Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zelf een paard in Portugal kopen?

 
Profiel   

Na de verkoop van mijn Portugees in maart is het paardenvirus toch weer gaan kriebelen... Ik wil over een paar maanden op zoek naar een nieuwe liefde en overweeg dat in Portugal te doen.

Ik ben niet op zoek naar een paard met een top papier, niet eens persé naar een volle Lusitano. Ik zoek gewoon een fijn, barok sportpaard (liefst merrie) van 3 tot 6 jaar oud van 1.55 tot 1.65 m hoog. De enige 'harde eis' is dat ik geen schimmel of dubbel crème wil.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen aan adressen van bemiddelaars (liefst Nederlanders die in Portugal wonen)?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 15:29 



 
Profiel   

Hi Mrijn, ik ben Carolien, woonachtig in Portugal en ik zou je graag willen helpen.
Samen met mijn partner ben ik de service die jij zoekt, aan gaan bieden!
Wij helpen mensen met hun zoektocht naar een Lusitano. in alle soorten, maten en prijsklassen... Het enige wat wij écht belangrijk vinden, is dat er een klik is tussen jou en je (toekomstige) paard.
Omdat wij hier zelf wonen en ook zelf paarden hebben, heb ik een breed netwerk van stoeterijen, veeartsen, hoefsmeden en andere betrouwbare professionals. Wij spreken zowel Nederlands als Portugees dus we kunnen aan alle beide kanten goed assisteren. Mocht je meer willen weten, stuur me gerust een berichtje hier, of via WhatsApp: +31 6 30242713

P.s. we zijn ook een website aan het maken, deze staat al live alleen is nog niet helemaal volledig. Je kunt wel alvast een kijkje nemen op www.findmylusitano.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 19:04 



 
Profiel   

Lusitana hier op Bokt kan je misschien ook verder helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 23:42 



 
Profiel   

Ik heb mijn Lusitano een paar jaar geleden zelf in Portugal gekocht. Was een superleuke ervaring en heb er goede contacten aan over gehouden. Je mag me een pm sturen als je wilt, kan je wel wat tips en tricks geven. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 23:56 



 
Profiel   

Ik raadt ook Lusitana aan! Heel fijn, warm mens die veel goede contacten heeft en goed aanvoelt wat voor paard bij je past door al haar kennis. Het fijne aan een local daar hebben is dat ze weet hoe de paarden daar gehouden worden, weet waar de goede paarden verkocht worden maar ook weet wat een reeele prijs is.

Zo’n 10 jaar geleden mijn pony via haar gekocht en naast de verkoop is ze ook erg betrokken geweest bij transport en stukje nazorg in Nederland. Tot op de dag van vandaag heb ik de pony nog steeds en ben ik nog steeds erg blij met de aankoop via Lusitana!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 23:57 



 
Profiel   

Ik wilde je ook aanraden met bokkerLusitana contact op te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 00:28 



 
Profiel   

Inderdaad bokker Lusitana contacten. Die heeft echt verschillende contacten in Portugal, van grote fokkers tot kleine boertjes of particulieren. Ook super leuk om met haar op pad te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 15:14 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de reacties. Ik had ze zelf al contact opgenomen met Lusitana. Het mooie is dat zij 9 jaar geleden mijn vorige Portugese sugese liefde maar Nederland heeft gehaald. Toen nog niet voor mij, ik kocht haar 1,5 jaar later...

Lusitana heeft me alvast lekker gemaakt met beelden van een fokker in de buurt waar zo’n 80 paarden lopen. Ik kan me zomaar voorstellen dat daar een nieuwe liefde tussen loopt.

@Carolien: jullie site en service ziet er heel goed uit! Ik vind het alleen jammer dat jullie zo nadrukkelijk niet bemiddelen of helpen met de feitelijke aankoop. Ik begreep dat dat juist een stukje is waar de Portugese en Nederlandse cultuur wel eens botsen. Ik neem ook zeker met jou contact op als mijn zoektocht actueel wordt.

Ik hoop in januari naar Portugal te gaan. Eerder vind ik lastig ivm met Corona en het feit dat mijn reisgenootje in de risicogroep zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 20:02 



 
Profiel   

Leuk zeg! Laat je weten als je een Portugese knapperd hebt gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 20:18 



 
Profiel   

Hi Mrijn,
graag hoor ik van je waar je dat uit op maakt? Sorry voor deze verwarring lig! Ik ga het hier even proberen beter uit te leggen, maar mocht je nog verdere vragen hebben, stuur me zeker even een DM.

Wij helpen met het zoeken naar een paard, het aankoop proces, transport, verzekeringen etc. Eigenlijk A-Z verhaal.
Het enige wat wij niet doen, is de prijs bepalen, dat laten we namelijk echt aan de koper/verkoper over. Je moet het eigenlijk zien net als bij een huizenmakelaar; hulp bij de zoektocht, hulp bij het onderhandelen, maar de prijzen worden gebaseerd op taxatie etc, niet op de mening van de makelaar.
Dus ik wil het graag nog een keertje benadrukken: We helpen we ook bij de aankoop, JUIST vanwege de taal en culturele verschillen.

Maar we kunnen/willen niet bij de verschillende partijen in de portemonnee kijken.. Dat is het enige :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 20:20 



 
Profiel   

@ CarolienPT, door wie worden jullie dan betaald, door de verkoper of door de koper? En wat voor een percentage is dat dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 21:14 



 
Profiel   

CarolienPT schreef
Hi Mrijn,
graag hoor ik van je waar je dat uit op maakt? Sorry voor deze verwarring lig! Ik ga het hier even proberen beter uit te leggen, maar mocht je nog verdere vragen hebben, stuur me zeker even een DM.

Wij helpen met het zoeken naar een paard, het aankoop proces, transport, verzekeringen etc. Eigenlijk A-Z verhaal.
Het enige wat wij niet doen, is de prijs bepalen, dat laten we namelijk echt aan de koper/verkoper over. Je moet het eigenlijk zien net als bij een huizenmakelaar; hulp bij de zoektocht, hulp bij het onderhandelen, maar de prijzen worden gebaseerd op taxatie etc, niet op de mening van de makelaar.
Dus ik wil het graag nog een keertje benadrukken: We helpen we ook bij de aankoop, JUIST vanwege de taal en culturele verschillen.

Maar we kunnen/willen niet bij de verschillende partijen in de portemonnee kijken.. Dat is het enige :-)


Ik maakte dat op uit een opmerking op jullie site. Ik heb net nog even gekeken, maar zie het nu niet meer staan. Uberhaupt niets over het betalen van een paard dus wellicht dat jullie dat recent hebben weg gehaald of aangepast?

Maar, fijn om te lezen dat jullie ook in dat stukje helpen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-20 11:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen