Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Brandmerk vraag.

 
Profiel   

Pony heeft op de linker bil dit brandmerk.

[ img ]
Is dit bij iemand bekend?

Op zijn schouder heeft hij een getal.
Wat betekent dat?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-20 11:23 



 
Profiel   

Is er niemand die mij iets kan vertellen?
Over bijvoorbeeld het nummer op zijn schouder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 18:43 



 
Profiel   

Het nummer zal stamboekafhankelijk zijn. Sommige landen zoals duitsland hebben een brandmerk per stamboek maar in landen als spanje heeft elke fokker zijn eigen brandmerk. Dit brandmerk herken ik niet dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 18:49 



 
Profiel   

In Spanje en Portugal worden sommige paarden (naast een gewoon brandmerk) ook op de schouder of hals gemerkt. Ik heb bijvoorbeeld een paard met een enorme 11 op zijn schouder. In zijn geval is het zijn geboortejaar. Wat voor een paspoort heeft jouw paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 00:03 



 
Profiel   

Bij mijn portugees is de nummer op de hals een persoonlijk nummer. Daarmee staat hij vermeld in de boeken van de fokker. Soort identificatie nummer voor de fokker zelf. Het brandmerk op de bil is fokker afhankelijk. Bekant elke fokker heeft zijn eigen brendmerk in spanje/portugal. Je zou net iemand moeten treffen die het brandmerk herkent en weet bij welke fokker deze hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 01:02 



 
Profiel   

Rapaz1 schreef
In Spanje en Portugal worden sommige paarden (naast een gewoon brandmerk) ook op de schouder of hals gemerkt. Ik heb bijvoorbeeld een paard met een enorme 11 op zijn schouder. In zijn geval is het zijn geboortejaar. Wat voor een paspoort heeft jouw paard?

Het is niet mijn paard dus zal even vragen wat voor paspoort erbij zit.
Theoretisch zou ik ook zeggen dat het nummer op zijn schouder niet zijn geboorte jaar zou kunnen zijn.
Gezien dat dan niet klopt met de info die wel hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 11:50 



 
Profiel   

Hier staan alle fokkers met brandmerk van Lusitano's http://www.cavalo-lusitano.com/fotos_ar ... SL2016.pdf misschien vind je daar iets bij.
Het merk op de hals is een vriesmerk om het paard in de kudde weer terug te vinden ( zoals Daphneeeej zegt een soort persoonlijk nummer) op de bil is het brandmerk van de fokker. Kan ook Spaans zijn en een brand/ vriesmerk zijn niet perse rasgebonden; ook handelaars gebruiken dit soort merken om de paarden te catalogiseren. Succes met zoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 17:46 



 
Profiel   

ElCid schreef
Hier staan alle fokkers met brandmerk van Lusitano's http://www.cavalo-lusitano.com/fotos_ar ... SL2016.pdf misschien vind je daar iets bij.
Het merk op de hals is een vriesmerk om het paard in de kudde weer terug te vinden ( zoals Daphneeeej zegt een soort persoonlijk nummer) op de bil is het brandmerk van de fokker. Kan ook Spaans zijn en een brand/ vriesmerk zijn niet perse rasgebonden; ook handelaars gebruiken dit soort merken om de paarden te catalogiseren. Succes met zoeken!

Dank je wel.
Helaas staat zijn brandmerk er niet bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 12:57 



 
Profiel   

Je kan ook eens kijken bij het Spaanse stamboek. https://www.lgancce.com/web/?lang=en
Maar het is meestal lastig zoeken omdat dus ook kleine handelaren wel een brandmerk gebruiken dat staat nergens geregistreerd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 13:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen