Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 40 [ 984 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn droompaard gekregen

 
Profiel   

20 juni 2020

Ik heb deze knappe zwarte 3 jarige kwpn andalusier hengst gekregen voor mijn 18de verjaardag. Zijn naam is Apollo. Hierbij een aantal foto’s

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 09:16 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat een beauty!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 09:58 



 

Gefeliciteerd met je verjaardag en paardje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 10:03 



 
Profiel   

Wat een knappe man! Gefeliciteerd met hem en alsnog met je verjaardag

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 10:07 



 

van harte gefeliciteerd met je verjaardag en je mooie cadeau
heel veel rijplezier

ik heb de indruk dat dit paard niet op de juiste wijze nageeflijk is, dus de nek niet het hoogste punt, lijkt wel of het een beetje in je hand hangt (zwaar is)

probeer daar aan te werken voor nog meer rijplezier_


Wat kun je doen als je paard in een ‘valse knik’ loopt
Halsstrekken en überstreichen (‘überstreichen houdt in dat de ruiter tijdelijk het contact onderbreekt door beide handen ongeveer twee handbreedtes naar voren te doen) zijn prima controlemiddelen. “Ga daarnaast schakelen met je paard”, adviseert Maarten.” “Tempowisselingen en overgangen zijn hierbij erg belangrijk. Hiermee prikkel je het achterbeen, de buikspieren en de rug en zal een paard een verend contact (aanleuning!) tot stand kunnen brengen. Vandaar uit kun je (weer) gaan denken aan wat meer oprichting en werken aan een natuurlijke, correcte aanleuning.”

https://www.bitmagazine.nl/instructie/v ... es/100867/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 10:37 



 
Profiel   

Beestje is pas 3 hè. Zuinig aan. Veel andere dingen doen naast rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 11:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 11:04 



 
Profiel   

Wat een knapperd zeg!
Veel plezier samen <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 14:46 



 
Profiel   

ikkedus schreef
Beestje is pas 3 hè. Zuinig aan. Veel andere dingen doen naast rijden.


Van de eigenaar moet ik 1u rijden met hem maar dat vindt ik eerlijk gezegd te lang dus ik rijd Max 20 min en ik stop ermee als hij het goed doet. Daarna speel ik nog een beetje met hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:10 



 
Profiel   

MCE schreef
van harte gefeliciteerd met je verjaardag en je mooie cadeau
heel veel rijplezier

ik heb de indruk dat dit paard niet op de juiste wijze nageeflijk is, dus de nek niet het hoogste punt, lijkt wel of het een beetje in je hand hangt (zwaar is)

probeer daar aan te werken voor nog meer rijplezier_


Wat kun je doen als je paard in een ‘valse knik’ loopt
Halsstrekken en überstreichen (‘überstreichen houdt in dat de ruiter tijdelijk het contact onderbreekt door beide handen ongeveer twee handbreedtes naar voren te doen) zijn prima controlemiddelen. “Ga daarnaast schakelen met je paard”, adviseert Maarten.” “Tempowisselingen en overgangen zijn hierbij erg belangrijk. Hiermee prikkel je het achterbeen, de buikspieren en de rug en zal een paard een verend contact (aanleuning!) tot stand kunnen brengen. Vandaar uit kun je (weer) gaan denken aan wat meer oprichting en werken aan een natuurlijke, correcte aanleuning.”

https://www.bitmagazine.nl/instructie/v ... es/100867/


Bedankt voor de tip

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:11 



 
Profiel   

Eigenaar of vorige eigenaar? Jij hebt hem toch dus hoef je helemaal niets. Gewoon rustig aan doen en een uur is veel te veel voor een driejarige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:12 



 

Wat leuk! Volgens mij zag ik je al voorbij komen in een Facebook groep.

Wel idd rustig aan doen een keer per week rijden en lekker laten uitgroeien. 3 jarige Spanjaarden zij echt nog puppy's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:12 



 
Profiel   

bigone schreef
Eigenaar of vorige eigenaar? Jij hebt hem toch dus hoef je helemaal niets. Gewoon rustig aan doen en een uur is veel te veel voor een driejarige.


Ik bedoelde de eigenaar van de manege die les heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:15 



 
Profiel   

Mooi dier en van harte gefeliciteerd :) lekker rustig aan doen veel lol maken en met goede instructie gaan jullie straks ontzettend veel plezier hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:15 



 
Profiel   

Mooi paardje hoor. Daar dromen veel meiden van: zwart, en nog hengst ook! Maar is het nu je verzorgpaard of echt jouw paard? Omdat je het ergens over de eigenaar had?


En laat je hem hengst of ga je em laten ruinen?

Veel plezier met je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:16 



 
Profiel   

Dan ga je gewoon voor jezelf rijden, een uur is veel te lang. Lees je eens goed in over trainingsschemas bij jonge dieren en kijk of je les kunt krijgen van iemand die weet hoe je met jonge dieren om moet gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:17 



 
Profiel   

fohadie schreef
Mooi paardje hoor. Daar dromen veel meiden van: zwart, en nog hengst ook! Maar is het nu je verzorgpaard of echt jouw paard? Omdat je het ergens over de eigenaar had?


En laat je hem hengst of ga je em laten ruinen?

Veel plezier met je paard.

Nu is hij volledig van mij. Hij was eerst mijn verzorgpaard

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:19 



 
Profiel   

Chanelle007 schreef
fohadie schreef
Mooi paardje hoor. Daar dromen veel meiden van: zwart, en nog hengst ook! Maar is het nu je verzorgpaard of echt jouw paard? Omdat je het ergens over de eigenaar had?


En laat je hem hengst of ga je em laten ruinen?

Veel plezier met je paard.

Nu is hij volledig van mij. Hij was eerst mijn verzorgpaard



Leuk hoor. Veel plezier met hem. En idd wat anderen ook zeggen: rustig aan, je wilt dat hij nog langer meegaat. :+ maar zo te lezen doe je dat al. Hoelang is hij nu ingereden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:22 



 
Profiel   

2 maandjes ongeveer

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:31 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je 18e verjaardag.
En wat een prachtig paard heb je gekregen.

Ik ga mee met mijn voorgangers, lekker rustig aan.
Lekker de hele dag in de wei en dan 3 keer in de week 20 minuutjes tot hooguit een half uur iets met hem doen.
Hij is nog zo jong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:37 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Veel plezier met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:39 



 
Profiel   

Leuk hoor, gefeliciteerd! Maar het is jouw paard dus jouw keuze of je hem elke dag rijd of niet. Persoonlijk zou ik dat niet doen met zo'n jonkie

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 12:04 



 

Ahhhh het klinkt als een sprookje! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 12:11 



 

Chanelle007 schreef
ikkedus schreef
Beestje is pas 3 hè. Zuinig aan. Veel andere dingen doen naast rijden.


Van de eigenaar moet ik 1u rijden met hem maar dat vindt ik eerlijk gezegd te lang dus ik rijd Max 20 min en ik stop ermee als hij het goed doet. Daarna speel ik nog een beetje met hem



met spelen kun je ook een wortel/brokje of iets dergelijks voor jou op ooghoogte houden zodat hij moet rekken om het te pakken, dan ga je de arm steeds hoger doen, of langs de zijkant zodat hij lekker lenig wordt, als je arm los naar beneden hangt en dan steeds verder naar achter brengen

of tussen de voorbenen door, kun je leuk spelen en ondertussen maakt je hem leniger en er ontstaat meer contact

of dit soort gein: https://www.youtube.com/watch?v=ViA5slLfMVA
veel speel plezier

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 12:27 



 
Profiel   

Heeft iemand leuke spelletjes voor met hem te spelen? En hoe leer je hem het best achteruit te gaan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 10:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 40 [ 984 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen