Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Apollo/Apolo is gecastreerd!

 
Profiel   

Mindim schreef
Als je een paard geen paardwaardig bestaan kan geven, houdt dan geen paard.
Dit is precies zo een paard die uiteindelijk door de eigenaar van de hand wordt gedaan, zijnde onhandelbaar, terwijl ze het dier zelf naar de kloten hebben geholpen.
Succes TS, je bent niet goed bezig.

Jaja, geloof me dan niet. Goed bezig weer iemand dat bokt haat. Doei!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 10:28 



 

Chanelle007 schreef
Mindim schreef
Als je een paard geen paardwaardig bestaan kan geven, houdt dan geen paard.
Dit is precies zo een paard die uiteindelijk door de eigenaar van de hand wordt gedaan, zijnde onhandelbaar, terwijl ze het dier zelf naar de kloten hebben geholpen.
Succes TS, je bent niet goed bezig.

Jaja, geloof me dan niet. Goed bezig weer iemand dat bokt haat. Doei!

Ik geloof je inderdaad niet, je zegt twee verschillende dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 10:30 



 
Profiel   

Deze TS heeft al eerder een topic gehad waar het weet ik het wel niet hoeveel pagina’s over dierenwelzijn ging. Ik zie hier exact hetzelfde gebeuren, soms heeft het geen zin om op iemand te reageren!

Wel fijn dat hij nu gecastreerd is, alvast één stapje beter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 10:32 



 

Citaat
We gaan ergens deze week verhuizen van stalling en de hengst mag op de weide. Ik ben erover aan het denken om volledig opnieuw te beginnen met Apollo. Ik ben van plan om grondwerk, vrijheidsdressuur etc te doen en 2 keer per week te werken. (1 keer longeren en 1 keer “rijden”) we gaan hem nu nog niet op de weide zetten omdat alle groepen al gevormd zijn en dat vindt ik nog een beetje teveel risico. Maar hij gaat waarschijnlijk volgend jaar op de weide met 1 of 2 ruinen.


Van 26 augustus 2020
Dus vorig jaar mocht ie ook al niet op de wei, wel klagen dat het dier hevig was, tja, hoe zou dat nu komen >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 10:35 



 
Profiel   

Chanelle007 schreef
Doei ik ben het zat

Dat zeg je al een paar keer maar je blijft reageren

Wel eens met de rest. Zelf bokt ook zo kritisch naar mij toe ervaren. Het is niet leuk, zelfs wat naar gevoel soms. Maar vaak hebben ze wel gelijk en hebben ze het beste met jou en je paard voor. Denk er even een dagje overna..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 10:35 



 
Profiel   

TS, het gaat er niet om of wij jou wel of niet geloven. Uiteindelijk gaat het er om of jij jezelf gelooft. Of je paard het gelooft. En dat je het allemaal nakomt. Aan Bokt ben je niets verplicht. Aan je paard wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 10:35 



 
Profiel   

Je kunt nu makkelijker naar een andere stal gaan aangezien hij geen hengst meer is. Heel eerlijk? Ik zou een andere stal zoeken waar ze wel normaal buiten kunnen staan en kan spelen met leeftijdsgenootjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 10:37 



 
Profiel   

Zo hallo dan. Punt is wel gemaakt naar ts toe en zij is ook duidelijk dat ze er anders overdenkt.
Zo doordrammen gaat dat echt niet verbeteren en roept alleen maar weerstand op.

En iemands moeder voor dom uitmaken, kom op zeg.Dat is alleen maar gemeen bedoeld want opbouwend draagt het 0,0 bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:04 



 
Profiel   

Wat fijn TS dat je paard nu de hele dag buiten komt in de wei of in de paddock! (want dat schrijf je op het laatst toch?) Waarom zet je je merrie er dan niet bij? Als hij nu toch een wei of paddock voor zich alleen heeft dan mag er vast je andere eigen paard bij in zetten toch? Zou wel heel goed voor hem zijn. Ik zou nooit te lang wachten met sociaal contact. En je zal zien wat een ander paard je krijgt als hij lekker kan spelen en rennen met een ander paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:08 



 
Profiel   

Ja haar moeder en stalhouder maakte ik voor dom uit om ts te sparen, want dacht dat ts niet achter de acties stond van moeder en stalhouder stond. Dus was het tegendeel van gemeen bedoeld.
Citaat
Maar goed, ik denk dat ts niets kan doen, is haar domme moeder en domme stal eigenaar die dit doen.

Maar dat had ik dus mis blijkbaar. Ts staat totaal achter het opgehokte paard en dus idd de domme actie van stalhouder en moeder om het paard zo te houden.
En aangezien dit zo doen niet verstandig is, blijf ik het dom noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:11 



 
Profiel   

Ga je lekker. Niemand die je verplicht hier te lezen he.
Denk even na voor dat je iets schrijft. Een kleine regel in je onderschrift is niet altijd een excuus.

Ik heb de mods getipt

Ik sta ook niet achter de wijze waarop ts haar paard houdt maar veel reacties die ik hier lees gaan echt niet bijdragen aan een verbetering daarvan.


Laatst bijgewerkt door MissBmx op 10-08-21 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:14 



 
Profiel   

Nou, fijn dat hij de hele dag met je merrie op de wei staat. Zal hem echt goed doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:16 



 

Gillbo schreef
Ga je lekker. Niemand die je verplicht hier te lezen he.
Denk even na voor dat je iets schrijft. Een kleine regel in je onderschrift is niet altijd een excuus.

Ik heb de mods getipt

Ik sta ook niet achter de wijze waarop ts haar paard houdt maar veel reacties die ik hier lees gaan echt niet bijdragen aan een verbetering daarvan.

Je kan vinden dat iemand niet zo moet reageren, maar er wordt in ieder geval wel een ontopic reactie gegeven, dat is meer dan jij doet, jij vermeld hier enkel hoe een ander dient te reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:23 



 
Profiel   

Gillbo schreef
Ga je lekker. Niemand die je verplicht hier te lezen he.
Denk even na voor dat je iets schrijft. Een kleine regel in je onderschrift is niet altijd een excuus.

Ik heb de mods getipt

Ik sta ook niet achter de wijze waarop ts haar paard houdt maar veel reacties die ik hier lees gaan echt niet bijdragen aan een verbetering daarvan.

Ja ik ga lekker.
En prima dat je me temt. Geen moeite mee. Zal ik jou temmen voor het offtopic gaan en persoonlijk naar mij worden?

De acties van haar moeder en stalhouder zijn gewoon dom.
Maar je mag gerust ook een van de volgende synoniemen invullen:
dom (bn):bête, ezelachtig, geesteloos, hardleers, kortzichtig, onbenullig, onbezonnen, onnozel, onverstandig, onwetend, onzinnig, simpel, stom, stompzinnig, stupide, suf, uilig, verstandeloosdom (bn):achterlijk, debiel, stom, sukkelig, zwakhoofdig.

welke vind je beter passen bij het paard al 1,5 jaar lang op stal houden?
Je wilt toch niet zeggen dat antoniemen
kien, knap, pienter, scherpzinnig, slim, snugger, wijs, beter passen.
Dus wat is er dan mis met mijn woordkeuze voor de acties?!

Nee niets draagt bij, dat is het probleem al sinds ze hem heeft.
En aangezien ze nu alweer schrijft dat hij pas volgend jaar in de wei mag zullen deze topics en reacties blijven bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:26 



 
Profiel   

Captain schreef
TS, ik heb ook een PRE hengst. Nog niet zo heel lang, hij is sinds eind mei in Nederland.
In Spanje stond hij 23u per dag op stal, en als hij eruit kwam mocht hij nooit eens iets doen wat hij zelf wilde, hij moest altijd luisteren. Toen hij hier in de paddock kwam heeft hij eerst een kwartier alleen maar gesteigerd van blijheid, en omdat hij niet goed wist wat hij met die vrijheid moest.
Nadat hij doorhad dat we niks van hem wilde, heeft hij alleen maar liggen rollen. Dat dier had die kans nooit gehad, en hij genoot nu zo van zijn vrijheid! <3

Omdat ik eerst niet wist hoe sociaal hij was stond hij lekker buiten in een grote paddock naast 2 andere paarden. Na een tijdje heb ik hem samen gezet met een ruin, en het gaat ZO goed. Ik heb mijn paard COMPLEET zien veranderen. Hij is veel rustiger in zijn koppie geworden, en laat nu echt paardengedrag zien. Hij kwam in Spanje maar een uurtje uit zijn stal, en was daarom ook heel druk. Nu is hij zo ongelofelijk rustig, gewoon zoals een paard hoort te zijn.

Je hebt hem laten ruinen, zorg dan nu ook dat hij lekker buiten kan staan met een vriendje. Een half uur alleen op de paddock is niet paardwaardig.


_/-\o_ <3

Ik word zo verdrietig van paarden die die kans niet krijgen.. Wat is nou heerlijker dan je paard gelukkig te zien?
Ts, ik begrijp dat jij weinig in te brengen hebt en je moeder de stalling bepaalt. Wat vind je er zelf van? Als jij paard zou zijn, zou jij gelukkig zijn? Een paard denkt niet dat hij over een jaar misschien de wei op mag. Die weet alleen wat hij nu heeft.
Ik begrijp dat het moeilijk is om al deze kritiek te lezen. Maar je moet het niet voor bokt doen. Uiteindelijk hoef je aan bokt geen verantwoording af te leggen. Het gaat om je paard. Je paard is van jou en je moeder afhankelijk. Als je een dier neemt, ben je verplicht om er alles aan te doen om het dier in zijn natuurlijke behoeften te voorzien. En dat betekent buiten en sociaal contact met andere paarden. Uit je berichtjes kan ik niet goed opmaken hoeveel hij buiten komt en hoeveel contact hij heeft met andere paarden. Dat gaat ons ook niks aan. Jij weet dat en ik denk dat jij prima weet of het voldoende is of eigenlijk te weinig. Het is inmiddels een ruin, veel makkelijker om stalling voor te vinden dan voor een hengst. De staleigenaren willen niet dat je paard de wei op gaat. Hoelang denk je dat dat nog duurt? Kan je er op vertrouwen dat dat snel wel het geval zal zijn? Anders zou ik gauw weg zijn daar. Dan nog maar een keer verhuizen. Je moet je staleigenaren kunnen vertrouwen in de beste zorg voor je dier. Jij bent er een paar uur per week, maar je paard is er altijd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:32 



 
Profiel   

Pb gestuurd. Meer stuur ik niet meer
amber15 schreef
Captain schreef
TS, ik heb ook een PRE hengst. Nog niet zo heel lang, hij is sinds eind mei in Nederland.
In Spanje stond hij 23u per dag op stal, en als hij eruit kwam mocht hij nooit eens iets doen wat hij zelf wilde, hij moest altijd luisteren. Toen hij hier in de paddock kwam heeft hij eerst een kwartier alleen maar gesteigerd van blijheid, en omdat hij niet goed wist wat hij met die vrijheid moest.
Nadat hij doorhad dat we niks van hem wilde, heeft hij alleen maar liggen rollen. Dat dier had die kans nooit gehad, en hij genoot nu zo van zijn vrijheid! <3

Omdat ik eerst niet wist hoe sociaal hij was stond hij lekker buiten in een grote paddock naast 2 andere paarden. Na een tijdje heb ik hem samen gezet met een ruin, en het gaat ZO goed. Ik heb mijn paard COMPLEET zien veranderen. Hij is veel rustiger in zijn koppie geworden, en laat nu echt paardengedrag zien. Hij kwam in Spanje maar een uurtje uit zijn stal, en was daarom ook heel druk. Nu is hij zo ongelofelijk rustig, gewoon zoals een paard hoort te zijn.

Je hebt hem laten ruinen, zorg dan nu ook dat hij lekker buiten kan staan met een vriendje. Een half uur alleen op de paddock is niet paardwaardig.


_/-\o_ <3

Ik word zo verdrietig van paarden die die kans niet krijgen.. Wat is nou heerlijker dan je paard gelukkig te zien?
Ts, ik begrijp dat jij weinig in te brengen hebt en je moeder de stalling bepaalt. Wat vind je er zelf van? Als jij paard zou zijn, zou jij gelukkig zijn? Een paard denkt niet dat hij over een jaar misschien de wei op mag. Die weet alleen wat hij nu heeft.
Ik begrijp dat het moeilijk is om al deze kritiek te lezen. Maar je moet het niet voor bokt doen. Uiteindelijk hoef je aan bokt geen verantwoording af te leggen. Het gaat om je paard. Je paard is van jou en je moeder afhankelijk. Als je een dier neemt, ben je verplicht om er alles aan te doen om het dier in zijn natuurlijke behoeften te voorzien. En dat betekent buiten en sociaal contact met andere paarden. Uit je berichtjes kan ik niet goed opmaken hoeveel hij buiten komt en hoeveel contact hij heeft met andere paarden. Dat gaat ons ook niks aan. Jij weet dat en ik denk dat jij prima weet of het voldoende is of eigenlijk te weinig. Het is inmiddels een ruin, veel makkelijker om stalling voor te vinden dan voor een hengst. De staleigenaren willen niet dat je paard de wei op gaat. Hoelang denk je dat dat nog duurt? Kan je er op vertrouwen dat dat snel wel het geval zal zijn? Anders zou ik gauw weg zijn daar. Dan nog maar een keer verhuizen. Je moet je staleigenaren kunnen vertrouwen in de beste zorg voor je dier. Jij bent er een paar uur per week, maar je paard is er altijd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 16:55 



 
Profiel   

Gillbo schreef
Ga je lekker. Niemand die je verplicht hier te lezen he.
Denk even na voor dat je iets schrijft. Een kleine regel in je onderschrift is niet altijd een excuus.

Ik heb de mods getipt

Ik sta ook niet achter de wijze waarop ts haar paard houdt maar veel reacties die ik hier lees gaan echt niet bijdragen aan een verbetering daarvan.


Mee eens! Als je een ander probeert te overtuigen van wat jij denkt dat beter is voor een dier helpt het niet om diegene aan te vallen. Ook al heb je nog de beste bedoelingen. Mensen haken dan af en dan bereik je uiteindelijk het averechtse van wat je wil, namelijk dat ze nadenken over je ideeën en uiteindelijk het welzijn van hun dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 17:08 



 
Profiel   

Maar ook voor jou, wat is jou bijdrage voor ts staan, nuttige tips waar ze wat aan heeft?
Die mis ik hoor :j
beetje off topic zijn kunnen we allemaal wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 17:13 



 
Profiel   

Misschien kun je starten met hem in de weide of paddock naast een ander paard te zetten met een draadje ertussen?
Dan is hij lekker buiten en ook niet alleen, kunnen ze over de draad al een beetje snuffelen enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 17:25 



 
Profiel   

Ik ben het anders volledig eens met DuoPenotti,
Ts weet dondersgoed dat dit niet kan, ik denk dat als ts echt wil, ze wel kan bedenken dat haar paard even moet wenen aan de andere en ze even wat verschillende combo's proberen evt. in de rijbak voordat ze de grote weide op gaan ipv. een paddockje waar hij een halfuur op staat met..neus.. contact.
Niet alleen mentaal maar zeker ook fysiek is dat gewoon vreselijk(al wel niet dodelijk op lang termijn) voor een paard.
Mocht het paard echt niet samen met een paard in een paddock kunnen, kan ts echt wel een stal vinden waar ze lekker 8+ uur buiten komt met een paar honderd meter om gek te doen. Uiteindelijk vind ieder paard wel een maatje als de plek groot genoeg is. Mijn haflinger was ook niet de liefste toen hij nog (spijtig) op een andere stal stond met paddocks van 5x5, nu met ruimte zat staan ze heerlijk samen.
Kijk nog eens goed naar jezelf en wat je voor je dier wilt ts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 17:37 



 
Profiel   

Chanelle007 schreef
Pb gestuurd. Meer stuur ik niet meer
amber15 schreef

_/-\o_ <3

Ik word zo verdrietig van paarden die die kans niet krijgen.. Wat is nou heerlijker dan je paard gelukkig te zien?
Ts, ik begrijp dat jij weinig in te brengen hebt en je moeder de stalling bepaalt. Wat vind je er zelf van? Als jij paard zou zijn, zou jij gelukkig zijn? Een paard denkt niet dat hij over een jaar misschien de wei op mag. Die weet alleen wat hij nu heeft.
Ik begrijp dat het moeilijk is om al deze kritiek te lezen. Maar je moet het niet voor bokt doen. Uiteindelijk hoef je aan bokt geen verantwoording af te leggen. Het gaat om je paard. Je paard is van jou en je moeder afhankelijk. Als je een dier neemt, ben je verplicht om er alles aan te doen om het dier in zijn natuurlijke behoeften te voorzien. En dat betekent buiten en sociaal contact met andere paarden. Uit je berichtjes kan ik niet goed opmaken hoeveel hij buiten komt en hoeveel contact hij heeft met andere paarden. Dat gaat ons ook niks aan. Jij weet dat en ik denk dat jij prima weet of het voldoende is of eigenlijk te weinig. Het is inmiddels een ruin, veel makkelijker om stalling voor te vinden dan voor een hengst. De staleigenaren willen niet dat je paard de wei op gaat. Hoelang denk je dat dat nog duurt? Kan je er op vertrouwen dat dat snel wel het geval zal zijn? Anders zou ik gauw weg zijn daar. Dan nog maar een keer verhuizen. Je moet je staleigenaren kunnen vertrouwen in de beste zorg voor je dier. Jij bent er een paar uur per week, maar je paard is er altijd..


Wat maakt dat je je zo aangevallen voelt, ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 18:17 



 
Profiel   

Hoi allemaal, dit is een onderwerp die wat emoties op kan roepen. Heel logisch en je mag ook zeker allemaal zeggen wat je vindt of denkt. Wel is het fijn als er vanuit alle partijen respectvol wordt gecommuniceerd. Elkaar voor dom uit maken hoort hier niet bij. En zonder een oordeel te geven over de situatie of een partij te kiezen wil ik jullie het volgende mee geven. Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen. In deze situatie kan je als buitenstaander niks veranderen en je kunt alleen maar informeren over je eigen mening. Hoe lastig dit ook is en hoewel dit wellicht volledig tegen je gevoel indruist er is geen mogelijkheid om als buitenstaander de situatie te veranderen.

Dan nog richting TS je oogst wat je zaait. Door de manier waarop je communiceert krijg je dit soort discussies. Probeer in het verloop van het topic rustig te blijven, merk je dat je boos wordt sluit bokt dan even af. Het is tenslotte internet en alles wat je er op zet kan je tot in de oneinidgheid terug vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 01:01 



 
Profiel   

Britt_xxx schreef
Je paard komt een half uur in de paddock, zonder vriendje. Ik spreek mijn zorgen erover uit dat je paard nooit correct sociaal gedrag zal aanleren als hij jaren alleen staat.


Wij hebben een net gecastreerde 7 jarige pre op stal. Mocht 3 maanden na castratie bij ons in de groep op de wei. Dit omdat het een stabiele kudde is.
Hij heeft mijn paard in een hoek gedreven en in mekaar gebokst en de rest Van de groep opgejaagd.

Dit paard staat nu ook even een paar maanden alleen op de paddock of wei. En net als in de groep / kudde loopt hij te ijsberen en heeft hij moeite met de paarden om hem heen. Haal je hem uit de paddock/wei is hij direct kalm.

Een half uur in de paddock is idd kort.

maar als er geen andere mogelijkheden zijn is alleen in de paddock soms de meest veilige optie. Ook voor het paard zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 02:02 



 
Profiel   

Ligt ook echt een beetje aan de leeftijd en het verleden. Hoe ouder je paard is en hoe langer het geïsoleerd is des te lastiger het kan zijn om weer in de groep te zetten of met in elk geval een maatje.

Het paard van TS is nog jong. Hopelijk heeft hij tot 2 of 3 jaar wel met andere paarden gestaan. Het zou goed zijn om zo snel mogelijk weer met een maatje te zetten. Volgend jaar duurt nog lang, helemaal als je daarmee het weide seizoen bedoelt. Dan heeft TS het paard volgens mij al weer 2 jaar.

Als het zo goed klikt met de merrie waarom probeer je dat dan niet?

Uiteraard is het aan TS zelf. Maar ik gun het haar paard. Ook krijg je er een zoveel leuker paard voor terug. Het is echt fijn als ze natuurlijk sociaal gedrag en beweging met elkaar kunnen hebben. Daar kan geen grondwerk, rijden, wandelen, stampmolen, aan de hand grazen tegen op.

En castratie moet daar eigenlijk niet eens een voorwaarde van zijn. Mijn hengsten hebben nog geen dag in hun leven alleen gestaan. Gaat prima samen. Ook in dit topic en voorgaande genoeg voorbeelden van sociaal gehouden hengsten. Natuurlijk klikt het niet altijd en moet je voorzichtig zijn, maar het is het zeker waard om
te proberen.

TS d’r paard is gecastreerd dus ik hoop dat ze de volgende stap naar een vrij sociaal leven ook binnenkort kan zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 07:11 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Britt_xxx schreef
Je paard komt een half uur in de paddock, zonder vriendje. Ik spreek mijn zorgen erover uit dat je paard nooit correct sociaal gedrag zal aanleren als hij jaren alleen staat.


Wij hebben een net gecastreerde 7 jarige pre op stal. Mocht 3 maanden na castratie bij ons in de groep op de wei. Dit omdat het een stabiele kudde is.
Hij heeft mijn paard in een hoek gedreven en in mekaar gebokst en de rest Van de groep opgejaagd.

Dit paard staat nu ook even een paar maanden alleen op de paddock of wei. En net als in de groep / kudde loopt hij te ijsberen en heeft hij moeite met de paarden om hem heen. Haal je hem uit de paddock/wei is hij direct kalm.

Een half uur in de paddock is idd kort.

maar als er geen andere mogelijkheden zijn is alleen in de paddock soms de meest veilige optie. Ook voor het paard zelf.


Wat een vervelende situatie! Voor alle paarden, absoluut.
Het klinkt alsof dit paard de sociale regels absoluut niet begrijpt, wat heel goed mogelijk is als hij, zolang hij hengst was, alleen gehouden is geweest. Heel sneu. Een langzame hersocialisatie in hele kleine stapjes, is dan de enige manier.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 07:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen