Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe gaat het nu met de import-Andalusier?

 

Toen ik tijdens de crisis Andalusiers bekeek waren er een hoop schrijnende verhalen over dat Spanjaarden massaal hun paarden in feedlots dumpten - ik ben de Spaanse naam vergeten maar grote paddocks met niet al teveel eten en drinken waar slagers hun paarden vandaan haalden - en dat Nederlandse handelaren daar massaal hun paarden voor een koopje daarvandaan haalden. Met alle problemen die daarbij hoorden zoals papierfraude/missende eigendomsdocumenten en verzonnen achtergrondverhalen over braafheid en rijdbaarheid, aangezien je die niet weet als je een paard uit een feedlot haalt. Het resultaat was dat de Nederlandse markt overspoeld raakte met enorm goedkope PRE's en Andalusiers en dat verschillende dierenartsen de Andalusier inmiddels afraden aangezien ze zoveel slechte paarden voorbij zien komen. En zij zien natuurlijk niet het verschil tussen een in Nederland gefokt paard of een paard dat door een handelaar met nog 20 anderen blind uit een Spaanse feedlot is geplukt.

Inmiddels zijn we gelukkig alweer een flink aantal jaar verder en is de crisis in Spanje ook weer wat gaan liggen, dus ik vroeg me af hoe de situatie nu is in de Andalusierhandel? Zijn er nog steeds zoveel problemen, en gaan Nederlandse handelaren nog steeds naar de feedlots of worden paarden daar nu weer gewoon bij stallen/handelaren/individuen gekocht?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-19 22:57 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Barokke en klassieke paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-19 15:41 



 
Profiel   

Mijn hoefsmit heeft in 2018 nog een mooie PRE merrie gekocht van 9 jaar oud. Ze is vandaag mee wezen rijden en het is een prima paard. Nog wat groen want ze komt uit een "wilde" groep maar goede bouw, harde benen en een werk willig karakter. Hij heeft meer paarden bij dat adres vandaan zei hij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 15:23 



 
Profiel   

Ik kwam dit topic tegen.
Lijkt me momenteel ook wel relevant.
De markt is overspoeld met import paarden, met name uit Spanje ( ook Ierland ..)

Ik ga hier met een grote boog omheen, benieuwd of mensen hier ook met een scheef oog naar kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 09:40 



 
Profiel   

Kan iemandmij zeggen als ik markplaats advertentie geef of het wat zou zijn
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 12:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen