Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag over Spaans paspoort

 
Profiel   

Misschien dat iemand hier mij kan helpen!

Ik heb een paar weken terug een leuke Andalusier hengst gekocht en was vandaag even zijn paspoort door 'nt kijken en kwam tot mijn verbazing op een pagina over eigenaren, allemaal in Spanje en op een dik jaar tijd staan er 6 eigenaren in :=

Wat betekend dit? Is hij echt zo vaak verhandeld of zou dit te maken kunnen hebben met dat hij gedekt heeft? Of is dit in Spanje normaal, of betekend het gewoon dat het dier niet in orde is? Hier een foto ervan voor de duidelijkheid. In februrari 2016 is hij naar Duitsland verhuisd.



Aangezien het paspoort een 'replacement' is, is alles voor november 2014 een raadsel :=
Snap nu wel steeds meer het wantrouwen wat dit arme paard heeft.

En het paard in kwestie <3
[ img ]

Ik heb hem gekocht als nieuw maatje "voor het leven", krijgt hier de tijd om alles weer te vertrouwen en weer paard te kunnen zijn en heeft dus hier ook zijn 'eindstation' gevonden. Ik ben alleen erg nieuwsgierig wat dit allemaal betekend.



Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 07-06-21 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Foto verwijderd ivm privacy (gegevens personen)

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 10:15 



 
Profiel   

Ik heb twee paarden die in korte tijd meerdere keren verhandeld zijn. Daar kunnen diverse redenen voor zijn. Soms wordt een paard goedkoop angekocht en duurder verkocht, maar vaak is het ook een impuls aankoop en dan komt men erachter dat paarden toch niet echt hetzelfde zijn als een motor die je kunt pakken wanneer je zin hebt en voor de rest laat staan.... Vaak valt het tegen hoeveel het kost om een paard te onderhouden.
Soms gaat een paard in de familie rond voor kinderen/tieners die er snel op uitgekeken zijn.
Soms blijkt het paard lastger te rijden dan men dacht.

Dit is niet typisch Spaans, dit zie je in alle landen, alleen niet altijd zo gedocumenteerd.

Het hoeft niet in het nadeel te werken voor een paard, maar meestal kijken ze wel lang de kat uit de boom voordat ze iemand verrouwen en zich helemaal geven, natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 10:45 



 
Profiel   

Ook die van mij heeft in korte tijd veel verschillende eigenaren gehad, en in 2016 naar Duitsland gegaan.
(Ook getraind met seretta, gezien de littekens die mijn paard op zijn neus heeft)
Nu is mijn paard in kwestie in de omgang niet de makkelijkste, dus daar weet ik het maar aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 11:01 



 
Profiel   

Interessant om te lezen, het hoeft dus niet meteen iets negatiefs te betekenen gelukkig.

Hij is erg wantrouwend, basis zit er wel heeel goed in maar zou in de maand voor hij bij mij kwam ook flink verkeerd behandeld zijn geweest wat dat zou kunnen verklaren, maar wat er is gebeurd blijft een raadsel.

Ik ben in ieder geval gek op hem en was gewoon nieuwsgierig wat het zou kunnen betekenen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 11:22 



 
Profiel   

Aangezien je complete namen en adressen hebt, kun je natuurlijk ook een briefje schrijven en vragen stellen aan vorige eigenaren. Wellicht hebben ze zelfs foto´s voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 11:33 



 
Profiel   

Dankjewel Lusitana, dat was inderdaad mijn volgende stap :D
Alleen even bedenken wat ik erin kan zetten... (wel al iemand gevonden die het kan omzetten naar Spaans :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 12:21 



 
Profiel   

"Hallo, ik ben *naam* en de nieuwe eigenaar van het paard *naam* dat in *jaar* in uw bezit is geweest. Ik ben benieuwd of u mij iets kunt vertellen over de tijd dat het paard bij u was, waarom u hem gekocht heeft en waarom u hem verkocht heeft? Ik probeer zijn levensloop een beetje na te trekken om hem beter te begrijpen. Ik zal u dankbaar zijn als u toevallig ook een foto hebt uit die tijd."

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 14:45 



 
Profiel   

Dankjewel Lusitana!
Misschien dat ik er leuke kaartjes van kan maken met een foto van Fuego erop :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 19:30 



 
Profiel   

Mijn spaanse merrie die ik een tijdje gehad heb bleek ook heel veel verhandeld te zijn. Die bleek dus allerlei verborgen gebreken te hebben en was ook erg schuw. Als je paard verder lief en gezond is zou ik me er geen zorgen over maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 20:03 



 
Profiel   

Nee zal wel verhandeld zijn. Met mijn merrie heb ik uiteindelijk 6 mensen gevonden waarvan ik er 3 gesproken heb, ze hebben haar allemaal niet langer dan een maand gehad.

Bij mij stonden er 06 nummers bin de contacten, die heb ik in mn telefoon gezet en toen via whatsapp gekeken of die mensen soms whatsapp hadden. En namen gegoogled etc. Ik ben benieuwd of de jouwe ook bij Caballos el Bomba is geweest, dat heb ik bij enorm veel mensen gehoord namelijk; https://www.instagram.com/caballo_el_bomba/. Voor paarden zonder stamboek lijkt dit wel een soort tussenstation waar ze een week of 2 blijven...

Mijn merrie is overigens ook erg wantrouwig en we hebben haar nu 3 maanden en het is helaas nog niet enorm veel beter. Zij was wel in Maart dit jaar nog in Spanje, jouwe lijkt al wat langer in de buurt te zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:35 



 
Profiel   

Wat er zo in staat waar hij is geweest, allemaal bij verschillende eigenaren:
25 november 2014 in Cádiz, 24 december 2014 in Malaga, 26 februari 2015 in Malaga, 6 april 2015 in Malaga, 29 september 2015 in Cádiz, 25 januari 2015 in Cádiz en in februari 20216 is hij geïmporteerd naar Duitsland. En heeft dus tot een paar weken terug in Duitsland gestaan. De naam die jij noemt staat er niet in.

Ik moet zeggen dat z'n vertrouwen met de dag groeit en wij echt al dikke maatjes zijn <3
Het is een enorme goedzak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:46 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Wat er zo in staat waar hij is geweest, allemaal bij verschillende eigenaren:
25 november 2014 in Cádiz, 24 december 2014 in Malaga, 26 februari 2015 in Malaga, 6 april 2015 in Malaga, 29 september 2015 in Cádiz, 25 januari 2015 in Cádiz en in februari 20216 is hij geïmporteerd naar Duitsland. En heeft dus tot een paar weken terug in Duitsland gestaan. De naam die jij noemt staat er niet in.

Ik moet zeggen dat z'n vertrouwen met de dag groeit en wij echt al dikke maatjes zijn <3
Het is een enorme goedzak!


Klinkt wel een beetje als dezelfde trip die die van mij heeft gemaakt. :j
Ook uiteindelijk naar Duitsland gegaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 15:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen