Percheron

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Percheron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 10:11

Hoi!

Ik ben op zoek naar meer informatie over de Percheron. Bijvoorbeeld over bloedlijnen, types, erfelijke afwijkingen, andere gezondheidsproblemen. Ik zou graag eens in het echt kennis maken met dit ras. Maar ik zie dat er in Nederland erg weinig van dit soort paarden zijn. Heeft iemand misschien tips over mensen die deze paarden houden, fokken of importeren? Eventueel in omliggende buurlanden mag ook, zolang ze niet mega ver weg rijden zijn.

Alvast bedankt!

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Re: Percheron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 15:55

Even een upje!

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:04

Welke omgeving woon je?
Vriendin van mij heeft er 1, en die heeft die merrie ergens uit de buurt van Groningen dacht ik gehaald, die mevrouw waar die merrie vandaan komt haalt wel vaker pechaerons uit het buitenland, houd ze dan een poosje en verkoopt ze uiteindelijk als ze goed bereden en betrouwbaar zijn.

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 16:07

sanowa schreef:
Welke omgeving woon je?
Vriendin van mij heeft er 1, en die heeft die merrie ergens uit de buurt van Groningen dacht ik gehaald, die mevrouw waar die merrie vandaan komt haalt wel vaker pechaerons uit het buitenland, houd ze dan een poosje en verkoopt ze uiteindelijk als ze goed bereden en betrouwbaar zijn.


Bedankt voor je berichtje! Ik woon zelf in Brabant, maar ik vind het geen probleem om even te rijden om in contact te komen met fijne mensen!

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Percheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:03

Als hier kenners zijn zullen ze waarschijnlijk op BKR zitten, het topic verhuist daar naartoe:

F-AM -> BKR

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Percheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:05

ik heb zelf een percheron dame!
je bent welkom om kennis te komen maken hoor

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Percheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:20

Bij ons op stal (midden limburg) staat er ook een.. ontzettend leuk en braaf paard!

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Percheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:29

Bij Enschede zit iemand die er af en toe een te koop heeft. Mocht je er graag eentje voor jezelf hebben :)

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:21

Maldita schreef:
sanowa schreef:
Welke omgeving woon je?
Vriendin van mij heeft er 1, en die heeft die merrie ergens uit de buurt van Groningen dacht ik gehaald, die mevrouw waar die merrie vandaan komt haalt wel vaker pechaerons uit het buitenland, houd ze dan een poosje en verkoopt ze uiteindelijk als ze goed bereden en betrouwbaar zijn.


Bedankt voor je berichtje! Ik woon zelf in Brabant, maar ik vind het geen probleem om even te rijden om in contact te komen met fijne mensen!


Als goed is heb je pb gehad?