[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:59

Dankje :o
Morgen om 9.30u gaan we Pit laden. Y;(

Gelukkig kan mijn vader erbij zijn want ik vind mij dit een partij spannend…

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:00

Spannend Jelske, gewoon kalm blijven, de tijd voor nemen, rustig laten kijken etc. Komt vast goed.
Succes!

Laura1982

Berichten: 4079
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:13

Succes jelske adem halen en rustig blijven je doet het voor je paardje haar ontwikkeling

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:51

_Jelske schreef:
Dankje :o
Morgen om 9.30u gaan we Pit laden. Y;(

Gelukkig kan mijn vader erbij zijn want ik vind mij dit een partij spannend…



ZOooo dat ging snel, goede en veilige reis, laat even weten hoe het ging he

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:05

Bedankt dames.

Het ging zeker heel snel :=
Via via in contact gekomen bij deze mensen en het komt allemaal heel transparant over. Ze hebben zelfs webcams in de stallen hangen. Je kunt gewoon langskomen, wordt op de hoogte gehouden. Goede ervaringen gehoord van kennissen.
Maar goed, als we haar morgen niet brengen dan hebben we de boot gemist want dan kan ze niet meer worden ingeschaard. Dus we moesten gewoon direct doorpakken.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:15

tja t is nu ook wel mooie tijd er voor qua weer enz toch...

Ben benieuwd, hoe groot wordt de groep?

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:48

Dat hangt een beetje af van de samenstelling/chemie van de hele bubs. Uitgangspunt is maximaal 20 per groep geloof ik. Ze wordt in eerste instantie geïntroduceerd bij twee andere merrie enters. En een beetje afhankelijk van hoe zo'n paard is kan het zijn dat ze groepjes samenvoegen. Ze worden o.a. gesorteerd op dominantie/maat/leeftijd.

Marus
Berichten: 2332
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:12

Succes Jelske! Goede reis toegewenst.
Komt vast allemaal goed :j

Gefeliciteerd getty-maan! Fijn dat alles goed is gegaan. Altijd spannend.
Mooie lange benen *\o/*


Ik zet mijn zoektocht even on hold. Op dit moment andere belangrijke drukte. Zoals een moeder met een gebroken heup.
Ik geniet gewoon eerst maar verder van mn ‘leen’ fries. En van mijn dochter. Hobbelt leuk mee met de wedstrijden. Geniet ik bijna nog meer van dan zelf rijden. :D

Marus
Berichten: 2332
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:21

boemel schreef:
Gefeliciteerd met je knappe veulen GettyMaan!

Spannend die verhuizingen Jelske.
Overal is wel wat, maar het moet zonder meer goed zijn voor je paarden en je moet er ook een goed gevoel bij hebben.

Volgende week dinsdag heb ik een afspraak staan bij de kliniek voor de keuring van een 6 jarige merrie. Erg spannend natuurlijk.

Gisteren proefgereden en hoewel groen echt heel braaf.
Na alle ellende met Tess heb ik echt zin om met een ander paard lekker aan de slag te kunnen :o


Klinkt goed! Laat het maar snel dinsdag zijn… Spannende momenten. Doe je rug en hals ook?

boemel

Berichten: 8456
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:29

Ja, compleet. :o

Marus
Berichten: 2332
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:36

@boemel: ik ga voor je duimen _/-\o_

SunnyHorse
Berichten: 1264
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 23:22

Ik ook Boemel!
Ik hoop dat je haar hier gauw kunt showen als trotse nieuwe eigenaar.

boemel

Berichten: 8456
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 23:32

Dank jullie wel.
Dat zou echt heel fijn zijn. :o

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:08

Hoe is het gegaan Jelske?

Pff hier even echt chagrijnig nu :( vorig jaar merrie leeg gelaten om vroeg te beginnen maar inmiddels al 4 keen wezen scannen maar er gebeurt weinig. Ben er nu al echt even helemaal klaar mee -:( Het kan bij mij gewoon niet even mee zitten, elk jaar wel weer wat

Weet iemand of een ruin daarin wat kan doen? Hebben ook wel eens gehad over een schouw hengst maar waar laat ik die tussen allemaal merries _O-

en dan lees je ook dat artikel op horses.nl kantelpunt friese paard. Wat niet heel positief is over de gezondheid, duurzaamheid etc.

Zo, nu klaagbui uit en weer door :):)

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:18

Dennenboom schreef:
Hoe is het gegaan Jelske?

Pff hier even echt chagrijnig nu :( vorig jaar merrie leeg gelaten om vroeg te beginnen maar inmiddels al 4 keen wezen scannen maar er gebeurt weinig. Ben er nu al echt even helemaal klaar mee -:( Het kan bij mij gewoon niet even mee zitten, elk jaar wel weer wat

Weet iemand of een ruin daarin wat kan doen? Hebben ook wel eens gehad over een schouw hengst maar waar laat ik die tussen allemaal merries _O-

en dan lees je ook dat artikel op horses.nl kantelpunt friese paard. Wat niet heel positief is over de gezondheid, duurzaamheid etc.

Zo, nu klaagbui uit en weer door :):)


Waarom laat je haar niet hengstig spuiten dan?

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:20

Wat heb je al geprobeerd dan Dennenboom? Qua supplementen/medicatie etc?

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:28

Bij hengstig spuiten krijg ik ze hier nooit drachtig.. Maar kan het volgende week wel eens benoemen als er dan nog niks is. Kijken of de cyclus een beetje op gang wil komen..

Sanet: niks eigenlijk, gevraagd aan dierenarts of ik er wat aan kan doen. Maar die geven aan ligt aan het weer enz. Ze zeggen wel dat een mannelijk paard erbij wil helpen

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:31

Oh, hier wel al 1 drachtig gekregen met hengstig spuiten. Vriendinnetje van mij bedacht 2jaar terug ook op de valreep nog te willen fokken. Dus ook hengstig gespoten. Beide Friese merries dus :)

En het is nog maar april. Even diep zuchten en er weer voor. Ik zou als ik jou was toch kijken naar iets van een supplement oid?

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:37

Dennenboom schreef:
Bij hengstig spuiten krijg ik ze hier nooit drachtig.. Maar kan het volgende week wel eens benoemen als er dan nog niks is. Kijken of de cyclus een beetje op gang wil komen..

Sanet: niks eigenlijk, gevraagd aan dierenarts of ik er wat aan kan doen. Maar die geven aan ligt aan het weer enz. Ze zeggen wel dat een mannelijk paard erbij wil helpen


Lastig, wij hebben 1 merrie die niet hengstig toont en als ze al hengstig is, dan moeizaam en lange cyclus en gerommel.
Door de aankoop van mijn merrie die zeer hengstig toont is deze eerste merrie ook duidelijk en netjes in de cyclus en beter te "lezen".

Oké, er zijn nog veel meer factoren die van invloed zouden kunnen zijn natuurlijk. Maar na 2 jaar nooit hengstig zien was dit wel heel opvallend. Ook in 1 keer drachtig trouwens, op 1 inseminatie.

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:41

De merrie waar ik vorig jaar een veulen uit gekregen heb, die zie ik ook nooit hengstig. Ik ging bijhouden wanneer ik dacht misschien iets te zien. Maar dat sloeg allemaal nergens op. Gelukkig wel gewoon hopsa in 1x drachtig geworden toen. Met scannen dus wel. Want zelfs toen niets te zien. Na het veulen (haar tweede overigens) ook niets weer gezien.

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:42

Sanet: Oke, hier is meerdere jaren hengstig gespoten en nooit drachtig. Vaak wel de natuurlijke cyclus daarna drachtig. Dus kan het volgende week altijd benoemen

Supplementen ga ik mij eens in verdiepen

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:45

Dat valt ook te proberen natuurlijk. Hengstig spuiten misschien die hengstigheid dan ook niet insemineren en dan die keer daarna wel gewoon op de natuurlijke cyclus.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:22

Ik ga morgen met mijn turbo shet ruintje ook even op visite bij de merrie van mijn baas, ze toont ook niet hengstig, is vorig jaar ook leeg gebleven ondanks paar keer geinsemineerd, dus eens kijken of ze op hem reageert iig...

Getty_Maan

Berichten: 2595
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:09

Spannend jelske, maar klinkt wel als een goed besluit. Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Vriendin haar Friese merrie is ook gescand, maar baarmoeder is nog in winterslaap met deze temperaturen. Dus zij wacht nog even.

Boemel ga ook voor je duimen!

boemel

Berichten: 8456
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:24

Dankjewel :o