Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Zwarte Veiga Lusitanohengst

 
Profiel   

Oh tof dat het toch nuttig is :D
Mijn overleden merrie had COPD. Die heeft in het eerste gedeelte van haar leven vrij veel op pensionstallingen gestaan. Als ze dan een lichte verkoudheid hebben en in een stoffige omgeving staan, kunnen ze op den duur allergisch worden voor stof en wordt het chronisch. Zij is in Gent geholpen geweest (slijmen wegkrijgen) maar daarna heeft ze nooit nog wat gehad. De voorbije zestien jaar (ze is enkele weken geleden gestorven) heeft ze bij mij aan huis gestaan en nooit nog een dag gekucht. Kon zelfs gewoon hooi verdragen. Ik heb er een dochter en een kleinzoon uit gefokt en geen van beiden heeft een stofallergie. Dus ik denk niet dat het erfelijk is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 13:23 



 
Profiel   

Balte schreef
Oh tof dat het toch nuttig is :D
Mijn overleden merrie had COPD. Die heeft in het eerste gedeelte van haar leven vrij veel op pensionstallingen gestaan. Als ze dan een lichte verkoudheid hebben en in een stoffige omgeving staan, kunnen ze op den duur allergisch worden voor stof en wordt het chronisch. Zij is in Gent geholpen geweest (slijmen wegkrijgen) maar daarna heeft ze nooit nog wat gehad. De voorbije zestien jaar (ze is enkele weken geleden gestorven) heeft ze bij mij aan huis gestaan en nooit nog een dag gekucht. Kon zelfs gewoon hooi verdragen. Ik heb er een dochter en een kleinzoon uit gefokt en geen van beiden heeft een stofallergie. Dus ik denk niet dat het erfelijk is.

Ok thx. Ik ga het even bespreken met mijn toekomstige chef want is echt geen geld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 13:54 



 
Profiel   

Minder dan het dekgeld vermoedelijk denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:02 



 
Profiel   

Balte schreef
Minder dan het dekgeld vermoedelijk denk ik :D

Ja, vooral als je er 3 merrie's mee kan dekken ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:04 



 
Profiel   

Woehoe *\o/* *\o/* *\o/*
Misschien kom ik dan stiekem met de mijne ook nog langs. Spijtig genoeg kan ik zijn afstamming niet lezen en krijg ik het niet groter :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:20 



 
Profiel   

Bedenk je wel dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dat vaak ook het geval is.
Dus als je hem serieus wilt kopen, laat hem dan aub helemaal doorkeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:26 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Bedenk je wel dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dat vaak ook het geval is.
Dus als je hem serieus wilt kopen, laat hem dan aub helemaal doorkeuren.

Ja tuurlijk. Mijn chef moet ook eerst goedkeuring geven, wat ik betwijfel.
Enige wat paardje moet doen is dekken. Rijden niet want heb er hier al genoeg te rijden. Dus keuring houdt in: vruchtbaarheid :D , dus helemaal doorkeuren beperkt zich hier tot het zaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:33 



 
Profiel   

Cambiar schreef
Cayenne schreef
Bedenk je wel dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dat vaak ook het geval is.
Dus als je hem serieus wilt kopen, laat hem dan aub helemaal doorkeuren.

Ja tuurlijk. Mijn chef moet ook eerst goedkeuring geven, wat ik betwijfel.
Enige wat paardje moet doen is dekken. Rijden niet want heb er hier al genoeg te rijden. Dus keuring houdt in: vruchtbaarheid :D , dus helemaal doorkeuren beperkt zich hier tot het zaad


Ik bedoel ook qua erfelijke gebreken etc, maar ik gok dat je daar zelf ook al achter was :D
Je hebt een leuke merrie! Ik ben benieuwd naar je keus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:35 



 
Profiel   

Balte schreef
Woehoe *\o/* *\o/* *\o/*
Misschien kom ik dan stiekem met de mijne ook nog langs. Spijtig genoeg kan ik zijn afstamming niet lezen en krijg ik het niet groter :D

Haha, je bent welkom, maar vrees dat de afstand gigantisch zal zijn waar hij eventueel komt te staan ;-).
Er zit, hoe kan het ook anders, weeral bailador in en dat zit al paar keren in mijn merrie's. Even goed nagaan dus ivm gezondheid van zijn nakomelingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:36 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Ik bedoel ook qua erfelijke gebreken etc, maar ik gok dat je daar zelf ook al achter was :D
Je hebt een leuke merrie! Ik ben benieuwd naar je keus :)




Ow ja....dat is zelfs mijn eerste en grootste zorg...vandaar dat ik nu kruisinkjes met berber, sorraia gemaakt heb en ow wat zijn die berberkruisinkjes gezond en robuust! Vandaar dat ik nu op dit moment nog twijfel om terug puur Lusi te gaan!
Wat ik wel beetje mis in de kruisinkjes is adel en super super gevoeligheid. Je moet nog maar wijzen naar mijn veiga's en ze gaan al achteruit en nét dát is pure Lusitano denk ik. Vandaar toch weer neiging om puur te fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:40 



 
Profiel   

Ik zal mijn rijbroek eens aantrekken en zien of ik die gevoeligheid hier wat kan kanaliseren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 16:00 



 
Profiel   

Balte schreef
Ik zal mijn rijbroek eens aantrekken en zien of ik die gevoeligheid hier wat kan kanaliseren :D

:D :D
Veel plezier ;-)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 16:14 



 
Profiel   

Ik vind de uitspraak 100% Veiga wel vreemd want als je in het papier kijkt zit er ook ander bloed in en zit het echte Veiga bloed generaties terug. :o Nou ben ik geen kenner qua bloedlijnen maar vind dat wel opvallend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 18:37 



 
Profiel   

rider schreef
Ik vind de uitspraak 100% Veiga wel vreemd want als je in het papier kijkt zit er ook ander bloed in en zit het echte Veiga bloed generaties terug. :o Nou ben ik geen kenner qua bloedlijnen maar vind dat wel opvallend.

Kun jij de letters lezen? Kun je me linkje sturen aub?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 18:46 



 
Profiel   

Hier op bokt blijkbaar een afstammelingetje van Rabi. Wat een knapperdje...ook dit jaar, mooie slanke jongen...
search.php?author_id=105984&sr=posts

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 18:52 



 
Profiel   

Wohow, hier nog eentje, van deze zwijmel ik volledig....
Blijkbaar is het Rabi JM. Heb hem gevonden...
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1695517949

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 19:02 



 
Profiel   

memberlist.php?mode=viewprofile&u=228783
Nog iemand met een nakomeling ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 19:04 



 
Profiel   

Hij heeft blijkbaar goed geproduceerd....
Met mijn donkerbruine merrie's zou dat wel eens schitterend resultaat kunnen geven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 19:06 



 
Profiel   

Hij is verkocht |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 10:07 



 
Profiel   

Oh was jammer, maar ja aan die prijs...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 11:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen