[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_arjolein

Berichten: 1452
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:23

Oeh ziet er goed uit Sunnyhorse!

Fijn dat Mirt zo braaf was Boemel. Hopelijk valt het mee met Diekke.

Ben je er al uit Zonnebloem

Ben benieuwd Meya naar de foto’s! Haha oh jee hopelijk kan je je aan je afspraak houden _/-\o_

Leuk een Auwert Jinthe! Foto?

Zooo spannend Jelske!

Hier dinsdag even met mijn tante naar het bos geweest. Had gezegd rustig ritje, maar ging eigenlijk toch iets te fanatiek. Al lijkt ze daar geen last van gehad te hebben. Morgen weer scannen. Ik ben benieuwd zal wel weer niks zijn. Verwacht dat ze net hengstig zou moeten zijn.. maar goed ik verbaas me nergens meer over.

Gister werd ze door de ruin achterna gezeten en toen rende ze weg en ondertussen liet ze allemaal pis lopen. Dus of ze was bang of hengstig :')

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 20:17

Sunny Horse, dat ziet er netjes uit.
En fijn dat de drakenstreken weg zijn. :D
Een prinsesje is veel leuker <3

M Arjolein, fijn zo’n bosrit!

Hier net weer met de paarden in het bos gewandeld.
Mir voorop. Paarden heel goed ingespoten, maar t hielp echt niet. Mirtje zag onder, maar die loopt gewoon door en Diekke wordt helemaal gek ervan. Ik had Diekke. De volgende keer ga ik er wel op zitten, lamme arm!

Afbeelding

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 07:11

-O- Fijn sunnyhorse, en leuk dekje. Valt lekker op! :')

Haha Marjolein, ben benieuwd. Wel lekker zo'n bosrit!

Hoe ver gaan jullie te wandelen Boemel?

Ja, foto's zijn al binnen. Mega snel! Heb er 190 gekregen, blij mee! Maar even een paar foto's voor hier (de lage resolutie)
Paarden waren vooral van het knuffelen dinsdagavond, ipv bij ons weggaan. Maar daardoor ook wel weer de bijzondere momenten vastgelegd. <3 Zoals we anders ook zijn/doen.

Epke merrie
Afbeelding


Afbeelding

De Yme enter
Afbeelding

Het Kanne veulen
Afbeelding

De mama, Bikkel merrie
Afbeelding

Met zijn drieën
Afbeelding

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 07:14

We wandelen niet zo ver hoor. Rond de 3 kilometer.

Mooie foto’s! De Yme enter is groot of niet?

M_arjolein

Berichten: 1452
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 09:31

Nou even ego maar ze wordt vanmiddag geïnsemineerd! Zag er nu allemaal top uit!

Getty_Maan

Berichten: 2598
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:36

Ik kom ook weer even om het hoekje kijken..

Oei sunny dat is een pittig dametje. Lijkt mij erg lastig.

Wat een knap ventje sanet, prachtige foto!

Jelske wat een fijne stalgenoten heb je dat ze je zo helpen en wat een goed nieuws over de embryo. Hopelijk blijft het zitten.
En wat leuk dat de friesjes elkaar opzoeken.

Wat fijn boemel dat je nu met de feiten verder kan. Ik verbaas me toch wel weer over hoe goed het nu gaat met Mirtje. Nu heb je in elk geval bevestiging en kan je daarmee verder.

Hopelijk is de scan van diekke ook goed en mag ze weer wat meer.

Qat leuk Jinthe een Auwert, klinkt toch wel dat hij aanhankelijke veulens fokt, onze merrie heeft nu een Arent en dat is duidelijk een pittiger veulen.

Klinkt heerlijk Meya, ik ben lichtelijk jaloers. Je hebt een prachtig stel paarden. Hele mooie foto's

Lastige beslissing zonnebloem, persoonlijk zou ik het paard er niet om laten staan.

Spannend Marjolein, ga voor je duimen!!

Hier gaat het z'n gangetje, Maan begint nu echt dik te worden en het veulentje is lekker actief. Vanmiddag ga ik haar weer verhuizen naar mijn vriendin, waar ze haar veulen mag krijgen.

Afbeelding

Vorige week zaterdag met vriendin haar hengstveulen naar de keuring geweest. Veulen kreeg een nette 2e premie. Stoer knap mannetje met als vader Wibout.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:15

Zonnebloem lastige keuze

Sunnyhorse wat fijn dat ze weer rustig wordt. Love je sjabrakje!!

Marjolein is ze constant in de cyclus?

Boemel ja de beestjes zijn er weer in grote getalen.

Meya prachtige foto's zal lastig kiezen worden.

Getty ohh het komt dichterbij spannend!

Vandaag met ilias op concours geweest. Afgelopen week lag ik er nog bijna 2 keer af uit het niets. En vandaag loopt hij 2 super proeven 201 en 208.5 en een 2e en 1e plek. Mega complimenten van de jury over zn aanleuning en talent dat gaf mij al zn gaaf gevoel.

Nu rustig Verder trainen voor het L2. En vooral streng naar mijn houding en handen kijken want die hebben een eigen bv op momenten dat er spanning bij ilias of mij is.

SunnyHorse
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:57

Zo! dat zijn inhoudelijke opmerkingen waar je trots op mag zijn Laura, gefeliciteerd! Heel gaaf!

Jinthe2

Berichten: 64
Geregistreerd: 14-07-23

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:13

Dat zijn de fijne protocollen Laura, en zeker als je gevoel er ook op aansluit, gefeliciteerd!

Sunny, dat is je jonge Auwert toch? Dat doet hij braaf!! Wij hebben naast het Auwert veulen van dit jaar ook nog een driejarige Auwert en die is vliegensvlug maar echt super super braaf en ijverig. Hij is nog erg puppy en heeft nog geen zadeltjes op gehad. Wel een longeersingel en tuig om voor de wagen in te spannen. Binnenkort een keer de sleep erachter. Het zijn fijne dieren van Auwert :j
Je vroeg wat ons doel met het veulen is. Dat weten we eigenlijk nog niet. We verwachten nog twee veulens en die wachten we sowieso even af. Kan zijn dat we het hengst je aanhouden en in de opfok doen. Even kijken of het de moeite is en hoe de andere veulens gaan zijn.

Getty Maan, blijft Maan daarna ook daar staan? Of is het alleen om haar veulen te krijgen? Spannend de laatste loodjes!Succes!

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:59

Gefeliciteerd Laura! Erg mooi! Jouw weekend is vast heel goed :o

Mir was zo lief de laatste dagen dat ik het hoofdstel en zadel uit de kast heb gehaald. Had ze begin Oktober voor het laatst op gehad.

Ik heb haar in mijn uppie terwijl ze los stond gezadeld in de bak en een kleine 10 minuten gelongeerd. Alsof het gisteren was zo braaf. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zonnebloem24
Berichten: 69
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:39

Wat fijn Laura, nette punten!

Leuke, vrolijke foto's Meya!

Spannend Marjolein!

Wat fijn boemel dat het de goede kant op gaat met Mir!

Ik probeer gauw even uitgebreider te reageren maar ik was op vakantie met mijn gezin en ben 3 dagen op pad geweest om paarden te kijken. :')
Heb getwijfeld om de jonge merrie, maar het is wel een gok en ben niet de meest zekere persoon dus ben meer gebaat bij een paard met meer ervaring dus besloten om toch niet voor een volledig groene merrie te gaan.
Heb waarschijnlijk wel een ander paard gevonden, kwam op mijn pad en stond ook nog niet te koop. Even de keuring afwachten en dan komt hij hopelijk over anderhalve week.

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:44

Spannend Zonnebloem! Ik ben benieuwd. Hopelijk kan ze snel gekeurd worden :)

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 04:54

Sunnyhorse dank je wel.

Jinthe lastig om te kiezen want dat kleine spul is zo leuk.

Boemel haha ja dit geeft een goed gevoel. Wat fijn dat mir stappen maakt. Is alle medicatie binnen? En merk je dat het aanslaat? Dit weekend heeft voor jou dan ook zeker een goude randje.

Zonnebloem heerlijk met gezin weg. Spannend ga voor je duimen dat hij snel komt en de keuring goed is

Jinthe2

Berichten: 64
Geregistreerd: 14-07-23

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:41

Zonnebloem, wat spannend. Hopelijk is de keuring goed, succes alvast!

Boemel, jullie maken opeens hele springen richtingen de goede kant! Heel erg fijn en hopelijk krijg jij het vertrouwen ook weer wat terug.

Getty_Maan

Berichten: 2598
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:41

Knappe punten Laura! Alleen niet fijn dat je de week ervoor bijna af lag.

Goed bericht Jinthe, wij hebben een twenter en enter van Auwert lopen.

Grote kans dat Maan hier blijft staan. Is bij een goede vriendin en aangezien Maan geen rijpaard zal worden, heeft ze op deze stal een heerlijk plekje waar ze altijd lekker buiten kan lopen, ook in de winter.

Wat een fijn bericht boemel!! Ik hoop voor je dat het zo doorzet.

Je gevoel volgen zonnebloem, hopelijk wordt hij goed gekeurd en kan je hier je nieuwe aanwinst showen.

Hoe is het afgelopen met het insemineren Marjolein, was het eitje gesprongen?

Met Maan gaat het goed in de mini kudde, merrie met veulen is de merrie waarmee ze is opgegroeid en die 2 zijn blij elkaar weer te zien. Maar oma-paard beschermd het veulen nog wel en laat weten dat Maan daar niet te veel bij moet komen. Maar dat wil ze zelf ook niet.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:14

Getty wat fijn dat ze daar kan blijven en zn fijn plekje heeft

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:23

Klinkt als een heerlijk plekje voor Maan. Echt fijn!

M_arjolein

Berichten: 1452
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:05

Fijn dat het goed gaat met Maan op het plekje Getty!

Wat leuk Zonnebloem spannend!

Wat goed van Mir Boemel!

Klinken goed inderdaad die Auwerts Jinthe!

Wauw wat een mooie punten Laura!

Wat een gave foto’s Meya prachtig!!

Caroliene is vanavond weer geïnsemineerd. Hengstenhouder vond haar vrijdag ook nog wel iets stug maar ze had een heel mooi ei. En veearts vond haar al goed hengstig. Maar gister en vandaag is ze nog erger haha. Echt vreselijk die merrie. We hebben het ei er gister af laten spuiten dus nu is het duimen. Hengstenhouder vond dat ze vandaag er al een stuk beter voor stond. Dus nu duimen draaien. Helaas ben ik dan ook op vakantie dus mocht het weer nodig zijn dan moet mijn bijrijder alles regelen.


Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1358
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 09:58

Wat fijn dat je zo snel nog een ander paard gevonden hebt zonnebloem, nu fingers crossed dat ie in orde is en snel jou kant op mag komen.

Dat dekje sunnyhorse, echt heel mooi!

En boemel, wat fijn dat je haar zo kon longeren en het nog goed ging ook. Is een vliegendeken geen optie voor de wandelingen buiten met Diekke?

Meya, leuk die foto's! Altijd goed om herinneringen vast te leggen.

En Laura, leuke toevoegingen aan je protocol, mag je trots op zijn!

Ik heb gisteravond mijn eerste vliegende galopswissel gereden, was echt een bucketlist dingetje van mij dus was er echt heeeeel blij mee :+ Mijn stalhoudster is op vakantie, dus ik mocht haar Z-paard meenemen naar de les. Ze grapte vorige week al, wel filmen he, als je een wissel springt, dus uiteraard heeft daar dan ook de focus op gelegen in de les - dat filmpje moest en zou er komen. Maar echt heel fijn om zo'n paard te kunnen voelen en dat helpt me dan weer enorm in het werk met Picasso. Die overigens ook echt goed gaat de laatste tijd weer. Heb afgelopen vrijdag voor het eerst zelf gemend met hem nadat mijn vriend les had. Maandag rijden ze oefenwedstrijd vaardigheid samen. Hier een kort filmpje vd laatste les:
https://www.instagram.com/p/C63neU4oi3G/

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:24

Lys wat tof dat jou stalhouder dit goes vind! En waar is jou filmpje?!

Lys_PPA

Berichten: 1358
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:22

Laura1982 schreef:
Lys wat tof dat jou stalhouder dit goes vind! En waar is jou filmpje?!

Voila: https://www.instagram.com/p/C6_e_okoQOs/
(Wss moet ik nog 800 dingen anders/beter doen, maar als basisruiter best trots dat ik dit eruit gereden kreeg :') )

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:36

Super leuk!

Dennenboom

Berichten: 713
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:02

Lys_PPA: Leuk! Ook wel echt super tof van je stalhouder.

Boemel: Gaat de goede kant wat uit dus. Fijn dat je al wat verschil merkt aan haar

M_arjolein: Spannend!

Hier is gisterochtend een hengst veulen geboren! Ondanks dat hij niet de slimste was met staan en drinken. Doet hij het nu super goed **\O/** ik vind hem helemaal geweldig <3 hij komt buiten al naar ons toe gerend voor aandacht, zó lief <3

Lys_PPA

Berichten: 1358
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:13

Dennenboom schreef:
Lys_PPA: Leuk! Ook wel echt super tof van je stalhouder.

Boemel: Gaat de goede kant wat uit dus. Fijn dat je al wat verschil merkt aan haar

M_arjolein: Spannend!

Hier is gisterochtend een hengst veulen geboren! Ondanks dat hij niet de slimste was met staan en drinken. Doet hij het nu super goed **\O/** ik vind hem helemaal geweldig <3 hij komt buiten al naar ons toe gerend voor aandacht, zó lief <3

Gefeliciteerd! Welke naam heeft hij gekregen?

Dennenboom

Berichten: 713
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 23:08

We hebben nog geen definitieve naam.. :=