Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwarte Veiga Lusitanohengst

 
Profiel   

Weet iemand soms waar ik een slanke (zo slank mogelijk), sportieve zwarte veiga Lusitanohengst met lange benen kan vinden in Belgie of Noord Nederland aub (ter dekking)?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 16:09 



 
Profiel   

Je zou de LVN kunnen mailen? Zij kunnen je vast helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 15:36 



 
Profiel   

Is een goed idee! Had er nog niet aan gedacht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 15:46 



 
Profiel   

En zondag is de keuring, de deelnemerslijst staat online. Misschien kun je daar ook iets mee. Maar zwarte hengsten zijn zeldzaam in Nederland! ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 15:50 



 
Profiel   

Ok thx, zal eens kijken. Mag ook een donkerbruine zijn, verkeerd uitgedrukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 16:02 



 
Profiel   

Ik geloof dat ElCid (hier op bokt) een zwarte Lusitano dekhengst heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 16:11 



 
Profiel   

FCSA schreef
Ik geloof dat ElCid (hier op bokt) een zwarte Lusitano dekhengst heeft.


Klopt... heb hem in het echt mogen ontmoeten.
Prachtig dier met een mooie uitstraling en ook nog eens erg lief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 16:26 



 
Profiel   

De vader van mijn Lusitano is een donkerbruine! Die is van Eugene Ploumen, misschien kun je hem contacten? Hij heeft in 2014 naast mijn bay dun en een valk, ook 3 zwarte nakomelingen gegeven.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 08:40 



 
Profiel   

Waarom specifiek Veiga? Die zijn over het algemeen toch juist meer barok?

Als je andere bloedlijnen ook wilt overwegen dan is Ultramar zeker interessant. Prachtig paard met goede bewegingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 09:04 



 
Profiel   

Omdat ik ooit in Frankrijk een prachtige donkere Veiga gezien heb op Les Barokeurs (forum is nu gesloten), ik dacht dat ze juist slanker en sportiever waren de veiga's...deze was groot en slank, imposant.
In ieder geval, mijn merrie is een donkere Veiga
https://myalbum.com/album/R8AnrchTgPFC
Ze is groot (1m69), daarom dacht ik ook bij veiga te blijven, zou haar graag nog 1x laten dekken want is een prachtmerrie.
Ultramar is veel te barok. Niet mijn type.
Hou van een stoer convex hoofd, lange benen en fijne, sportieve kont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 13:07 



 
Profiel   

Deze vond ik wel chique, heb hem gezien op Horse Expo. Imposant dier. Zo'n type maar dan iets donkerder...
Habil De Sena
https://youtu.be/dj6jkusGgKA

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3780203711

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 16:41 



 
Profiel   

Hoor eens bij Benoît David achter IRS.
Ik geloof dat die dit jaar gekeurd moet worden in België en hij liet hem afgelopen seizoen ook al dekken.
Geen zwarte, maar bruin. Maar wel groot en sportief met lange benen.
Zit wel hier en daar wat Veiga achter, geloof ik, (Universo oa.) maar ook wel andere lijnen.

Wanneer wilde je dekken?
Er lopen ook nog wat jonge Spartacus-(klein)zonen rond in België. Allemaal bruine. Maar nog een beetje jong momenteel om te dekken.

Zwart kan ik niet meteen bedenken dicht in de buurt.
Eén van de criteria voor mijn merrie was oa. 'niet schimmel' en zelfs dat was al een opgave.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Vencedor. Maar dat is een valk. Dat zal je vermoedelijk niet willen?

En ik denk ineens aan Baccarat van Santa Margarida. Die staat in Duitsland en wordt gereden door Britta Rasche. Loopt GP en niet onverdienstelijk. Enorm gaaf paard. Als je op de ruiter haar fb kijkt vind je wel filmpjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 17:11 



 
Profiel   

Thx Lucky, de optie's die je noemde zien er wel heel goed uit...ik pluis het eens uit...
Valk mag wel maar heb zelf een valk hengstje die chique uitgroeit (zal ook slank type zijn), kan dan zowel hem laten dekken ook...
Wou echt eens kwaliteit.
Wou nu echt eens kijken naar een stevig slank model, want de merrie zelf is al heel erg barok...had graag een veulen die later op haar lijkt maar ietsje sportiever is qua model...deze heeft oude bloedlijnen Bailador, Boca Negra, Maravilha, daarom dacht ik aan een iets moderner type hengst.
Wanneer dekken?
Volgend jaar natuurlijk, nu is het te laat :-), wou haar eerst door een sorraia laten dekken dit jaar maar vind haar iets te kostelijk voor zulke kruising...wil gewoon al eens nagaan wat er mogelijk is, kan dan sparen :-)


Laatst bijgewerkt door Cambiar op 22-09-17 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:12 



 
Profiel   

Ik weet niet of Frankrijk een optie is? Elevage du Castel heeft Veiga hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:18 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik weet niet of Frankrijk een optie is? Elevage du Castel heeft Veiga hengsten.

Oeps, is ver, mijn merrie heb ik geïnporteerd uit die streek :-).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:32 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik weet niet of Frankrijk een optie is? Elevage du Castel heeft Veiga hengsten.


Ah, goede optie!
Die Coral past misschien wel binnen het type dat je zoekt?

Montpellier is toch nu ook weer niet het einde van de wereld? Met een goede koerier is zelfs vers sperma misschien nog een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:17 



 
Profiel   

Vencedor is niet de minste hoor. Hij is recommended door het stamboek.
Topkarakter en heel goede soepele en ruime beweging. En toch ook wel dat slanke sportieve type wat jij zoekt? Enige wat voor mijn merrie een aandachtspuntje was, was zijn maat. T'is geen hele grote. Want mijn merrie is klein. Maar voor jouw merrie zou dat al geen probleem mogen zijn.
Ik wou ook geen enorm barokke hengst, want mijn merrie heeft ook massa genoeg. En ik hoop vooral dat hij zijn beweging vererft en zijn mooie hoofd.
Hij is Braziliaans trouwens.
Nog een voordeel aan hem, vond ik trouwens ook dat zijn eigenaren heel toegankelijk zijn en makkelijk om alles mee te regelen. Hij staat centraal in België. Dus ff zelf sperma oppikken, was helemaal geen probleem.
Allemaal heel soepel verlopen. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=y7tddGJswnk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:38 



 
Profiel   

Waar ik opeens ook aan denk is Nevado.
Die is zwart en staat in Wallonië. Loopt, geloof ik, ondertussen ook Grand-prix en ook een heel fijn karakter.
Dat is ook zeker een leuke hengst. Maar ik vind hem iets meer compact gebouwd. Dus die zou ik zelf wel gebruiken op een merrie die een mooie lange hals heeft oa.
Een vriendin van mij heeft er een heel knap jaarling veulen van lopen. Dat is een hoogbenig sportief veulen geworden. Maar die moeder heeft dus wel lengte genoeg in de hals en de rug.
Op mijn merrie durfde ik het niet goed wagen...
https://www.youtube.com/watch?v=7-1VS-t-bEo

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:48 



 
Profiel   

Ja mooi, maar dan zie ik geen verschil met Ultramar. Ik hou van brute verschijning, deze doet me weer wat popperiger aan.
Waar ik nu ook zit naar te kijken, zijn de Tsjechische Kladrubers. Die zijn voor mij om bepaalde redenen ook aan te geraken, maar is dan weer een grote zonde om buiten het ras te fokken...
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7376999224

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 21:19 



 
Profiel   

Quazar de massa prachtige zwarte hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 21:38 



 
Profiel   

Maar die was als jong paard zo ontzettend slap vanachter dat ik het beangstigend vond.
Ik weet niet of ik die als vaderdier zou durven gebruiken. Massa heeft ruiters van topklasse.
Hij is vooral heel goed getraind momenteel.

Weet je, de vader van mijn halfbloed-Lusitano... dat was eigenlijk zowat exact wat je zocht.
Groot, krachtig, zwart (eigenlijk smoky), elegant. En op de filmpjes die ik er later nog van gezien heb, ook behoorlijk imposant. Hij moet ergens in Frankrijk zijn. Geen idee waar, maar ze trainden hem voor de stierengevechten. En binnen het stamboek zal hij niet mogen dekken.
Maar ik ben nog elke dag enorm gelukkig met zijn zoon op mijn weide. Das echt een belachelijk goed paard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 21:51 



 
Profiel   

keona schreef
Quazar de massa prachtige zwarte hengst

Ken ik, zit Fuzilador in, heb zelf een Fuzilador dochter, rechtstreeks.
Unica: https://myalbum.com/album/5U9xBggMXh5H
De merrie die ik nu wil laten dekken is een halfzus van haar. Fuzilador was de eigendom van elevage Arnal waar al mijn Lustano's vandaan komen. Ik ken het verhaal van Fuzilador, kapot gereden bij Massa...geen Fuzilador meer voor mij...
Zou ook vreselijk inteelt zijn, ze is nu al aan moeders kant 2x boca negra maravilha en aan moeders kant Bailador.


Laatst bijgewerkt door Cambiar op 22-09-17 23:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:07 



 
Profiel   

Luckystory schreef
Maar die was als jong paard zo ontzettend slap vanachter dat ik het beangstigend vond.
Ik weet niet of ik die als vaderdier zou durven gebruiken. Massa heeft ruiters van topklasse.
Hij is vooral heel goed getraind momenteel.

Weet je, de vader van mijn halfbloed-Lusitano... dat was eigenlijk zowat exact wat je zocht.
Groot, krachtig, zwart (eigenlijk smoky), elegant. En op de filmpjes die ik er later nog van gezien heb, ook behoorlijk imposant. Hij moet ergens in Frankrijk zijn. Geen idee waar, maar ze trainden hem voor de stierengevechten. En binnen het stamboek zal hij niet mogen dekken.
Maar ik ben nog elke dag enorm gelukkig met zijn zoon op mijn weide. Das echt een belachelijk goed paard...

Ik hoef absoluut geen stamboek hoor, doe daar niet aan mee aan stamboekgedoe en geldgewin. Wil gewoon nog 1x een goed veulen van haar, maar slanker en brute veiga uitstraling. Ik ben benieuwd, hoe noemt hij?
Ik reken er gewoon op dat ze me zaad willen opsturen, want life laat ik dat niet meer doen na wat ik dit jaar meegemaakt heb...wil ook niet beperkt zijn door afstand...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:26 



 
Profiel   

Luckystory schreef
Vencedor is niet de minste hoor. Hij is recommended door het stamboek.
Topkarakter en heel goede soepele en ruime beweging. En toch ook wel dat slanke sportieve type wat jij zoekt? Enige wat voor mijn merrie een aandachtspuntje was, was zijn maat. T'is geen hele grote. Want mijn merrie is klein. Maar voor jouw merrie zou dat al geen probleem mogen zijn.
Ik wou ook geen enorm barokke hengst, want mijn merrie heeft ook massa genoeg. En ik hoop vooral dat hij zijn beweging vererft en zijn mooie hoofd.
Hij is Braziliaans trouwens.
Nog een voordeel aan hem, vond ik trouwens ook dat zijn eigenaren heel toegankelijk zijn en makkelijk om alles mee te regelen. Hij staat centraal in België. Dus ff zelf sperma oppikken, was helemaal geen probleem.
Allemaal heel soepel verlopen. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=y7tddGJswnk

Wat wordt die vreselijk gereden in al die filmpjes zeg...kin op de borst, spanning....brrr...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 00:01 



 
Profiel   

Nou idd, ik zat ook al naar het filmpje te kijken. En heeft hij nou alleen een stangteugel?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 00:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen