Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Schofthoogt P.R.E & lengte ruiter Combinaties?

 
Profiel   

Hoi Bokkers,

Ik ben heel benieuwd naar de schofthoogte van je P.R.E, je eigen lengte en of je dit zelf een comfortabele en/of mooie combinatie vind! Een foto erbij is helemaal leuk :)

Ik ben zelf 1,76 en wil later een P.R.E. Ik vraag me alleen af of ze niet te klein zijn voor me... Er eentje van 1,70+ vinden limiteerd mijn keuze enorm! Ik denk zelf dat ik overdrijf met die 1,70 := ... vandaar dat ik benieuwd ben hoe andere combinaties er nou eigenlijk uit zien. En omdat ik gewoon benieuwd ben naar de ruiters met een P.R.E op bokt! :o

Groetjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 11:06 



 
Profiel   

[ img ]

Ik ben zelf 1.70m en mijn PRE is 1.58m. Ik zelf vind het plaatje niet verkeerd, maar als ik ooit nog een nieuwe zou kopen dan wordt het wel een slagje groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 11:12 



 
Profiel   

lianne125 schreef
[ [url=m/hrh3T7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben zelf 1.70m en mijn PRE is 1.58m. Ik zelf vind het plaatje niet verkeerd, maar als ik ooit nog een nieuwe zou kopen dan wordt het wel een slagje groter.


Wauw, wat een mooi kleurtje :D
Ik vind het ook niet verkeerd, je hakken zitten een heel stuk boven zijn buik. Het is pas als je lang naar de hoofd/hals van het paard kijkt dat je ziet dat hij idd wel iets groter mag voor t plaatje.

Maar wat een mooi paard zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 11:30 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]


Ik ben 1.70 en Sol is 1.62 ongeveer. Ik heb eerder altijd grote ponymaat gereden dus voor mij is het al heel groot ;) Dat gezegd hebbende; hij is nog redelijk smal dus oogt niet enorm. Hij wordt dit jaar vijf en ik verwacht dat hij nog wel uit gaat zwaren.
Ik vind het een prima maat. Mijn (nu nog) kleine zwarte gaat hem waarschijnlijk voorbij en is weer een stuk barokker nog qua bouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 11:38 



 

Niet een volle PRE, wel spaans.

Ben zelf 170, bijrijder van 180 kan er ook prima op. Paardje is +/-153

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 11:41 



 
Profiel   

[ img ]
Ik met 1.70 op mijn PRE van 1.57 (hij was toen nog 6 en nog niet volledig uitgezwaadd

[ img ]
ijn bijrijdster van 1.78 met hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 11:52 



 
Profiel   

Ik ben 1.75 en mijn PRE is 1.58. Tweede foto beetje een ongelukkig sta moment. Als je voor een barok type kiest, kan het prima. Een wat rankere vind ik persoonlijk minder lijken.
[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door MightyJoe op 19-04-20 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 11:58 



 
Profiel   

Ik ben 1.76 en heb behoorlijk lange benen.
Ik heb nu een lusitano van 1.64 en hiervoor had ik een lusitano van 1.58.
Beide met behoorlijk veel lijf dus dat kan prima.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 11:59 



 
Profiel   

Mijn man van 1.85 op een lusitano van 1.65:

[ img ]

En om te vergelijken, op onze KWPNer van 1.70


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 16:32 



 
Profiel   

Schofthoogte zegt helemaal niks. Als een paard toevallig lange benen heeft, kan het hoog zijn, maar als lange ruiter steek je er dan nog enorm onderuit.
Als een paard een groot, breed lichaam heeft, zoals het Iberische paard (of een trekpaard bv), komt een lange ruiter er niet onderuit, ook als de schofthoogte heel laag is...
Een van de redenen waarom ik altijd zeg dat mensen zich niet dood moeten staren op schofthoogte als ze een Lusitano zoeken (PRE is niet mijn gebied).

Groter dan 1.65m zoeken is in mijn ogen absurd tenzij je langer dan 1.90m bent.
Ga gewoon voor een paard dat je aanspreekt en probeer het uit. Dat is de beste manier om te zien "hoe het staat" als je dat belangrijk vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 16:59 



 
Profiel   

[ img ]
179 op een paard van 161, wel redelijk breed gebouwd inmiddels

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 16:59 



 
Profiel   

Ik ben 1.75 en mijn paard is 1.63. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe breed het paard is en of het hoog op de benen staat.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 17:03 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Schofthoogte zegt helemaal niks. Als een paard toevallig lange benen heeft, kan het hoog zijn, maar als lange ruiter steek je er dan nog enorm onderuit.
Als een paard een groot, breed lichaam heeft, zoals het Iberische paard (of een trekpaard bv), komt een lange ruiter er niet onderuit, ook als de schofthoogte heel laag is...
Een van de redenen waarom ik altijd zeg dat mensen zich niet dood moeten staren op schofthoogte als ze een Lusitano zoeken (PRE is niet mijn gebied).

Groter dan 1.65m zoeken is in mijn ogen absurd tenzij je langer dan 1.90m bent.
Ga gewoon voor een paard dat je aanspreekt en probeer het uit. Dat is de beste manier om te zien "hoe het staat" als je dat belangrijk vindt.


Helemaal mee eens. Ik vind het er ook vanaf hangen hoe de ruiter is gebouwd. Je kan 1.75 en slank of iel gebouwd zijn. Dat ziet er heel anders uit dan 1.75 en wat breder/voller gebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 17:08 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]


Ik ben 190 en rijd op mijn PRE van 158. Hij is erg barok en het hangt ervan af met wat voor zadel ik rijd hoe het er uit ziet. Want ik heb nu een gewoon dressuur zadel en daar komen mijn benen wel een beetje onder zn buik. En mijn gewicht is 76 KG
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 13:46 



 
Profiel   

lianne125 schreef
[ [url=m/hrh3T7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben zelf 1.70m en mijn PRE is 1.58m. Ik zelf vind het plaatje niet verkeerd, maar als ik ooit nog een nieuwe zou kopen dan wordt het wel een slagje groter.


Ik vind inderdaad dat je nieuw moet kopen en deze naar mij door moet schuiven. Je bent overduidelijk te groot }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 13:56 



 

Ik ben 1.78 en heb zeer lange benen en mijn PRE dame hier op de foto is 1.50.

Heb daarom nu ook een iets grotere dame aangeschaft :=


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 13:58 



 
Profiel   

1.67 en mijn anda is 1.60 :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vind het zeker passen

Mijn cruzado veulen kan elk moment geboren worden en die zal normaal iets groter worden
Mama is 1.63 en papa 1,68 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 14:08 



 
Profiel   

Ik heb geen foto, maar ik heb een PRE gereden van krap aan 1.45 mtr. Zelf ben ik 1.75 mtr. Dat ging nog prima hoor. Hij had wel wat meer body, dat scheelde ook natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 14:11 



 
Profiel   

Schofthoogte zegt maar weinig. Maar een flinke body en een korte rug erbij vind ik ook niet mooi voor het plaatje. Mijn dochter van 1,78 past uitstekend op onze klassieke langgelijnde Haflingermerrie van 1,44. Ook past ze prima op haar nakomeling van een Paint van 1,50. Echter, op de nakomeling uit dezelfde merrie van een PRE hengst die ook een schofthoogte heeft van 1,50 is het een veel minder mooi plaatje. Dat komt vooral omdat deze merrie wat korter in het lijf en ook in de hals is, daardoor oogt ze kleiner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 14:30 



 
Profiel   

Ik ben 180 cm en mijn merrie ong 165 cm
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 14:33 



 
Profiel   

Ik ben 1,81 en mijn cruzado is nu ongeveer 1,58. Hij is 4 en zijn vader is 1,61.
Heb zo gauw geen fatsoenlijke foto met mij erop maar hij is flink dus kan het goed hebben :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 21:17 



 
Profiel   

Ik ben 1.80m en mijn P.R.E. is 1.56m

[ img ]


[ img ]



Ik heb ook een lusitano gereden van 1.63m:
[ img ]



En op een lusitano van 1.56m:
[ img ]



En op een lusitano van 1.58m:
[ img ]


En als laatste nog een voorbeeld van een Cruzado van 1.64m:
[ img ]



Je ziet wel, het verschilt heel erg per paard hoe het staat en of het goed past. Je moet denk ik vooral ook kijken naar hoe breed het lijf is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 21:52 



 
Profiel   

Als ik de reacties zo lees ben ik een 'omgekeerd' gevalletje :+ ik ben, denk ik (lang niet meer gemeten) ongeveer 1m62? En mijn PRE is 1m75+ (laatst gemeten 3j geleden en volgens mij toch nog een beetje gegroeid), het is een reus maar ik vind het persoonlijk niet misstaan O:) Hoek van de foto doet heel veel natuurlijk.. Opstappen doe ik zeker en vast vanop een trapje, soms liefst nog vanop een barkruk _O- maar met rijden en in de hand gaat allemaal prima, hij is best compact in het lijf dus voelt onder het zadel niet groot of lomp aan, beweegt wel ruimer dan een 'klassieke' PRE denk ik.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-20 01:10 



 
Profiel   

Craveiro is een Lusitano van 153cm en ik 157, dus lijkt me zeker nog te gaan 8-)

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 12:14 



 
Profiel   

Halve stal/bijrijdpaardje is een merrie van max 155, misschien zelfs iets kleiner. Zelf ben ik 178, past nog net vind ik. Ze is ook wel vrij stevig gebouwd.

Haar (inmiddels) tweejarige dochter is ondertussen al even groot als de merrie. Dus dat belooft voor de toekomst *\o/*
De eigenaresse is zelf wel kleiner dan ik.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 13:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen