Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Is dit mijt of CPL?

 
Profiel   

geleden
Hoi Allemaal, ik kom even binnenvallen! Inmiddels heb ik het CPL topic ook al 2 keer doorgelezen!

Maar toch vraag ik jullie om advies! Ik heb sinds een week een 10 jarige kruising trekpaard gekocht. Ik vermoed dat hij gekruist is met een warmbloed. Breed paard met ook flinke sokken! Achter heeft hij 2 witte beentjes. De laatste jaren is er eigenlijk niks aan zijn benen gedaan. Ik heb uit voorzorg zijn sokken afgeschoren en was erg tevreden over zijn voorbenen! Kom hier geen ribbels of vochtophopingen ontdekken. Achter wel een beetje helaas....

In zijn rechterbeen houdt hij rondom zijn pees aan de achterkant toch wat vocht vast wat na een uur stappen niet wegtrekt. Ook onder zijn kogel in de kootholte is in beide benen een ribbel te voelen. Ook boven zijn kogel aan de achterkant zit bij beide benen een kleine ribbel. Niet groot! Verder op de benen wat kleine wondjes maar nog geen vervormingen. Ook heeft hij jeuk. Hij staat niet te stampen maar bijt wel regelmatig in zijn sokken.

Zou dit nu meteen CPL zijn? Of kan dit ook komen door alleen mijten? Sws is het denk ik goed om hem tegen mijt te behandelen? En is byemite dan een geschikt middel? Of raden jullie iets anders aan?

Qua voer ben ik inmiddels op de hoogte en krijgt hij ook vers Kleefkruid bijgevoerd sinds gister.

Foto’s plaats ik vanmiddag!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 11:32 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 18:54 



 
Profiel   

Als ik die stroken zo zie doet het me sterk aan CPL denken. Is t door de vorige eigenaar niks gezegd? Ik zou je DA er even bij halen, die kan je een plan/advies geven hoe je de CPL het beste onder controle kan houden. Weg gaat het helaas nooit meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 19:07 



 

Lijkt daar inderdaad op. Mijten en cpl komen ook vaak samen voor dus advies voor behandeling is sowieso altijd handig :)
Wat zei de dierenarts ervan tijdens de keuring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 19:10 



 
Profiel   

Door de vorige eigenaar is niets gezegd! Hij had ook flinke sokken eerlijk gezegd dus was denk ik echt niet te zien. Tijdens de keuring heeft de D.A ook niets opgevallen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 20:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen