Mijn droompaard gekregen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:32

Hij is zeker mooi, maar veilig? Gelukkig? Mwah..

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:32

Hij kijkt opzich niet heel vrolijk uit zijn ogen nee.....

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:34

Ondanks alles is het in ieder geval wel een mooi paard.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:36

TS als je zo een provocerende tekst bij foto’s plaatst kan je ook dat soort reacties verwachten...

Mooi dier, lieve uitstraling en mooi behang. Nooit meer met zo een neusketting vast zetten aub, dat is echt niet daarvoor bedoeld. Normaal doe je een hengstenketting onder de kin door zonder druk en op moment van correctie trek je het even aan en laat je weer los. Ik ken deze vorm van halsters niet met zo een ketting, lijkt mij alles behalve prettig... Constante druk op kaak of neus is vervelend, leert het paard niks van en stimuleert juist negatief gedrag omdat alles pijn doet... succes, het is een prachtig dier en hoop dat hij snel lekker buiten uren lang kan ravotten.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 22-12-20 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

anca

Berichten: 1781
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:41

iirrssjjee schreef:
Hij kijkt opzich niet heel vrolijk uit zijn ogen nee.....


Nee inderdaad . En ik vind het een heel iel ding . Geen bespiering maar ja hoe moet hij dat ook krijgen alleen in de box.

En de hengstenketting zegt genoeg .

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:42

Arm beest.. :n

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:46

Chanelle007 schreef:
En ik heb jullie niks gevraagd. Ik wou gewoon mooie foto’s online zetten!

De manier waarop en de tekst die je er bij plaatst, vraagt wel een beetje om dit soort reacties. :') Sneu hoe t gaat met zo'n prachtig paard. Ik geloof niet dat ie gelukkig is met zoveel uren op stal. En van de manier van vast zetten zou ik ook niet vrolijk worden.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:47

Wat een kinderachtige post ts. Als je alleen oh en ah wil horen post dan lekker op je fb of een ander kanaal waar alleen leken op zitten. Dan krijg je de reacties die je wil. De mensen hier reageren alleen in het belang van je paard. Maar helaas praat iedereen tegen een muur hier. Ik hoop van harte dat je snel gaat inzien dat het beter en paardvriendelijker kan

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:54

Een kleuter met een ongecastreerde kleuter... dat gaat goed.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:59

Maar ik denk toch als je het hele topic leest, de reacties van ts wel anders zijn dan van de gemiddelde normale mens.
Dat is niet rot bedoeld, maar misschien is ts niet echt verantwoordelijk te stellen en komt niet alles echt goed over :)
Daarom denk ik ook dat het ook niet echt zin heeft om allerlei adviezen te geven.
Dat moeten de mensen maar doen die in real live met te te maken hebben.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:08

Ts, waarom blijf je toch weer steeds reageren in dit topic?
Een ezel stoot zich over het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen...
Het komt erop neer dat je geen idee hebt wat je met het dier aan moet en toch de illusie hebt om van deze hengst een disneypaard te maken.
Feit is dat het in de basis al niet goed gaat (beweging en sociaal contact).
Dit paard is echt heel erg iel. Zeker een paard van 3 jaar of ouder (zeker ook een hengst) hoort echt wel meer body te hebben dan jouw dier. Ieder dier is anders gebouwd en ontwikkeld maar hij oogt heel schraal en onontwikkeld.
Als je werkelijk het idee hebt dat je het goed doet, zou ik stoppen met reageren hier.
Als je er oprecht van wilt leren, zou ik vooral open vragen stellen en je houding aanpassen. Je plaatst nu vooral reacties om het ongelijk te bewijzen in dit topic,maar je slaat de plank mis.

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 21:12

Ik heb jullie niks gevraagd. Ik zet gewoon foto’s

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:14

Chanelle007 schreef:
Ik heb jullie niks gevraagd. Ik zet gewoon foto’s


Foto's waarbij je in de ogen ziet hoe ongelukkig het arme beest is....
En met een provocerende tekst....

Hutcherson schreef:
Ts, waarom blijf je toch weer steeds reageren in dit topic?
Een ezel stoot zich over het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen...
Het komt erop neer dat je geen idee hebt wat je met het dier aan moet en toch de illusie hebt om van deze hengst een disneypaard te maken.
Feit is dat het in de basis al niet goed gaat (beweging en sociaal contact).
Dit paard is echt heel erg iel. Zeker een paard van 3 jaar of ouder (zeker ook een hengst) hoort echt wel meer body te hebben dan jouw dier. Ieder dier is anders gebouwd en ontwikkeld maar hij oogt heel schraal en onontwikkeld.
Als je werkelijk het idee hebt dat je het goed doet, zou ik stoppen met reageren hier.
Als je er oprecht van wilt leren, zou ik vooral open vragen stellen en je houding aanpassen. Je plaatst nu vooral reacties om het ongelijk te bewijzen in dit topic,maar je slaat de plank mis.


Eens, als ik het vergelijk met de foto's aan het begin van dit topic, is hij er zeer op achteruit gegaan....

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:16

Chanelle007 schreef:
Ik heb jullie niks gevraagd. Ik zet gewoon foto’s

Het gaat niet om de foto's maar om de tekst erbij die reacties uitlokt. Er staat nog net niet 'lekker puh' achter. ;)

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:17

Ik vind het een mooi paard. Ik ben ook geen zweverig type, maar je ziet duidelijk aan de blik van het paard dat hij niet lekker in zijn vel zit.

En ook al vraag je niets, TS, dat wilt niet zeggen dat mensen niets kunnen of mogen zeggen.

Het enige waar jij invloed hebt, zijn je eigen acties. Dus ook of je wel of geen foto's/tekst plaatst. Wil je geen feedback, zet de foto's dan niet online, maar maak een mooi privéalbum aan op facebook.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:37

Ik zit er voor het eerst van mijn leven serieus aan te denken om de dierenbescherming in te schakelen, dit topic gaat alle perken te buiten.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:42

Ik zou de bovenkant van de neus van dit paard wel eens willen zien. Kan me voorstellen dat die er niet lekker uitziet als de ketting er altijd op deze manier overheen zit...

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:43

Ailill schreef:
Ik zit er voor het eerst van mijn leven serieus aan te denken om de dierenbescherming in te schakelen, dit topic gaat alle perken te buiten.


Jij zegt wat ik denk. Ik zou het nooit doen, daar heb ik de ballen niet voor := Maar god o god wat vind ik dit sneu voor het dier. Dit is toch geen leven....

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:57

Pepperrr schreef:
Ailill schreef:
Ik zit er voor het eerst van mijn leven serieus aan te denken om de dierenbescherming in te schakelen, dit topic gaat alle perken te buiten.


Jij zegt wat ik denk. Ik zou het nooit doen, daar heb ik de ballen niet voor := Maar god o god wat vind ik dit sneu voor het dier. Dit is toch geen leven....


Nou bij mij is het dus ook even door mijn gedachte gegaan

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:00

Helaas kunnen die weinig doen als het paard gewoon eten en medische zorg krijgt.

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:00

Pepperrr schreef:
Ailill schreef:
Ik zit er voor het eerst van mijn leven serieus aan te denken om de dierenbescherming in te schakelen, dit topic gaat alle perken te buiten.


Jij zegt wat ik denk. Ik zou het nooit doen, daar heb ik de ballen niet voor := Maar god o god wat vind ik dit sneu voor het dier. Dit is toch geen leven....


Vraag me af of ze er iets mee doen, dan kunnen ze een aantal stallen gaan opdoeken en dat is ook nog steeds niet gebeurd.

Vind het dier oprecht triest uit zijn ogen kijken, hij is leeg... en uitzonderlijk onbespierd voor een hengst van zijn leeftijd :n

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:01

Dat gaat wel een beetje te ver naar mijn mening. Situatie is alles behalve ideaal, daar ben ik het mee eens. Maar het dier krijgt eten, schone stal en water. Geloof niet dat de dierenbescherming hier iets aan gaat doen. Persoonlijk vind ik het ook niet aan leden van een forum om zoiets te melden. Eerder aan 1e lijns mensen die zoiets in real life opmerken. Maar niet op basis van een forum.
Ik hoop oprecht voor het dier dat het een fijner leven krijgt, en dat de ogen van ts en moeder open zullen gaan zodat dit dier een leven krijgr wat ie verdient.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:01

Ailill schreef:
Ik zit er voor het eerst van mijn leven serieus aan te denken om de dierenbescherming in te schakelen, dit topic gaat alle perken te buiten.


En op welke grond dan? Eigenaar heeft er geen verstand van? Het dier krijgt voedsel en water, en heeft een dak boven zijn hoofd. De manier waarop hij gehouden wordt, tja daar zijn geen standaarden voor. Tenminste niet iets waar ze voor beboeten.
We moeten hopen dat TS de tips die we geven ten harte neemt, meer kunnen we niet doen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:04

Ik vind het jammer, het is eigenlijk heel duidelijk een combinatie van factoren. Een hengst met onervaren eigenaren. Duidelijk niet goed omkaderd. Koppig karakter, en snel aangevallen blijkbaar. Ik geloof niet dat het paard hier morgen dood gaat liggen, maar ik denk wel dat de problemen zich zullen blijven opstapelen.

Ts, Je hebt een super mooi paard. Niet slecht bedoeld, maar jullie hebben duidelijk te weinig ervaring hiermee. Bokkers komen vaak heel bot en betweterig over. Dat zal als jong meisje, die super blij en trots is met haar paard, vaak hard aankomen. Maar als je doorheen de botte reacties leest, zie je steeds hetzelfde terug komen. Namelijk, je hebt een ontzettend mooi paard, maar je management zit verkeerd. Je zou jezelf, en het paard zo veel plezier doen met simpelweg te castreren. De droom van een veulentje van je paard, heel leuk, maar droom je niet veel meer van onbezonnen plezier? Als je begint met castreren, kan je daarna aan de slag met de andere tips hier. Je paard zal meer buiten kunnen, normaal gezien fijner te handteren zijn,... Je gaat er alleen voordelen aan beleven! Dan kan die hengsten ketting ook af. (Ik heb niks tegen een ketting, maar ik wil je wel de tip geven om je paard hier zeker niet mee vast te zetten. In de hand kan je zelf de druk bepalen, als je paard nu schrikt kan hij zich verwonden.)

Hopelijk kan je de postieve feedback eruit halen. De reacties die je boos maken, negeer die even. Maar probeer ook te relativeren, hier zijn enorm veel goede tips gegeven! Mensen bedoelen het niet slecht, ze willen gewoon het beste voor het paard. Een heel deel mensen wil ook het beste voor jou.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:10

Chanelle007 schreef:
Ik heb jullie niks gevraagd. Ik zet gewoon foto’s


En zo werkt het dus niet op een forum :+

Je kunt wel foto's plaatsen, maar feit blijft wel dat hij gewoon veel te veel op stal staat.