Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Freiberger Noodoproep

 
Profiel   

chinou schreef
knollentuin schreef
Voor minder geld kunnen ze ze denk eerder kwijt ,nu blijven mensen hangen op die 2000 euro ex vervoer .


Je kan informeren en het is rond de 1400 euro

Nu is mijn Duits niet zo top, maar als ik het goed begrijp is het onder de streep niet "slechts" 1400eu. Op basis van 1500CHF lijkt er nog zo'n 600eu aan tol/importkosten bij te komen Duitsland in (wat volgens mij de grootste doelgroep van deze site lijkt te zijn). NL met zijn regels kennende zal dat hier nog wel hoger uitkomen en dan zit je idd ook nog met vervoer...

En dan tikt het toch ineens wel behoorlijk aan... Neemt niet weg dat ik het an sich ook best wel sneu vind en het goed vind dat je dit deelt. Maar bijna een verdubbeling van de verkoopprijs moet je haast wel op rekenen eer je ze hier hebt ben ik bang voor...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:32 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Maar brengen ze bij de slager dan zo veel op dat ze 1700-1900 euro moeten kosten?


En ze worden met subsidie gefokt? Dat is toch gewoon dubbel cashen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:35 



 
Profiel   

Nu is mijn Duits niet zo top, maar als ik het goed begrijp is het onder de streep niet "slechts" 1400eu. Op basis van 1500CHF lijkt er nog zo'n 600eu aan tol/importkosten bij te komen Duitsland in (wat volgens mij de grootste doelgroep van deze site lijkt te zijn). NL met zijn regels kennende zal dat hier nog wel hoger uitkomen en dan zit je idd ook nog met vervoer...

En dan tikt het toch ineens wel behoorlijk aan... Neemt niet weg dat ik het an sich ook best wel sneu vind en het goed vind dat je dit deelt. Maar bijna een verdubbeling van de verkoopprijs moet je haast wel op rekenen eer je ze hier hebt ben ik bang voor...[/quote]

Denk niet veel meer maar Nederland qua btw etc.
Heb ook aangegeven de prijs excl vervoer.
Optie is zelf 2 ophalen, wie weet wat er te regelen valt op Bokt. Enorm bereik van paardenliefhebbers.

(Even voor de duidelijkheid, ik woon gewoon in Nederland en heb er niets mee te maken.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:36 



 
Profiel   

chinou schreef
kally schreef
Vreselijk dat dit dan op zo’n grote schaal gebeurt, teveel fokken dus :(

Dat komt doordat het fokken door subsidie gestimuleerd wordt. Ze houden alleen de beste dieren aan om het ras zo goed mogelijk te houden.

Dat lijkt me nu precies de reden, om dus niet zo'n veulen te kopen ;-)
Die Zwitsers zijn echt niet gek.
Daarnaast wordt hier ergens héél goed aan verdiend. Niet intrappen dus...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:41 



 
Profiel   

Heeft iemand enig idee op wat voor bedrag het in totaal ongeveer uit zou komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:43 



 
Profiel   

Het is wel een heel gaf ras als ik het zo op google bekijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:44 



 
Profiel   

Hasjam_Poe schreef
chinou schreef
Dat komt doordat het fokken door subsidie gestimuleerd wordt. Ze houden alleen de beste dieren aan om het ras zo goed mogelijk te houden.

Dat lijkt me nu precies de reden, om dus niet zo'n veulen te kopen ;-)
Die Zwitsers zijn echt niet gek.
Daarnaast wordt hier ergens héél goed aan verdiend. Niet intrappen dus...

Als je er zo tegenaan kijkt, moet je ook geen KWPN-er kopen want alles wat jij te koop aangeboden krijgt, is ook niet geschikt voor de topsport (het fokdoel van het KWPN) dus om dat zo zwart-wit te stellen is een tikkie kort door de bocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:46 



 
Profiel   

chinou schreef
[ [url=m/rwN9K0.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LNIYbD.png]Afbeelding[/url] ]

Dit veulen heeft alleen vandaag nog ;(

Ook nog een prima beweger met nette punten. Het gaat me zo aan het hart.


Ja, maar op de bouw valt nogal wat aan te merken! -O- En dat zie je terug in de punten.
(En gaat zeker tegen werken bij het rijden). Ze is trouwens nog royaal gepunt met haar zesje .
Heb je zelf een Freiberger Chinou? Ben je bekend met het ras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:49 



 
Profiel   

ikke schreef
Als je er zo tegenaan kijkt, moet je ook geen KWPN-er kopen want alles wat jij te koop aangeboden krijgt, is ook niet geschikt voor de topsport (het fokdoel van het KWPN) dus om dat zo zwart-wit te stellen is een tikkie kort door de bocht.

Wordt er dan ook subsidie verstrekt voor het behoud van de KWPN-er?? :+

Ik denk dat je iets niet goed begrijpt: deze dieren worden niet gefokt voor de topsport.
Maar voor de eigenschappen waar dit ras om bekend staat. Dat is wat anders dan "topsport".

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:53 



 
Profiel   

Wat raar dat iedereen zo begaan is met deze freibergers, maar schijnbaar niet met de vele honderden shetlandveulens die exact hetzelfde lot ondergaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:09 



 
Profiel   

Tja, de veulens zijn door de subsidie dus al dik betaald. Alles wat de fokker er dan nog bij op krijgen is extra. En dan vervolgens 'huilie huilie ze gaan naar slager tenzij je een bedrag betaald dat ruim 3x boven de slachtprijs ligt'.

Ik vind het schandalig. Zeg dan eerlijk dat ze de consumenten prijs kunstmatig hoog willen houden, en dat ze hiervoor graag veulens opofferen!

Want ja als je veulens voor 500 euro aan gaat bieden, dan kun je jaarlingen niet kwijt voor 2500, en de 3jarigen niet voor 4000. En ga maar door...

Het gaat weer eens ouderwets om de pegels en de beesten mogen er met hun leven voor betalen. Hufters, stuk voor stuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:14 



 
Profiel   

Onali schreef
Wat raar dat iedereen zo begaan is met deze freibergers, maar schijnbaar niet met de vele honderden shetlandveulens die exact hetzelfde lot ondergaan.

En wie zegt dat niemand daar mee begaan is.

Maak een site, verzamel de shetjes en plaats online.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:15 



 
Profiel   

Onali schreef
Wat raar dat iedereen zo begaan is met deze freibergers, maar schijnbaar niet met de vele honderden shetlandveulens die exact hetzelfde lot ondergaan.

Dát dus... Over een week of 3 is het weer Zuidlaardermarkt. Kan er weer van alles gered worden met een iets minder dikke portemonnee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:15 



 
Profiel   

troi schreef
Tja, de veulens zijn door de subsidie dus al dik betaald. Alles wat de fokker er dan nog bij op krijgen is extra. En dan vervolgens 'huilie huilie ze gaan naar slager tenzij je een bedrag betaald dat ruim 3x boven de slachtprijs ligt'.

Ik vind het schandalig. Zeg dan eerlijk dat ze de consumenten prijs kunstmatig hoog willen houden, en dat ze hiervoor graag veulens opofferen!

Want ja als je veulens voor 500 euro aan gaat bieden, dan kun je jaarlingen niet kwijt voor 2500, en de 3jarigen niet voor 4000. En ga maar door...

Het gaat weer eens ouderwets om de pegels en de beesten mogen er met hun leven voor betalen. Hufters, stuk voor stuk!


Precies mijn gedachten, wat een vreselijke handel is het toch.

Zou zo'n dier best willen opvangen, maar niet voor dit geld

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:17 



 
Profiel   

troi schreef
Tja, de veulens zijn door de subsidie dus al dik betaald. Alles wat de fokker er dan nog bij op krijgen is extra. En dan vervolgens 'huilie huilie ze gaan naar slager tenzij je een bedrag betaald dat ruim 3x boven de slachtprijs ligt'.

Ik vind het schandalig. Zeg dan eerlijk dat ze de consumenten prijs kunstmatig hoog willen houden, en dat ze hiervoor graag veulens opofferen!

Want ja als je veulens voor 500 euro aan gaat bieden, dan kun je jaarlingen niet kwijt voor 2500, en de 3jarigen niet voor 4000. En ga maar door...

Het gaat weer eens ouderwets om de pegels en de beesten mogen er met hun leven voor betalen. Hufters, stuk voor stuk!




Echt compleet met je eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:18 



 
Profiel   

Hasjam_Poe schreef
ikke schreef
Als je er zo tegenaan kijkt, moet je ook geen KWPN-er kopen want alles wat jij te koop aangeboden krijgt, is ook niet geschikt voor de topsport (het fokdoel van het KWPN) dus om dat zo zwart-wit te stellen is een tikkie kort door de bocht.

Wordt er dan ook subsidie verstrekt voor het behoud van de KWPN-er?? :+

Ik denk dat je iets niet goed begrijpt: deze dieren worden niet gefokt voor de topsport.
Maar voor de eigenschappen waar dit ras om bekend staat. Dat is wat anders dan "topsport".

KWPN-ers worden gefokt op bepaalde eigenschappen; Freibergers ook.
Beiden hebben een rasbeschrijving en rasstandaard.

De subsidie is er trouwens ook, zij het in een verkapte vorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:29 



 
Profiel   

troi schreef
Tja, de veulens zijn door de subsidie dus al dik betaald. Alles wat de fokker er dan nog bij op krijgen is extra. En dan vervolgens 'huilie huilie ze gaan naar slager tenzij je een bedrag betaald dat ruim 3x boven de slachtprijs ligt'.

Ik vind het schandalig. Zeg dan eerlijk dat ze de consumenten prijs kunstmatig hoog willen houden, en dat ze hiervoor graag veulens opofferen!

Want ja als je veulens voor 500 euro aan gaat bieden, dan kun je jaarlingen niet kwijt voor 2500, en de 3jarigen niet voor 4000. En ga maar door...

Het gaat weer eens ouderwets om de pegels en de beesten mogen er met hun leven voor betalen. Hufters, stuk voor stuk!


Ken jij de subsidieregeling?
Weet jij of ze altijd subsidie krijgen of alleen als ze door een keuring komen?
Ik eerlijk gezegd niet.

Ik wilde alleen dit voor de liefhebbers van een Freiberger dit delen. Verder staat het een ieder vrij hier wel of niet iets mee te doen.

Freibergers zijn fijne allround koudbloed recreatiepaarden. Geen toppers in onderdelen, maar fijne gebruikspaarden.

Ik hoop dat er misschien iemand toch begaan is met deze veulens en een veulen gewoon aanschaft voor de toekomst.

Deze paarden zijn rond de 3 jaar voor een veelvoud te koop. Dus bedoeld voor de liefhebber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:32 



 
Profiel   

chinou schreef
troi schreef
Tja, de veulens zijn door de subsidie dus al dik betaald. Alles wat de fokker er dan nog bij op krijgen is extra. En dan vervolgens 'huilie huilie ze gaan naar slager tenzij je een bedrag betaald dat ruim 3x boven de slachtprijs ligt'.

Ik vind het schandalig. Zeg dan eerlijk dat ze de consumenten prijs kunstmatig hoog willen houden, en dat ze hiervoor graag veulens opofferen!

Want ja als je veulens voor 500 euro aan gaat bieden, dan kun je jaarlingen niet kwijt voor 2500, en de 3jarigen niet voor 4000. En ga maar door...

Het gaat weer eens ouderwets om de pegels en de beesten mogen er met hun leven voor betalen. Hufters, stuk voor stuk!


Ken jij de subsidieregeling?
Weet jij of ze altijd subsidie krijgen of alleen als ze door een keuring komen?
Ik eerlijk gezegd niet.


Ik heb hier laatst naar geïnformeerd en je moet als fokker bij een “Genossenschaft” aangesloten zijn en je krijgt de subsidie als een 3-jarige de zogeheten Feldtest doorstaat.

Voor merries met veulens krijgen fokkers een subsidie wanneer deze geregistreerd zijn, de huisvesting correct is en het veulen is voorgesteld op een keuring. Dit enkel wanneer de hengst is goedgekeurd en de merrie officieel in het stamboek geregistreerd staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:41 



 
Profiel   

Was vroeger voor de haflinger hengstenveulens in België ook zo. Hengsten konden ze niet gebruiken , merries wel. Hengstenveulens werden gefokt voor het vlees vooral in West-Vlaanderen. Ik spreek nu wel van meer dan 30 jaar geleden. Mijn haflinger heeft toen veel geluk gehad volgens de fokker toen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 17:10 



 
Profiel   

ward schreef
Was vroeger voor de haflinger hengstenveulens in België ook zo. Hengsten konden ze niet gebruiken , merries wel. Hengstenveulens werden gefokt voor het vlees vooral in West-Vlaanderen. Ik spreek nu wel van meer dan 30 jaar geleden. Mijn haflinger heeft toen veel geluk gehad volgens de fokker toen


En zo ging het ook met de ijslanders. Tot ze ontdekt werdn als fijn rijpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 17:46 



 
Profiel   

troi schreef
Tja, de veulens zijn door de subsidie dus al dik betaald. Alles wat de fokker er dan nog bij op krijgen is extra. En dan vervolgens 'huilie huilie ze gaan naar slager tenzij je een bedrag betaald dat ruim 3x boven de slachtprijs ligt'.

Ik vind het schandalig. Zeg dan eerlijk dat ze de consumenten prijs kunstmatig hoog willen houden, en dat ze hiervoor graag veulens opofferen!

Want ja als je veulens voor 500 euro aan gaat bieden, dan kun je jaarlingen niet kwijt voor 2500, en de 3jarigen niet voor 4000. En ga maar door...

Het gaat weer eens ouderwets om de pegels en de beesten mogen er met hun leven voor betalen. Hufters, stuk voor stuk!

En elk jaar komen ze weer voorbij met een zielig verhaaltje :(
Triest, maar hoe meer er verkocht worden, hoe meer je die over fok in stand houdt m.i.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 17:56 



 
Profiel   

Bovenop de aankoopkosten komen dus de invoerkosten en dan nog een x belastingkosten er boven op
Bij ongeveer 1500 chf komt er nog goede 600 Euro bovenop volgens hun
En dan uiteraard niet te vergeten, de transport kosten nog erbij.

Nee dankje ik zou hier niet aan mee werken
[ img ]


Laatst bijgewerkt door hagelslag op 26-09-21 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 17:58 



 
Profiel   

Ja, dat wordt inderdaad echt te veel om voor dat bedrag een veulen op te vangen... Echt heel zielig :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:00 



 
Profiel   

Heel cru gezegd: Paarden zijn gewoon vee, is het zo erg dat ze bij de slager eindigen?
Als de fokkers zo vreselijk met hun veulens begaan waren en hun dieren liever niet richting slager zouden sturen zouden ze ze goedkoper weg doen, niet door middel van zielige verhalen proberen ze voor fikse bedragen te slijten. Maar dit verkoopt natuurlijk mooi, die 'zielige' veulentjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:55 



 
Profiel   

Triest ja, is ook met de haflingerveulens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen