Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 34 [ 850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

 
Profiel   

chanelle14 schreef
Ohhhhh wat leuk, een Shire baby lijkt me zo schattig! <3

Een beetje een 'basis dressuurmatig' leuke Shire is inderdaad aardig aan de prijs.

Hier ook een mini nieuwtje: M2+7 *\o/*


Zooooo! Netjes hoor, fijn dat het goed gaat!
Voornamelijk nu online proefjes?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 11:16 



 
Profiel   

Daphara schreef
chanelle14 schreef
Ohhhhh wat leuk, een Shire baby lijkt me zo schattig! <3

Een beetje een 'basis dressuurmatig' leuke Shire is inderdaad aardig aan de prijs.

Hier ook een mini nieuwtje: M2+7 *\o/*


Zooooo! Netjes hoor, fijn dat het goed gaat!
Voornamelijk nu online proefjes?


Ja, helaas wel... Maarja nog 3 puntjes en dan moeten we wel weer tussen de witte hekjes, want onze bak is niet groot genoeg :-D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 07:13 



 
Profiel   

Ik moet voor Duke nu echt een langere dressuursingel hebben, 95 cm asymmetrisch, het liefst gewoon leer. Het is een uitdaging om te vinden, wie heeft er tips?

Afgezien van de langere singel, ben ik wel heel blij dat Duke eindelijk bijna op streef gewicht is! *\o/*

Helaas ben ik zelf ook aangekomen door weinig kunnen bewegen na mijn heup blessure en operatie daaraan in februari, maar hopelijk raak ik de kilo’s weer kwijt nu ik weer actiever ben.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 12:06 



 
Profiel   

Ik heb een leren singel (100 cm) voor Daisy laten maken bij Tuigen Tom. Die heeft ook het voorbreng tuig van Devonwood gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 15:38 



 
Profiel   

Wauw, wat een gaaf paard is Duke toch!
Vind de enorme buikvlek zo leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 07:30 



 
Profiel   

Pssssst, we mogen naar het Z1. <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 21:29 



 
Profiel   

Gaaaaf!! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 21:41 



 
Profiel   

Hoppaaaa! Lekker bezig!!

Vihd de grote dame het zelf ook nogsteeds leuk? Of merk je dat het nu wel moeilijk word?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 00:08 



 
Profiel   

ohh wat gaaf! gefeliciteerd!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:01 



 
Profiel   

chanelle14 schreef
Pssssst, we mogen naar het Z1. <<)



GEFELICITEERD! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 19:40 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
Hoppaaaa! Lekker bezig!!

Vihd de grote dame het zelf ook nogsteeds leuk? Of merk je dat het nu wel moeilijk word?


Het gaat voor nu nog wel prima, ookal vindt ze dingen wel lastiger en kost het meer tijd.
Heb met de eigenaar afgesproken dat we t/m het Z1+2 gaan en dan vind ik het mooi geweest.

Stoppen zolang het nog leuk is! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 22:22 



 
Profiel   

Nou dat is een hele mooie eindstand denk ik zo!
En groot gelijk heb je hoor, blijf je dara wel rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 21:01 



 
Profiel   

Nee, niet voor altijd. Ik ga haar daarna wel afbouwen en hoe leuk ik haar ook vind, zou ik heel graag nog een keer een ander 'projectje' willen waarmee ik zou willen starten.
Nu ben ik nog jong en heb ik nog de tijd om 6 dagen in de week fanatiek bezig te zijn met de paardensport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 07:32 



 
Profiel   

Pleun is haar veulen verloren. -O-

Ik werd op een zaterdagochtend gebeld door de beheerder van het natuurgebied waar ze staat dat ze er niet “helemaal fris” bij stond en wat koliekerig leek. Ik heb meteen mijn bijrijder gebeld en een thermometer in mijn jaszak gestopt. Bijrijder en ik arriveerde gelijk bij het natuurgebied, al snel de kudde gevonden en Pleun stond er echt heel beroerd bij, meteen temp gemeten en die was 39,8 dus dierenarts gebeld en geprobeerd haar richting een hek te krijgen (voor de toegankelijkheid) maar er was bijna geen beweging in te krijgen en ze bleef omvallen aan de achterkant.

Eerst geen darmgeluid te horen, dus buscopan en zware pijnstillers er in, koorts liep op richting de 41 graden. Bloed afgenomen en opgevoeld, echo gedaan en het veulen zat er toen nog in met kloppende hartslag. Swab afgenomen, want vanwege de volle blaas waren ze bang voor Rhino (ze is wel meerdere keren ervoor geënt dit jaar), dus ze moest eerst op een isolatie wei (geen kliniek wilde haar opnemen) In de trailer laden wilde echt niet, dus zijn we uiteindelijk de 3,5 km er heen gewandeld. Toen ze eenmaal liep (en de pijnstillers begonnen te werken) kreeg ze ook steeds beter weer controle over haar achterkant. Op de wei aangekomen begon ze flink te mesten en plassen. Uit het bloedonderzoek bleek een hele zware infectie, dus die middag nog Antibiotica spuiten opgehaald en spuiten maar. Op maandag bleek de swab uitslagen (Rhino, droes en de rest) allemaal negatief en mocht ze naar de kliniek. Daar heeft ze nog een week gestaan, helaas is ze het veulen wel verloren, maar ik heb haar nog. Ze heeft nog to ruim een week daarna een opgetrokken buikplaat gehad, maar die is inmiddels (4 weken later) weer normaal.

Wat het uiteindelijk is geweest kunnen ze niet precies zeggen, er is heel wat onderzocht, van maagzweren, naar baarmoederinfectie, blaasontsteking enz. Mest onderzoek, verschillende bloed en swab onderzoeken, maar niets uitgekomen. De antibiotica deed zijn werk, dus dat het een bacteriële infectie is geweest is duidelijk, maar hoe en wat nou precies, het blijft een vraagteken.

Wel besloten om haar dit jaar niet meer te laten dekken, ze heeft op dag 50 haar veulen verloren en de kans is dan heel klein dat ze weer drachtig wordt, iets met celstructuur van de baarmoederwand die veranderd na dag 35. Dat duurt 6-7 maand voordat het weer normaal is.

Maar goed, dan maar geen veulen, ik heb haar tenminste nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:20 



 
Profiel   

Poeh heftig hoor, veel sterkte! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 16:37 



 
Profiel   

Jeetje wat schrikken daphara ! Gelukkig is je merrie erdoor gekomen, maar wel sneu dat de baby het niet gered heeft. Sterkte en hopelijk is ze snel helemaal de oude!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 18:08 



 
Profiel   

Jeejtje wat zullen jullie geschrokken zijn, gelukkig is pleun weer in orde!

Inderdaad, dan maar even geen veulen.. Staat ze weer in het reservaat of houd je haar nu thuis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 19:27 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig zeg! Sterkte :knuffel:
Gelukkig is pleun er nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:36 



 
Profiel   

Jeetje wat schrikken. Gelukkig is de merrie er nog! Maar ontzettend jammer van het veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:51 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
Jeejtje wat zullen jullie geschrokken zijn, gelukkig is pleun weer in orde!

Inderdaad, dan maar even geen veulen.. Staat ze weer in het reservaat of houd je haar nu thuis?


Ze staat weer op het natuurgebied. Geen stal wilde haar hebben zonder duidelijke diagnose, wat ik ook wel weer snap, dus ik heb haar wat langer op de kliniek gehouden tot 3 dagen na de AB en ze koortsvrij bleef, toen weer naar de kudde op de uiterwaarden gebracht. Geen enkel ander paard daar was ziek geworden in de 10 dagen dat ze weg was dus als het al besmettelijk was, dan was de kudde verder immuun. Als het een verkeerde plant of iets was, dan waren meer paarden ziek geworden.

Het enige dat mij opviel toen zij zo ziek was en ik op de DA stond te wachten, terwijl mijn bijrijder alvast de trailer ging halen, was dat er twee andere paarden af en toe flink aan het hoesten waren.

Een internist uit Utrecht heeft haar op de kliniek nog onderzocht, haar inschatting was ook waarschijnlijk een longinfectie. Het past bij de opgetrokken buikplaat, verhoogde hartslag, pompende ademhaling en immense pijn die ze had. Hoesten of rochelen hoeft niet per definitie.
Maar paardenlongen zijn niet op de foto te zetten, dus zeker zijn we er niet van.

Maar goed, de eerste dagen ben ik 2x per dag het natuurgebied ingetrokken om haar te temperaturen, maar na 3 dagen daar was ze nog een dikke halve graad gezakt in temperatuur, dus over naar 1x per dag en toen om de dag. Dat nog 2 weken volgehouden en nu ga ik nog 2x per week even kijken hoe het gaat.

Ze doet het super! Haalt weer haar oude streken uit, zoals overzwemmen naar delen waar ze eigenlijk niet hoort te komen, met haar clubje trouwe volgelingen in haar kielzog. Van de week liep ze ineens in het deel dat is afgezet voor de koeien, maar waar wel hele lekkere wilgen staan aan de waterkant. Dan kan ik weer de hele club terug dirigeren naar hun eigen deel. Tja, blijkbaar hebben ze niet genoeg aan 70 hectare, het gaat gelukkig redelijk makkelijk om ze terug te brengen, Pleun gewoon een halster om en dan wandelen naar de afscheiding tussen de twee delen, de rest volgt netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:57 



 
Profiel   

Fijn om te lezen dat ze weer helemaal de oude is! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 23:23 



 
Profiel   

Ohh shxttt wat schrikken :( :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 21:33 



 
Profiel   

Jeeetje, wat heftig zeg. -O-
Gelukkig gaat het nu weer goed met de merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 16:38 



 
Profiel   

Shire X Barok pinto vannacht geboren :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Mama buiten zwangerschapsverlof 8-)
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:21 



 
Profiel   

cp112 schreef
Shire X Barok pinto vannacht geboren :D

[ [url=m/OzjGMD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4Zk9SK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EBnwXm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VJdPHK.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mama buiten zwangerschapsverlof 8-)
[ [url=m/dm7mEl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ESKPWP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een aparte combi, maar wel interessant. Ik ben heel benieuwd hoe het veulen zal uitgroeien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 20:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 34 [ 850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen