[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:30

Hahah zou tof zijn Chris!

Hoi Saskia :wave:

Bamii

Berichten: 1373
Geregistreerd: 20-10-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:36

Groot aan de muur chris? Deze zou beter staan als fotobehang óp de muur. Prachtig :D

En wat leuk! Steeds meer nieuwe Friezen erbij. Waar komen jullie vandaan? Lijkt me leuk om een keertje met zn allen te meeten of een buiten ritje te doen!

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:38

dankje chriske :D echt een super toffe foto! <3

natuurlijk! welkom SCC! :wave:

Bamii: ik kom uit Zuid-Holland, Barendrecht en Hanne staat in Heerjansdam. :o

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:40

En ik kom helemaal uit het Noorden van Friesland :+

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:42

Geweldig mooie foto chriske!

Ik kom uit de buurt van Arnhem.

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:04

misschien ga ik ooit een keer op paardenvakantie in drenthe ofzo :D

DemiHendriks

Berichten: 573
Geregistreerd: 30-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:19

Ik kom uit dedemsvaart,op de grens van overijssel & drenthe

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:21

hierbij stel ik mij even voor:

ik ben Saskia 21jaar en woon in het o zo mooie friesland :D

geen eigen paardje meer. (mijn oude ruin is op 27 jaar en 9 maanden heen gegaan Y;( )

hier een foto van mijn verzorgpaard (merrie van ongeveer 9)
ivm het werken aan afvallen en omdat er nu geen zadel op past, rij ik lekker zonder zadel :)
Afbeelding

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:43

Oeh wat gaat het hier weer lekker hard!
Ik heb een amigo 100 gram en daaronder kan ik liners doen. Liggen best goed! Heb ook nog een HH staldeken maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Elske heeft deken maat 205(amigo206)
Daisss rij je veel buiten in omgeving Arnhem?
Vandaag weer gelongeerd. Nog weekje kalm aan doen dan klim ik er weer op! :)

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:09

Pien, ik ben bezig met het bevestigen van het zadelmak maken dus voorlopig nog niet :+
Woon jij ook id buurt?

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:30

Ik woon in Beuningen bij Nijmegen :)

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:33

Ik woon in Alkmaar en Famke staat in Schoorl naast het bos/duin/strand :)

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:59

Ik woon in Raalte en Twikke staat ook in Raalte gestald

LiindseyV

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 06:45

Ik ben van België , ik vind dit forum gewoon superleuk ! :p

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 07:10

Ik wist helemaal niet dat je geen Fries meer hebt Saskia :oo
Maar wel leuk dat je nog een verzorgpaard hebt.

Wauw ik moet echt weer wennen aan het vroege opstaan :') ben echt geen ochtendmens hahah.
Ik studeer in Groningen, als ik thuis geen paard had was ik ook allang daar gaan wonen denk ik :') of naja dannwas die stap kleiner. Mijn moeder heeft reuma dus die kan niet rijden of longeren. Dus totdat paardlief met me mee kan wordt het afzien en vroeg opstaan :')

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 07:47

Jep, woon tussen Arnhem en Nijmegen in en rij sinds kort wat meer buiten. Ze is altijd lastig geweest op de trailer maar na hulp en heel veel oefenen gaat het goed. Rij graag in het bos of op de hei en dat kan nu weer! (Veluwe, ginkelse maar ook soms Nijmegen bij Groesbeek)

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:01

Zo wat gaan jullie hard!!!

Ga proberen vanaf nu weer actief mee te kletsen. Val er hier dus weer in, sorry.

Eloya, dan woon je niet zo gek ver van mij vandaan. Wij wonen aan de andere kant van de IJssel, vlakbij het pontje van Wijhe.

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:59

_Nynke schreef:
Ik wist helemaal niet dat je geen Fries meer hebt Saskia :oo
Maar wel leuk dat je nog een verzorgpaard hebt.

Wauw ik moet echt weer wennen aan het vroege opstaan :') ben echt geen ochtendmens hahah.
Ik studeer in Groningen, als ik thuis geen paard had was ik ook allang daar gaan wonen denk ik :') of naja dannwas die stap kleiner. Mijn moeder heeft reuma dus die kan niet rijden of longeren. Dus totdat paardlief met me mee kan wordt het afzien en vroeg opstaan :')


zusjelief heeft nog wel een fries. dat is die jonge ruin.
die oude fries was van mij, maar heb er nooit openbaar iets van gezegd dat ik koos paardloos ben.
gewoon het feit dat we paarden thuis hebben, en dat ik als bonus een verzorgpaard heb, is voor mij genoeg paard beleef nu wel meer lol met de shetten. want eerlijk gezegd hebben die in de periode van de fries altijd wel 2de plek gestaan :o

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:17

SCC schreef:
hierbij stel ik mij even voor:

ik ben Saskia 21jaar en woon in het o zo mooie friesland :D

geen eigen paardje meer. (mijn oude ruin is op 27 jaar en 9 maanden heen gegaan Y;( )

hier een foto van mijn verzorgpaard (merrie van ongeveer 9)
ivm het werken aan afvallen en omdat er nu geen zadel op past, rij ik lekker zonder zadel :)
[ Afbeelding ]

welkom! heb ik ook een lange tijd moeten doen haha :P


De foto's zijn binnen, dus komt over een tijdje een topic aan <3

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:48

Hey ik had in het vorige topic het probleem,met bit al is aangekaart. Momenteel gebruiken,we een bit van een stalgenootje.,deze maat is Super en iets dunner bitje. Het enige dat hij nog doet is zijn tong naar achteren brengen en achter zijn bit zijn tong plooien. Dit doet hij ook als je de teugels niet in contact hebt. Hij loopt al iets beter op het andere bitje als je licht contact neemt. Momenteel rijd ik ook zonder neusriem. Dit vind hij precies ook aangenamer. Maar echt met de teugels in licht contact rijden,blijft moeilijk. Dus voorlopig rijden we met lange teugel voorwaarts. Voorwaarts blijft wel nog een probleem. Ik moet al minder drijven met mijn,Been om hem actiever te houden. Iemand nog tips.

Ook de galop is een,groot probleem. Dus dit hebben we dan even op stop gezet. Verkeerd aanspringen helemaal naar binnenvallen en uit elkaar vallen . En dan ongecontroleerd galoperen. Dus tips zijn welkom. We zijn nu sinds drie maand bezig conditie op te bouwen. Maar hij blijft verschrikkelijk loom en lui.

Captain

Berichten: 21405
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:54

Heb je les? Is bitloos geen optie voor je? Tandarts is geweest?

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:15

Ik ga vanavond mee naar de binnebak als iemand anders op twikke gaat rijden :) misschien kan ik wel wat foto's maken.
Ik ben nog steeds bezig met therapie om ook mijn onzekerheid en angst voor twikke aan te pakken.
Krijg wel steeds meer zin om er weer op te kruipen maar mijn hoofd speelt nog beetje met mij

Ik heb alleen wel een klein probleem met de weidegenootje van twikke. Door deze ruin kan ik twikke niet meer zelfstandig uit de wei halen omdat hij dreigt en soms ook uithaalt, en hij jaagt twikke weg. Ook heeft twikke veel bijtwondjes. maar ze kroelen ook...
Als ik twikke terug in de wei zet gaat hij haar ook standaard opjagen en bijten, alsof die haar straft dat ze terug komt ofzo

Eigenaar van de ruin is de staleigenaar en die wil de andere paarden niet bij de ruin hebben omdat de ruin deze ook pestte en die zijn kleiner. en opzich geeft twikke hem wel tegengas. maar ik twijfel zo om er wat van te zeggen. ik ga nooit tegen de staleigenaar in zegmaar, maar eigenlijk ben ik ook "pensionklant" nu en kan ik niet meer mijn "eigen" paard uit de wei halen. Twikke kan met alle paarden, helaas dus ook wel met die ruin. daarom zijn die 2 samen gezet. en ze vind hem ook wel leuk anders zouden ze niet kroelen denk ik.

sommige anderen kunnen wel twikke uit de wei halen, die staan wat sterker in hun schoenen en hebben meer overwicht.
Maar moet ik mij nu aanpassen en eraan wennen of toch op mn strepen staan... weet het nog niet

Oh en nog een leuk dingetje, door de zon heeft twikke roodachtige highlights in der voorpluk haha
Afbeelding
-----------------------------------------------------------------

_Nynke, daarom ben ik blij dat twikke in raalte staat, iets verder dan mn werk en naast een bushalte op de route naar mn school :D. je went er vast wel weer aan.

Pien1989, fijn dat het met de trailer ook steeds beter gaat, ooit hoop ik ook met twikke lekker buiten te rijden.

@
boerinnetje schreef:
Zo wat gaan jullie hard!!!
.Eloya, dan woon je niet zo gek ver van mij vandaan. Wij wonen aan de andere kant van de IJssel, vlakbij het pontje van Wijhe.

Dat is idd niet ver!, twikke staan aan de grote weg naar deventer bij pleasure stables.

Welkom SSC

Chriske, wat leuk dat de foto's binnen zijn, ben benieuwd naar het topic

Ilora daar heb ik geen ervaring mee, hoop dat het binnenkort beter gaat!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:26

Captain schreef:
Heb je les? Is bitloos geen optie voor je? Tandarts is geweest?


Tandarts komt hier half jaarlijks voor de oude merrie en kijkt dan altijd de andere paarden na. Hij wordt zowizo één keer per jaar geveild. Ik heb een paar keer les gehad van een half uur. Maar dit was niet te doen. Als er veel gedraag moet worden houd hij het geen half uur vol. En deze lesgever wilde hem vooral veel laten draven. En ik hield het dan ook niet vol om hem een,half uur actief te laten draven. Nu doe ik voornamelijk stappen, draven, stappen en overgangen naar vertragen en verruimen. Ben wel op zoek naar een nieuwe lesgever. Hij is 14 en heeft tot zijn acht ook voor de koets gelopen. Op zijn tien jaar hebben ze de galop geleerd maar nooit veel gedaan. Hij is vooral gereden met veel Been, zweep en teugels goed op maat. Dus probeer hem nu goed los te laten en voorwaarts te laten . Het is anders wel een schatje. 1000% bomproof. Knuffelbeer tot en met. Maar vreselijk lui en een gigantische slaapkop.

Bitloos vind ik zeker een optie maar heb schrik dat als ik zo'n hoofdstel koop en hij reageert er totaal niet goed op dat het zonde is van het geld. En ik weet niet of maat full hem past vermits zijn hoofdstel full is maar net nipt is hij is trouwens wel heel gevoelig op zijn neus.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:29

Afbeelding

Hij is kruising fries/warmblood

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:36

Hier ook twee friezen :):)

Zie mijn profiel voor de foto's!