Help... prijsindicatie “andalusier”

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 14:52

quintusgl schreef:
Spanjaarden zijn er niet zo van om hun paarden te laten ruïnen. Dus dat ie als hengst komt is alleen maar goed. (Als ze daar ruïnen zou ik me eerder afvragen of er iets met hetv paard is dan dat ze als hengst komen).
Met 3 nog onbeleerd, chapeau! Wees daar alleen maar heel blij mee. Zijn echt nog puppies die barokjes. Als je de klik erbij hebt en je weet dat je naar jezelf durft te kijken tijdens het beleren etc (want betere spiegels krijg je niet)Dan zeg ik
...ga kijken en dan pas over de prijs nadenken. Ik vind t niet een belachelijke hoge prijs en wie weet kan je hem voor 3500 afdingen. Want wat is nou geld (honderd meer of minder) als je daar een maatje voor het leven voor krijgt.


Ze weten wat ik max ervoor wil geven en dat is nog minder dan wat je aandraagt. Ze willen me nog steeds laten komen kijken

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 00:39

Hoe is het gegaan?

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 08:00

Ik was ontzegd laat thuis, zijn er heel lang geweest. Hij was super lief en voelde in de omgang heel goed. Hij heeft veel respect en staat goed op zijn benen. Lekker speels en lijkt niet te weten dat hij hengst is. Grote knuffel is het.
Laat zich ook overal aanraken en voetjes optillen. Mag wel lekker spieren gaan inbouwen, is echt nog wat ielig. Verder heeft ie mijn hart gestolen. Wel neem ik de tijd om goed na te denken en ga ik vanmiddag bij een merrie kijken. Ik geef haar ook een eerlijke kans, daarna kijken of 2 van hen het gaat worden of dat we rustig verder kijken

Anoniem

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:28

ah leuk, positief dus <3
ik ben ook benieuwd naar hem eigenlijk :D

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:16

En wat was de reden van verkoop?

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 13:44

BarbaLala schreef:
En wat was de reden van verkoop?


Het is handel en ze heeft teveel paarden die gereden worden. Daarom gaat hij goedkoper weg dan de rest en onbeleerd.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:05

marion82 schreef:
. Mag wel lekker spieren gaan inbouwen, is echt nog wat ielig.


Hij is pas 3; dan zijn ze vaak nog ielig. Dergelijke paarden gaan pas echt uitzwaren vanaf hun 5e jaar, tot die tijd groeien ze weinig in de breedte. Dat betekent dus ook meteen dat hij nog tijd nodig heeft om goed uit te groeien. Mogelijk komen er ook nog wel een paar cm's bij.
Dat hij (nog) geen hengstengedrag vertoont zegt niet zoveel op deze leeftijd; bij sommige hengsten komt dat pas als ze een beetje volwassen worden, bij sommige eerder en bij een enkeling nooit. Mooie leeftijd om te laten castreren :D

Prijs is "wat de gek ervoor geeft" ;) . Het is een papierloos paard, Andalusier is een leuke benaming maar zegt niets over wat voor bloed er in zit. In die context lijkt 3000,- een mooi bedrag voor "gewoon" een jong paard, zonder papieren, wat nog niks kan. Wel een tip; laat hem testen op erfelijke ziektes ( en evt. de merrie ook als je die erg leuk vindt). PSSM 2 komt bij Spaanse paarden voor en daar wordt je niet blij van. Jammer genoeg is dat wel een dure test maar kan je een hoop ellende besparen. Omdat hij geen papieren heeft is het sowieso een risico omdat er letterlijk van alles, goed en slecht, in kan zitten.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 14:12

ElCid schreef:
marion82 schreef:
. Mag wel lekker spieren gaan inbouwen, is echt nog wat ielig.


Hij is pas 3; dan zijn ze vaak nog ielig. Dergelijke paarden gaan pas echt uitzwaren vanaf hun 5e jaar, tot die tijd groeien ze weinig in de breedte. Dat betekent dus ook meteen dat hij nog tijd nodig heeft om goed uit te groeien. Mogelijk komen er ook nog wel een paar cm's bij.
Dat hij (nog) geen hengstengedrag vertoont zegt niet zoveel op deze leeftijd; bij sommige hengsten komt dat pas als ze een beetje volwassen worden, bij sommige eerder en bij een enkeling nooit. Mooie leeftijd om te laten castreren :D


Dat is ook de reden dat ik paarden eerst laat uitgroeien voor ze echt moeten gaan dragen, als in onder het zadel. Ik vond het ook een perfect moment voor castratie, dan gaat het niet komen ook ;)
Hij leek kleiner dan de maat die die geschat wordt, nog groot genoeg hoor. Dus nog wat cm erbij is geen probleem. Laat maar lekker groeien

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:15

Ik heb nog wat toegevoegd aan mijn bericht i.v.m. testen op erfelijke ziektes. Misschien wel een idee om je daar in te verdiepen omdat er steeds meer gevonden worden bij zo'n beetje alle rassen ( en niet rassen ;-) ).

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 14:24

ElCid schreef:
Ik heb nog wat toegevoegd aan mijn bericht i.v.m. testen op erfelijke ziektes. Misschien wel een idee om je daar in te verdiepen omdat er steeds meer gevonden worden bij zo'n beetje alle rassen ( en niet rassen ;-) ).


Ik ga me er in verdiepen, dank je wel voor de tip

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 23:49

Nou.... dan vinden jullie het vast ook leuk om te weten wat ik gekozen heb.

Ik ben vandaag de eigenaar geworden van de knappe man. Hij wordt aankomende week gekeurd en als hij goedgekeurd is, is het echt van mij. Hij zal ook aankomende week ook gecastreerd worden en verhuizen naar zijn nieuwe plekje bij mij. Ik ben super blij en ga duimen dat hij goed gekeurd wordt.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:56

Gefeliciteerd! Hoop dat hij goedgekeurd word en je veel plezier met hem hebt.

Nu wel benieuwd naar een voorstelfoto!

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:08

Laat je ook bloed trekken op evt sedatie middelen?

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:14

Let wel even op, castreren , keuren en verhuizen in een week kunnen ze nogal een klap van krijgen. Maar gefeliciteerd, ontzettend leuk paard.

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:23

Hoe leuk! Proficiat!

Hopelijk gaat hij vlot door de keuring.

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:31

Wat leuk! Alvast gefeliciteerd met je nieuwe vriend.

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 08:18

Dank jullie wel. Voorstel foto's komen als hij is goedgekeurd en echt van mij is.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:12

Wat leuk!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:16

Ohhhhh, nou dan wil ik nu wel heel graag een foto van hem zien!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:35

Wat leuk TS!! Ik hoop van harte dat hij wordt goedgekeurd *\o/*

Anoniem

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:52

gaaf! ik duim

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:26

Wat leuk, gefeliciteerd!

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 15:49

Dank jullie wel. Woensdag ochtend wordt ie gekeurd en bij goedkeuring gaat hij direct mee naar de kliniek voor castratie. Daar blijft hij een nachtje en donderdag haal ik hem op, om naar stal te gaan.
Doordat alles wat sneller ging dan ik verwachte en gepland had, kwamen we met stalling even in de knoop. Ik had een alternatief voor als het allemaal anders zou lopen, dus dat is het ook geworden. Ik vind het niet ideaal, maar het is even niet anders. Hij blijft daar 2 maanden in elk geval, maar ik kan elke dag gaan om met hem bezig te zijn en hem te laten wennen aan andere paarden waarmee hij dan los kan staan.
We blijven nu dan daar, omdat ik het ook geen goed idee vind om hem na een paar dagen weer te verhuizen, aangezien hij daar ook tijdelijk zou staan. Dus even rust erin en eerst lekker laten bijkomen en dan kan het genieten beginnen hihi. Nog even geduld en dan zal ik jullie ook het verslag doen van woensdag.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:46

Wat gaaf ! Nu even duimen voor de keuring ! Succes vandaag en hou ons niet te lang in spanning <3

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Help... prijsindicatie “andalusier”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 15:39

Nou ik ben weer thuis. Was een enerverende dag hahah
Hij is deels gekeurd, want hij was het niet zo eens met een buigproef
Al het andere zag er super uit, dus in overleg met de veearts toch gekozen om hem mee te nemen. Hij staat nu bij de kliniek voor de castratie en als ik vervoer kan regelen, komt ie morgen naar stal

Dit zijn wij, zijn we niet leuk samen?
(Meer foto’s doe ik in een voorstel topic, zal de link hier plaatsen)

Afbeelding