Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

5 jarige Schwarzwalder ruin wat mag die kosten

 
Profiel   

Weet niet of ik deze vraag in deze groep moet stellen,maar wist ook niet waar wel.

Mijn vraag, wat kost een 5 jarige super brave Schwarzwalder ruin van 1.55 . Hij is goed zadelmak maar moet wel verder door gereden worden. Maar werkelijk poeppie braaf, en al klinisch goed gekeurd.

Heeft iemand een idee?
Heb werkelijk geen idee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 19:53 



 
Profiel   

Voor dat ras, een 5 jarige, zou ik aan 6000 denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 19:59 



 
Profiel   

Van de prijs heb ik geen verstand, maar ik zou zeker bedingen dat je hem nogmaals klinisch mag keuren door een DA die niet bij de verkoper betrokken is ( gewoon op jouw kosten). Doen ze daar moeilijk over zou ik verder kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 22:06 



 
Profiel   

Huidige markt mag je er denk ik minimaal 6500 voor neerleggen. En denk dat er genoeg zijn die er nog 1500 bovenop bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 22:25 



 
Profiel   

Gezien de huidige markt, 6500 voor een paard met die leeftijd en die al ingereden is.

Voor het ras (komt niet vaak voor) icm bovenstaand, zou ik niet gek opkijken van 8000

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 22:28 



 
Profiel   

Ik heb destijds tijdens mijn paarden zoektocht naar dit ras gekeken, en toen waren ze al onbetaalbaar. 7500+ zou me niets verbazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 22:42 



 
Profiel   

De prijs wordt sowieso ook beïnvloed door de kleur. Gaat het om een lichte dan zal die beduidendp minder kosten dan een donkerbruine met mooie witte manen. In het laatste geval zou die wel 10000€ kunnen kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 22:54 



 
Profiel   

Ergens tussen de 8000 en de 10.000 zijn normale vraagprijzen voor volwassen paarden van dit ras. Hoge prijzen ja, maar ze zijn gewild en redelijk zeldzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 22:58 



 
Profiel   

Lukasje schreef
De prijs wordt sowieso ook beïnvloed door de kleur. Gaat het om een lichte dan zal die beduidendp minder kosten dan een donkerbruine met mooie witte manen. In het laatste geval zou die wel 10000€ kunnen kosten.

De kleur maakt weinig uit hoor. Fuchsen zijn allemaal een tint vos met licht behang. En ja ze zijn duur idd zal een 5 jarige ruin maar zo 7500 + moeten kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 23:00 



 
Profiel   

Dank allemaal voor jullie reacties, top

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 02:37 



 
Profiel   

pillow schreef
Lukasje schreef
De prijs wordt sowieso ook beïnvloed door de kleur. Gaat het om een lichte dan zal die beduidendp minder kosten dan een donkerbruine met mooie witte manen. In het laatste geval zou die wel 10000€ kunnen kosten.

De kleur maakt weinig uit hoor. Fuchsen zijn allemaal een tint vos met licht behang. En ja ze zijn duur idd zal een 5 jarige ruin maar zo 7500 + moeten kosten.


Toch wel hoor. We hebben recent diverse fokkers/stallen in Duitsland gecontacteerd in onze zoektocht en daar was het zeker zo dat de prijs hoger lag afh van de kleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 02:55 



 
Profiel   

Kleur maakt inderdaad wel uit en kan je zo duizenden euro's extra kosten. Des te donkerder des te beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 02:57 



 
Profiel   

ED -> BKR

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 11:22 



 
Profiel   

pillow schreef
Lukasje schreef
De prijs wordt sowieso ook beïnvloed door de kleur. Gaat het om een lichte dan zal die beduidendp minder kosten dan een donkerbruine met mooie witte manen. In het laatste geval zou die wel 10000€ kunnen kosten.

De kleur maakt weinig uit hoor. Fuchsen zijn allemaal een tint vos met licht behang. En ja ze zijn duur idd zal een 5 jarige ruin maar zo 7500 + moeten kosten.
Schwarzwalders zijn niet automatisch vos, er zijn ook, zwarten, bruinen en schimmels. Kleur is zeker mede prijsbepalend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 11:45 



 
Profiel   

Delphi2 We hebben het hier over Fuchsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 14:23 



 
Profiel   

Ga maar gerust uit van tussen de 7500 en 9000 momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 14:25 



 
Profiel   

Ja, ik zou ook zeggen richting 10.000
Sowieso zijn echt brave paarden goud waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 14:30 



 
Profiel   

pillow schreef
Delphi2 We hebben het hier over Fuchsen


De topicstarter heeft het over Schwarzwalders, ik lees nergens dat dit perse een Fuchs moet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 14:44 



 
Profiel   

Delphi2 schreef
pillow schreef
Delphi2 We hebben het hier over Fuchsen


De topicstarter heeft het over Schwarzwalders, ik lees nergens dat dit perse een Fuchs moet zijn.

Oh ja sorry je hebt gelijk. Maar de rest ging wel over vossen met blonde manen vandaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 17:49 



 
Profiel   

Oja, ik ging ook uit van een fuchs
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 22:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen