Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie start er dressuur met een P.R.E.?

 
Profiel   

Elke paard heeft zo z'n tekorten en pluspunten, daar heb je mee te maken als je op wedstrijd gaat en soms ook een beetje met de voorkeur van de jury.
Maar als je je paard rijtechnisch goed voor elkaar hebt moet het niks uitmaken waarmee je de ring in komt.
Datgene dat wat lastiger gaat zou je weer met iets anders moeten kunnen compenseren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 15:46 



 
Profiel   

Je kan inderdaad met veel paarden een hoop bereiken, mijn dochter start momenteel m2 + 7 met onze grote shetlander.
Mijn andere dochter start met onze quarter reining.

Nogmaals dank voor de ,over het algemeen, leuke positieve reacties!
We hopen snel een lieve, leuke pre te hebben waar we op ons gemak iets moois kunnen opbouwen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 16:21 



 
Profiel   

Leuk, gaan jullie vast van genieten!
Veel succes met de zoektocht en veel plezier straks met jullie aanwinst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:51 



 
Profiel   

Ik ben gisteren in Welkenraedt geweest en dacht mooie goede combinaties bij de barokke wedstrijd te gaan zien, een leerzame middag.

Wat werden de proeven slecht, paardonvriendelijk, slordig en vol fouten in de oefening gereden.

Wat jammer toch! Op deze manier krijgt het ras nooit zijn aanzien in de sport.

Dames succes met de proeven, stel pns liefhebbers niet teleur! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 11:46 



 
Profiel   

Heel eerlijk vond ik pre's tot voor kort maar krabbelige, hectische maaiers. Tot we een maand in training hebben gespeeld bij Noor Tanger. Daar had ik gezien dat het anders kan maar je moet er zelf wel wat voor in huis hebben. Ze kunnen erg slecht tegen druk, dan worden ze erg kort en krabbelig en daar rij je je punten dan niet makkelijk mee. Dat heeft niks met de voorkeur van juryleden te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 12:03 



 
Profiel   

Ik denk dat slecht en paardonvriendelijk op wedstrijden niet echt PRE gerelateerd is, ik zie het ook veel op gewone wedstrijden, ik denk dat dat meer ruiter- en instructie afhankelijk is, dat getrek en geduw...

PRE's en Lusitano's hoeven niet te krabbelen en raar kort te lopen als ze inderdaad maar goed gereden worden en de tijd krijgen.
Ze hebben veel rust en ontspanning nodig in het werk en moeten op voldoende lengte gereden worden, anders krijg je inderdaad druk krabbelig gedoe.

Ts, hebben jullie inmiddels al een paard gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 15:48 



 
Profiel   

Ik heb mijn PRE merrie nog geen 2 maanden en wil haar beter leren kennen en lessen nemen voor ik start. Dus misschien volgend jaar. Maar bij de vorige eigenaar liep ze M1+3 en er zit nog veel meer in. Het zijn gewoon sensibele paarden, maar zo wendbaar en goed verzameld te rijden. Ik zou het echt geweldig vinden om meer PRE's te zien blinken op wedstrijden ipv. alleen op aparte barokke wedstrijden.
Als je naar Fuego (de oom van mijn merrie <3) kijkt die in 2010 in de GP liep zie je dat ze het echt wel kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-17 11:46 



 
Profiel   

PRE, PSL (lusitano), Lippizaner, Fries of 1 van de andere barokke rassen kunnen zich vandaag nog inschrijven (via Mijn KNHS) voor een mooie wedstrijd op 07 april bij VarioHippiQue in Velsen Zuid. We hebben fijne jury's en heel veel extra prijzen door sponsoren. *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-18 09:46 



 
Profiel   

Babootje schreef
XxChelsey1xX schreef
Een kennis van mij start met 2 PRE's dressuur.
Ze vertelde dat het vaak zo is dat je standaard minpunten krijgt als je met een spanjaard komt omdat ze "teveel" beweging hebben.


Kan ik me niet voorstellen....

Zou hij niet maaien met de voorbenen bedoelen? Veel PRE 's hebben dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-18 09:50 



 
Profiel   

Ik rijd ook wedstrijd met een PRE merrie, Z1 op dit moment. In de training loopt ze op Z2/ZZ-licht niveau.
Tijdens de wedstrijden heb ik nooit echt ''nadelen'' gemerkt, zij heeft zoals elk paard haar goede punten en de punten waar je aan moet werken, dit doen we dan ook in de training.

Veel PRE's kunnen met het rijden wel heet worden, en daardoor in de gangen wat krabbelig/kort worden. De mijne heeft dit (gelukkig) niet, maar kan wel erg heet worden. Ik leer daar steeds beter mee omgaan, maar het kost wel tijd en geduld. Verder zijn (de meeste) qua karakter goud eerlijk, iets wat voor mij heel belangrijk is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-18 09:58 



 
Profiel   

DatBenIkNou schreef
Heel eerlijk vond ik pre's tot voor kort maar krabbelige, hectische maaiers. Tot we een maand in training hebben gespeeld bij Noor Tanger. Daar had ik gezien dat het anders kan maar je moet er zelf wel wat voor in huis hebben. Ze kunnen erg slecht tegen druk, dan worden ze erg kort en krabbelig en daar rij je je punten dan niet makkelijk mee. Dat heeft niks met de voorkeur van juryleden te maken.


Dat is ook mijn ervaring, bij een PRE lijkt het er snel leuk uit te zien vanwege hun bouw maar vele lopen met een weggedrukte rug en dan krijg je dat gekrabbel. Als je ze goed over de rug en op lengte gaat rijden {daar gaat het vaak mis} dan krijgen ze een hele andere manier van bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-18 10:21 



 
Profiel   

Aah fuego staat er al tussen, wilde ik ook al schrijven, ben groot fan van hem :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-18 10:54 



 
Profiel   

Mijn paard Camaro is een P.R.E x Quarter Horse. Zou ik daar ook dressuur mee kunnen starten?
De wil en de uitstraling heeft hij zeker. Zie foto. Hij heeft een klein kolletje maar die zie je nu niet omdat al zijn haar te lang is, over 2 weken ga ik dat bijknippen voordat hij niks meer ziet en erop gaat staan. T is nog een jonkie, 5 jarige. Nog niet zo lang onder t zadel. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-18 13:03 



 
Profiel   

Mirry96 schreef
Mijn paard Camaro is een P.R.E x Quarter Horse. Zou ik daar ook dressuur mee kunnen starten?
De wil en de uitstraling heeft hij zeker. Zie foto. Hij heeft een klein kolletje maar die zie je nu niet omdat al zijn haar te lang is, over 2 weken ga ik dat bijknippen voordat hij niks meer ziet en erop gaat staan. T is nog een jonkie, 5 jarige. Nog niet zo lang onder t zadel. [ [url=m/WlOjXq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij is een kolletje echt heeel bepalend en kan je daar ver mee komen in de dressuursport.Zeker als hij bijgeknipt is natuurlijk. }>
Gekkigheid. Wat een vreemd gestelde vraag voor een 21 jarige? Heb even in je profiel gespiekt omdat ik dacht dat het misschien om een jong meisje ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-18 13:24 



 

Voor dressuur heb je toch geen uitstraling nodig? Alleen maar een paard en een ruiter. :+
Of gaat je vraag alleen om of je hiermee dressuurwedstrijden kunt winnen? Zelfs daar heb je geen uitstraling of kolletje voor nodig. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-18 13:29 



 
Profiel   

Mijn lusitano heeft een bles en hem lukt het ook om een dressuurproefje door te komen, dus met een kolletje moet het zeker lukken lijkt me _O-

Zonder gekkigheid, waarom zou je met jouw kruising geen dressuurproefje kunnen rijden?
Voor elk paard is het goed om netjes dressuurmatig opgeleid te worden, een eenvoudig proefje moet dan ook zeker wel kunnen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-18 16:12 



 
Profiel   

Hallo! Ik start mijn witte PRE en mijn valk ga ik starten :)
Dus als jullie het goed vinden kom ik gezellig mee praten :)

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 19:22 



 
Profiel   

Hier een stille meelezer ;) enorm fan van PRE's <3 ooit komt er een maar voor nu heb ik zelf tinkers :P al met al ondertussen 2 haflingers en 3 tinkers naar t Z2 gereden en een 5tal haflingers en 8tal tinkers in de lagere klassen ( ook die met veel vlekjes of blesjes 8-) ben zelf van mening dat ieder gezond! Paard naar het Z kan, mits op de juiste manier getraind en gevoerd...rekening houdend met de bouw en de aard van het paard en eigenlijke fokdoel. dan kijkend naar de PRE en barokke typen, lijkt mij dat deze veel meer geschikt zijn voor de dressuur dan mijn bouwvakkers waarvan ik dan weer ballerina'
s maak ... of dat probeer ik :+ nu weer bezig met mijn jonge dier en hoop dat deze binnenkort de wedstrijdring in mag

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-18 16:01 



 
Profiel   

Joehoe vandaag eerste keer starten met Divino! =:)
Starten gelijk officieel L2, mag nog iets meer aan t been etc. Maar het proberen waard toch :) [ img ]
Verder kent hij alle oefeningen van het Z :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:17 



 
Profiel   

Succes! Komt vast goed met die knapperd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 11:42 



 
Profiel   

Gaaf, veel succes!
Dat gaat vast goed komen als jullie al zoveel verder zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 12:38 



 
Profiel   

Ik hoop het! Hij is wel kijkerig naar andere paarden, hengst :+ ... dan komt hij behoorlijk terug op been, als hij niet voorwaarts is dan kan ik niks haha... het is dus alles of niets :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 16:01 



 
Profiel   

Ach je moet ergens beginnen toch...
En je weet dat hij het thuis kan, dus gewoon lekker ervaring op doen op wedstrijden, went het vast wel een keer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-18 16:24 



 
Profiel   

Mooie winstpunt gereden! Helemaal niet traag, losrijden ging helemaal lekker! Hij was wat afgeleid door andere.. merries :+ waardoor ik in mijn eerste proef niet helemaal mooi met hem overweg kon, wel leuk commentaar ook erbij ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-18 09:56 



 
Profiel   

Mijn instructrice start ook met haar PRE in de dressuur. Het is een heel werkwillig en soepel paard die snelt leert, dus het zou prima moeten lukken. Ik wil binnenkort ook graag starten met mijn lease-PRE, al zal dat iets moeilijker worden. Wat betreft het kunnen uitvoeren van de oefeningen zal het wel lukken. En wat het karakter betreft, daar moet je bij ieder ras gewoon geluk mee hebben ;) . Maar het is dus zeker mogelijk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-18 10:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen