Zwarte Veiga Lusitanohengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:23

Oh tof dat het toch nuttig is :D
Mijn overleden merrie had COPD. Die heeft in het eerste gedeelte van haar leven vrij veel op pensionstallingen gestaan. Als ze dan een lichte verkoudheid hebben en in een stoffige omgeving staan, kunnen ze op den duur allergisch worden voor stof en wordt het chronisch. Zij is in Gent geholpen geweest (slijmen wegkrijgen) maar daarna heeft ze nooit nog wat gehad. De voorbije zestien jaar (ze is enkele weken geleden gestorven) heeft ze bij mij aan huis gestaan en nooit nog een dag gekucht. Kon zelfs gewoon hooi verdragen. Ik heb er een dochter en een kleinzoon uit gefokt en geen van beiden heeft een stofallergie. Dus ik denk niet dat het erfelijk is.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 13:54

Balte schreef:
Oh tof dat het toch nuttig is :D
Mijn overleden merrie had COPD. Die heeft in het eerste gedeelte van haar leven vrij veel op pensionstallingen gestaan. Als ze dan een lichte verkoudheid hebben en in een stoffige omgeving staan, kunnen ze op den duur allergisch worden voor stof en wordt het chronisch. Zij is in Gent geholpen geweest (slijmen wegkrijgen) maar daarna heeft ze nooit nog wat gehad. De voorbije zestien jaar (ze is enkele weken geleden gestorven) heeft ze bij mij aan huis gestaan en nooit nog een dag gekucht. Kon zelfs gewoon hooi verdragen. Ik heb er een dochter en een kleinzoon uit gefokt en geen van beiden heeft een stofallergie. Dus ik denk niet dat het erfelijk is.

Ok thx. Ik ga het even bespreken met mijn toekomstige chef want is echt geen geld...

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:02

Minder dan het dekgeld vermoedelijk denk ik :D

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 14:04

Balte schreef:
Minder dan het dekgeld vermoedelijk denk ik :D

Ja, vooral als je er 3 merrie's mee kan dekken ;-)

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:20

Woehoe *\o/* *\o/* *\o/*
Misschien kom ik dan stiekem met de mijne ook nog langs. Spijtig genoeg kan ik zijn afstamming niet lezen en krijg ik het niet groter :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zwarte Veiga Lusitanohengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:26

Bedenk je wel dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dat vaak ook het geval is.
Dus als je hem serieus wilt kopen, laat hem dan aub helemaal doorkeuren.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 14:33

Cayenne schreef:
Bedenk je wel dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dat vaak ook het geval is.
Dus als je hem serieus wilt kopen, laat hem dan aub helemaal doorkeuren.

Ja tuurlijk. Mijn chef moet ook eerst goedkeuring geven, wat ik betwijfel.
Enige wat paardje moet doen is dekken. Rijden niet want heb er hier al genoeg te rijden. Dus keuring houdt in: vruchtbaarheid :D , dus helemaal doorkeuren beperkt zich hier tot het zaad

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:35

Cambiar schreef:
Cayenne schreef:
Bedenk je wel dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dat vaak ook het geval is.
Dus als je hem serieus wilt kopen, laat hem dan aub helemaal doorkeuren.

Ja tuurlijk. Mijn chef moet ook eerst goedkeuring geven, wat ik betwijfel.
Enige wat paardje moet doen is dekken. Rijden niet want heb er hier al genoeg te rijden. Dus keuring houdt in: vruchtbaarheid :D , dus helemaal doorkeuren beperkt zich hier tot het zaad


Ik bedoel ook qua erfelijke gebreken etc, maar ik gok dat je daar zelf ook al achter was :D
Je hebt een leuke merrie! Ik ben benieuwd naar je keus :)

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 14:36

Balte schreef:
Woehoe *\o/* *\o/* *\o/*
Misschien kom ik dan stiekem met de mijne ook nog langs. Spijtig genoeg kan ik zijn afstamming niet lezen en krijg ik het niet groter :D

Haha, je bent welkom, maar vrees dat de afstand gigantisch zal zijn waar hij eventueel komt te staan ;-).
Er zit, hoe kan het ook anders, weeral bailador in en dat zit al paar keren in mijn merrie's. Even goed nagaan dus ivm gezondheid van zijn nakomelingen

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 14:40

Cayenne schreef:
Ik bedoel ook qua erfelijke gebreken etc, maar ik gok dat je daar zelf ook al achter was :D
Je hebt een leuke merrie! Ik ben benieuwd naar je keus :)




Ow ja....dat is zelfs mijn eerste en grootste zorg...vandaar dat ik nu kruisinkjes met berber, sorraia gemaakt heb en ow wat zijn die berberkruisinkjes gezond en robuust! Vandaar dat ik nu op dit moment nog twijfel om terug puur Lusi te gaan!
Wat ik wel beetje mis in de kruisinkjes is adel en super super gevoeligheid. Je moet nog maar wijzen naar mijn veiga's en ze gaan al achteruit en nét dát is pure Lusitano denk ik. Vandaar toch weer neiging om puur te fokken.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 16:00

Ik zal mijn rijbroek eens aantrekken en zien of ik die gevoeligheid hier wat kan kanaliseren :D

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 16:14

Balte schreef:
Ik zal mijn rijbroek eens aantrekken en zien of ik die gevoeligheid hier wat kan kanaliseren :D

:D :D
Veel plezier ;-)!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:37

Ik vind de uitspraak 100% Veiga wel vreemd want als je in het papier kijkt zit er ook ander bloed in en zit het echte Veiga bloed generaties terug. :o Nou ben ik geen kenner qua bloedlijnen maar vind dat wel opvallend.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 18:46

rider schreef:
Ik vind de uitspraak 100% Veiga wel vreemd want als je in het papier kijkt zit er ook ander bloed in en zit het echte Veiga bloed generaties terug. :o Nou ben ik geen kenner qua bloedlijnen maar vind dat wel opvallend.

Kun jij de letters lezen? Kun je me linkje sturen aub?

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 18:52


Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Zwarte Veiga Lusitanohengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 19:02


Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:04


Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 19:06

Hij heeft blijkbaar goed geproduceerd....
Met mijn donkerbruine merrie's zou dat wel eens schitterend resultaat kunnen geven...

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 10:07

Hij is verkocht |(

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:24

Oh was jammer, maar ja aan die prijs...