Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Tsjalle 454

 
Profiel   

Ik probeer er toch maar eens een topic over te openen.
Het lijkt mij leuk om hier de verhalen en foto’s van de nakomelingen van Tsjalle te delen. Ik kon er nog niks over vinden maar via andere topics zie ik dat er toch nog wel redelijk wat bokkers Tsjalle nakomelingen hebben (gehad).

Ik ben heel benieuwd of er overeenkomsten zijn, zowel qua uiterlijk als karakter. Ikzelf heb een hengstenveulen van hem (Tsjalle x Olrik). Hij staat in de opfok met allemaal andere Friezen en volgens de opfokhouder hebben de Tsjalle veulens wel een overeenkomend karakter: ondeugend, uitdagend, maar zeer lief en leergierig. Een vriendin van mij herkent de Tsjalle nakomelingen door een bepaalde oogstand zegt ze. Ikzelf kan daar nog niet zo heel wijs uit worden, maar wie weet heeft hij inderdaad iets kenmerkends wat hij doorgeeft.
Kortom, alle bokkers met een Tsjalle nakomeling of die er een hebben gehad, ongeacht leeftijd van de paarden zijn welkom om verhalen en foto’s te delen. De bedoeling is gewoon een gezellig topic.

Ik trap af met mijn Nanne. Voor sommigen al bekend. Zijn karakter is volgens de opfokhouder typisch kenmerkend voor Tsjalle nakomelingen, namelijk: ondeugend, uitdagend, en zeer lief. Hij is van 1-5-2020.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 19:15 



 
Profiel   

Ik verplaats het topic naar het subforum voor Barokke en Klassieke Rassen, daar zitten de meeste Friezenkenners :)

FB -> BKR

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 20:45 



 
Profiel   

Leuk!!
Wij hebben een hengst van hem gehad en hebben nu een 3 jr merrie van hem staan.
Zal eens kijken naar foto`s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 20:53 



 
Profiel   

Bedankt Nicole288.

Wat leuk loriene. Ben heel benieuwd naar de foto’s en het karakter van ze. :)
Heb je bewust voor een Tsjalle nakomeling gekozen of ben je er ‘toevallig’ tegenaan gelopen?

Ik heb ervoor gekozen om met Tsjalle te dekken omdat ik het een aansprekende hengst vind, maar zijn karakter was bij mij de doorslaggevende factor. En hij paste gelukkig goed bij mijn merrie, ook belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 22:03 



 
Profiel   

Ja wij hebben bewust voor tsjalle nakomelingen gekozen.
Hele fijne eerlijke karakters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 12:21 



 
Profiel   

Ik heb ook een zoon van Tsjalle, ik ga even kijken naar goede foto's.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 16:32 



 
Profiel   

Leuk Nadia, hoe oud is hij?

Hebben jullie gister de hengstenkeuring ook gezien? Jammer dat Tsjalle er al op tijd uit lag he, hij zag er weer prachtig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:53 



 
Profiel   

Ayke is van april 2015, dus hij wordt dit jaar 5. Hij is een Tsjalle x Fabe.
Ik had het er gister met m'n bijrijdster over, wat een onwijs gaaf dier is het <3
Hij is onwijs braaf, vindt alles prima en gezellig, heel nieuwsgierig en leergierig. Door een groeispurt en een behandeling van de osteopaat doen we het rustig aan, deze week is het opbouw schema klaar en dan gaan we rustig aan verder uitbouwen.
Ik heb echt een nieuw vriendje, bijrijdster is ook helemaal gek op hem en vindt hem een feestje om te rijden. Hij is in bijna 9 maanden gegroeid van een kleine pup naar een bijna grote jongen, wat een body heeft ie gekregen :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 08:26 



 
Profiel   

Ik rijd een Tsjalle nakomeling, maar dat wist je al :D

Een jonge stermerrie, wordt dit jaar 4 jaar.
Het is een lieve, energie volle maar onwijs onzekere merrie.

Met een heel stoer front. Met het rijden heb ik mijn handen vol, maar heeft ook vooral met haar leeftijd te maken. Wel wil ze graag werken.

Hier dus erg te spreken over de hengst!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 08:34 



 
Profiel   

Heerlijk zo’n fijn karakter Nadia. Lekker van genieten. Ik ben blij dat ik eigenlijk van bijna iedereen hoor dat zijn nakomelingen zo’n fijn karakter hebben. Nanne is ook super lief, hopelijk blijft hij dat ook. :')

Gett, ze is mooi! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 18:26 



 
Profiel   

Ik heb ook een Tsjalle nakomeling, een stermerrie van bijna 4 jaar. Daarnaast wordt rond 5 april een veulentje van hem verwacht uit mijn andere friese merrie. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 18:29 



 
Profiel   

Ik heb een 10jarige Tsjalle merrie. Ze is een ontzettend lieve merrie, onder het zadel is ze heel vlug met een heel sterk achterbeen, maar ze kan ook wel wat instinctief reageren. Waardoor ze snel spanning heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 18:30 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door CxKenzo op 23-12-22 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 11:14 



 
Profiel   

Ook al weer zo’n knappe cxkenzo.
Leuk dennenboom en Sannet, hebben jullie ook foto’s van ze?

Ik zal binnenkort weer even naar Nanne toe en foto’s maken. Hij veranderd snel nu de laatste tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 19:07 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is mijn knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 20:16 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is de mijne <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 23:52 



 
Profiel   

[ img ]
een Tsjalle 454 nakomeling op 3 jarige leeftijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 14:56 



 
Profiel   

Wat leuk al de Tsjalle nakomelingen. Dennenboom, verwacht jij dit jaar niet nog 1 van Tsjalle, of haal ik je in de war met een ander?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 17:31 



 
Profiel   

ThornForest schreef
Wat leuk al de Tsjalle nakomelingen. Dennenboom, verwacht jij dit jaar niet nog 1 van Tsjalle, of haal ik je in de war met een ander?


Klopt die is in de maak *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 19:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen