[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NakiyaShire
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:28

Vandaag een keertje zonder vraag maar alleen maar even pronken met mijn mooie merrie!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 17:53

Leuk toch! Het is ook eigenlijk een foto topic!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 17:55

Dat gezegd te hebben, mijn bijrijder is hobby fotograaf en heeft deze foto’s van mijn ukkies gemaakt…

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:19

Echt prachtige foto's! Ik zag ze al op instagram. Echt wauw!

Mijn shire is gister meegeweest naar de eerste dag van de Huijbergse paardendriedaagse. Hij deed het echt super, liet zich zo laden ondanks dat hij 3 jaar niet op de trailer was geweest <3 leuk om te zien ook dat er nog meerdere shires waren!


Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 21:23

VogeltjeM schreef:
Echt prachtige foto's!!


Lief hè! Ik kreeg een grote foto van elk paard ingelijst van mijn 2 bijrijders cadeau. Zo lief, hadden ze stiekem geregeld met z’n tweetjes.

Staat nu naast mijn bed

Afbeelding

NakiyaShire
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:41

Oh wat een toffe foto’s!
Echt heel mooi!❤️

Mijn regendeken is binnen, toch gekozen voor de amigo bravo (die kon ik eindelijk bestellen in haar maat). Zit echt geweldig, dus we kunnen het natte seizoen nu comfortabel in.


Afbeelding

Afbeelding

daisyfloor
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:54

VogeltjeM schreef:
Echt prachtige foto's! Ik zag ze al op instagram. Echt wauw!

Mijn shire is gister meegeweest naar de eerste dag van de Huijbergse paardendriedaagse. Hij deed het echt super, liet zich zo laden ondanks dat hij 3 jaar niet op de trailer was geweest <3 leuk om te zien ook dat er nog meerdere shires waren!


[ [url=m/WS428w.webp]Afbeelding[/url] ]


ik heb je gezien !!!
die andere twee shire's zijn van diana (mijn clydesdale staat bij haar op stalling
we hebben zaterdag mee gedaan maar dan voor de wagen allebei was super gaaf

NakiyaShire
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 16:48

Help!

Nu het weer natter word heeft Nakiya gelijk weer mok op haar achter benen (kootholtes). Heb vorige seizoenen al van alles geprobeerd om het tegen te gaan maar niets lijkt te helpen. Ze heeft er gelukkig nu nog geen last van, ze heeft wel wat korstjes maar stampt nog niet, maar wil dat natuurlijk voorkomen.

Vorig jaar ook haar sokken eraf gehad, maar wil dit liever dit jaar voorkomen. Iemand tips?

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Pig oil met sulphur 1x per week, lijkt laagjes te gaan vormen en juist korstjes te creëren.
- finnecto, is baasje allergisch voor…
- groene klei
- plekjes met sudo crème
En vast nog dingen waar ik nu niet op kom.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:06

Droogzetters voor koeien erop smeren, werkt als een tierelier. Hier hebben ze nooit last van mok maar als ze dat wel hebben smeer ik dat er altijd op.
Dierenarts adviseerde dat jaaaaaren terug al eens

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 00:16

NakiyaShire schreef:
Help!

Nu het weer natter word heeft Nakiya gelijk weer mok op haar achter benen (kootholtes). Heb vorige seizoenen al van alles geprobeerd om het tegen te gaan maar niets lijkt te helpen. Ze heeft er gelukkig nu nog geen last van, ze heeft wel wat korstjes maar stampt nog niet, maar wil dat natuurlijk voorkomen.

Vorig jaar ook haar sokken eraf gehad, maar wil dit liever dit jaar voorkomen. Iemand tips?

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Pig oil met sulphur 1x per week, lijkt laagjes te gaan vormen en juist korstjes te creëren.
- finnecto, is baasje allergisch voor…
- groene klei
- plekjes met sudo crème
En vast nog dingen waar ik nu niet op kom.


Inspuiten met Dectomax.

Stampen is eerder een teken van mijt dan van mok en veel mok blijkt toch mijt als grondoorzaak te hebben.
Ik heb beide paarden dit seizoen met Dectomax behandeld, was er eerder huiverig voor (je leest soms van die “ik ken iemand, die weer iemand kent die zus en zo heeft meegemaakt”), maar ik zou nu niet anders meer willen.
Het werd aan mij geadviseerd door een vriendin die Shires fokt, zij gebruikt het al jaren om de 6 maand 2x een behandeling met precies 10 dagen tussen de behandelingen en zo meerdere fokkers.

Mijn jonge merrie Pleun is drachtig, dus vond het bij haar helemaal spannend, maar nu ik zie hoe goed ze het er op doet ben ik zo blij dat ik er toch voor gekozen had.
Haar manen en sokken worden voller, haar vacht glanst als een malle en ze schoot een aantal centimeter de lucht in zonder in te leveren op gewicht (het is tevens een grondige ontworming). Ze was vanaf veulen af aan altijd jeukerig, maar nooit enige duidelijketeken van mijt of iets en toch is het jeukerige helemaal weg met dit.

Duke kreeg opeens wel wat plekjes aan zijn been/koot en ook met hem stond ik een dag later bij de dierenarts voor de eerste spuit.

D

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:25

Hallo

Graag advies/tips van jullie Shire/Clydesdale kenners.

Mijn man , dressuurruiter die nu nog een 9 jarige KWPNer (Obelisk X Flemming)onder zijn kont heeft
Waarmee hij bijna de punten bijelkaar heeft voor het ZZL, heeft nog 1 paardendroom en dat is een Shire of Clydesdale waar hij een allround dier van wil "maken".

Zijn droom is voor de toekomst en hij zou graag een veulen willen (ook dat mag gerust nog 1 of 2 jaar wachten) Dus 1 die net bij moeders weg mag. Het ligt in de planning dat 1 van onze pensionklanten zijn merrie volgend jaar laat dekken, dus als dat veulen er is zou het leuk zijn als mijn man ook een veulen kan kopen. Idee is om ze samen op te laten groeien met onze oudere merrie en oudere ruin.

Waar raden jullie aan om hierover informatie in te winnen? Zijn de fokkers van Devonwood Stables en Blackbrook Shires, goede fokkers?

Wij hebben werkelijk geen idee waarop te letten bij de Shire (of Clydesdales)
Wat we wel weten is dat de prijzen sky high zijn ;-)

Hebben jullie tips en ervaringen?

Wat hij er mee wil, in eerste instantie mee in de dressuur en wellicht voor de wagen, maar eerst maar eens zien of we een knap veulen kunnen bemachtigen, een hengst/ruin wil hij

We hebben al een tinker, dus we zijn enigzins bekend met het onderhouden en verzorgen van koudbloeden en we weten dat een Shire een tikkie groter is :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:08

karrij schreef:
Hallo

Graag advies/tips van jullie Shire/Clydesdale kenners.

Mijn man , dressuurruiter die nu nog een 9 jarige KWPNer (Obelisk X Flemming)onder zijn kont heeft
Waarmee hij bijna de punten bijelkaar heeft voor het ZZL, heeft nog 1 paardendroom en dat is een Shire of Clydesdale waar hij een allround dier van wil "maken".

Zijn droom is voor de toekomst en hij zou graag een veulen willen (ook dat mag gerust nog 1 of 2 jaar wachten) Dus 1 die net bij moeders weg mag. Het ligt in de planning dat 1 van onze pensionklanten zijn merrie volgend jaar laat dekken, dus als dat veulen er is zou het leuk zijn als mijn man ook een veulen kan kopen. Idee is om ze samen op te laten groeien met onze oudere merrie en oudere ruin.

Waar raden jullie aan om hierover informatie in te winnen? Zijn de fokkers van Devonwood Stables en Blackbrook Shires, goede fokkers?

Wij hebben werkelijk geen idee waarop te letten bij de Shire (of Clydesdales)
Wat we wel weten is dat de prijzen sky high zijn ;-)

Hebben jullie tips en ervaringen?

Wat hij er mee wil, in eerste instantie mee in de dressuur en wellicht voor de wagen, maar eerst maar eens zien of we een knap veulen kunnen bemachtigen, een hengst/ruin wil hij

We hebben al een tinker, dus we zijn enigzins bekend met het onderhouden en verzorgen van koudbloeden en we weten dat een Shire een tikkie groter is :+

Wat jij noemt zijn volgens mij wel goede fokkers ja!
Duitsland/Frankrijk zijn eventueel nog een optie, engeland is alweer moeilijker met die brexit.

De prijzen zijn idd hoog maar er is onderling tussen de fokkers ook nog wel verschil hoor dus goed dat je je aan hoge prijzen verwacht maar laat je ook niet voor de gek houden hoor. Er zijn er die hun prijzen iets te goed kennen mijns inziens

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 12:29

Ga vooral de Shire show in september, daar kun je veel enthousiaste fokkers en eigenaren spreken.
Ik weet niet in welke regio je zit, maar als dat te doen is met Deventer, zijn jullie van harte uitgenodigd om eens met mijn twee ukkies kennis te komen maken.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:48

karrij schreef:
Hallo

Graag advies/tips van jullie Shire/Clydesdale kenners.

Mijn man , dressuurruiter die nu nog een 9 jarige KWPNer (Obelisk X Flemming)onder zijn kont heeft
Waarmee hij bijna de punten bijelkaar heeft voor het ZZL, heeft nog 1 paardendroom en dat is een Shire of Clydesdale waar hij een allround dier van wil "maken".

Zijn droom is voor de toekomst en hij zou graag een veulen willen (ook dat mag gerust nog 1 of 2 jaar wachten) Dus 1 die net bij moeders weg mag. Het ligt in de planning dat 1 van onze pensionklanten zijn merrie volgend jaar laat dekken, dus als dat veulen er is zou het leuk zijn als mijn man ook een veulen kan kopen. Idee is om ze samen op te laten groeien met onze oudere merrie en oudere ruin.

Waar raden jullie aan om hierover informatie in te winnen? Zijn de fokkers van Devonwood Stables en Blackbrook Shires, goede fokkers?

Wij hebben werkelijk geen idee waarop te letten bij de Shire (of Clydesdales)
Wat we wel weten is dat de prijzen sky high zijn ;-)

Hebben jullie tips en ervaringen?

Wat hij er mee wil, in eerste instantie mee in de dressuur en wellicht voor de wagen, maar eerst maar eens zien of we een knap veulen kunnen bemachtigen, een hengst/ruin wil hij

We hebben al een tinker, dus we zijn enigzins bekend met het onderhouden en verzorgen van koudbloeden en we weten dat een Shire een tikkie groter is :+


Ik verwacht voor volgend jaar veulentjes maar ik zit in zweden.
Verder heb ik nu een 2,5 jarige shire kruising die mag verhuizen eventueel maar die is niet mega groot zoals sommige shires

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 17:19

Dank voor jullie reacties!

Deventer is voor ons te doen Daphara ik ga je insta volge,Zweden ligt niet echt om de hoek

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 13:43

Ik wil nog even delen dat ik eindelijk dressuursingels heb gevonden die lang genoeg zijn voor Shires

De Edix Crescent https://www.edixsaddles.com/product/edi ... -dressage/


Afbeelding

Afbeelding

Dit is een 100 cm singel en hij zit Pleun fantastisch!

Vriendin van mij heeft een 110 cm bij haar drachtige merrie (stokmaat 190) en ook daar een groot succes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie lentes en meer dan genoeg ruimte om de oksel en het been in de beweging vrij te houden van de gespen.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:57

Mok/mijt

Mijn ervaring toch wel iets wat je ook echt in de huisvesting en voeding moet zoeken.

Die spuiten van de da zijn top idd om mijt van binnenuit te bestreiden.

Die van mij krijgt mijt zodra ze in een stro stal staat, sat broeit met haar sokken omdat ze "erin" staan ipv erop.
Dus hier altijd vlas/zaagsel/strokorrel.

Goed ruwvoer (geen koeienkuil), geschikt kracht (doe je er weinig mee enkel Vitamine brok, maar staan ze aan het werkt kunnen ze echt wel. Sport muslie hebben) meet het af op je paard.

Houd de sokken droog en Schoon, kootholte kaal houden wil ook nog wel eens helpen en niemand die het ziet. ;)

Niet in de modder/natte paddock, mooie droge stallen.


En indien mijt ook je dekens/dekjes/borstels, alles van stof meewassen! Als je gaat spuiten ook even 2x alles wassen.

Mijten heb je namelijk intern en extern nestelend. En gaat idd vaak samen met mok en nu het kouder word zoeken ze onze lieve paarden weer op.
Ook niet alleen benen wassen, maar hele paard en na wassen goed afdrogen en korstjes idd insmeren met sudocream of pig oil



Maar pak eerst de voeding/huisvesting aan, anders is het dwijlen met de kraan open...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 01:54

Een In the Picture topic voor mijn twee “ukkies”

[ITP] Shires in de herfst

Preview:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik ben wel een echte setjesfreak, maar standaard oornetjes passen mijn paarden niet, dus heb ik mezelf leren haken, zodat ik ze zelf kan maken, zo ook de oornetjes van de paarden in de fotoshoot.

Afbeelding

Met veel hulp van Nadiine_x haar schoonmoeder (die de eerste oornetjes voor ons gehaakt heeft en mij veel bruikbare tips heeft gegeven), heb ik inmiddels een hele collectie oornetjes voor mijn setjes.

Het makkelijkste is wel om de XL oornetjes van LeMieux wat aan te passen, die zijn ruim genoeg voor de oren, maar te kort om onder het hoofdstel te blijven zitten. Door er een rand omheen te haken, ze dus groter en langer te maken, passen ze perfect en kan ik ze zo aanpassen dat ze goed bij mijn setjes passen.


Afbeelding

En aangepast

Afbeelding

Hier een aangepast LeMieux oornetje bij de PS of Sweden dekje
Afbeelding

Afbeelding

Hier nog setjes liefhebbers?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:14

Totaal geen setjes freak, vooral omdat ik eigenlijk altijd dezelfde dikke (zwarte) jas aan heb en oornetjes zijn mijn ding niet maar omg die 2 foto’s alvast!!! Prachtig!
Ga gelijk je itp kijken en kwijlen

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:32

Hele mooie foto's :D

Ik vind setjes stiekem heel cool maar ik heb er geen :') mijn zadel heeft verlengde zweetbladen dus alle dekjes zijn standaard te kort.

Daphara jullie wekken wel de indruk actief te rijden? Hoe ervaar jij het werken in de bak? Mijn shire was de afgelopen jaren extreem flegmatiek maar nu ik hem merriebrok + sojaschroot geef lijkt hij er weer wat meer zin in te hebben dus het kriebelt wel om hem ook in de bak wat op te pakken (rij nu alleen buiten maar dat kost zoveel tijd iedere keer :+ ). Rijd nu ook een (hogeropgeleide) lusitano als bijrijdpaard en dat vind ik eerlijk gezegd een verademing. Alles wat bij mijn shire maanden kost doet dat paard bij wijze van spreke van nature. Ik ervaar wel dat mijn shire beter wordt en het leuk kan vinden (hij kent bijv nu een aantal zijgangen in stap) maar ik vind het soms moeilijk om gemotiveerd te blijven omdat hij werkelijk niks mee lijkt te hebben (hij is ook voor een shire wel heel lang en overbouwd moet ik zeggen, mijn andere shire was veel rijtypischer).

Hoe ervaren anderen dit met hun shire?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 18:42

VogeltjeM schreef:
Hele mooie foto's :D

Ik vind setjes stiekem heel cool maar ik heb er geen :') mijn zadel heeft verlengde zweetbladen dus alle dekjes zijn standaard te kort.


In mijn ervaring zijn de nieuwere Eskandron dekjes behoorlijk lang onder het zweetblad, in ieder geval langer dan LeMieux, Equestrian stockholm en (de oude collecties van) PS of Sweden.
De nieuwste PS of Sweden zijn ook steeds langer aan het worden, mensen klagen er over, dus dat is wel de moeite waard om eens uit te testen.

VogeltjeM schreef:
Daphara jullie wekken wel de indruk actief te rijden? Hoe ervaar jij het werken in de bak? Mijn shire was de afgelopen jaren extreem flegmatiek maar nu ik hem merriebrok + sojaschroot geef lijkt hij er weer wat meer zin in te hebben dus het kriebelt wel om hem ook in de bak wat op te pakken (rij nu alleen buiten maar dat kost zoveel tijd iedere keer :+ ). Rijd nu ook een (hogeropgeleide) lusitano als bijrijdpaard en dat vind ik eerlijk gezegd een verademing. Alles wat bij mijn shire maanden kost doet dat paard bij wijze van spreke van nature. Ik ervaar wel dat mijn shire beter wordt en het leuk kan vinden (hij kent bijv nu een aantal zijgangen in stap) maar ik vind het soms moeilijk om gemotiveerd te blijven omdat hij werkelijk niks mee lijkt te hebben (hij is ook voor een shire wel heel lang en overbouwd moet ik zeggen, mijn andere shire was veel rijtypischer).

Hoe ervaren anderen dit met hun shire?


Nadiine_x rijdt meer in de bak dan dat ik met mijn paarden doe denk ik. Maar die van mij worden inderdaad actief gereden en dus ook regelmatig in de bak. Pleun pas echt sinds het voorjaar/zomer dat we les met haar nemen in de bak, tot die tijd was het bakwerk minimaal, echt beperkt tot 15-20 minuten maximaal. Ze ging vooral mee naar buiten lekker rechtuit en kilometers maken in draf en galop om balans en spieren te kweken. Pleun heeft een hele grote vooraartse drang buiten, ze vind het heerlijk om buiten flink door te lopen/draven/galopperen, in de bak was dat wat minder en je merkt daar ook dat ze wat sneller er geen lol in had en keek of stilstaan ook een optie zou zijn, vooral met mijn iets wat onervaren bijrijder, waar ze het met diezelfde bijrijder er op buitenrit telkens "vandoor" schiet.

Beide paarden vind ik zelf wel heel werkwillig, Duke probeert in de bak vooral met je mee te denken, dus als je 2x een gebroken lijn hebt gereden, dan hoef je de 3e keer niet eens meer te sturen, want dan loopt hij het zelf wel, bij hem is afwisseling dus heel belangrijk, verschillende oefeningen met hetzelfde doel, zonder te veel dezelfde oefening te herhalen.

Duke is wat lastiger over de rug te rijden, hij is ook flink overbouwd, dus daar moet je meer geduld hebben en goed los rijden, ga je trekken aan de teugels (of rij je met iets te veel druk), dan gaat hij hangen en dan krijg je getouwtrek. Pleun is eerder tegenovergesteld, ze duikt soms achter de teugel, maar als je haar eenmaal aan het lopen hebt, dan is ze op 2 vingers te rijden, ze is jong en moet nog veel leren, in de bak is het regelmatig zoeken naar een juiste balans, maar het is echt een heerlijk paard.

Ik denk dat de verdeling bij ons onder het zadel 75% buitenrit en 25% in de bak is. Maar ook op buitenrit kun je veel trainen, zoals zijgangen, stelling, ontspanning over de rug enz.
E'n van mijn bijrijders/verzorgsters doet ook veel werk aan de hand met ze en we doen allemaal vrijheidsdressuur met de paarden, dat zorgt ook voor een mooi balans, flink veel fun en ontspanning.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:15

Dexter heeft dat ook, flegmatiek klinkt leuker maar hij heeft er gewoon geen bal lol aan. Ben er mee gestopt en we zijn allebei een pak minder gefrustreerd :')

Duke was veel ijveriger! Maar telkens als wij iets of wat aan het doorrijden zijn, mankeert hij weer iets. En nu staat ie alweer 3 maanden stil

Ik merk dus duidelijk verschil in de 2 paarden

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:06

Pluis was ook heel flegmatiek en die mankeert lichamelijke best veel waardoor het haar allemaal niet makkelijker gemaakt word (ataxie, krampbenen, verkalking in het hoefbeen, wobler en nu ook astma.. )

Maar met de juiste instructie aan onze zijde, goed voer (dat was ook even zoeken) veel afwisseling, kort en afwisselend trainen heb ik nu haar aanknopje gevonden!

Soms moet ik zelfs alleen maar zitten en verzamelen omdat ze alleen maar hard wil. _O- dus echt een heel verschil!

Hier hebben we wel 2 jaar over gedaan en heel hard voor gewerkt! We hebben niks cadeau gekregen.

Momenteel loopt ze thuis op M1 niveau, beheerst ze een goede. Schouder binnenwaarts, behaald ze voor wijken ruimen 7ens op protocollen en begint zelfs achterwaarts ergens op te lijken zonder krampbenen (2, max 3 pasjes)

Ze is nu L1+9 wp en onze laatste wedstrijd werd ze 2e van de 13 tussen alle kwpners <3

Ja op een warmbloed gaat alles veel sneller, makkelijker! En ja met een shire moet je er beren hard voor werken!

Maar ik vind wel dat wanneer je er bent, je er dubbel en dwars voor beloond word!
Want pluis heeft er nu echt lol in. Hoe ingewikkelder de oefeningen worden hoe werkwilliger ze word want dat rondjes hobbelen vind ze niks aan _O-

Van de week. Mocht ze orun examen les lopen en moest ze een kruisje en. Stijltje springen met 2 galop sprongen ertussen op 60cm.dit had ze 2 jaar geleden echt omver gebeukt en haar nek gebroken. Ze vond het nu zo leuk dat ze bokkend in galop door de baan heen ging, het lijntje correct sprong en in de goede galop lande!

Het blijft natuurlijk lomp en geen gezicht _O- maar dankzij de dressuur is ze veel sterker geworden, heeft een goed besef van haar lijf gekregen en weer lol om te werken <3

5 jaar geleden is zij afgekeurd als sportpaard en heb ik advies gekregen om nooit meer te galoperen of überhaupt zijgangen met haar te rijden ivm de ataxie.

Dankzij rechtrichten en goede begeleiding/instructie en chiropractor
Zijn we waar we vandaag zijn.

Dus merel, gewoon gaan doen! :D

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:28

Heel erg knap Nadine wat jullie allemaal bereikt hebben! <3

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:21

VogeltjeM schreef:
Heel erg knap Nadine wat jullie allemaal bereikt hebben! <3


Als wij het kunnen, kunnen jij en edje het ook. :D