PRE's beoordelen op beweging en exterieur, hulp gezocht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ittakesmore
Berichten: 168
Geregistreerd: 03-08-11
Woonplaats: Arnhem

PRE's beoordelen op beweging en exterieur, hulp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 10:48

Je kent het wel, je wilt weer een paard kopen en iedereen zegt; 'Laat een ervaren persoon meekijken'
Dit was bij mijn eerste paard dan ook geen probleem, echter nu ligt het even anders. Ik heb 8 jaar geleden mijn paard verkocht en sindsdien geen paard meer aangeraakt. Daarmee zijn ook al mijn paard-contacten mee verdwenen, voeg daar nog een verhuizing naar het oosten aan toe en het aantal ervaren personen komt definitief op nul. :(

Mijn vraag is dus of er iemand een korte beoordeling kan geven over twee paarden waar ik op dit moment naar kijk. De aankoop en waar op te letten en het keuren etc ben ik natuurlijk wel bekend mee. Het gaat mij echt het feit dat ik weet dat sommige dingen mij wellicht niet opvallen en graag een beter oog mee wil laten kijken. *\o/*

Hoop dat iemand hier voor open staat, zou bijzonder erg gewaardeerd worden! Ik stuur de filmpjes alleen liever per PB omdat ik dat wel zo respectvol voor de verkopers in kwestie vind. :o

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: PRE's beoordelen op beweging en exterieur, hulp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:55

Ik wil best even meekijken. Maar ik zou als ik jou was zeker even persoonlijk gaan kijken en als ze gereden zijn proefrijden.

In welke omgeving staan de paarden?
Wat is je wens om met het paard te gaan doen?
Wat is je eigen ervaring en welk type ruiter ben je?

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:11

Je mag me ook een pb'tje doen.

Maar.. Wat zoek je precies in een paard? Want dat is ook wel belangrijk om mee te nemen in je beoordeling.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:15

Ik wil ook wel meekijken hoor, als je wilt? Ben afgestudeerd bekapper en heb in m’n studie ook over anatomy, alle verschillende conformaties en postuur geleerd. En ik kan je dus ook over hoeven vertellen maar dan heb ik wel de juiste foto’s in de juiste hoeken nodig en dat is misschien wat lastig als het paard nog niet van jou is :+

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:49

Ik wil ook wel met je meekijken. Gaat het om paarden in Spanje of paarden hier in NL? En wat zoek je in een paard? Gewoon een fijn gebruiksdier of echt eentje voor de sport?

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: PRE's beoordelen op beweging en exterieur, hulp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:50

Ik wil ook wel helpen :)
Heb ondertussen best wel wat verkoopfilmpjes en dergelijke gezien