Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Friese kruising - wie heeft er een?

 
Profiel   

kobuss1 schreef
Hier een kruising KWPNxFries
Ik was destijds op zoek naar een Fries, maar was op slag verliefd op deze bruine!
Geen dag spijt van gehad! Lief karakter, maar ook soms best eigenwijs, maar dat mag.

[ [url=m/vk0Gdz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T6YFU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn er ook mensen die denken dat je een belg onder je hebt? :=

Nu is jouwn paard niet zo breed. Maar wauw, wel een erg gaaf dier!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:17 



 
Profiel   

Ik heb vaak gehoort als ik een kruising bels was of ijslander :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:24 



 

Ik heb een 3,5 jarige ijslander x fries (met een kwart fries) <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Leuke paardjes komen hier voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:46 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Ik heb een 3,5 jarige ijslander x fries (met een kwart fries) <3
[ [url=m/8DwtIk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O4bNtg.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kHhdan.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vJ1Mqf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke paardjes komen hier voorbij!


Toch hebben ze allemaal bijna dezelfde blik <3
Fries gedeelte komt iedere keer vrij sterk naar voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 21:24 



 

dynara schreef
Humpiedumpie schreef
Ik heb een 3,5 jarige ijslander x fries (met een kwart fries) <3
[ [url=m/8DwtIk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O4bNtg.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kHhdan.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vJ1Mqf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke paardjes komen hier voorbij!


Toch hebben ze allemaal bijna dezelfde blik <3
Fries gedeelte komt iedere keer vrij sterk naar voor


Ja dat vind ik ook, vaak duidelijk fries <3 . Mooi sierlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 06:42 



 
Profiel   

Hoi, ik heb ook een kruizing die 50% fries is. Hij is gefokt in Italie door Allevamento Dreamland. Zijn moeder is Tjitske K, en dat is weer een veulen geweest van van Leffert 306 en Imke van Stal de Berkmeer. Ik heb hem in Nederland gekocht, vorig jaar in nov. Zal even kijken of ik fotoos kan laten zien hier, dat heb ik nog nooit gedaan. Ben meer een stille meelezer geweest ;-)

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 14:19 



 
Profiel   

Wat een mooie! Wat is de andere 50%?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 17:10 



 
Profiel   

Hi _Denise_, de papa van ons paard is Dreamland Bruce, een Gypsy horse. Deze mensen zijn echt Italiaans en hebben de mama zelf in Nederland gekocht. De vader is door hen gefokt. Ze kruizen bewust 100% fries met 100% gypsy horse en krijgen daar onwijs leuke paarden uit elke keer. Geroemd om hun mega coole karakter en mooie looks. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik meer dan tevreden en happy ben. Via alle papieren meteen contact gehad met de fokkers, heel erg leuk gezin! Hij was nog hengst toen ik m kocht en hoe zonde ook, ik heb m laten ruinen meteen. Ben geen hengsten mens, heb ook geen fokplannen, wilde gewoon een leuke E-pony voor mij en mijn jongste dochter. En nu kan hij gewoon met alles en iedereen buiten spelen. Voor hem is het leven zo ook leuker denk ik :-)

Als iemand nog zoekende is, ze hebben nu een Dreamland Raymond Reddington te koop. Als ik toch tijd en geld genoeg had..... Pfff, prachtig mooi gelukt exemplaar weer, uit 2019 geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 17:52 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
kobuss1 schreef
Hier een kruising KWPNxFries
Ik was destijds op zoek naar een Fries, maar was op slag verliefd op deze bruine!
Geen dag spijt van gehad! Lief karakter, maar ook soms best eigenwijs, maar dat mag.

[ [url=m/vk0Gdz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T6YFU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn er ook mensen die denken dat je een belg onder je hebt? :=

Nu is jouwn paard niet zo breed. Maar wauw, wel een erg gaaf dier!


Nee nog niet gehoord dat iemand er een Belg in ziet. Qua beweging zie je echt het Fries overduidelijk. Een foto is ook maar een stilstaand beeld natuurlijk.

Maar zulke leuke paarden komen voorbij! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 18:48 



 
Profiel   

Ik heb een FriesxTinker van 1.71m :D
Gekocht als jaarlinger en in mei wordt hij alweer 10 <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 19:38 



 
Profiel   

Wat leuk al die kruisingen!
Ik heb vorige week ook een kruising gekocht, KWPN x fries van 1,77 hoog. Z'n moeder is een halve fries, dus hij is 25% fries.

Maar je ziet er niet heel veel fries meer aan :+
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 11:02 



 
Profiel   

Ik heb vandaag officieel ja gezegd tegen mijn nieuwe paard - alsof het een huwelijksaanzoek was :Y)
Hij is nog onder voorbehoud van de klinische keuring, maar ervanuitgaande dat alles goed is, ben ik vanaf donderdag de trotse eigenaresse van deze knappe man <3

Paspoortnaam is Jesse en het is een Ierse draft x Fries :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 14:31 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Ik heb 2 kruisingen Fjord/Fries. Zelf gefokt. De moeder was Fjord, de vader Fries. Het zijn volle zussen van elkaar en nu 23 en 24 jaar oud. Fantastische kruising. Fijn karakter, zeer intelligent en fijn te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 15:07 



 
Profiel   

Wat een leuk ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 15:08 



 
Profiel   

Jasper, de kruising haflinger x fries hoort er ook in. Hij is 4 jaar oud (van februari).

Vandaag even een semistandfoto gemaakt:
[ img ]

En een eerdere foto die hem meer recht doet, maar zijn bouw nauwelijks laat zien.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 17:22 



 
Profiel   

Wat leuk om alle kruisingen te zien!

Ik heb een barock pinto maar dan zonder vlekken :+
50% fries en 50% kwpn.
Ze is zo goed als zwart, op 2 kleine witte voetjes na.

We rijden vooral veel buiten en springen zo af en toe ook eens.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 17:54 



 
Profiel   

Fjord Fries ruin van 14 jaar
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 18:08 



 
Profiel   

Lys_PPA schreef
Mijn paard staat ingeschreven in het Europese Arabo-Friezen stamboek (EAFS), dus is geen volle Fries.

Ik ging 2 jaar geleden op zoek naar een Fries maar was verkocht toen ik hem leerde kennen... dus niet bewust voor gekozen.

[ [url=m/MQb9f0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet het percentage niet precies maar tussen de 91-95% Fries bloed en overige Arabier. Vader is al arabofries (Maestro, stamt af van Lolke 371). Mijn paard is goed voorwaarts maar niet heet, heel fijn karakter, werkwillig, aan de grote kant (171cm), heeft niet echt Friese gangen overigens. Wel een hele mooie bos manen, maar geen overdreven sokken (op de foto weinig zichtbaar omdat ik ze geknipt heb een paar weken geleden ivm modder in de paddocks).


Is de moeder van je paard volle fries? Want in dat geval heeft jouw paard een hoger % fries bloed hoor. Maestro had zelf maar 6.25% arabisch bloed ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 18:33 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Lys_PPA schreef
Mijn paard staat ingeschreven in het Europese Arabo-Friezen stamboek (EAFS), dus is geen volle Fries.

Ik ging 2 jaar geleden op zoek naar een Fries maar was verkocht toen ik hem leerde kennen... dus niet bewust voor gekozen.

[ [url=m/MQb9f0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet het percentage niet precies maar tussen de 91-95% Fries bloed en overige Arabier. Vader is al arabofries (Maestro, stamt af van Lolke 371). Mijn paard is goed voorwaarts maar niet heet, heel fijn karakter, werkwillig, aan de grote kant (171cm), heeft niet echt Friese gangen overigens. Wel een hele mooie bos manen, maar geen overdreven sokken (op de foto weinig zichtbaar omdat ik ze geknipt heb een paar weken geleden ivm modder in de paddocks).


Is de moeder van je paard volle fries? Want in dat geval heeft jouw paard een hoger % fries bloed hoor. Maestro had zelf maar 6.25% arabisch bloed ...


Ik ken de merrie niet, vgm geen volle fries. Het percentage staat in zijn paspoort.


Er komen heel mooie kruisingen voorbij hoor! Leuk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 20:58 



 

Wij mogen ons hier ook melden! Meet Douwe bob:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 15:40 



 
Profiel   

Wat een leukerd Jolijn!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 19:28 



 
Profiel   

Fries x hannoveraan

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 19:57 



 
Profiel   

Kuzco is een kruising KWPNxFries, verliefd geworden op het ondeugende uiterlijk :D
Hij is nu bijna 1 jaar oud.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 20:31 



 
Profiel   

Ik vind de meeste kruisingen met een Fries ook echt heel leuk.
Zelf heb ik een Fries x Tinker. Zwartbont gekocht en inmiddels zo goed als schimmel. Dit was vorig jaar, hij is inmiddels alweer een stuk lichter:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 19:20 



 
Profiel   

Ik vind de meeste friezenkruisingen ook ontzettend gaaf, terwijl ik zelf eigenlijk niets met friezen heb. Ik vind ze zelden mooi, de gangen vind ik te overdreven, ik vind de karakters vaak niet fijn en ik vind ze blessuregevoelig, nog los van de sokken die een sterk verhoogd risico op CPL lijkt te geven.

Iedere keer dat ik over een friezenkruising lees of er een foto van zie, zijn alle extremiteiten van de fries eraf en zie je hoe mooi ze als gematigde paarden zijn. Of het nu x pony/koudbloed is: dan zijn het gematigde boerenpaardjes, of x sportpaard: dan zijn het gematigde warmbloeden die wel tegen een stootje kunnen qua uitstraling. Ook het karakter is eigenlijk altijd goed: werkwillig, voldoende gevoelig, niet hypergevoelig, voldoende voorwaarts en in voor een geintje.

Mijn oma (92) vindt Jasper net een Hit. Een Hit was een lichtgebouwd koudbloed uit het Oostblok. Zij kende ze van toen zij jong was, dan praten we dus van 1935-1950.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 19:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen