[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkex01
Berichten: 1119
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:32

Mijn nichtje heeft een Brandus, die is zeker niet klein die haalt de 170 wel denk ik

suus_toes

Berichten: 979
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:20

Nou wij zijn dus gisteren voor het eerst B gestart.
Dieuwke heeft zich super gedragen! Geen stap verkeerd gezet. Zoooo braaf!
Nog wel veel spanning wat ook te zien was in de proef... Maar goed, alle vertrouwen er in dat ze volgende keer gaat knallen ;)
Gister mochten wij het met een 6e plaats doen en 181punten.

Ondanks dat het geen top 3 was, ben ik super trots op m'n kleutertje.


Afbeelding

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:34

Wat goed Suus, gefeliciteerd! En met de spanning komt het vanzelf goed door km's te maken, succes!

Dennenboom, ik heb net een gedeelte van de hengsten bekeken en Gerben viel hier inderdaad tegen (en dat druk ik zacht uit). Hij had moeite met de regelmaat en had heel wat verzet. Ik sta ervan te kijken dat er zo een enorm verschil zit tussen zadel en in het tuig. Wil hopen dat hij gister een mindere dag had :Y)

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:12

Vandaag wedstrijd gereden en wat was mijn topper keibraaf! Zo veel minder spanning dan de vorige keer en zowaar gewoon een prima proef kunnen rijden zonder al te veel miscommunicatie.
Eerste proef 164 punten gereden waar er in die proef helaas een mega fout zat in de galop waar ik een 4 en een 2 op heb gekregen. Verder gewoon een redelijk nette proef met nog wat kleine foutjes maar dat waren voor mij bekende dingen. De tweede proef nog heel even aan de verkeerde kant van het hekje gezeten :') maar toch uiteindelijk 173 punten. Al met al ben ik echt dik tevreden met dit resultaat, vooral omdat hij echt mega braaf was en zich echt goed liet rijden en de spanning liet afvloeien. En voor een tweede officiële voor ons beide toch best aardig dacht ik zo O:)
Ik ben in ieder geval al heeeeel blij dat het verschil tussen wedstrijd en thuis rijden aanzienlijk aan het afnemen is.


Afbeelding

Edit: is het CO terug te kijken? En zo ja, waar? Ben wel benieuwd!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:22

Itsme_annie schreef:
Vandaag wedstrijd gereden en wat was mijn topper keibraaf! Zo veel minder spanning dan de vorige keer en zowaar gewoon een prima proef kunnen rijden zonder al te veel miscommunicatie.
Eerste proef 164 punten gereden waar er in die proef helaas een mega fout zat in de galop waar ik een 4 en een 2 op heb gekregen. Verder gewoon een redelijk nette proef met nog wat kleine foutjes maar dat waren voor mij bekende dingen. De tweede proef nog heel even aan de verkeerde kant van het hekje gezeten :') maar toch uiteindelijk 173 punten. Al met al ben ik echt dik tevreden met dit resultaat, vooral omdat hij echt mega braaf was en zich echt goed liet rijden en de spanning liet afvloeien. En voor een tweede officiële voor ons beide toch best aardig dacht ik zo O:)
Ik ben in ieder geval al heeeeel blij dat het verschil tussen wedstrijd en thuis rijden aanzienlijk aan het afnemen is.


[ [url=m/RdRWTK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: is het CO terug te kijken? En zo ja, waar? Ben wel benieuwd!



Via de kfps Facebook is een linkje te vinden.


Ik heb net de tuig competitie gekeken. Ik dacht bij mezelf als dat het niveau is bij de jonge paarden, moet ik jelske toch wel goed genoeg voor elkaar kunnen krijgen om wat prijzen in de wacht te slepen.

Nou ben benieuwd naar die hengsten. Las al een hoop tegenspraak.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:06

Jinthe1 schreef:
Wat goed Suus, gefeliciteerd! En met de spanning komt het vanzelf goed door km's te maken, succes!

Dennenboom, ik heb net een gedeelte van de hengsten bekeken en Gerben viel hier inderdaad tegen (en dat druk ik zacht uit). Hij had moeite met de regelmaat en had heel wat verzet. Ik sta ervan te kijken dat er zo een enorm verschil zit tussen zadel en in het tuig. Wil hopen dat hij gister een mindere dag had :Y)



Dat komt ook omdat ito hem de oprichting in probeerde te trekken. Kin werd het overgrote deel op z'n borst getrokken.

Beestje heeft een korte rug zakkend kruis. Hij kon dat helemaal niet bol werken in z'n lichaam, zo strak aan die leidsels lopen.

Had gerben vijf cm meer ruimte gehad had hij waarschijnlijk al een fijner beeld laten zijn.

Hij was een beetje heet maar dan hij hem beter even een lange zijde kunnen laten galopperen en daarna weer in draf kunnen zetten en iets fijnere stukken laten zien dan dit geklojo.

Denk niet dat de beroerde verrichting volledig te wijten is aan het paard.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:41

Nou heb ze gezien. Vond ze allemaal niet spectaculair. Faust liep nog enigsinds oke. Maar daar vind ik de bloedvoering niet interessant van. Alle hengsten die ik wel interessant hebben ze er zorgvuldig uitsodemieterd _O-

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:46

Het zal een combinatie zijn maar een paard zou altijd tact en regelmaat moeten behouden. Als hij kort gereden wordt dat zou hij inleveren op ruimte, dat zou inderdaad kunnen maar de tact en regelmaat zouden er nog moeten zijn. Deze hengst zou dat ook moeten kunnen. Hij is niet kort en juist lang gelijnd. Inderdaad een wat hellend kruis maar omdat dit ook lang is toch genoeg motor erin. Hopelijk valt hij op de hengsten keuring weer mee :j
Al denk ik dat we komend seizoen weer gaan voor twee keer Auwert en een keer Nane.

Welke hengst was je favoriet die eruit is gegaan Absolem?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:28

Ik was wel fan van durk van Oostenburg

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:31

Die is niet blijven hangen bij mij :Y) Krijgt hij volgend jaar een herkansing bij de voorrijdagen? Of is hij er echt uit?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:37

Jinthe1 schreef:
Die is niet blijven hangen bij mij :Y) Krijgt hij volgend jaar een herkansing bij de voorrijdagen? Of is hij er echt uit?


Herkansing dacht ik.weet niet zeker
Het was een Nane X norbert

Dennenboom

Berichten: 700
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:51

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze zich gaan laten zien op de hengstenkeuring. Vind het persoonlijk wel kwalijk dat alleen Martzen 'schoon' is en de rest allemaal wat heeft zoals genafwijking, cornage acceptabel en ocd. :(

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:42

Ik heb geen problemen met de gen afwijking. Hier kun je als fokker prima keuzes in maken. We zouden veel grotere problemen krijgen als je alle dragers zou schrappen. Dan komt er pas echt een inteelt probleem. Uiteindelijk door de juiste combinaties te maken zal het gen gaan afnemen. En nee, dat is niet over een aantal jaar maar er komt een tijd dat het minder aanwezig gaat zijn. Ik ben blij dat deze informatie binnen ons stamboek beschikbaar is. Dat is niet in alle stamboeken zo. Daarbij gaat het om oc C3. Dat is niets meer dan een afvlakking wat als bemerking is meegegeven maar niet erfelijk zou zijn.

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:22

Interessant om alles zo te lezen :o
Vind het altijd prachtig die kleine zwarte parels.

Dennenboom

Berichten: 700
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:29

Jinthe1 schreef:
Ik heb geen problemen met de gen afwijking. Hier kun je als fokker prima keuzes in maken. We zouden veel grotere problemen krijgen als je alle dragers zou schrappen. Dan komt er pas echt een inteelt probleem. Uiteindelijk door de juiste combinaties te maken zal het gen gaan afnemen. En nee, dat is niet over een aantal jaar maar er komt een tijd dat het minder aanwezig gaat zijn. Ik ben blij dat deze informatie binnen ons stamboek beschikbaar is. Dat is niet in alle stamboeken zo. Daarbij gaat het om oc C3. Dat is niets meer dan een afvlakking wat als bemerking is meegegeven maar niet erfelijk zou zijn.


Ik ben ook zeker blij met de informatie binnen het stamboek. En vind het ook goed dat ze het onderzoeken. Als het niet erfelijk is dan scheelt dat. Maar blijf erbij dat ik 1 hengst schoon weinig vindt. Maar ja als je de 1 wel toe laat dan moet de rest daar ook niet op tegen gehouden worden. Ben benieuwd hoe de hengsten het gaan doen op de hengstenkeuring :)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:33

Als iemand Jelske wil leasen voor twee dagen in de week vanaf april /mei zo'n beetje... hoor ik het graag. Hij staat in de omgeving van Barneveld.

Iedereen in dit topic weet dat ik geen makkelijk jaar achter de rug heb. Helaas ziet het er naar uit dat het nog zo 'n jaar gaat worden komend jaar.
Dus ik moet even wat tijd en ruimte/rust om handen zien te krijgen.

Wedstrijden rijden mag gewoon maar vervoer en startkaart moet zelf geregeld worden.


Eerder leasen mag ook. Maar dan kan er nog niet onder het zadel gereden worden.

Dennenboom

Berichten: 700
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:12

Wat rot Absolem -O- Hopelijk vind je een fijne leaser!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:37

Wat vervelend Absolem, hopelijk krijg je iemand gevonden en hoef je je wat minder zorgen te maken.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:25

Wat rot dat het erop lijkt dat er weer zo'n jaar aan zit te komen :(:)

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:23

He bah absolem, hopelijk vind je een leuk betrouwbaar persoon voor Jelske. Heb je 1 zorg minder.

Hier gaat het goed, voer Maan nu levertraanolie bij door het voer (advies DA) en oerbalans.

Ben benieuwd of ik ook verschil merk.

Hiske staat nu op wedstrijdverlof, dat houd in dat we nog rustig aan zwangerschapgymnastiek houden en de 3-jarige Grytsje mag nu straks mee op les.

Grytsje kan zo genieten van een goede poetsbeurt :')
Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:40

Getty_Maan schreef:
He bah absolem, hopelijk vind je een leuk betrouwbaar persoon voor Jelske. Heb je 1 zorg minder.

Hier gaat het goed, voer Maan nu levertraanolie bij door het voer (advies DA) en oerbalans.

Ben benieuwd of ik ook verschil merk.

Hiske staat nu op wedstrijdverlof, dat houd in dat we nog rustig aan zwangerschapgymnastiek houden en de 3-jarige Grytsje mag nu straks mee op les.

Grytsje kan zo genieten van een goede poetsbeurt :')
[ [url=m/HpTyNt.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hahaha als je maar geen plekje vergeet hoor!

Nynkex01
Berichten: 1119
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:06

Sterkte Absolem! Voor mij helaas te ver weg

boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:23

Inderdaad sterkte Absolem!

Grystje is lekker verwend!

Veel eerder dan verwacht konden ze door gunstige weersomstandigheden aan de rijbak beginnen.
Dus als het goed is, kunnen we volgend weekend op een prachtige bodem rijden aan huis. Verheug me er enorm om na maanden aanmodderen gewoon te kunnen trainen.

Vandaag met een medebokker een gezellig buitenritje gemaakt. Het is zo mooi in t bos.

En mn stresskipje heeft een hele ronde voorop gelopen zonder fratsen, terwijl ze de hele week niet gereden is.
Ik was apetrots op haar.


Afbeelding

boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:36

Afbeelding

Dag "oude" verschrikkelijke bodem!
Het enige voordeel van maanden niet in je net nieuw aangelegde rijbak kunnen rijden, is dat ik zo aangewezen was op het bos, dat paarden en ikzelf een stuk stoerder geworden zijn :D

Nynkex01
Berichten: 1119
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:26

Haha! Top dat je een betere bodem krijgt