Mijn droompaard gekregen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:23

Ymor schreef:
Ook als ze niet post komt er af en toe een vraag naar boven hoe het nu is dus die vlieger gaat in dit topic helaas niet op.

Maar is het niet vrij normaal dat mensen willen weten hoe het nu gaat?

Ik volg meerdere paarden via Bokt, vind het altijd fijn om dan updates te lezen.
En andersom merk ik dat mensen het ook leuk vinden om updates van ons zorgenpaardje te lezen

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:24

Ymor schreef:
Dat is een aanname van je. Ik vind beide belangrijk. Voor het paard kan ik persoonlijk weinig doen behalve advies geven. Net als de rest van bokt overigens. Op de sfeer hebben we wel allemaal invloed.

Change what you can’t accept and accept what you can’t change.


Ik heb persoonlijk altijd netjes gereageerd, misschien soms wat harder, maar niet onredelijk. Toch word ik op de vingers getikt en ik weet inderdaad ook niet goed vanuit welke functie je het precies doet.

Ik vind het heel jammer dat je er trouwens vanuit gaat dat de TS absoluut niets meer kan opsteken uit de reacties, daar doe je haar ook geen eer mee. Sommige mensen moeten iets duizend keer horen voor ze het snappen.en sommige mensen snappen het nooit, maar één ding is zeker: als je elk moeilijk gesprek uit de weg gaat voor de goede vrede, kom je nergens. En ik snap dat er een balans is, maar dat is iets heel persoonlijk.

En ja, ik trek het me echt aan dat dat dier binnenstaat, maar ook dat TS er dodelijk in verwond kan raken, want laten we eerlijk zijn, met zo'n drukke hengst en haar onervarenheid is dat zeker een mogelijkheid.

En iedereen met een beetje intellect, kan uit deze situatie aflezen dat haar begeleiding en diens planning niet voldoende is, anders zou ze überhaupt nooit een hengst gekregen hebben.

Zou jij je dochter van 18 met beperkte ervaring een 3 jarige hengst kopen en zeggen dat er veulentjes van mogen kunnen komen? Dus alsjeblieft, beledig niet het intellect van de lezers hier door te doen alsof de bezorgdheid totaal onterecht is. Dat is ook niet netjes. Zeg dan je ding over drammen en laat het erbij. En geef misschien toe dat je beter wat duidelijker was geweest in je rol hier.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 13-12-20 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:24

Jessix schreef:
Ymor schreef:
Ook als ze niet post komt er af en toe een vraag naar boven hoe het nu is dus die vlieger gaat in dit topic helaas niet op.

Ja en daar reageert TS op dus blijkbaar vindt jij dit vervelender dan zij zelf. :')


Ook dit is een aanname van je. Zoals ik al zei lijkt het er op dat de TS het gevoel heeft zich te moeten verantwoorden.

@sinnej ik heb niet gezegd dat ts er niks van opsteekt. Wat ik zeg is dat er geen gesprek gaande is. En van welke kant dat komt maakt niets uit. Maar als je een gesprek wil voeren moeten beide partijen zich gehoord voelen. Het lijkt er hier op dat dit voor beide partijen niet aan de orde is.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:25

Ymor schreef:
Jessix schreef:
Ja en daar reageert TS op dus blijkbaar vindt jij dit vervelender dan zij zelf. :')


Ook dit is een aanname van je. Zoals ik al zei lijkt het er op dat de TS het gevoel heeft zich te moeten verantwoorden.

Net zo goed als dat het een aanname van jou is. :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:27

Jessix schreef:
Ymor schreef:
Jessix schreef:
Ja en daar reageert TS op dus blijkbaar vindt jij dit vervelender dan zij zelf. :')


Ook dit is een aanname van je. Zoals ik al zei lijkt het er op dat de TS het gevoel heeft zich te moeten verantwoorden.

Net zo goed als dat het een aanname van jou is. :D


Alleen breng ik het niet als een feit. Ik geef aan dat het er op lijkt.

Tieneke

Berichten: 21677
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:28

Het lijkt erop dat dit echt gewoon ridicuul aan het worden is. En het lijkt erop dat het nu op taal gegooid wordt om de kern van de zaak te ontwijken.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:29

Ymor schreef:
Alleen breng ik het niet als een feit. Ik geef aan dat het er op lijkt.


Ik schrijf blijkbaar, dus waar zie jij een feit?
Citaat:
Ja en daar reageert TS op dus blijkbaar vindt jij dit vervelender dan zij zelf. :')

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:32

Ymor schreef:
@sinnej ik heb niet gezegd dat ts er niks van opsteekt. Wat ik zeg is dat er geen gesprek gaande is. En van welke kant dat komt maakt niets uit. Maar als je een gesprek wil voeren moeten beide partijen zich gehoord voelen. Het lijkt er hier op dat dit voor beide partijen niet aan de orde is.


Ik weet niet of jij nog gelezen hebt, maar TS heeft deze avond verschillende keren gereageerd op mijn en anderen hun berichten... en ja, ze zegt dat ze niet meer reageert, maar aangezien ze zich daar niet aan houdt, is dat geen reden om niet te antwoorden in het topic. Dus er is weldegelijk een, zij het moeizaam, gesprek aan de gang!

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:44

Chanelle007 schreef:
mama zegt dat we hem beter in de lente kunnen castreren en dan kan hij direct in juni de weide op


Hoi TS
Ik heb altijd geleerd dat je een paard het beste voor het vliegen / lente seizoen kunt castreren om infecties te voorkomen.
Veel DA s weigeren ook te castreren als er teveel ongedierte al in de lucht zit.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:05

Wauw wat een vreemde discussie is hier gaande. En dat voor een mod.
Het is de toon die de muziek maakt. Iedereen geeft zeer dringende, goedbedoelde adviezen ten behoeve van het welzijn van het paard en de veiligheid van TS. We hebben het hier over iets anders dan een kleur cap die het beste past he.
Een 'heftige' hengst met een onervaren ruiter/eigenaar zonder toezicht die allerlei infantiele wensen heeft. Dat is best risky dus ik snap de adviezen wel.

Maar hoe TS daar vervolgens op reageert (lees: snauwt) met 'laat me met rust', 'jullie zeuren', 'ik doe mijn best en daarmee basta', 'mijn paard heeft het prima', 'jullie denken dat ik gelijk vlieg als je hier iets zegt', etc etc etc.... Bijna geen enkele reactie is opbouwend vanuit TS. En dan wordt de toon van de bokkers ook minder vriendelijk.
Moeten we dan allemaal liefjes over het bolletje blijven aaien van TS?

Ik denk dat er een aantal het liefst melding maken bij red een dier,gok ik zo. Dat gaat misschien ietwat ver maar ik begrijp het wel. Volg TS en dit topic al een tijdje en er is nog niet doorgedrongen dat manier/toon van reageren de bokkers in dit topic tegen haar keert.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 01:02

Arm,arm paard. -O- :n

Nu is het wachten op ongelukken, maar goed, TS is meerdere keren gewaarschuwd dus weet ze wat ze kan verwachten.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 07:55

Chanelle007 schreef:
punt 1 ze gaan maar in juni de wei op. punt 2 ik laat hem 3 maanden op voorhand al castreren en punt 3 hij kan dan direct mee met de anderen! dus aub wi geef me dan ook de kans om alles te kunnen regelen en punt 4 zijn gedrag is al verbetert hij rent niet meer in de longeercirkel. daar hebben we al mee geoefent maar sorry wi maar nu ga ik niet meer reageren!!!!


Jezus hoeveel tijd heb jij nodig om iets geregeld te krijgen?
Hopelijk heeft hij nooit koliek, en doe je ook geen maanden om daar vervoer/hulp voor te regelen...

Al de paarden daar staan nu dus nog 6 maanden binnen? Wat erg.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:27

Ik snap niet waarom dit topic niet allang dicht is... :roll:

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:14

Pepperrr schreef:
Ik snap niet waarom dit topic niet allang dicht is... :roll:


Waarom zou het? Er gebeurt toch helemaal niets dat niet door de beugel kan?
Verder is het topic best informatief. Hoe dan ook kan TS er best dingen uithalen waar zij niet aan had gedacht. Ook al reageert ze geprikkeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:23

Hoi Ts,
Ik ben zelf 33 jaar en heb al behoorlijk wat ervaring in de paarden. Nog geen ervaring met hengsten opvoeden. Mijn hengst is 3. Hij staat 24/7 buiten met 2 andere ruinen waar hij mee kan klungelen. Dat betekend dat hij al een heleboel energie kwijt kan bij en met zn vrienden en onbeperkt energie kwijt kan in rondjes rennen.
Ik heb grondwerkles met hem om te leren hoe je duidelijk en consequent grenzen moet aangeven.
Toch heb ik hier niet genoeg aan. Ik heb nu sinds kort hulp van een man die op een hengstenstal met grote kwpn dekhengsten werkt.
Als ik zie hoe hij mijn hengst aanpakt, ben ik een zachtgekookt ei.
Van de mensen van wie ik hulp krijg, kan ik veel leren. Hulp vragen en nemen is geen teken van zwakte, maar een teken van wijsheid.
Mocht blijken dat ik mijn hengst toch niet aan kan, gaat hij deze winter gecastreerd worden. Zodat van het voorjaar als de insecten weer tevoorschijn komen zijn wonden zijn genezen en er zo min mogelijk kansen op ontstekingen ontstaan.
Ik heb je al eens aangeboden via pb contact te hebben.
Een jonge hengst moet zijn energie kwijt. Anders kunnen er levensgevaarlijke situaties ontstaan. En die energie raakt ie niet kwijt Met een uurtje zn stal uit. Hij zal meer en meer gefrustreerd raken en de situatie daarmee gevaarlijker.
De meeste mensen hebben hier het beste met jou en je paard voor. Ik denk dat ze je alleen willen waarschuwen om te voorkomen dat er binnenkort een bericht langs komt; jong meisje verongelukt door jonge hengst.
Ik kan je ook nog een naam geven van een mevrouw die al haar leven lang met hengsten werkt en toch op een onbewaakt moment haar gezicht totaal aan gort is geslagen. Terwijl ook die hengsten gewoon buiten leven in kuddes.
Met een beetje geluk heb je een goedzak hengst. Maar hengsten die in isolatie leven krijgen helaas vaak gestoord gedrag en kunnen dan echt gevaarlijk worden.
Kijk uit meisje en maak de juiste beslissing. Als je niet mans genoeg bent voor een hengst, geen mogelijkheid hebt om hem sociaal te houden en ook geen geld hebt voor een castratie, is er misschien nog een andere optie namelijk het paard te verkopen. Dit is levensgevaarlijk zo. Wees nou niet zo eigenwijs want hier gaan echt ongelukkig van komen.
Van je paard op stal laten staan wordt ie niet beter en niet makkelijker. Alleen gestoorder. Dat wil jij toch ook niet voor je paard?

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 20:09

Wauw wat een zielige hengst lol _/-\o_ :D ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:11

Een mooie voorpluk :)

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:17

Chanelle007 schreef:
Wauw wat een zielige hengst lol _/-\o_ :D ;)

[ [url=m/VpWK2G.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6nTOZn.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gWkgL1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PII2hN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/shGH57.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fGU4xi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HlsfuH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zolang ie nog steeds 23 uur per dag op stal staat, ja, zielig paard idd.

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:27

Schattig koppie. Hoe oud is hij nu?

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:28

En manier waarop hij vast staat is ook niet alles

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 20:29

Dilan93 schreef:
Chanelle007 schreef:
Wauw wat een zielige hengst lol _/-\o_ :D ;)

[ [url=m/VpWK2G.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6nTOZn.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gWkgL1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PII2hN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/shGH57.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fGU4xi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HlsfuH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zolang ie nog steeds 23 uur per dag op stal staat, ja, zielig paard idd.

Ik heb u niks gevraagd

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:29

SandravdB schreef:
En manier waarop hij vast staat is ook niet alles


Als er iets gebeurd is het neusbot snel gebroken zo....

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:30

Ik heb tot nu toe alleen meegelezen, maar moeten we nu aan deze foto's zien dat hij niet zielig is?
Wat heeft hij op zijn neus?
Als hij zijn hoofd omhoog doet dan snijdt de ketting in zijn neus?

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 20:30

[quote="SandravdB"]
Ik heb daarna direct een ander halster aangedaan hoor!

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 20:31

En ik heb jullie niks gevraagd. Ik wou gewoon mooie foto’s online zetten!