Gezocht: barokke hengst voor friese merrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gezocht: barokke hengst voor friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:17

Stoot je me niet mee voor het hoofd hoor TS :) smaken verschillen nu eenmaal.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Gezocht: barokke hengst voor friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 21:56

Dank voor je inbreng Colorance, maar dat is niet wat we zoeken zoals je ook in een eerdere reactie hebt kunnen lezen :)

SFW

Berichten: 28
Geregistreerd: 18-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:44

Hoi! Ik heb de merrie die kimmie heeft gefokt, mocht je nog het interessant vinden heb ik hier nog wat fotos :-)
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:55

Ik vind Warlanders geweldig, maar mensen die serieus Warlanders fokken nemen over het algemeen een Fries als die qua bouw al wat meer aansluit bij de bouw van de Andalusier/Lusitano. Je moet al redelijk je best doen om een Andalusier te vinden die echt een mooi sterke, goed aangesloten rug heeft met goede lengte heeft en geen kort popje is met zwakke lendenen, zou je die dan kruisen met een Fries met juist een lange en weke rug en een puntige (= zwakkere) aansluiting tussen lendenwervels en heiligbeen? Als je al een correcte Andalusier/Lusitano vindt, dan is deze merrie zo het andere uiterste qua bouw dat het veulen echt van alles zou kunnen erven. Fokken is gokken, maar deze gok wordt dan erg groot.

Ik snap trouwens helemaal dat je hier niet nog een keer met een Fries overheen gaat, want dan weet je vrijwel zeker dat deze bouwfouten ook verankerd worden in het veulen, maar ik zou dan eerder naar een Gelders paard kijken (of bijvoorbeeld Knabstrupper) dat super stevig gebouwd is en jouw veulen echt een stevige basis kan geven.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:19

ElCid schreef:
Lusitano? Ultramar is homozygoot zwart en je behoudt dan dus de zwarte kleur bij het veulen. Stokmaat is 165 cm. Hij is in 2008 goedgekeurd met 71 punten ( hoogst aantal dat jaar en toen Kampioen der Kampioenen) + 2 zilveren medailles en was in 2015 Ned. Kampioen Working Equitation. Hij heeft nu 12 kinderen, het merendeel volbloed Lusitano's maar ook Azteca's ( kruising met Quarter) en 1 Azteca zoon hebben we zelf in bezit. Hij geeft steeds paarden met fijne karakters, maat, goede gangen en allemaal plaatjes om te zien. In mijn profiel staan links naar zijn pagina's en anders kan je per PB informatie vragen.

[ [url=m/kjf38p.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ygpczS.jpg]Afbeelding[/url] ]



k heb dit paard ooit in real life mogen zien... bij Elcid thuis.

Kan zeggen dat de hengst een brave hengst is, mooi voorkomen. Vriendelijk in de hand. Was erg van hem gecharmeerd. Erg mensgericht... en geen sulletje.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 21:33

SFW, leuk dat je de foto's hebt gedeeld. Wat een plaatje hoor <3

Dank je voor je bericht X. Voor nu blijven we toch voor een matchende andalusier kijken. Mochten we niets passends vinden dan kijken we verder.

Knert, gaaf dat je ultramar in het echt hebt gezien :D klinkt als een erg fijne hengst! Fijn dat je je ervaring deelt :j

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Gezocht: barokke hengst voor friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:41

Een Murgese hengst is ook een spannende optie. Helaas zijn ze er nog maar weinig in Nederland.

Anoniem

Re: Gezocht: barokke hengst voor friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:13

Dat zou ik ook nog wel een optie vinden voor deze merrie. :j Stevig botmateriaal, weliswaar een beetje primitief voor een barok paard maar deze merrie is zelf volgens mij chique genoeg. Alleen waar vind je ze...