Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 34 [ 850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

 
Profiel   

AMBERRTJEE schreef
Daphara schreef

Helemaal mee eens, ik mag ook wel mee doen met de dikbillen die in de lappenmand zitten, toch?

Ik heb (dank zij Duke) een “kleine” afwijking naar rechts.
[ [url=m/mhHbQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rotbeesten inderdaad! :D

Maar ik hou toch wel van hem, ondanks dat ik nog 4 weken niet mag rijden.


omg wat heb jij gedaan!!


Ik niet maar DUKE de draak! Oké ik geef eerlijk toe dat ik 2x dom ben geweest, dus een “klein” aandeel had.

Ik haalde Duke uit de wei, helemaal achterin op het terrein. Ik draai Duke eigenlijk nooit om wanneer ik het draad weer dicht doe (fout #1), want ik heb een langere leadrope en vind kleine bochten maken voor die kanonnen van paarden niet handig, dus ik laat hem normaal altijd doorlopen, zeg “ho” en doe dan gewoon het draad dicht.
Ik stond dus links achter zijn bips het draad dicht te doen en op dat moment gaan twee pony’s in de andere wei aan de race... Duke was even vergeten dat ik hem vast had en dacht alleen “jippieeeeeeee, ik doe mee!”
In plaats van dat ik gewoon het touw los laat, want we waren ver achterin de weides, hou ik in een reflex vast (fout #2).
Het blijkt dat een paard van 850 kg ook mijn (niet al te slanke) lijf best gemakkelijk door de lucht kan laten vliegen.
Duke nam dus een vrolijke noodsprong vooruit, ik hield vast en werd naar voren gelanceerd, zijn achterhoef raakte in de lucht mijn linker bovenbeen, dat onder mij uit klapte en ik lande vol op mijn heup.

Maar... ik had het touw nog steeds vast en Duke stond meteen stil en keek heel schuldbewust terwijl ik mijn best deed om bij kennis te blijven en niet te kotsen van de pijn.

Afijn, lang verhaal kort. Mijn gewricht heeft een opdonder gehad en de banden om het gewricht zijn flink opgerekt. De spier die vanaf mijn bips over de heup richting de knie loopt is ingescheurd met een heel erg flink hematoom tot gevolg.

Ik heb een gekleurd plakkaat twee handen breed op mijn heup die ook tijdelijk een halve voetbal dikker was, nu is het nog “maar” een halve meloen dikker. Vanwege het feit dat het gewricht zo’n opdonder heeft gehad en waarschijnlijk uit en weer in de kom is geplopt, mag ik voorlopig nog niet paardrijden, de banden moeten eerst herstellen.

Leuk hè grote paarden! :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-20 16:12 



 
Profiel   

Jeetje, beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-20 16:48 



 
Profiel   

Tjeeuuhh dat is heftig! Heel veel beterschap.
Die kanonnen hebben niet eens moeite met elkaar om te duwen, jij bent gewoon een veertje zoals je zelf ook hebt gemerkt :+

Ik rijd Will bitloos. Hij vindt een bit stom en ik zou niet weten waarom ik het nodig heb. De rem zit er erg goed op := ik rijd of met een touwhalster of een side pull.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-20 16:59 



 
Profiel   

Oh jezus heftig zeg, dat jij er nog mee kan lachen _O-
Zo had ik een keer het paard van mijn zus vast en die had ik wél gedraaid om de draad dicht te doen maar zo kwam ze met haar dikke reet tegen de stroom. De enige optie was vooruit en daar stond ik dus die liep mij zonder aarzelen ondersteboven.

Zus heeft een Belgisch trekpaard van 950kg :+ maar ik ben er met wat blauwe plekken vanaf gekomen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-20 18:47 



 
Profiel   

Wauw Daphara sterkte!

Mijn beide shires rijd ik ook bitloos. De ene heb ik gekocht toen hij 5 was en er nooit meer een bit in gehad, en de andere heb ik zelf bitloos beleerd. Gaat al jaren supergoed, nooit een bit gemist. Wat Selka zegt: de rem zit er goed op whaha :+

Hier helaas ook een dikbil in de lappenmand... Janus heeft onverklaarde rugklachten en we zijn uitgedokterd ook, de kliniek zegt niks meer te kunnen betekenen. :\
Ik hoop hem pijnvrij te kunnen krijgen maar ik maak me erge zorgen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-20 18:56 



 
Profiel   

Nee Merel!! Wat rot :(

Hoe kan dat nou. Bizar dat ze niks kunnen vinden. Jouw man heeft ook geen out of the box ideeën meer? Wat een teleurstelling en wat sneu voor Janneman.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-20 19:13 



 
Profiel   

Jeetje Daphara, dat is een flinke zwelling. Ik heb zoiets ooit gehad met onze Shetlander maar een deel van die bult kan je nu na 3 jaar nog zien en voelen.

Ik rijd mijn Shire man ook regelmatig bitloos, maar buiten altijd toch wel een trensje erin. Hij is heel braaf maar buiten iets te enthousiast en dan heeft ie echt worst aan z’n bitloze optoming. Wat trouwens vooral resulteert in slingeren van links naar rechts over het pad omdat hij overal interessante dingen ziet :+

Ik ben trouwens ‘op zoek’ naar een Shire dame, bijvoorkeur beleerd, verkeersmak en ouder dan 10 jaar. Vooral voor zo af en toe een lekker stapritje buiten en eventueel een veulen ter zijner tijd. Er staat er eentje op de bokt markt, ik heb ook een berichtje naar de eigenaar te gaan maar zij is eigenlijk net wat te jong voor mij. Mocht iemand iets weten, let me know. Heb er totaal geen haast mee maar er komt ook heel weinig op marktplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-20 19:19 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
Wauw Daphara sterkte!

Mijn beide shires rijd ik ook bitloos. De ene heb ik gekocht toen hij 5 was en er nooit meer een bit in gehad, en de andere heb ik zelf bitloos beleerd. Gaat al jaren supergoed, nooit een bit gemist. Wat Selka zegt: de rem zit er goed op whaha :+

Hier helaas ook een dikbil in de lappenmand... Janus heeft onverklaarde rugklachten en we zijn uitgedokterd ook, de kliniek zegt niks meer te kunnen betekenen. :
Ik hoop hem pijnvrij te kunnen krijgen maar ik maak me erge zorgen...


Ahh gatver zeg :( :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-20 19:49 



 
Profiel   

Vandaag longeren met beugeltjes eraan, 0 reactie, toch maar even zitten dan. Wat heb ik toch een toppaard, dat is gewoon niet te bevatten.

Toen ik hem kocht heb ik avonden gehuild, dat hij zo moeilijk was en zoveel angst en paniek had, blinde paniek. En kijk hem nu, wat een beest♥️. Ik ben zo onwijs trots op hem. 5 maanden geleden kende hij een halster en veel meer nog niet, en nu, geeft hoefjes zonder te vragen, staat braaf stil met poetsen, loopt zonder halster mee uit de wei voelen elkaar feilloos aan. Zo trots op hoe hij zich opstelt, op mij vertrouwt en zich volledig over durft te geven.

Overigens is mijn bedoeling niet om hem te gaan rijden hoor nu al, een beetje wennen aan zadeltje en iemand op zijn rug, gewoon lekker “veel” grondwerk en longeren nog, af en toe even zitten en volgend jaar als hij 4 is weer een beetje meer.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 19:11 



 
Profiel   

Knap zeg! Zo heb ik het ook gedaan. Paar keer er op gaan zitten om te wennen, lekker op gemakje. Staat hem goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 19:45 



 
Profiel   

Ziet er goed uit!!
Ja hoor, hier net zo gedaan, lekker ervaring opdoen, worden ze alleen maar mak van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 20:31 



 
Profiel   

Ziet er goed uit!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-20 01:46 



 
Profiel   

[ img ]

Duke zijn nieuw hoofdstel, het staat hem zo stoer!
Het is de Schöckemoller Equitus Beta met lakneusriem en Swarovski frontriem.

En stalgenootje rijdt hem nu even bij, haar paard is kreupel, dus kan zij nu Duke oppakken, omdat ik zelf kreupel ben. :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-20 21:39 



 
Profiel   

Wat een leuke paarden komen er voorbij. Ik heb heel lang een Fries X Clydesdale onder mijn kont gehad en wat was dat een prachtig, eerlijk paard. Heel veel plezier mee gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 21:12 



 
Profiel   

Ladies, hoe pakken jullie het dit jaar aan met scheren?
Wel doen/niet doen?

Ik zit er aan te denken om Dara dit jaar voor het eerst (gedeeltelijk) te scheren.
Als we nu trainen staat er na 15 minuten al een laag wit schuim op haar hals en onder het dekje.
Is voor ons beide niet prettig.

Zit eraan te denken om alleen haar nek en een stuk tot onder het dekje te doen.

Hebben jullie toevallig wat foto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 19:30 



 
Profiel   

Ja hoor, Duke wordt gewoon weer geschoren dit jaar (of begin volgend jaar), zodra zijn vacht te lang/dik wordt. Ik zal even een foto opspeuren van vorig jaar.

Edit hier de foto
[ img ]

Dit jaar laat ik het vacht op zijn rug staan en dat in punten naar zijn flanken toe lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 20:21 



 
Profiel   

Hier niet scheren. Maar ook niet intensief aan het werk, staan zonder deken en dag en nacht buiten dus hoeft ook niet echt hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 22:04 



 
Profiel   

Mijne zijn nog babies en werken dus niet en worden dus ook niet kaal :=
Maar als ik zo intensief had gereden en dan vooral wedstrijden enzo had ik het zeker wel overwogen..

Ik heb het volgens mij nog niet verteld hier maar deze twee ga ik ophalen 30 oktober, moeder is een shire en het veulen een shire kruising. De moeder en een vol zusje van mijn zwartje
[ img ]
[ img ]
Hier een volgtopic:
[PP] [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 00:09 



 
Profiel   

Nou even minder leuk nieuws. Afgelopen vrijdag weer eens op Q gaan zitten, doen we zo eens in de 1/2 weken om even gevoel te behouden voor hem.
Vrijdag had hij ineens een kortsluiting en begon heftig te bokken terwijl hij eerder zo ontzettend braaf was, Warner gebeurde geen idee... zijn hoofd tussen zn benen en gaan met die banaan, dat hielt ik niet lang vol natuurlijk.
Eraf gelanceerd en met de ambulance naar het ziekenhuis... ik heb mijn rug gebroken:-( morgen word een gips korset aangemeten en hoop ik dat ik naar huis toe mag.
En aankomende maandag zal ik dus niet met mijn kleine man aan de gang mogen, ook niet wandelen, nada... ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 20:20 



 
Profiel   

AMBERRTJEE schreef
Nou even minder leuk nieuws. Afgelopen vrijdag weer eens op Q gaan zitten, doen we zo eens in de 1/2 weken om even gevoel te behouden voor hem.
Vrijdag had hij ineens een kortsluiting en begon heftig te bokken terwijl hij eerder zo ontzettend braaf was, Warner gebeurde geen idee... zijn hoofd tussen zn benen en gaan met die banaan, dat hielt ik niet lang vol natuurlijk.
Eraf gelanceerd en met de ambulance naar het ziekenhuis... ik heb mijn rug gebroken:-( morgen word een gips korset aangemeten en hoop ik dat ik naar huis toe mag.
En aankomende maandag zal ik dus niet met mijn kleine man aan de gang mogen, ook niet wandelen, nada... ;(


Wat ontzettend rot voor je!

Misschien is voor Q een tijdje niet onder het zadel wel een goed idee. Hij is nog zo jong en er gebeurt zoveel in zijn lijf en koppie. Straks als je weer wat kan, gewoon rustig oppakken met grondwerk en voordat je er weer op gaat even goed zijn rug laten nakijken door een kundig osteopaat en een goede zadelmaker naar het zadel laten kijken (handiger om te doen als hij en jij er weer echt aan toe zijn om te rijden). Duke is 7 jaar, maar ik heb nog steeds elk half jaar de zadelmaker op bezoek om het zadel aan te passen aan zijn ontwikkeling, ik heb een zadel met verwisselbaar kopijzer en hij is al 2 maten gegroeid in iets meer dan een jaar tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 20:50 



 
Profiel   

Woow jeetje zeg! Heel veel sterkte! :(:)
Hoop dat je er snem weer bovenop bent!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 02:23 



 
Profiel   

Ohhh nee, wat een pech zeg! :(:)

Thanks voor het voorbeeldje Daphara, denk inderdaad dat het zoiets wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 06:14 



 
Profiel   

Daphara schreef
AMBERRTJEE schreef
Nou even minder leuk nieuws. Afgelopen vrijdag weer eens op Q gaan zitten, doen we zo eens in de 1/2 weken om even gevoel te behouden voor hem.
Vrijdag had hij ineens een kortsluiting en begon heftig te bokken terwijl hij eerder zo ontzettend braaf was, Warner gebeurde geen idee... zijn hoofd tussen zn benen en gaan met die banaan, dat hielt ik niet lang vol natuurlijk.
Eraf gelanceerd en met de ambulance naar het ziekenhuis... ik heb mijn rug gebroken:-( morgen word een gips korset aangemeten en hoop ik dat ik naar huis toe mag.
En aankomende maandag zal ik dus niet met mijn kleine man aan de gang mogen, ook niet wandelen, nada... ;(


Wat ontzettend rot voor je!

Misschien is voor Q een tijdje niet onder het zadel wel een goed idee. Hij is nog zo jong en er gebeurt zoveel in zijn lijf en koppie. Straks als je weer wat kan, gewoon rustig oppakken met grondwerk en voordat je er weer op gaat even goed zijn rug laten nakijken door een kundig osteopaat en een goede zadelmaker naar het zadel laten kijken (handiger om te doen als hij en jij er weer echt aan toe zijn om te rijden). Duke is 7 jaar, maar ik heb nog steeds elk half jaar de zadelmaker op bezoek om het zadel aan te passen aan zijn ontwikkeling, ik heb een zadel met verwisselbaar kopijzer en hij is al 2 maten gegroeid in iets meer dan een jaar tijd.


Ik heb toevallig paar weken terug een osteopaat/fysio en zadelpasser erbij gehad en alles wat perfect in zn lijfje.
Dat klopt dat hij jong is, maar ik rijd hem verder niet, hooguit 10 minuutjes in de 1 of 2 weken om eens het gevoel te geven, dat ging tot nu heel goed.

Overigens gaat het nu nog wel 4 maanden duren voordat ik iets kan, haha.
Haha met kiespijn :-( ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 06:50 



 
Profiel   

Oei beterschap! Misschien de combi met frisser weer ofzo dat ie ineens zo explodeerde? Is er verder ook niks veranderd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 07:43 



 
Profiel   

Echt heel veel beterschap gewenst!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 08:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 34 [ 850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen