Waar een goede sport Lusitano kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:04

Elisa2 schreef:
TS zoekt portugezen en geen spanjaarden..:-)


Ho whoops :o
Ze zou evt contact met ze kunnen opnemen, ze kennen veel goede handelaren van daar dus wellicht dat ze kunnen helpen.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:54

DS1982 schreef:
Jessix schreef:
Portugal is echt niet zo spannend als je misschien denkt hoor. De namen die genoemd zijn hebben genoeg connecties daar en met Engels kom je bij de meeste grote stallen een heel eind.


Het is niet dat ik het spannend vind. Maar is is natuurlijk gewoon makkelijker je paard om de deur te vinden ipv moeten reizen en importeren.

Oh sorry, mijn fout dan! :) Ondanks dat het makkelijker is raad ik je Portugal wel aan. Naast dat het een hele leuke ervaring is, is de keuze ook gewoon veel groter. Zeker met jouw wensen. Het heeft mij ook geholpen veel over het ras te leren en daardoor nog scherper te krijgen wat ik zocht in een paard. Uiteraard ben ik ook eerst dichterbij gaan kijken, maar had ook wel specifieke wensen en voelde me in Portugal altijd als een kind in de speelgoedwinkel! :)

Succes met je zoektocht!

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:55

Voor in Nederland wordt het denk ik echt een pittige zoekopdracht.
In het plaatje; volle lusi, boven de 1,70M, echt aanleg voor dressuur en ook al +Z opgeleid en niet te oud, zijn er uberhaupt misschien maar 10 in Nederland en dan moeten ze nog te koop zijn...
Maar misschien ken ik er gewoon niet genoeg of heb ik een verkeerd beeld van wat je wilt (bereiken)
Naast wat hier al genoemd is, misschien kan Sofie Timmer je helpen, https://www.stalgroenevelden.nl/ of Henri Jacobsen. Bij de laatste komt die van mij vandaan.
Of meer richting belgie Romina Steiner / fokkerij Do luar. Deze hebben echt wel gave paarden, maar wat wordt opgeleid staat dan vaak weer ergens anders...

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:57

Elisa2 schreef:
TS zoekt portugezen en geen spanjaarden..:-)

Hihi! Dat is voor mij ook echt niet hetzelfde. De meeste liefhebbers van Spaans of Portugees hebben wel echt voor een van de twee rassen gekozen. Een Spanjaard maakt mij niet blij en andersom hoor ik dat ook vaak.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Waar een goede sport Lusitano kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:05

Math Harnacke verkoopt tegenwoordig ook paarden, nu weet ik niet zeker of dit enkel PRE paarden zijn of dat daar ook Lusitano's tussen te vinden zijn.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:10

Misscien een oproep doen op de barokke pagina’s op fb of op mp, er zijn misschien ook particulieren die een Lusitano hebben die Z of hoger loopt en mogelijk willen verkopen, je weet nooit…
Als ik in de Revista kijk bij de wedstrijd standen zie ik wel dat er steeds meer Lusitano’s zijn die wat hoger in de sport lopen, dus wie weet…
Of de vraag uitzetten bij de LVN zelf, misschien mag je een oproepje doe in de Revista.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Waar een goede sport Lusitano kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:53

Nadia Feitsma. Heeft veel PRE’s maar ook zeer regelmatig Lusitano’s te koop.
Zeker aan te raden haar eens te benaderen!

DS1982
Berichten: 18
Geregistreerd: 27-01-22

Re: Waar een goede sport Lusitano kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 10:29

Dank je wel weer allemaal