[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:07

Fijn dat je paardje weer dichtbij je staat Absolem. Het zal hem wel goed doen. Succes met je zwangerschap, zal niet makkelijk zijn in je eentje.

Ik zag nog leuke veulens voorbij komen <3
Ynekes, als jullie het leuk vinden om te gaan dan zou ik gewoon gaan. Veulens zijn vanaf de 3 maanden het beste te beoordelen dus zou niet weten waarom je niet zou gaan. Er komen wel meer 'oudere' veulens en dat kan prima. :j

Overigens zegt de maat als veulen echt niet alles. Wij hadden een paar jaar terug een klein fel merrieveulen. Als jaarling flink ziek geweest en heeft toen een hele tijd achter gelegen in groei. Deze week was ze met haar nieuwe eigenaren als 3 jarige op de keuring en ze heeft inmiddels een stokmaat van 168 en is nog niet uitgegroeid. De Friezen van tegenwoordig zijn wat groter dan een 15 jaar geleden. Je zou bijna denken dat er straks een hoogtelimiet moet komen ipv de minimum maat die er nu gesteld is _O-

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:01

Wow wel heftig lijkt me dat Absolem! Succes met je zwangerschap :D

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:37

Afbeelding
Bakje slobber er in vanmiddag. En net heeft ie nog een halve kilo brok gehad en zijn twee hooinetten weer gevuld.

Mag wel even 200 kilo bij. :=

Anoniem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:57

Jeetje hij is echt mager zeg Absolem.
Hoelang heeft hij daar gestaan?

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:08

Zonnebloem92 schreef:
Jeetje hij is echt mager zeg Absolem.
Hoelang heeft hij daar gestaan?


Twee maanden maar ... Dus this net alsof die gewoon echt helemaal niks te eten kreeg. Maar hij heeft 1,5 maand op het land gestaan. Dus hij had wel eten. Hij is in januari ontwormd met moxidectine en voor hij het land op ging met ivermectine.

Nu hij hier staat eet hij ook gewoon goed want zijn hooi netten zijn sochtends zo goed als leeg.
Slobber vind ie niet zo heel lekker maar hij heeft nu twee keer toch zo een 90% van de bak leeg gegeten. En zijn brok at hij ook eerder deze avond. Combinatie van stress, groeien en van zich af moeten slaan heeft 'm denk ik doen wegteren in de opfok. Hij is nu veel kalmer en kijkt al veel beter uit zijn ogen weer.

Ik ben zelf echt zuinig op mijn paard. Dus ik ben echt not amused. Had ik niet wezen kijken had de dierenarts er aan te pas moeten komen denk ik. Scheelde niet veel in elk geval.

Fleuribelle
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:24

Fijn Absolem dat je het weer in eigen beheer hebt. Hij heeft er zeker van geleden. Snap ook niet dat de eigenaar van de opfok jou niet heeft gewaarschuwd. Wat ook goed helpt is seniores prioris van Subli. Vinden ze vaak erg lekker en zet goed aan.

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:48

Fleuribelle schreef:
Fijn Absolem dat je het weer in eigen beheer hebt. Hij heeft er zeker van geleden. Snap ook niet dat de eigenaar van de opfok jou niet heeft gewaarschuwd. Wat ook goed helpt is seniores prioris van Subli. Vinden ze vaak erg lekker en zet goed aan.



Dat krijgt ie nu ook Hahaha

Prioris is ook een vorm van slobber. Maar hij eet met lange tanden.

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:27

Wow wat mager Absolem! Snap dat je hier niet blij van wordt. Heb ook wel eens gehoord dat merriebrok helpt om dikker te worden. Zelf nog nooit nodig gehad.

Hier is een kleine Teun in de maak!
Afbeelding

SunnyHorse
Berichten: 1260
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:52

Hopelijk trekt hij gauw bij Absolem. Dit is niks zo.

Die drone foto’s op het strand! Wauw! Gaaf hoor. Vonden ze het niet eng een drone in de lucht?

Gefeliciteerd Denneboom met de kleine Teun. Scan je binnenkort weer? Hoevaak die jij dat? In 1 cylclus gelukt?

Nou Jinthe, de Friezen worden soms echte kastelen! Mijn merrie is met haar 1,60 aan de kleine kant te noemen. Een hengst tegen de 1.70 aan is zo’n mega verschil.

We willen onze Auwert hengst houden. Dus nu opzoek naar opfok. Zoek een klein hengsten groepje waar hij kan blijven zomer en winter tm dat hij twenter is. Liefste wil ik een plekje waar hij ook in de winter buiten komt overdag, of een dusdanig grote stal dat ze echt ruimte hebben.

Kunnen jullie me alsjeblieft van tips, en liefste ervaringen met de plek voorzien? Ik heb nog niet eerder een paard in de opfok gehad. Mag ook PB, kan echt wel wat hulp gebruiken.

Ken een adres waar ze zomers 24/7 buiten zijn, en in de winter met 2 hengstjes in een standaard box staan, (niet veel licht) en dan van 10:00 tot 12:00 de paddock in mogen. Zouden jullie zoiets doen?

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:38

SunnyHorse: Ze is nu drachtig van de tweede cyclus. Ze is vandaag op 18 dagen gescand en wordt op 32 dagen gescand op hartslag. Als dat goed ik scan ik nog een keer voor 1 oktober in verband met de gust regeling. Mag van de dierenarts tussendoor ook wel scannen maar die gaf aan dat als het na 32 op breekt dat ze dan toch niet meer hengstig worden..

In welke omgeving zoek je opfok?

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:03

Gefeliciteerd Dennenboom!!

Welke regio Sunnyhorse?
Ik weet wel dat Tjallema in friesland een super plek is voor hengsten.

SunnyHorse
Berichten: 1260
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:24

Denneboom: Tweede cyclus, netjes. Waarom heb je voor Teun gekozen? Teun viel mij positief op met de hengstenkeuring.

We zitten in de buurt van 3 provincie punt Friesland Drenthe Groningen. Friesland is dus helemaal goed!

Getty_Maan

Berichten: 2594
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:43

Och absolem wat een stress om zo'n kleintje, fijn dat hij weer dichtbij is, je wilt toch het allerbeste voor ze. En nog even succes met je zwangerschap.

Hoor toch nog wel vaak over een opfok dat sommige het daar niet trekken en inderdaad ontzettend mager eruit komen.

Gefeliciteerd dennenboom, vindt Teun een erg aansprekende hengst!

Wauw yneke, wat is pientje al een mega veulen! Zou lekker naar de keuring gaan, als jullie dat leuk vinden. Zou juist eerder met een erg jong en nog klein veulen niet gaan.

Maan is nu officieel een enter en doet het echt super goed. Groeit echt met de dag en heeft een ontzettend lief karakter.
Zal eens kijken of ik haar eens meten kan.

Naast de Bartele merrie, heb ik ook weer een nieuw paard te trainen. Een 3-jarige merrie van Jurre.
Ze is wel al beleerd en nu aan mij om haar verder op te leiden. Ontzettende mooie leuke merrie.

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:06

Sunnyhorse: Teun viel ons zeer positief op bij de hengstenkeuring. En bleek ook nog eens heel mooi op mijn merrie te passen :D Zodoende voor Teun gekozen.

Getty_Maan: Leuk! Hoe ben je daar aan gekomen?

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:08

Wat leuk Getty_maan. We willen wel een fotootje zien van de jonge Jurre ;) Oh ik zie nu in jouw onderschrift welke het is. Leuk zeg!!

Ik heb gisteren maar een stokmaat meter gekocht. We hebben Pien even gemeten maar ik ga haar vanavond nog een keer overnieuw meten want ik geloof de uitkomst niet :):)
Ze meette al over de 1.32 Het is een reus..

Onze Tsjalling haalde gister zijn 8e winstpunt in het Z1. Was een jaar niet serieus met mijn dochter op wedstrijd geweest maar hij deed zo goed zijn best. Het is ook zo'n lieverd. Weer helemaal leuk om een keer van huis!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:34

Haha Ynekes, dan zou Pien nu ongeveer even groot zijn als Nanne.

Tsjallema hoor ik ook positieve berichten over. En waar ik nu sta ben ik ook positief over. Ze houden Nanne erg goed in de gaten en als er wat is of hij heeft extra voer nodig zetten ze heb even apart om hem de tijd te geven. Hij staat in Garyp, Friesland.

Wat leuk getty_maan. Benieuwd naar foto’s van de merrie. Fijn dat maan het zo goed doet.

Gefeliciteerd met de winstpunt Ynekes.

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:04

ynekes schreef:
Wat leuk Getty_maan. We willen wel een fotootje zien van de jonge Jurre ;) Oh ik zie nu in jouw onderschrift welke het is. Leuk zeg!!

Ik heb gisteren maar een stokmaat meter gekocht. We hebben Pien even gemeten maar ik ga haar vanavond nog een keer overnieuw meten want ik geloof de uitkomst niet :):)
Ze meette al over de 1.32 Het is een reus..

Onze Tsjalling haalde gister zijn 8e winstpunt in het Z1. Was een jaar niet serieus met mijn dochter op wedstrijd geweest maar hij deed zo goed zijn best. Het is ook zo'n lieverd. Weer helemaal leuk om een keer van huis!




Gefeliciteerd!! Wat fijn dat paardbeestje het zo weer oppakte! Dat zijn fijne momenten :D

Getty_Maan

Berichten: 2594
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:23

Maan
Afbeelding

En de jonge merrie van Jurre (was niet echt fotogeniek :+ )
Afbeelding

Dit paard is van de vorige eigenaar van Hiske, waar ik altijd al reed.

Ken je de merrie Yneke? Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:14



Voorzichtig een beetje positiviteit!
Hij werd erg enthousiast toen de oudste merrie terug kwam van uitstappen. Er kon zelfs een bok vanaf.

We hebben besloten hem en de jaarling om en om te wisselen zodat hij soms op het grote land staat. En soms op het kleine landje wat je ziet. Degene die op het kleine landje staat wordt dan bijgevoerd. Hij kan dan ook even de benen echt goed strekken op het grote land.

Zo kunnen we even de boel stabiliseren tot ik bevallen ben. Want elke paar dagen het landje verschuiven en met hem wandelen buiten red ik nu even niet met die bolle buik.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:42

Leuke foto’s getty !
Wat fijn dat het zo goed gaat met Jelske,

Onze Jelske doet het ook goed.
Afbeelding
Afbeelding

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:55

@ absolem
Wat leuk dat allemaal goed gaat fijn te zien!! Hij lijkt weer lekker vrolijk te zijn nu ook goed voor je zelf zorgen succes met de laatste loodjes zo te horen echt power vrouw! :j

@janive whaa wat ziet die er goed uit en mooi hoofdje ook zeg! Zonde van zn manen maar dat zal vast snel aangroeien zo te zien!

@ynkes zoo zeker grote dame zal quick morgen is opmeten! Ze is echt knap pien!

@getty leuke paarden lekker weer trainen!

Wij zijn quick echt beetje zelf standig aan het maken zodat het afspenen wat makkelijker gaat!
Fototje van vandaag:

<3
Afbeelding

Wat denkje wat die hier zag..
Juist ja een hele leuke merrie :=
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:54

Sannahtris

Hahah aan die manen word wat gedaan, vind alleen zonde ivm de vliegen.

Wat een knapperd is het toch, nu al mooi staan voor de merries ;)

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:22

Sannathris.. wat is het toch een knap kereltje.

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:46

sannahtris schreef:
@ absolem
Wat leuk dat allemaal goed gaat fijn te zien!! Hij lijkt weer lekker vrolijk te zijn nu ook goed voor je zelf zorgen succes met de laatste loodjes zo te horen echt power vrouw! :j

@janive whaa wat ziet die er goed uit en mooi hoofdje ook zeg! Zonde van zn manen maar dat zal vast snel aangroeien zo te zien!

@ynkes zoo zeker grote dame zal quick morgen is opmeten! Ze is echt knap pien!

@getty leuke paarden lekker weer trainen!

Wij zijn quick echt beetje zelf standig aan het maken zodat het afspenen wat makkelijker gaat!
Fototje van vandaag:

<3
[ [url=m/pjFHKK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denkje wat die hier zag..
Juist ja een hele leuke merrie :=
[ [url=m/viDJd6.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hij wordt steeds mooier.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:31

Absolom.. sterkte met de laatste loodjes!!

Thornforest.. hebben Pien net weer gemeten maar ze meet echt 1.32 -1.33
Ze is ook zoo groot, niet normaal. Haar moeder had maandagochtend plotseling koorts. Niks aan! Verder geen symptomen dus houden het nu maar wat id gaten.
Gaan nu zo even bij ons enterhengstje kijken. Benieuwd hoe het nu gaat.