles weer goed met quick.
Wormen zijn bijna weg allemaal en hij komt goed bij in zn gewicht! Geef hem als extra de slobber van agrobs.
Dit vinden ze beide heerlijk en ik zie hem weer groeien ook de lucht in!

Enige waar die nu weer last van heeft is regenschurft..
2x met betadine gewassen heeft wen heel stuk geholpen maar nog niet alles is weg, zijn er mensen die ervaring hebben met hibiscrub anders was ik hem daar eens mee!

Mn merrie staat weer waar quick ook staat ze hinniken wel naar elkaar maar voor de rest blijven ze rustig hopen dat dat snel ophoud..

Ik voer haar nu care4life van pavo iemand nog advies voor een gewone goede basisbrok ?
[ img ]
Links reitse rechts quick
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 16:03 



 
Profiel   

Gaan jullie ook kaartjes scoren voor de hengstenkeuring? Ik twijfel.. aangezien ik op dat moment hoog zwanger ben en niet op corona zit te wachten dan..

Denk dat ik ze wel bestel en als we blijven twijfelen afhankelijk van de situatie dan dat ik ze weer verkoop. Ga ervan uit dat ik ze wel weer verkocht krijg

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 07:20 



 
Profiel   

Ik twijfel. Lijkt me wel heel mooi.
Maar, eerst maar eens zien hoe Corona verloopt en wat wel/niet mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:28 



 
Profiel   

Ik niet. Heb getwijfeld wel te gaan. Maar gezien die vaccinatie oliebol nu zo doorgedouwd wordt dat je 72 uur van de voren moet testen terwijl het vaccineren geen jota zin heeft met deze waardeloze vaccins ga ik uit principe niet. Ik ben al ziek geweest met corona en ik heb dus wel echte antistoffen. Maar mijn qr code is al verlopen. Het is met twee maten meten en ik doe daar dus niet aan mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:40 



 
Profiel   

Ja ik vind het ook lastig. Wij twijfelen ook wel erg.. en afgelopen jaar samen voor de tv met allemaal lekkere dingen was ook wel erg leuk :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:50 



 
Profiel   

We gaan! *\o/*
En we zien tzt wel hoe dan de stand van zaken is en of we echt gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:19 



 
Profiel   

Ik heb ze ook gekocht! Wow wat ging het snel. Zien dan wel of we daadwerkelijk gaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:24 



 
Profiel   

Wij gaan ook en nu echt top plekken kunnen bemachtigen. Normaal zit ik altijd halverwege :+


Gisteren is mijn ruin voor het eerst o.h.z geweest. Vriendin van mij heeft hem gereden. Bijna 4 jaar en zo braaf! Hij was al beleerd voor de wagen dat scheelde.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 12:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 254 van de 405 [ 10107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 405  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen