Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 52 van de 53 [ 1310 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

 
Profiel   

- Alpen Grun Muesli (volle vitalbix beker aangelengd met wat water) 2x per dag
- paarden die wat ronder/dikker moeten worden geef ik de Fetura
- Een halve schep per voerbeurt aan Aspero 2x per dag
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 21:05 



 
Profiel   

Ik geef mijn merrie ook een combinatie van Alpen Grun Muesli & Mash met de Active+ van Vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 09:30 



 
Profiel   

Bopjebo nog gefeliciteerd met de punten, ondanks dat het nog niet helemaal liep, zoals je hoopte. Zijn de punten wel heel erg netjes!

Ben van plan om 20 september weer met Hiske een wedstrijd vlakbij te starten. Maan blijft erg rustig als ze bij haar moeder weg is en Hiske zelf geeft er ook niets om.

Hopelijk halen we dan onze laaste 2 punten voor de L2.

Mijn doel is om dit jaar in elk geval M1 met winst te behalen. Als de corona niet alles weer in de war gooit...

Ohh en op dit kleintje ben ik zo verliefd, ze doet het zo goed <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 09:36 



 
Profiel   

Ik heb de punten voor de B binnen, nu nog even doorstarten & dan in het indoorseizoen de overstap naar het L1 maken *\o/* Trots op m'n toppertje <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 09:03 



 
Profiel   

Oh dat puntlipje, zo lief <3

Goed bezig Imke95! Maar waarom niet direct L1 starten dan?
Ga 6 sept de laatste puntjes hopelijk halen voor de B, wil daarna meteen eerstvolgende keer L1 starten. Maar gaan ook niet zo vaak op wedstrijd eerlijk gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 09:53 



 
Profiel   

Ik heb een aantal keer online gestart, dus wil eerst nog een aantal keer op locatie gaan starten. Plus daarnaast mag ze gewoon nog net wat scherper aan mijn been + meteen reageren als ik een hulp geef dus daar ga ik eerst nog even de puntjes voor op de i zetten voordat ik de overstap maak :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 09:57 



 
Profiel   

Wat goed Imke! Lekker oefenen en dan knallen in het L1 :)

Succes al vast bopjebo! Hopelijk rijd je je laatste puntjes bij elkaar!

Hier heeft het zwarte monster net 3 weken vakantie gehad en over 2 weken gaan onze belofteplan lessen weer van start. Als er weer selecties zijn twijfel ik of ik ze mee ga rijden, word sowieso puzzelen want ik ga er nog een uitbrengen en die start ik in de B en het M1 valt elke keer op andere dagen dus zou ik ze niet tegelijk mee kunnen nemen helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 11:59 



 
Profiel   

Ik kom graag even meekletsen.
Ik heb sinds 2 maanden een 3-jarige friese merrie en ik hoop volgend jaar te kunnen starten. Maar welke stappen moet ik dan volgen? Startkaart aanvragen en dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 12:07 



 
Profiel   

Via KNHS site profiel aanmaken, en een rijvereniging zoeken waar je lid kan worden om een startkaart te activeren. Althans zo heb ik het gedaan. Via 'Mijn KNHS' kun je alle info vinden. Maar je kan beter eerst lekker lessen totdat je er aan toe bent om te gaan starten, het is niet goedkoop en een startkaart is echt snel aangevraagd online.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 14:07 



 
Profiel   

_xwien schreef
Wat goed Imke! Lekker oefenen en dan knallen in het L1 :)


Precieees & nu al gewoon lekker de L1 / L2 onderdelen mee gaan nemen in de training :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 14:51 



 
Profiel   

Wij zijn deze zomer voor het eerst gestart. Online bij gebrek aan een eigen auto.

Even voorstellen:
Dit is Esra, een inmiddels 11 jarige Fabe x Karel merrie:
[ img ]
Ze is de dochter van mijn vroegere verzorgpaard en ik ken haar dus ook al vanaf dat ze in haar buik zat <3.

Mijn doel was om deze zomer van de online proefjes te gaan genieten en de B door te rijden. Dat genieten was heel makkelijk want ze doet zo haar best! Af en toe ook wel gelachen als ze al te snel een oefening wou inzetten _O- . Maar al met al ging het veel beter dan verwacht en mogen we donderdag ons laatste proefje opsturen en dan kunnen we nog net ons L2 debuut gaan insturen.

Omdat het zo leuk gaat mogen we de auto en trailer van de staleigenaresse af en toe lenen. We hebben deze zomer dus ook al wat geoefend met laden en rijden. 1x naar onze instructrice geweest, daar was ze heel braaf maar wou ze niet meer mee naar huis 8)7 . Dus daarna nog extra geoefend met laden en dat ging weer heel goed. Daar blijven we nog even mee oefenen en gaan dan 26 september voor het eerst op locatie starten :):) daar heb ik nu al super veel zin in en ik ben vooral benieuwd hoe Esra het vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 11:34 



 
Profiel   

Helemaal blij, vanmorgen weer gestart en de laatste puntjes zijn binnen, hopelijk volgende maand L1 debuut maken. Nog steeds wat last van spanning waardoor mn eigen houding en nagevelijkheid niet optimaal was en voor mn gevoel niet helemaal lekker ging, maar toch nog 205,5 en 203,5 punten gehaald. Knapperd die Syb :+: [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 15:43 



 
Profiel   

Bopje gefeliciteerd met je super punten! Wauw!

Wij gaan vrijdag weer een proefje rijden.
Clubkampioenschappen mooie oefenwedstrijd om er weer een beetje in te komen. Ik hoop 10 oktober weer officieel met haar te kunnen starten.. als mijn gezondheid dat toelaat.7 maand geleden dat we onze laatste wedstrijd hadden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 18:43 



 
Profiel   

Wauw wat goed bopjebo’! Mag je trots op zijn!

Succes alvast evelien! Hopelijk gaat het lukken

Wij mogen morgen eindelijk weer van start met onze Belofteplan trainingen! Heel veel zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 21:46 



 
Profiel   

Dankjewel xwien en succes met de training morgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 22:13 



 
Profiel   

Wauw mooie punten BopjeBo! Met zulke punten ben je zeker klaar voor de overstap.
En wat staat ze mooi hoog op de benen :)

Hier zijn we ook rustig aan het trainen voor de L1. Deze maand hebben we nog 2 wedstrijden op de planning en hoop ik m’n laatste punten in de B bij elkaar te kunnen rijden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-20 07:39 



 
Profiel   

Ik had zondag wedstrijd na half jaar niet starten in de L2 178,5 en 182
2 x eerste omdat enigste was [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-20 08:20 



 
Profiel   

Zo weinig deelname blizzart ?!
Gefeliciteerd met je winstpunt!

Wij hebben vanavond sinds lange tijd weer eens een wedstrijd, weliswaar een onderlinge wedstrijd. Clubkampioenschappen..
Ik hoop natuurlijk op een mooie winstpunt, maar ik ga vooral genieten <3
10 oktober hoop ik weer een officiële wedstrijd met haar te kunnen rijden.. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 14:35 



 
Profiel   

Ja klopt er was veder niemand die mee deed

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 23:42 



 
Profiel   

Succes anne, hopelijk behaal je je laatste puntjes!

Hoe is het gegaan evelien?

Wij mogen as zaterdag weer bij Judith Pietersen gaan trainen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 16:51 



 
Profiel   

Losrijden liep ze superfijn maar in de ring te veel spanning.. en dat koste slordigheid s foutjes. We hadden 172 punten.
Onze volgende wedstrijd is 10 oktober.


Wat gaaf dat je bij Judith Pietersen gaat lessen ! Veel plezier en succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 19:19 



 
Profiel   

_xwien schreef
Succes anne, hopelijk behaal je je laatste puntjes!

Hoe is het gegaan evelien?

Wij mogen as zaterdag weer bij Judith Pietersen gaan trainen *\o/*


Bedankt!
Afgelopen weekend heb ik helemaal niet fijn gereden. Eigenlijk bij het losrijden in de binnenbak was Anouk direct al best gespannen, maar redelijk oké kunnen 'eindigen'. Eenmaal in de ring weer gespannen, niet door de hoeken te rijden. Ze kan zich dan zó van alle hulpen afsluiten. Nou hielp het ook niet mee dat er achter de ring een paard in z'n uppie op de wei stond en hysterisch hinnikend heen en weer aan het rennen was, én er bij C-M een stel honden uit een huisje gestormd kwamen :+ Als Anouk dan eenmaal spant, ga ik daarop vast houden, wat natuurlijk ook niet mee helpt. Dus helemaal geen fijn gevoel. De tweede proef wel iets relaxter en in de galop kon ik ook echt even groot uitademen waardoor ik en daardoor zij ook weer iets ontspanden.
Toch nog 191,5 en 195 gekregen, het beeld was beter dan het gevoel :') dus weer 3 punten rijker! Aanstaande zondag hebben we weer een wedstrijd. Nog twee puntjes te gaan!

@Evelien, jammer van de spanning! Hopelijk neemt dat weg met kilometers maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 19:40 



 
Profiel   

Jammer van de spanning evelien, heel herkenbaar helaas!
Ja heel veel zin in de les, ben al eens eerder geweest en toen startte we net B, inmiddels M1
:)

Wat zonde anne, dat afsluiten is frustrerend hè? Doet die van mij ook, lastig mee omgaan vind ik zelf. Maar alsnog wel hele nette punten hoor, maar snap dat t jammer is als je gevoel iets anders zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 21:42 



 
Profiel   

Ja, ik vind het ook lastig! Thuis kan ik er tegenwoordig eigenlijk altijd wel 'doorheen rijden' door wat lang-laag te werken aan ontspanning en daarna weer op te pakken, maar dat gaat natuurlijk tijdens een proef niet haha.

En de laatste twee punten zijn binnen, dus we zijn L-startgerechtigd! Trots op m'n knappe pony <3
Het was wederom een hele vreemde wedstrijd >;) Hopelijk wordt dit niet onze nieuwe manier van wedstrijdrijden haha.
We moesten binnen starten en (in theorie) buiten losrijden. De losrijbaan was echter onbegaanbaar. Die stond bijna geheel blank, kogel-diep water, en waar er geen plassen stonden, was de bak zó zwaar dat m'n paard echt moest ploegen. Dus ik heb mijn stap- en buigwerk op de parkeerplaats gedaan :') Gauw een rondje links en rechts draf+galop in die vreselijke baan (waar iedereen me voor gek verklaarde en zeiden dat ze zelf dan maar niet gingen losrijden...). Geen ringmeester die aangaf wanneer je naar de binnenbak mocht (en de buitenbak was aan de andere kant van het terrein, dus je kon ook niet 'even' kijken. Vervolgens was ook de binnenbak was mul en zwaar (dus m'n voornaamste commentaar is ook: actiever houden/activeren :+ ) Ze hadden er een 20x20 stukje afgezet waar je voor/tijdens de proeven even mocht rijden. Daar reden we met 4(!!) paarden. Zodra ik de bak in mocht, moest ik gelijk van start en zodra ik de ring in stapte, begon de voorlezer direct met lezen (mijn eigen voorlezer kreeg een astma-aanval), dus kon m'n paard niet eens een rondje laten kijken in de binnenbak. De eerste proef was dan ook niet zo denderend. Veel spanning... De tweede proef veel meer ontspanning en tempocontrole. 184 en 190,5 punten.
Nou, hier starten we dus nooit meer haha. Zo slecht geregeld allemaal en die bodems vind ik echt schandalig voor een wedstrijdlocatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 09:47 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Anne! Ga je nu meteen door naar de L?

Wij hebben zaterdag onze eerste echte wedstrijd gehad, want onze vorige proefjes waren allemaal online. Ik had dus geen flauw idee hoe het zou gaan! En ik weet ook niet helemaal wat ik spannender vond, het trailer laden en rijden of het proefje. Dus toen ze binnen 5 minuten al op de trailer stond en we daar meteen al konden draaien dat ik na afloop niet meer hoefde te keren viel er al wat stress van mijn schouders af. Ze had deze keer ook helemaal niet gezweet van de spanning, dus daar was ik ook heel blij mee!
Toen mochten we gaan loskrijgen en ze liep heerlijk <3 . Nadat we opgewarmd waren nog even rustig gestapt en toen mochten we de ring in. We hadden mooi de tijd om beide kanten op een rondje te stappen zodat ze alles even gezien had en toen mochten we beginnen.
Ook hier was ze weer super braaf, af en toe wou ze nog wel een beetje kijken maar ze sloot zich niet voor me af. Bij de tweede proef werd ze iets moe van alle indrukken en kon ik haar gelukkig net in de galop houden.
Na het uitstappen stond ze ook in 5 minuten weer op de trailer. We hebben Esra eerst naar stal gebracht omdat de punten er nog niet waren. Mijn dag kon al niet meer stuk en de punten maakten me ook al niet meer uit. Die hebben we daarna nog wel even opgehaald en we hadden 191 en 189, helemaal blij mee!
Ik zit nog steeds op mijn roze wolk na te genieten <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 11:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 52 van de 53 [ 1310 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen