Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

PRE/Lusitano prijs kwaliteit verhouding

 
Profiel   

Goed van je, ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Jessix: ja precies dat dus..

Het ligt aan er ook aan hoe ze ingereden zijn, hoe temperamentvol, hoe ze met spanning om gaan etc.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 08:22 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
Ik heb inmiddels al 10 jaar Pre’s en importeer ze zelf hij betrouwbare fokkers.


Ik meld me hier ook even omdat ik me ook aan het oriënteren ben OM dan wel in Nederland, dan wel in Spanje/Portugal te gaan kijken naar een PRE.
@Zsazsa ik ben heel benieuwd naar jouw adres in het buitenland en jouw ervaringen. Zou je die hier of in een pb willen delen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 14:56 



 
Profiel   

Super TS, veel ontdek plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 19:21 



 
Profiel   

Erg leuke les gehad op een kleine PRE uit Spanje van 3 jaar. (Net ingereden. Best jong volgens mij? Maar dat terwegen...)

Het was echt een puppy; Zo knuffelig en mensgericht, maar ook heel erg huppelig en geinteresseerd in de omgeving. Echt een blij ei. Tijdens het rijden merkte je wel dat het paard echt nog jong was (werd verteld hier rekening mee te houden), dus het was voor mij een beetje moeilijk inschatten wat nou 'pre' was of wat gewoon 'jong' was.

Nou qua rijden:

Ik merkte dat hij veel sturing nodig had, continu, anders wandelt hij zelf uit het niets rechtstreeks de andere kant op of loopt letterlijk tegen de muur aan :') Echt heel wiebelig! Als je m op de hoefslag wil moet je hem ook rijden op de hoefslag.

Ik zat goed stil in balans en was licht in de teugels. Kon het paard ook heel fijn terug krijgen op mijn zit en kon goed ontspannen. Qua sturen ging het wat minder, geen idee waarom eigenlijk. Voelde soms net alsof ik 'andersom' moest sturen met de teugels voor het gewenste effect. Kan zijn dat ik het altijd al een beetje verkeerd deed en de paarden het mij vergeeften of dat dit paard gewoon nog vreemd stuurt.

Verder was het paard heel kijkerig (nieuwschierig, geen angst) en gingen zijn oren alle kanten op. Waardoor ik mezelf soms betrapte om mee te kijken :))

Uiteindelijk heb ik de andere paarden ook snel bekeken en ze waren allemaal mensgericht en waarderen de aandacht die ze krijgen. Ook met het aansingelen gaf het paard waar ik op reed geen kik, wat ik toch wel gewend ben van alle manegepaarden.

Al met al leuk, en merkte niks vervelends op verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 01:02 



 
Profiel   

3 jaar is inderdaad wel jong. En dat het dan een puppy is heb je gemerkt. Wiebelig en veel sturing nodig is dan heel logisch. Hij had waarschijnlijk ook geen idee wat de bedoeling was. Ik heb natuurlijk geen idee hoe je stuurt maar bij zo'n gevoelig dier zal je heel weinig hoeven doen denk ik. Vaak heeft kijken naar waar je naartoe wilt en de hals de ruimte geven om te buigen al een groot effect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 14:03 



 
Profiel   

Kinke schreef
3 jaar is inderdaad wel jong. En dat het dan een puppy is heb je gemerkt. Wiebelig en veel sturing nodig is dan heel logisch. Hij had waarschijnlijk ook geen idee wat de bedoeling was. Ik heb natuurlijk geen idee hoe je stuurt maar bij zo'n gevoelig dier zal je heel weinig hoeven doen denk ik. Vaak heeft kijken naar waar je naartoe wilt en de hals de ruimte geven om te buigen al een groot effect.


Ja inderdaad. Kan echt moeilijk zeggen of deze ervaring mij goed heeft laten zien hoe het is om op een pre/lusitano te rijden. Ookal was het wel heel erg leuk en fijn.

Ik had nog gevraagd of de andere PRE paarden ook te rijden zijn, eventueel met lease, maar dat kon niet. Snap ik verder wel hoor, het is alleen jammer dat ik zo weinig ervaring op kan doen met dit type paard. Ik ben op dit moment ook op zoek naar een leasepaard in de buurt en dat is al moeilijk genoeg... laat staan met de eis pre/lusitano.

Sturen was echt vreemd, maar het was een les van een halfuur op een jong paard, dus ik ga daar niet teveel over inzitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 13:38 



 
Profiel   

Ja ik denk niet dat je daar conclusies uit mag trekken voor 'rijden met Iberische paarden'. Het ene paard is het andere niet en dan nog zo'n jong onervaren dier... Feit dat hij niets geks deed is al erg flink van 'em!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 14:01 



 
Profiel   

Nouja het was in ieder geval een goede eerste ervaring!

Misschien gewoon gaan kijken bij PRE's/ Lusitano's die te koop staan en deze uitproberen ohz. (natuurlijk wel met de intentie tot kopen)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 09:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen