Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Knabstrupper kletstopic

 
Profiel   

Zijn er bokkers die net als ik enthousiast zijn over de Knabstrupper?

Mijn ruin is weliswaar een ‘halve’ Knabstrupper maar hij lijkt in alles op zijn Knabstrupper-vader. Qua uiterlijk maar ook qua karakter.

Ik denk dat Knabstruppers veel kwaliteiten hebben die ze geschikt maken als allround recreatiepaard - maar dan wel voor ruiters die om kunnen gaan met hun sterke karakter. Iets meer naamsbekendheid zou fijn zijn, want zoveel zuiver gefokte Knabstruppers zijn er niet meer. Dus Brand los, Knabstrupper liefhebbers! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 21:11 



 
Profiel   

Mijn bijna jaarling is een mix van Fries, PRE, Appaloosa en Knabstrupper. Ik heb me nog niet echt verdiept in het ras. Ze komt uit Kolham, Groningen. Daar staan meer paarden met Knabstrupper bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 01:00 



 

Gaaf! Ik vind het een heel interessant ras maar helaas geen ervaring mee, wel met de appaloosa trouwens.
Ik lees dus vooral mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 03:04 



 
Profiel   

http://knabstrupper.com/
Dit is denk ik wel de grootste stoeterij voor klassieke Knabstruppers. De familie Hackmann zet zich al jaren in voor het behoud van het klassieke, raszuivere type.

Het lijkt me ontzettend leuk om er eens te gaan kijken. Zijn er bokkers die dat al eens gedaan hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 06:16 



 
Profiel   

Ik heb een 4 jarige Knabstrupper merrie. Als veulen gekocht en afgelopen April ingereden.
Fijn en eerlijk dier.

[ img ]


Hoervoor had ik (naast een KWPNer) een NAS merrie met aardig wat Knab. Fantastisch paard, echt een once in a lifetime paard. Helaas bleek deze PSSM1 te hebben en leeft niet meer. Maar door dit paard ben ik verliefd geworden op het karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 09:09 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik heb een 4 jarige Knabstrupper merrie. Als veulen gekocht en afgelopen April ingereden.
Fijn en eerlijk dier.

[ [url=m/0LCxhs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoervoor had ik (naast een KWPNer) een NAS merrie met aardig wat Knab. Fantastisch paard, echt een once in a lifetime paard. Helaas bleek deze PSSM1 te hebben en leeft niet meer. Maar door dit paard ben ik verliefd geworden op het karakter.


Wat een leuk dier!

Hoe zou jij het Knabstrupper-ka4akter omschrijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 19:25 



 
Profiel   

Dapper, leergierig en intelligent. Je moet goed overleggen, ze laten niet over zich heenlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 20:01 



 
Profiel   

Ik heb er geen maar ben in mijn zoektocht wel naar een gaan kijken. Ik vind ze prachtig !

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 20:40 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Dapper, leergierig en intelligent. Je moet goed overleggen, ze laten niet over zich heenlopen.


Haha leuk dat je het zo omschrijft, zo ervaar ik het ook. En slim genoeg om de dingen zo te regelen als zij ze graag geregeld zien. Er zijn momenten dat ik bij wijze van spreken de radertjes zie draaien in zijn koppie voordat uiteindelijk het spreekwoordelijke gloeilampje tussen zijn oren verschijnt. En dan is hij op een missie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 14:29 



 
Profiel   

Ik vind het trouwens wel opvallend hoe uniform veel Knabstrupper hengsten vererven. En hoeveel overeenkomsten er soms zijn met bijvoorbeeld Lipizzaners.

Voorbeeldje, hieronder achtereenvolgens de vader, grootvader, overgrootvader en betovergrootvader van mijn ruin:

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Dat modelletjes blijft opvallend gelijk in al die generaties :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 15:58 



 
Profiel   

Links Lipizzaner, rechts Knabstrupper
[ img ]

En mijn ruin, dus Knabstrupper x Fries:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 16:02 



 
Profiel   

Ik vind juist Lippizaners in een ander model staan met een andere bewegingsafloop. Ik heb me ook nooit aangetrokken gevoeld tot Lippizaners ondanks dat ik gek ben op schimmels.
Het zijn echter wel beide Barokke rassen dus er zijn zeker overeenkomsten net als dat je overeenkomsten ziet bij sommige PRE dieren.
Verder is er natuurlijk erg uniform geselecteerd (net als bijv bij de Fries) dus je krijgt dan dieren die sterk stempelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 16:24 



 
Profiel   

Hoi allemaal, ik ben nu 11 jaar in het bezit van knabstrupper ruin Spix (Painted twice) hij is door de vorige eigenaar, samen met zijn broer, geïmporteerd uit Denemarken voor in het span. Dat lukte niet en toen heeft de man ze laten inrijden en heeft spix aan mij verkocht.
Ik rij puur recreatief met hem, maar mijn bijrijder rijdt in de eventing, dat vinden ze allebei helemaal geweldig!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 12:20 



 
Profiel   

Ik vind ze prachtig en zou er graag eentje willen. De "maar" in dit verhaal is dat ik een bovengemiddelde bips / gewicht / lengte heb en dat de 160 cm mij gewoon echt een maatje of 10 cm te klein is.

Wellicht is een leuke kruising wel mogelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 12:53 



 
Profiel   

BabbieB schreef
http://knabstrupper.com/
Dit is denk ik wel de grootste stoeterij voor klassieke Knabstruppers. De familie Hackmann zet zich al jaren in voor het behoud van het klassieke, raszuivere type.

Het lijkt me ontzettend leuk om er eens te gaan kijken. Zijn er bokkers die dat al eens gedaan hebben?


Ja, goede ervaringen mee. Ik ben er met een vriendin gaan kijken voor een paard en was echt onder de indruk van Herr Hackmann's kundigheid, zijn passie voor het ras en zijn liefde voor zijn paarden. Hij was ontzettend gastvrij en heeft ons niet alleen de paarden laten zien die hij te koop had maar ook alle anderen, plus fotoboeken vol geschiedenis. :D

Ik ben zelf overtuigd Lusitano discipel, maar sinds het bezoek speel ik toch met de gedachte, ooit een Knabbie erbij.

Mijn vriendin heeft uiteindelijk niet kunnen vinden wat ze zocht maar we willen in de toekomst zeker nog eens terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 13:17 



 
Profiel   

BabbieB schreef
Sizzle schreef
Dapper, leergierig en intelligent. Je moet goed overleggen, ze laten niet over zich heenlopen.


Haha leuk dat je het zo omschrijft, zo ervaar ik het ook. En slim genoeg om de dingen zo te regelen als zij ze graag geregeld zien. Er zijn momenten dat ik bij wijze van spreken de radertjes zie draaien in zijn koppie voordat uiteindelijk het spreekwoordelijke gloeilampje tussen zijn oren verschijnt. En dan is hij op een missie :D


Ja, inderdaad. Veel overleg nodig hij denkt vaak oh dat doe ik zelf wel fff. Verder is hij heel dapper en heeft n sterk karakter. Spix kan erg heet worden in het parcours en gaat als n speer

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 13:53 



 
Profiel   

Ik zag dat dit topic wel al een half jaar stil is, maar wil me hier toch melden.
Sinds 3 weken ben ik namelijk de trotse eigenaresse van een Knabstrupper merrie.
Ze heet Bernhild en is 8 jaar oud.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 13:32 



 
Profiel   

Wat leuk! Gefeliciteerd en veel plezier met haar!
Ik ben ruim 11 jaar in het bezit van een knabstrupper ruin, Spix (Painted Twice)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 18:45 



 
Profiel   

Goh, kom ik deze toevallig tegen.
Hier een NL-Appie met Sonny af Hojmark als grootvader (MV)

Dappere held op sokken, mede met dank aan haar NRPS-vader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 19:41 



 
Profiel   

ikke schreef
Goh, kom ik deze toevallig tegen.
Hier een NL-Appie met Sonny af Hojmark als grootvader (MV)

Dappere held op sokken, mede met dank aan haar NRPS-vader.


Leuk ik ook een nl appie met Sonny af Hojmark als grootvader.Hij lijkt zelfs als twee druppels water op hem.
Ik herken alles wat hier geschreven is qua karakter.Heel vrolijk , lief , bomproof , betrouwbaar ,intelligent ,knuffelig paard met VEEL karakter.Hij is een kindervriend en grappenmaker .Heel zachtaardig en een geweldig recreatie buitenrij paard .Bitloos geen probleem.Hij wil graag alles in zich opnemen.
Vrijwel iedereen die hem kent vind hem geweldig.
Maar onze eerste samenwerking ging niet vlekkeloos om even in het appaloosa jargon te blijven.Nu ik geaccepteerd heb dat we samen dingen doen en niet ik met hem gaat alles geweldig .Meer dan dat zelfs.
Ik denk dat opa flink z’n stempel op hem gedrukt heeft .Hij is kalm als een koudbloed maar sterk als een beer.Nauwelijks te verdoven bij de tandarts .De dierenarts zei wel eens “nou als ik in de oorlog moet vechten dan kom ik jou paard halen.”Zo sterk is hij tegen de verdoving.Zielig maar ja z’n tanden moeten toch gedaan.Het geeft wel aan hoe sterk z’n karakter is.
Ideaal recreatie paard dus en misschien ook wel voor wedstrijden maar daar hou ik zelf niet van.Maar niet geschikt voor iemand die wil domineren over een paard in plaats van samenwerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 19:47 



 
Profiel   

Nou zeg, in mijn zoektocht naar een appaloosa merrie kom ik dit topic tegen.
Mijn inmiddels 23-jarige Z2 appaloosa ruin is ook een kleinzoon van Sonny af Hojmark!

Zijn er hier mensen die een appaloosa merrie te koop hebben/weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 16:06 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Nou zeg, in mijn zoektocht naar een appaloosa merrie kom ik dit topic tegen.
Mijn inmiddels 23-jarige Z2 appaloosa ruin is ook een kleinzoon van Sonny af Hojmark!

Zijn er hier mensen die een appaloosa merrie te koop hebben/weten?

Ik denk dat als je specifiek voor een Appie wil gaan, je dan in het appie-topic meer kans hebt.
[HK] appaloosa bokkers deel IV

Maar ik denk dat een Knabstruper je ook niet teleur zal stellen :D


office schreef
Leuk ik ook een nl appie met Sonny af Hojmark als grootvader.Hij lijkt zelfs als twee druppels water op hem.
Ik herken alles wat hier geschreven is qua karakter.Heel vrolijk , lief , bomproof , betrouwbaar ,intelligent ,knuffelig paard met VEEL karakter.Hij is een kindervriend en grappenmaker .Heel zachtaardig en een geweldig recreatie buitenrij paard .Bitloos geen probleem.Hij wil graag alles in zich opnemen.
Vrijwel iedereen die hem kent vind hem geweldig.
Maar onze eerste samenwerking ging niet vlekkeloos om even in het appaloosa jargon te blijven.Nu ik geaccepteerd heb dat we samen dingen doen en niet ik met hem gaat alles geweldig .Meer dan dat zelfs.
Ik denk dat opa flink z’n stempel op hem gedrukt heeft .Hij is kalm als een koudbloed maar sterk als een beer.Nauwelijks te verdoven bij de tandarts .De dierenarts zei wel eens “nou als ik in de oorlog moet vechten dan kom ik jou paard halen.”Zo sterk is hij tegen de verdoving.Zielig maar ja z’n tanden moeten toch gedaan.Het geeft wel aan hoe sterk z’n karakter is.
Ideaal recreatie paard dus en misschien ook wel voor wedstrijden maar daar hou ik zelf niet van.Maar niet geschikt voor iemand die wil domineren over een paard in plaats van samenwerken.

Ik herken de mijne niet helemaal in jouw beschrijving, maar dat stukje kan ik dan wel weer terug voeren op d'r pappie :D Maar evengoed is het een leuk paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 16:38 



 
Profiel   

Ikke: Dank je, dat topic is mij bekend, heb mijn vraag daar al lang geleden gedeponeerd. Er zijn weinig appaloosa's en al helemaal geen merries die te koop staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 16:41 



 
Profiel   

serenta schreef
Ik zag dat dit topic wel al een half jaar stil is, maar wil me hier toch melden.
Sinds 3 weken ben ik namelijk de trotse eigenaresse van een Knabstrupper merrie.
Ze heet Bernhild en is 8 jaar oud.
[ [url=m/dPkX3v.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 17:04 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Ikke: Dank je, dat topic is mij bekend, heb mijn vraag daar al lang geleden gedeponeerd. Er zijn weinig appaloosa's en al helemaal geen merries die te koop staan.


Er stond laatst op het paard/pony zoekt nieuw huisje facebook een knabstrubber te koop. En vorige week nog een bloedmooie appie merrie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 17:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen