[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 05:55

Wat een leukerd!

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:05

Hee wat leuk! Ik herkende max ook meteen! :)) ken mandy wel. Van de shire shows :D

Welkom!

xFace

Berichten: 459
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Bennekom

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:06

Ohh vandaar. Max is een bekendheid hier 8-)

@Granoek,

Bedoel je z’n rechtervoorbeen?

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:37

Wat een leuk dier! :D

Voor de mensen die mijn volgtopic niet volgen: Ik heb mijn laatste puntje in het M1 binnengesleept en ons ingeschreven voor onze eerste M2 wedstrijd! *\o/*
Verwacht er niet teveel van want het is allemaal nog niet helemaal bevestigd, maar vind het wel leuk om te kijken waar we ongeveer staan nu we er niet helemaal de deur voor uit hoeven.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 21:04

chanelle14 schreef:
Wat een leuk dier! :D

Voor de mensen die mijn volgtopic niet volgen: Ik heb mijn laatste puntje in het M1 binnengesleept en ons ingeschreven voor onze eerste M2 wedstrijd! *\o/*
Verwacht er niet teveel van want het is allemaal nog niet helemaal bevestigd, maar vind het wel leuk om te kijken waar we ongeveer staan nu we er niet helemaal de deur voor uit hoeven.



Gefeliciteerd! Gaaf dat het zo goed gaat!
Voordeel van de filmpjes is wel dat je het over kunt doen en dan de beste van de dag insturen.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:16

chanelle14 schreef:
Wat een leuk dier! :D

Voor de mensen die mijn volgtopic niet volgen: Ik heb mijn laatste puntje in het M1 binnengesleept en ons ingeschreven voor onze eerste M2 wedstrijd! *\o/*
Verwacht er niet teveel van want het is allemaal nog niet helemaal bevestigd, maar vind het wel leuk om te kijken waar we ongeveer staan nu we er niet helemaal de deur voor uit hoeven.


Wat goed!!! *\o/*

xFace

Berichten: 459
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:08

chanelle14 schreef:
Wat een leuk dier! :D

Voor de mensen die mijn volgtopic niet volgen: Ik heb mijn laatste puntje in het M1 binnengesleept en ons ingeschreven voor onze eerste M2 wedstrijd! *\o/*
Verwacht er niet teveel van want het is allemaal nog niet helemaal bevestigd, maar vind het wel leuk om te kijken waar we ongeveer staan nu we er niet helemaal de deur voor uit hoeven.


Wat knap! Echt ontzettend leuk dat je met een Shire hebt bewezen ook heel verdienstelijk mee te kunnen komen in de dressuur! :j


En wij zijn eergisteren naar de de uiterwaarden en de Waal gegaan, hij heeft zich heel goed gedragen maar het was toch wel even heel spannend met dat water en de boten...

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:12

Waar halen jullie vliegendekens? Ik schaam me dood, die van mij lopen precies in crop tops met hun 215. Moet denk ik nu toch echt over op 225

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:56

slecht nieuws:(
Q maandag avond vd wei gehaald, leek koliekerig... met hem gelopen, maar begon te kwijlen, snot en zweten ik dacht eerst nog aan Rhino, op stal gezet maar werd niet beter, wilde liggen dus weer laten bewegen maar werd alleen maar slechter, da gebeld en op stal gezet waar hij tegen de stal wanden op beukte... 1,5u moeten wachten op de dierenarts, geluisterd, koliek, spuiten erin en weg was hij.

Q had 4x geplast in 2uur, gaapte, kreeg jeuk over zijn lijf, liet zich vallen... maar wilde niet rollen keek of sloeg niet naar zijn buik... temp van 38,8.

gisteren knapte hij niet veel op, mijn eigen da gebeld uitgebreid overleg en besloten toch uitgebreid onderzoek te doen ik wilde eigenlijk graag wachten totdat mijn eigen da aan het werk was, vandaag dus... maar bij geen verbetering moest ik natuurlijk direct bellen. dus gister vele filmpjes ontvangen, video bellen en berichten over zijn toestand, was niet zorglijk. ben zelf gaan kijken na mijn werk, zag een opgetrokken buik, koker weer half eruit, grote neusgaten... direct da gebeld weer... mee gaan stappen en wilde direct gaan liggen, zat niets in qua energie... weer veel geplast.

temp was weer verhoogt, pols ook... darmen klonken "oke". de praktijk waar ik dus normaal bij zit, verdenkt hem niet van koliek, wel van koliek verschijnselen, die zijn duidelijk. uitgebreid lichamelijk onderzoek en bloedonderzoek laten doen, hopelijk vanmiddag de uitslag. ik ben zelf een beetje bang voor nieren/lever? maagzweren zou ook nog kunnen maar hij heeft niet perse nijd bij aanraken buik...
iemand die me kan helpen :( ik ben in 100.000 stukjes en maak me enorme zorgen! hij wil ook amper eten... staat nu dus veel op stal en in een zand paddock met hooi en water...

warrig verhaal, zit op mijn werk en met mn handen in mn haar... hoor zo van een stalgenootje of hij inmiddels gemest heeft, want tja, niet eten is ook niet mesten natuurlijk... na de pijnstilling van gisteren begon hij wel wat aan zijn hooi te knabbelen, dus hij zou vannacht wel gemest moeten hebben, lijkt mij... anders straks maar weer da bellen denk ik :(

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:07

Ik heb geen idee maar wil je veel sterkte wensen. Klinkt voor mij ook als koliek maar ik heb er verder geen ervaring mee :( succes! Ik duim voor jullie

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:19

Oei dat klinkt inderdaad niet goed! Zou het ook niet precies weten. Heb wel eerder zoiets gehoord ook bij een Shire merrie. Dat bleek toen een maagimpactie te zijn. Gaat nu weer helemaal goed.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:40

Hebben jullie esdoorns op de wei?
Wil je in iedergeval heel veel sterkte wensen, hopelijk knapt ie op!

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:16

anoukwendy schreef:
Hebben jullie esdoorns op de wei?
Wil je in iedergeval heel veel sterkte wensen, hopelijk knapt ie op!


Nee alleen grassen

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:21

Hé getsie wat naar! Hopelijk weet je snel meer en gaat hij snel weer beter!

Waren de uitslagen al terug?

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:08

Uitslagen waren we afwijkingen, vanmorgen weer da erbij want hij is nog steeds niet goed. Links te weinig geluid darmen, geen grote verstopping wel iets, hebben hem rectaal gevoeld. Urine heb ik op kunnen vangen was erg troebel en mest hebben ze nu ook op onderzoek. Morgen is er contact met het lab over de uitslagen. Dus hoop dat ik zsm meer hoor over mest en urine en morgen zsm over of de uitslagen juist zijn... knapt nog niet heel veel op helaas...

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:13

Ach gut

Hier ook eentje in de lappenmand, Duke heeft wellicht een trap gekregen en loopt nu helemaal kreupel

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:22

Owhnee, arme Duke! Hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter..

Yup, hier ook 1, pluis staat op 3 benen van de kramp sinds 3 dagen..
Straks hoefsmid om hoefzweer uit de sluiten en anders word het weer een ritje kliniek..

We kunnen wel gaan kwartetten zo..

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 15:53

-O- Sterkte dames!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:55

Nadiine__x schreef:
Owhnee, arme Duke! Hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter..

Yup, hier ook 1, pluis staat op 3 benen van de kramp sinds 3 dagen..
Straks hoefsmid om hoefzweer uit de sluiten en anders word het weer een ritje kliniek..

We kunnen wel gaan kwartetten zo..

Ik ruil mijn kreupele voorbeen bij rood voor jouw kreupele achterbeen van de groene reeks!

Kwartet!
Dierenarts is hier net weg en denkt aan Einschuss

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:20

Nou zeg, mankeren ze ineens allemaal wat:-(
Sterkte!

Q heeft bloedarmoede en bloedwormen... waarden hematocriet zijn wel
Mega laag, maandag nog een keer bloedprikken of het beter gaat, zo niet verder onderzoeken :-(. Hij knapt nog slecht op na de kuur, pijnstilling en paraffine...

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 07:51

Oeiii, rot beesten zijn het ook!! :n
Sterkte!

Pluis was na 1 dag pijnstillers weer de oude, ook smorgens voordat ze nieuwe kreeg. Heb haar gistermiddag weer in de groep gezet en ze krijgt tot en met vandaag haar medicatie.
Ben benieuwd hoe ze er morgenmiddag bij staat als alles echt uitgewerkt is.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:13

Gisteren is de tandarts bij Q geweest, 1 wolfskiesje zichtbaar, maar zit niet in de weg... dus voor nu besloten om te laten zitten. Ruinentanden zitten er twee onder het tandvlees boven, maar hoeven niet door te komen zei de tandarts. Q heeft nu een aantal keer een bit in gehad, reageert hij goed op... Maar

ik heb drie weken geleden de Rambo Micklem Multi gekocht, en gebruik deze side pull, en meneer loopt als een zonnetje hoor zo zonder bitje, goed contact, reageert snel op lange lijnen bijv.... wat vinden jullie van bitloos inrijden?
Ik wil dat hij uiteindelijk wel aan een bitje gewend raakt, maar voor nu omdat hij zo goed reageert op bitloos, denk ik dan, nou dikke prima is dit... Zien jullie voor-nadelen waar ik rekening mee moet houden?

LEUK NIEUWS!
ik heb woensdag voor het eerst de eerste stapjes met hem gemaakt, zonder zadeltje, gister ook nog een keertje de stal doorgestapt... daarna met longeren zadeltje erop voor de 2e keer, gewoon geen reactie :):):). das toch top!!!
Ps. Q is natuurlijk net 3, ik wil hem alleen gewend raken aan iemand/iets op zijn rug, misschien eens 10 minuutjes stappen over een poosje, en straks pas vanaf zijn 4e een beetje opbouwen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:46

Nadiine__x schreef:
Oeiii, rot beesten zijn het ook!! :n
....


Helemaal mee eens, ik mag ook wel mee doen met de dikbillen die in de lappenmand zitten, toch?

Ik heb (dank zij Duke) een “kleine” afwijking naar rechts.
Afbeelding

Rotbeesten inderdaad! :D

Maar ik hou toch wel van hem, ondanks dat ik nog 4 weken niet mag rijden.

AMBERRTJEE

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:26

Daphara schreef:
Nadiine__x schreef:
Oeiii, rot beesten zijn het ook!! :n
....


Helemaal mee eens, ik mag ook wel mee doen met de dikbillen die in de lappenmand zitten, toch?

Ik heb (dank zij Duke) een “kleine” afwijking naar rechts.
[ [url=m/mhHbQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rotbeesten inderdaad! :D

Maar ik hou toch wel van hem, ondanks dat ik nog 4 weken niet mag rijden.


omg wat heb jij gedaan!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:40

Daphara schreef:
Nadiine__x schreef:
Oeiii, rot beesten zijn het ook!! :n
....


Helemaal mee eens, ik mag ook wel mee doen met de dikbillen die in de lappenmand zitten, toch?

Ik heb (dank zij Duke) een “kleine” afwijking naar rechts.
[ [url=m/mhHbQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rotbeesten inderdaad! :D

Maar ik hou toch wel van hem, ondanks dat ik nog 4 weken niet mag rijden.

Jezus zeg dat is ook niet een béétje vervelend hé, gelijk tegoei :+

Amber, ik ben met Duke bitloos begonnen. Wilde niet in zijn mond trekken als hij het sturen nog niet kende. Op zich ging dat prima maar ik heb nog geen enkel hoofdstel gevonden wat goed blijft zitten.
Idem voor Dexter trouwens, vele vormen van bitloos geprobeerd maar alles schuift behalve de sidepull, die hij dan weer haat owv de druk op de neus.
Voor-/nadelen denk ik dat je zelf wel kunt bedenken, je moet dan gewoon zelf kijken wat voor jullie werkt. Ik heb bij Dexter nooit het idee gehad dat hij ook maar 1 van de bitloosvormen fijner vond dan zijn gewone dubbelgebroken trens. En aangezien wij toch maar wat buiten rondsjokken had ik ook geen zin meer om vanalles te proberen als dit gewoon werkt, hij kent de weg hier ook wel zonder teugels dus alles hangt er een beetje voor de sier om het maar even kort door de bocht te zeggen.

Misschien dat ik met Duke nog wat andere dingen probeer als hij het allemaal wat gewend is maar op dit moment heeft hij een ongebroken trens hierop reageerde hij gelijk goed. Dus dat heb ik gewoon gehouden, zijn al genoeg nieuwe dingen om te leren dus als het goed is, ga ik het niet veranderen :)