Fenicio-Lusitano

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Fenicio-Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 08:25

Kent er iemand de hengst Fenicio aub ?
Ik kan een Lusitano merrie veulen kopen bij de persoon waar ik een zuivere Sorraia merrie ga kopen, maar de Lusitano merrie heeft geen papieren.
Ze is heel erg lief en ik vind haar prachtig, maar zou graag wat meer over haar weten.
Haar vader zou Fenicio zijn (eerste foto).
Haar moeder heeft een Diego Ventura stempel.
Kan iemand me meer vertellen over de hebgst Fenicio (vader) en de fokker Diego Ventura (de moeder) aub?
Alvast bedankt!
Ze is 19 maanden
Dit is Fenicio, de vader, gefokt voor stierenvechten. Mijn idee ois dat het een volbloed x Lusitano kruising is, kan dat?

Afbeelding
Dit is het merrie'tje van 19 maanden:

Afbeelding

Afbeelding

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Fenicio-Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:14

Geen verstand van, maar vind haar wel heel mooi.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:23

Foxy123 schreef:
Kent er iemand de hengst Fenicio aub ?
Ik kan een Lusitano merrie veulen kopen bij de persoon waar ik een zuivere Sorraia merrie ga kopen, maar de Lusitano merrie heeft geen papieren.
Ze is heel erg lief en ik vind haar prachtig, maar zou graag wat meer over haar weten.
Haar vader zou Fenicio zijn (eerste foto).
Haar moeder heeft een Diego Ventura stempel.
Kan iemand me meer vertellen over de hebgst Fenicio (vader) en de fokker Diego Ventura (de moeder) aub?
Alvast bedankt!
Ze is 19 maanden
Dit is Fenicio, de vader, gefokt voor stierenvechten. Mijn idee ois dat het een volbloed x Lusitano kruising is, kan dat?

[ [url=m/H3bx9T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is het merrie'tje van 19 maanden:

[ [url=m/aLfasu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yUWczB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er word veel Arabier met lusitano gekruist. Maar geloof ook dat volbloed wel eens vaker gebruikt word. Dus het kan natuurlijk altijd. Waarom denk je dat, en wat zegt de fokker dan

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:36

Als het de hengst Fenicio op de foto is. Is het waarschijnlijk deze;

Afbeelding

Info op de website van het Lusitano stamboek; https://www.cavalo-lusitano.com/en/stud ... -stud-book

Is van de fokker Sociedade das silveiras. Is een grote fokker en actief op sociale media.
Bij het stamboek dus tot zover alleen 2 hengsten uit 2020 en 2 merries uit 2021 bekend. Kan zijn dat die van jou nog niet aangemeld is...

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 09:37

Ik heb alle info, is een zuivere, ik ben verliefd, ga asap om mijn meisje. Ongelofelijk, op een moment dat ik het niet verwacht, vind ik mijn droompaard. Zo blij

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 09:38

sunny44 schreef:
Als het de hengst Fenicio op de foto is. Is het waarschijnlijk deze;

[ [url=m/1ZmH0y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Info op de website van het Lusitano stamboek; https://www.cavalo-lusitano.com/en/stud ... -stud-book

Is van de fokker Sociedade das silveiras. Is een grote fokker en actief op sociale media.
Bij het stamboek dus tot zover alleen 2 hengsten uit 2020 en 2 merries uit 2021 bekend. Kan zijn dat die van jou nog niet aangemeld is...

Oh, dankuwel !

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 09:40

sunny44 schreef:
Als het de hengst Fenicio op de foto is. Is het waarschijnlijk deze;

[ [url=m/1ZmH0y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Info op de website van het Lusitano stamboek; https://www.cavalo-lusitano.com/en/stud ... -stud-book

Is van de fokker Sociedade das silveiras. Is een grote fokker en actief op sociale media.
Bij het stamboek dus tot zover alleen 2 hengsten uit 2020 en 2 merries uit 2021 bekend. Kan zijn dat die van jou nog niet aangemeld is...

Née klopt, niet aangemeld ;-)
Weet jij iets over deze bloedlijnen?
Wellicht geen Veiga? Was gewoon nieuwsgierig.

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:07

Ik weet niet meer van de bloedlijnen die je kunt zien bij het stamboek...

Fenicio is Almansor SS x Pagode x Maravihla. Maravihla is een MV (veiga) hengst. Pagode zijn vader ook, via moeder zijde niet zoveel bekend. Almansor SS kun je wel wat over vinden op internet is een veel gebruikte valk hengst. Hij is een Riopele x Pagode (zelfde, dus lijnenteelt). Riopele is recommended en is v. Hostil wat achter veel lusitanos zit die uitblinken in dressuur.

Dus zeker wat Veiga bloed, met een vleugje dressuur.
Maar dat is alleen maar papier van vader. En geen werkelijkheid over de nakomeling natuurlijk :o

Foxy123
Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 02:26

sunny44 schreef:
Ik weet niet meer van de bloedlijnen die je kunt zien bij het stamboek...

Fenicio is Almansor SS x Pagode x Maravihla. Maravihla is een MV (veiga) hengst. Pagode zijn vader ook, via moeder zijde niet zoveel bekend. Almansor SS kun je wel wat over vinden op internet is een veel gebruikte valk hengst. Hij is een Riopele x Pagode (zelfde, dus lijnenteelt). Riopele is recommended en is v. Hostil wat achter veel lusitanos zit die uitblinken in dressuur.

Dus zeker wat Veiga bloed, met een vleugje dressuur.
Maar dat is alleen maar papier van vader. En geen werkelijkheid over de nakomeling natuurlijk :o

Dankuwel! Neen, deze info kon ik niet zien. Toch Veiga bloed, top !
Dankuwel voor de info;;-)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 21:04

Omdat dit topic geopend is door een schaduwaccount plaats ik hier een slotje.