Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras/kruizing??

 

Halloo lieve mensen,

Onlangs heb ik een paard gekocht, nu ben ik wel heel erg benieuwd wat voor ras of kruising het is. Helaas is alles onbekend in zijn paspoort. Enige wat ik weet is dat hij tot kort geleden in Spanje heeft gewoond en dat hij hier dus ook geboren is in 2014.


[ img ]

Dit is mijn meneer. Naam luid [***]. Geen brandmerk (althans deze heb ik niet gezien, dus die zal er ook wel niet zijn) Normaal als hij wat minder "gespannen/enthousiast" is zijn de neusgaten ook wat kleiner.

Nu ben ik benieuwd wat jullie denken dat hij is. Denk persoonlijk zelf een PRE/Andalusier.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 19:36 



 
Profiel   

Geen idee maar wat een knap paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 19:37 



 

cariena1973 schreef
Geen idee maar wat een knap paard


Dankje!!! Ja het is zeker een knapperd. Eigenlijk heb ik hem daarom ook wel gekocht + hij was met proefrijden ondanks mijn spanning en zijn spanning super lief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 19:38 



 
Profiel   

Is sowieso moeilijk te zeggen maar van deze foto valt al helemaal niets af te zien :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 19:39 



 
Profiel   

heb je ook een foto van zijn hele lichaam?

hij is wel heel erg mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 19:39 



 

Rosa1234 schreef
heb je ook een foto van zijn hele lichaam?

hij is wel heel erg mooi!



Deze foto is wel van de vorige eigenaar, en persoonlijk vind ik hem iets teruggevallen in de bespiering


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 19:42 



 
Profiel   

niet een American Albino? heb even wat opgezocht :D

https://nl.wikipedia.org/wiki/American_Albino

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 19:48 



 
Profiel   

Mooi dier...!
Ik heb begrepen dat de term 'pre' geldt voor dieren die in het 'pre-stamboek' staan. (ancce)
Een in Andalusiƫ geboren paard zonder papieren wordt 'crusado' (kruising, zoiets als halfbloed) genoemd.


Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 21-10-19 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 19:50 



 

Rosa1234 schreef
niet een American Albino? heb even wat opgezocht :D

https://nl.wikipedia.org/wiki/American_Albino


Nee op foto lijkt hij vrij fors denk ik maar het is maar een smal paardje. Toevallig heb ik afgelopen twee jaar een cremello pre bijgereden (deze heeft wel een Carta) en ik zie wel veel gelijkenissen tussen die twee nu kun je van foto's natuurlijk niet raden wat het is. Vond em ook wel wat van een lusitano hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 19:50 



 

Janneke2 schreef
Mooi dier...!
Ik heb begrepen dat de term 'pre' geldt voor dieren die in het 'pre-stamboek' staan. (ancre)
Een in Andalusiƫ geboren paard zonder papieren wordt 'crusado' (kruising, zoiets als halfbloed) genoemd.


Ja vandaar ook mijn vraag welk ras/kruizing. Maar ik weet helaas niet waar in Spanje hij vandaan komt. Eerste NLse eigenaar is de handelaar. En daar neem ik geen contact meer mee op. Zij hadden ook vermoeden PRE.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 19:52 



 
Profiel   

Misschien handig om zelf wat standfoto's te maken en ook verschillende kanten van zijn hoofd te fotograferen. Zo valt er weinig over te zeggen inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:10 



 

Eefiepeefie schreef
Misschien handig om zelf wat standfoto's te maken en ook verschillende kanten van zijn hoofd te fotograferen. Zo valt er weinig over te zeggen inderdaad.



Ja zodra ik tijd heb zal ik die er even bij zetten. Heb ze namelijk wel, maar staan op mijn pc. Heb wel even foto in de reacties gezet die de vorige eigenaar heeft gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:12 



 
Profiel   

Wat staat er in het paspoort?
Is het Ancce papier, dan een PRE, anders niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:15 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Eefiepeefie schreef
Misschien handig om zelf wat standfoto's te maken en ook verschillende kanten van zijn hoofd te fotograferen. Zo valt er weinig over te zeggen inderdaad.



Ja zodra ik tijd heb zal ik die er even bij zetten. Heb ze namelijk wel, maar staan op mijn pc. Heb wel even foto in de reacties gezet die de vorige eigenaar heeft gemaakt.


Ik zag het ja, maar die is heel klein en schuin genomen. Een licht confex hoofd zou bijvoorbeeld kunnen duiden op een PRE of Lusitano. Aan de bouw kun je vaak ook wel het een en ander afzien. Grote kans met deze kleur en afkomstig uit Spanje dat er iets baroks inzit. Helemaal zeker zul je het waarschijnlijk nooit weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:19 



 
Profiel   

Cruzado. Kruising PRE X ?
Dat is mijn gok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:20 



 

Nibbit schreef
Wat staat er in het paspoort?
Is het Ancce papier, dan een PRE, anders niet ;)


Heb alleen een NL paspoort. Alles is onbekend. Voor dat hij in NL was is er niets bekend over hem. Ouders helaas ook niet. Spaanse fokker ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:20 



 

sevke schreef
Cruzado. Kruising PRE X ?
Dat is mijn gok.



Ja dat is de mijne ook, maar wil het andere deel ook weten weet wel zeker dat hij gewoon een barok paard is. Zadelmaker had het ergens over iets gelijks met Friezen ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:22 



 

Eefiepeefie schreef
Marije_1997 schreef


Ja zodra ik tijd heb zal ik die er even bij zetten. Heb ze namelijk wel, maar staan op mijn pc. Heb wel even foto in de reacties gezet die de vorige eigenaar heeft gemaakt.


Ik zag het ja, maar die is heel klein en schuin genomen. Een licht confex hoofd zou bijvoorbeeld kunnen duiden op een PRE of Lusitano. Aan de bouw kun je vaak ook wel het een en ander afzien. Grote kans met deze kleur en afkomstig uit Spanje dat er iets baroks inzit. Helemaal zeker zul je het waarschijnlijk nooit weten.



Ja misschien doormiddel van DNA testen? Maar dat zou ik te ver vinden gaan het is toch een ruin, dus dat doet er verder ook niet toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:23 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Ja misschien doormiddel van DNA testen? Maar dat zou ik te ver vinden gaan het is toch een ruin, dus dat doet er verder ook niet toe.


Waarom wil je het dan toch graag weten?

Want behalve iets baroks wordt de rest toch een gok denk ik. Met de grote neusgaten zou er ook een beetje Arabier in kunnen zitten bijvoorbeeld. Wellicht ook zijn karakter goed omschrijven als je de nieuwe foto's plaatst.

Overigens weet je waar je het paard gekocht hebt toch? Zij hebben hem ook ergens vandaan. Wellicht kun je het zo achterhalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:27 



 

Eefiepeefie schreef
Marije_1997 schreef
Ja misschien doormiddel van DNA testen? Maar dat zou ik te ver vinden gaan het is toch een ruin, dus dat doet er verder ook niet toe.


Waarom wil je het dan toch graag weten?

Want behalve iets baroks wordt de rest toch een gok denk ik. Met de grote neusgaten zou er ook een beetje Arabier in kunnen zitten bijvoorbeeld. Wellicht ook zijn karakter goed omschrijven als je de nieuwe foto's plaatst.

Overigens weet je waar je het paard gekocht hebt toch? Zij hebben hem ook ergens vandaan. Wellicht kun je het zo achterhalen?



Ja omdat ik gewoon heel benieuwd ben en dan mensen ook gwn kan uitleggen wat voor paardje hij is ipv te zeggen ja alles is onbekend.

Degene waar ik em heb gekocht blijkt een sluwe handelaar te zijn. Zij hebben mij wel verteld dat het wss een pre is. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niets van deze mensen aanneem meer.

Als er niets uit komt is het ook niet erg hoor!! Probeer gewoon mensen te vragen wat zij denken en mee te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:30 



 
Profiel   

Zo van deze 2 fotos kan ik niet zeggen dat ik er een PRE in zie (dat kunnen ze zonder papier ook inderdaad niet zijn). Wellicht dat er wel Spaans bloed in zit hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:32 



 

Azmay schreef
Zo van deze 2 fotos kan ik niet zeggen dat ik er een PRE in zie (dat kunnen ze zonder papier ook inderdaad niet zijn). Wellicht dat er wel Spaans bloed in zit hoor.



Ja het kan alles zijn. Alleen is het soms wel fijn om te weten welk bloed er in zit om het paard net wat beter te begrijpen. Maar als ik z'n gedrag bekijk, onrustig doen op de was plaats, binnen no time afgeleid maar super leergierig. Dan denk ik toch snel aan een pre.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:37 



 
Profiel   

Lusitano denk ik. Mooi beestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:51 



 

anjali schreef
Lusitano denk ik. Mooi beestje!


Ja dan denk ik toch PRE X lusitano. Kruising is het wss sowieso anders had het wel in z'n paspoort gestaan en hadden er meer papieren bijgezeten. Ook denk ik dat er niet fatsoenlijk met hem is omgegaan (iets wat kopschuw)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:54 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Azmay schreef
Zo van deze 2 fotos kan ik niet zeggen dat ik er een PRE in zie (dat kunnen ze zonder papier ook inderdaad niet zijn). Wellicht dat er wel Spaans bloed in zit hoor.



Ja het kan alles zijn. Alleen is het soms wel fijn om te weten welk bloed er in zit om het paard net wat beter te begrijpen. Maar als ik z'n gedrag bekijk, onrustig doen op de was plaats, binnen no time afgeleid maar super leergierig. Dan denk ik toch snel aan een pre.

Dat gedrag plaats ik niet zo zeer bij een PRE, denk dat het minstens voor de helft een willekeurig warmbloedras is. Vind hem ook niet zo zeer Barok.

Gewoon een mooi vuilnisbakkenras paardje :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen