Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 34 [ 850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

 
Profiel   

Ohnee, beterschap!!
Maar inderdaad, wat Rebecca zegt Q word er niet minder, ik heb pluis ook met. 3 jaar beleerd, net als wat jij zegt gewoon erop zitten en daarna is ze ook de weide op geweest om uit te groeien.
Dus nu zelf herstellen! Baby paard vermaakt zich wel :knuffel:

Pluis staat onder een bucas deken en ik merk dat hierdoor haar vacht echt minder dik word :)F (gewoon de 3 grams smartex stay dry) en hij kan er bezweet weer op, maar tot u toe is ze elke keer weer droog na uitstappen! (staat 24/7 buiten. Et uitloop stal)
Maar als hij wel dikker word en ze krijgt er last van dan gaat ze inderdaad ook kaal
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 09:24 



 
Profiel   

Beterschap Amber!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 10:29 



 
Profiel   

darkadia schreef
Oei beterschap! Misschien de combi met frisser weer ofzo dat ie ineens zo explodeerde? Is er verder ook niks veranderd?


Q heeft altijd een beetje een kronkel in z’n hoofd, die kan in 1 seconde volledig uit zijn plaat gaan, maar dat had hij nog niet gedaan toen ik erop zat. Nu leek het ook gewoon out of the blue pats boem...
Vandaar dat ik hem na heb laten checken en we doen het bitloos dus dat kan ook het probleem niet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:55 



 
Profiel   

AMBERRTJEE schreef
darkadia schreef
Oei beterschap! Misschien de combi met frisser weer ofzo dat ie ineens zo explodeerde? Is er verder ook niks veranderd?


Q heeft altijd een beetje een kronkel in z’n hoofd, die kan in 1 seconde volledig uit zijn plaat gaan, maar dat had hij nog niet gedaan toen ik erop zat. Nu leek het ook gewoon out of the blue pats boem...
Vandaar dat ik hem na heb laten checken en we doen het bitloos dus dat kan ook het probleem niet zijn.


Bitloos hoeft niet beter te zijn, je hebt een Micklem, misschien straks toch met bitje en bitclips proberen, bij mijn ruin werkte dat heel fijn!

De “ontploffing” heeft een oorzaak, die moet je zien te vinden en dat is niet altijd eenvoudig. Mijn 7 jarige Ruin is een autist, ik had vorige week net in mijn voltopic om raad gevraagd hoe daarmee om te gaan. Onder het zadel is hij juist wel heel betrouwbaar, maar onder de verkeerde omstandigheden kan hij in de hand best link zijn. Ik weet nu wat hem triggered, dus ik kan er aan werken. Dat is wel pas na 2 jaar en een door zijn fratsen nu flink geblesseerde heup, waar ik (hopelijk nog dit jaar) aan geopereerd moet worden, maar ik heb het eindelijk door.

Mijn 3 jarige merrie was heel dominant naar andere paarden vanaf dat ze een jaar oud was maakte ze de dienst uit in elke kudde. Die is daarom door mij 6-7 maand per jaar op een grote gemengde kudde in een natuurgebied gezet, daar zit ze in het middlemanagement, maar zeker niet de top, dus ze wordt ook regelmatig op d’r plek gezet en daardoor heb ik een veel evenwichtiger paard. Binnenkort haal ik haar weer op, maar ook volgend voorjaar mag ze er weer voor ruim een half jaar heen als 4 jarige.

Jouw ruin is nog maar 3 jaar en koudbloeden zijn echt geen slome sufferds, ook vind ik bij deze joekels dat ze mentaal met 3 jaar nog meer puber zijn dan een warmbloed spillepoot, maar dat is mijn gevoel.

Als ik jou was zou ik kijken of je Q niet kan inscharen in een grotere kudde om de eerste paar maand weer gewoon paard te zijn en alles wat hij geleerd heeft mentaal lekker te kunnen verwerken. Op deze leeftijd wordt hij daar echt beter van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 22:24 



 
Profiel   

Edje (mijn ene ruin) kan ook ineens ontploffen, wij noemen dat zijn Ed Raket-modus. Hij is supersensibel en hij bouwt stiekem spanning op, die je niet goed kan zien totdat hij ontploft. En dan vertoont hij hetzelfde gedrag. Bij hem werkt clickertraining supergoed, zijn brein wordt dan op een andere manier "gestimuleerd". Beloning zoeken en blije stofjes als dat lukt, versus bang zijn en spanning opbouwen. Ook is hij supergebaat bij routines, hij doet alles tot in detail altijd hetzelfde, en hij voelt zich het fijnste als ik dat ook doe. Inmiddels kan ik hem beter lezen en kan ik de raketmodus meestal voorkomen en verder is hij echt fantastisch (maar geen paard voor iedereen ivm het sensibele wat je zeker niet verwacht bij een shire). Als ik het zo lees, heeft jouw Q stiekem toch een voller stress-emmertje gehad dan zichtbaar was voor jou op dat moment. Ik weet niet of het door zijn leeftijd komt. Heb wel geleerd in de loop der jaren dat het écht laatbloeiers zijn, zowel mentaal als fysiek heel lang baby's terwijl het dan echt al iets lijkt.

Wel superheftig zeg van je rug, heel veel sterkte! Y;( Dit wens je echt niemand toe..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 10:22 



 
Profiel   

Ik heb Duke zelf even creatief geschoren!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:15 



 
Profiel   

Duke staat er weer knap op met een nieuwe vachtje :D

Wat doen jullie met de sokken in deze tijd van het jaar? Ik lees her en der de koten uitscheren? Ik heb hiervoor een haflinger gehad die had nooit geen last van mok.
Maar Q heeft nog al een partij haar aan zn beentjes hangen. Normaal gesproken houd ik het heel goed bij, maar ik kan en wil degene die nu in moeten springen om mijn grote vriend ook aandacht te geven ook niet met àlles opzadelen...

Ik lig nog steeds plat helaas, tot 09-12 zeker voor de nieuwe foto’s, vrijdag 5 weken geleden en ik begin me nu toch wel behoorlijk te vervelen en Qtje te missen :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 02:41 



 
Profiel   

Ik doe er tot nu toe niks mee, maar ze hebben ook geen mok. Het land is op een klein stukje na nog super droog gelukkig.
Maar als ze mok hadden waste ik het met betadine, daarna jodopax erop (soort betadine/jodium wat je niet hoeft uit te spoelen) en daarna sudocreme erover zodat het vocht afweert, werkte perfekt en binnen een paar dagen was het weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 07:29 



 
Profiel   

Ik durf het ook niet hardop zeggen maar op een 5-tal dagen na zijn de beide weides hier ook gewoon droog gebleven. Ik heb de sokken een stuk afgeknipt (ja heel lelijk) toen de hoefsmid kwam want Dexter zijn sokken groeien zo bizar hard, die lagen dik 5cm over het einde van de hoef. Dus met het oog op mogelijke modderbende gewoon een stuk afgeknipt, op een paar weken is het bijgegroeid en we mogen toch nergens heen met die Corona dus niemand die het ziet :+ ik scheer niks maar voel wel ‘s morgens alle beentjes na als de paarden aan hun ontbijt zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 10:22 



 
Profiel   

Als je de sokken niet wast, is scheren helemaal niet nodig. Er zit dan een vetlaag in het haar die de koot beschermd tegen vocht.

Ik was de sokken 1 of 2keer per jaar in de droge periode, maar anders echt niet.

Mocht je de sokken gewassen hebben, dan is de huid niet beschermd en is het aan te raden de sokken goed in te spuiten met pig-oil of shire-oil

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 13:38 



 
Profiel   

Pluis heeft een periode toen ze jong 2as mok gehad, toen heb ik haar helemaal geschoren tot de oksels tot het over was. Daarna heb ik 2 jaar lang de kootholtes kaal gehad maar is nooit meer terug gekomen. Daarna gewoon alles weer laten groeien en dat ging prima.

Momenteel (7 jaar later) heeft 1 plekje ik vermoed door vet kuil en dat been heb ik opgeschoren om er goed bij te kunnen en laat het nu weer terug groeide want het is alweer weg. ;)


Dus als ze geen mok heeft, lekker laten zitten!

Zijn de sokken heel vies kun je ze ook gewoon met warm. Water schoon spuiten zonder sop. Dan blijft de vetlaag intact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 15:03 



 
Profiel   

Ik kom eigenlijk nooit aan de sokken, was ze hoogstens enkele keren in de zomer. Maar die van mij hebben tot nu toe ook nooit echt mok gehad, hoogstens een paar plekjes die weggingen met zalf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 18:19 



 
Profiel   

Het is voor mij ook wel uit den boze om aan de sokken te komen hoor, ondanks ik er niets mee heb(hihi sorry) moeten ze wel lekker blijven zitten. Maar even sparren doet wonderen. de tinkers die ik altijd reed hadden mega veel last van mok en mijten. Mijn haflinger had weer nergens last van.
Q heeft sinds hij bij mij is ook nog nergens last van gehad, gelukkig!

Hoe zijn jullie ervaringen met een bbp? Ik ben op het moment aan het kijken naar de Ride on Pad Physio Support

Erg enthousiast ik weet het aangezien ik nog geen eens zelfstandig kan douche en lopen, maar goed beetje positief vooruit denken mag best hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 01:21 



 
Profiel   

Ik heb er niks mee eerlijk gezegd. Had er zo eentje gelijk jij zegt maar die kiepte naar voor, zat voor geen meter. Plus dat dexter tonnetje rond is op zijn rug en zelfs met bbp gleed ik nog bijna rond.

En ik had er te weinig steun aan voor mijn rug en kreeg pijn in mijn onderrug

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 09:16 



 
Profiel   

Ik kom hier even een klein dansje doen, waaaaaant: M2+1 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 08:56 



 
Profiel   

chanelle14 schreef
Ik kom hier even een klein dansje doen, waaaaaant: M2+1 *\o/*

Gefeliciteerd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 09:55 



 
Profiel   

Hallo Clydale en Shire fans,

Volgens mij zit ik met mijn vraag hier wel in de juiste groep :D

Mijn man zou graag een shire willen en zou er ook graag wat dressuurmatig mee willen gaan rijden, hij rijdt nu met zijn kwpner in het Z2. Nu willen we ons een beetje orienteren op een leuk veulen of jaarling.

Hij wil hem graag een beetje jong kopen om er een fijne band mee op te bouwen.

Hij heeft eerder een gave Groninger gehad waarmee hij Z2 is geworden uiteindelijk.

Maar nu de vraag, wat kost een beetje leuk Shire veulen/jaarling op dit moment.
En weten jullie een paar goede fokkers in Nederland? Devonwood hebben we al op de site gekeken.
Maar om hen nu te bellen met dee vraag wat kost een veulen/jaarling vind ik niet zo netjes, maar we zijn er wel benieuwd naar.

ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 09:45 



 
Profiel   

ik heb een veulen op komst :P 75% shire, maar ik woon in Zweden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 10:43 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat dat heel sterk afhangt van wie/wat qua verkoper en bloedlijnen. Ik heb een merrietje te koop geweten voor 6500 en die was een paar weken oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 11:22 



 
Profiel   

Granoek schreef
Mijn ervaring is dat dat heel sterk afhangt van wie/wat qua verkoper en bloedlijnen. Ik heb een merrietje te koop geweten voor 6500 en die was een paar weken oud.


Paarden zijn inderdaad aan de prijs tegenwoordig I know, maar wat een prijzen he :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 11:29 



 
Profiel   

Ja dat vond ik nu ook wel een beetje té. Als jullie een jaartje eerder waren hadden jullie nog geen last gehad van de Brexit haha, in Engeland is vaak meer aanbod en betere prijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 11:32 



 
Profiel   

Een jong hengst veulen met potentie gaat vanaf ongeveer €3500, voor een merrie kun je er zo €1000 bij op doen.

Ik heb ook leuk nieuws!
Een paar weken terug:

[ img ]


En vandaag:


[ img ]

Over 10,5 maand een veulen van Pleun!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 12:09 



 
Profiel   

Daphara schreef
Een jong hengst veulen met potentie gaat vanaf ongeveer €3500, voor een merrie kun je er zo €1000 bij op doen.

Ik heb ook leuk nieuws!
Een paar weken terug:

[ [url=m/rrqnpi.jpg]Afbeelding[/url] ]


En vandaag:


[ [url=m/w0XELo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Over 10,5 maand een veulen van Pleun!


Whaaa gefeliciteerd!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 17:53 



 
Profiel   

Ohhhhh wat leuk, een Shire baby lijkt me zo schattig! <3

Een beetje een 'basis dressuurmatig' leuke Shire is inderdaad aardig aan de prijs.

Hier ook een mini nieuwtje: M2+7 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 08:31 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Daphara!

En jij ook natuurlijk Chanelle, super knap!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 08:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 34 [ 850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen